Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Co to znaczy GND - opis zacisków

20 Sty 2005 11:06 89447 11
  • Poziom 12  
    Witam jestem początkującym elektronikiem :P bardzo początkującym jednak nie będe was wszystkimi zadręczał . Mam przed sobą czasopismo i w nim pokazany jest zasilacz własnej konstrukcji , wyprowadzone na nim zaciski to +12v GDN -12v nie za bardzo wiem po co jest ten zacisk GDN skoro jest +12v i -12v .Jak teraz podlaczyć jakiś uklad pod ten zasilac , pod ktore zaciski ?? Z góry dziękuje za pomoc .

Pozdrawiam wszystkich...
  • Pomocny post
    Poziom 18  
    Zasisk GND to poprostu masa. Natomiast +12 i -12 są napięciami.
    +12 i GND to 12V stałego
    -12 i GND to 12V stałego gdzie GND jest potęcjałem dodatnim.
    Zasilacze takie wykorzystywane są głównie w wzmacniaczach mocy.
    Natomiast jeżeli nie jest potrzebna równomierność rozłożenia zasileń można go wykorzystać +12 i -12 wtedy otrzymasz 24V, gdzie + i - oznaczają potęcjały.
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    GND = masa układu
  • Poziom 12  
    Dziękuje za pomoc ale taraz jak podłanczać uklad pod +12v i -12v czy pod =12v i GND ????
  • Pomocny post
    Poziom 36  
    Skrót z angielskiego GROUND-(ziemia ,uziemienie,masa)-biegun o potencjale zerowym.
  • Pomocny post

Poziom 31  
    sprawa bardzo prosta, popierwsze takie tematy pisz do działy początkujacy https://www.elektroda.pl/rtvforum/forum27.html ale do rzeczy