Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Peugeot 106 1.4 - Nierówna praca silnika, mimo wymiany wielu podzespołów na nowe

02 Aug 2012 23:44 6728 13
  • Level 9  
    Witam. Borykam się z nierówną pracą silnika szczególnie na zimnym silniku, choć wg mnie na ciepłym jest niewiele lepiej, ale jednak lepiej. Mechanik stwierdzil słuchajac zimny silnik ze nie pali na jeden cylinder. Wymieniony rozrzad, wyregulowane zawory, wymienione świece i dalej to samo. Wiec wymienilismy cewke na nowa (jedna długa). Wg mnie dalej to samo, czyli pieniadze w błoto. Zmierzone cisnienie na cylindrach po 12 wszedzie. Wiem ze moze byc bład w pomiarze (ze podczas pracy jest inne cisnienie jakos-nie wiem, nie jestem mechanikiem). Sprawdzone wtryski - wszystkie dają równo, z tym że jeden był wymieniany nie przeze mnie, wiec jest nieoryginalny. Podpinajac pod komputer nie wykazuje bledow, moze trzeba sprawdzic pod innym programem (?). Głowica byla zdaje sie planowana z tego co zauwazyl mechanik. Auto mam od miesiaca. Chcialbym sie cieszyc rowna praca silnika ale mimo wydawania kolejnych sum tak sie nie dzieje. Na zimnym trudno mu przyspieszyc z wolnych obrotow, rzeczywiscie słychac ze nie pali na wszystkie, duzo slabszy ale co wazne w zakresie obrotow niskich czyli powiedzialbym do 2 tys z hakiem. Czy ktos ma jakies pomysly? Zastanawiam sie jak głeboko ktos ten silnik kopał i z jakiej przyczyny. Prawdopodobnie uszczelka w nim juz padla bo to czeste w tych modelach, sa slady oleju w płynie. Rok 2001, 1.4 75 KM. Z góry dziekuje i przepraszam za niekompetencję.
  • Level 10  
    Nie jestem profesjonalistą ale skoro kolego wymieniłeś świece to przydałoby się dać nowe przewody bo mają kolosalny wpływ na pracę silnika. Miałem w rodzinie podobny przypadek z szarpaniem i brakiem możliwości wkręcenia silnika powyżej 4 tys. obrotów w Punto I. Powodem okazała się niemarkowa sonda lambda, komputer nic nie wykazywał a usterka była. Po podłączeniu sondy Bosch jak ręką odjął.
  • Level 9  
    W tym aucie niestety nie ma przewodów, jest wlasnie tak rozwiazane ze jest tylko ta cewka. Oczywiscie ze wymienilbym to i to. Przy podpinaniu pod komputer powiedzial ze przy Peugeotach cewka nie zawsze sie wyswietla koniecznie, ze jest uszkodzona, wiec wymienilismy tak czy tak. Ale chyba niepotrzebnie. Dziekuje za kazda wskazowke.
  • VAG group specialist
    Jak wygląda spalanie w tym aucie - w normie czy powyżej?
    Sonda nie ma nic do tego bo ECU nie bierze jej pod uwagę przy zimnym silniku.
  • Level 9  
    Wiec auto mam od 3 tygodni, raz zmierzone spalanie wyszlo cos ponad 7 w cyklu mieszanym czyli wg mnie normalnie. Jutro mamy wpiac pod inny komputer (?) program. Ogólnie rzecz biorac sła by jest na niskich obrotach, a dodatkowo dlawi sie jak jest zimny. Nie chce myslec ze ten typ tak ma... miałem ten sam silnik w zx i pracowal bez zarzutów, aczkolwiek tam byl chyba jednopunkt jeszcze.
  • VAG group specialist
    Też o tym myślałem T5 ale gdyby tak było to by spalanie wzrosło bo by się zalewał, po drugie pojawiłby sie błąd mieszanki.
  • Level 9  
    Dzis jade do mechanika, podpinamy go pod inny program, zobaczymy. Spalanie to ktore podalem - lekko ponad 7 litrow jest nie miarodajne, za szerokie opony sa (195/15/50) pozatym auto mam dalej nie wyczute dobrze. Nie moge sie wstrzelic w jego fajne zakresy obrotowe. Ale to mysle wlasnie za sprawa tej usterki. Ma sie wrazenie czasem ze jak go dusi przy dodaniu pewnej ilosci gazu, tak, za chwile, gdy doda sie troszke wiecej, od razu oddaje DUZO wiecej mocy. Jakby nierownomiernie nie liniowo, ale skokowo, jakby dopiero odpowiednia ilosc dodanego gazu (ilosc paliwa?) dawała mu warunki do przyspieszenia płynnego.

    Dodano po 5 [godziny] 45 [minuty]:

    Więc tak po wpięciu do komputera wykazało bład cewki zapłonowej zwojów pierwotnych i wtórnych pierwszego i drugiego cylindra. Z tym ze cewka jest wymieniona na nowa... przepielismy teraz na starą, chodzi tak samo. Nowa cewka jest firmy noname, nawet nie ma na niej zadnych oznaczen wiec to jakis bardzo podstawowy zamiennik. No ale nie wiem czy to ma jakies znaczenie skoro na obu chodzi tak samo. Podpinany byl tylko na nowej cewce. Co ciekawe wtrysk ktory byl wymieniany, nieoryginalny jest na 3 cylindrze i jest on troche dłuzszy, podobno, choc sprawdzony daje rowno jak tamte. Podejrzenie mechanika jest tez w strone pierscieni, ze uszczelnia sie dobrze olejem dlatego przy sprawdzeniu kompresje ma dobra ale jednak przepuszcza i przy wysokich obrotach daje rade a na niskich sie krztusi, nierowno pracuje. Nie chciałbym wymieniac pierscieni bo to z czesciami mi powiedzial mechanik ok 1200 zł takie kopanie w silniku. Aha i dolot nie wykazuje nieszczelnosci, jak patrzylismy.
  • User removed account  
  • VAG group specialist
  • Level 9  
    Jestem z Tarnowa, woj. Małopolskie. Ciekawi mnie jakie koszty by były wymiany jednego wtrysku. O wymianie uszczelki pod glowica nie myslalem bo powiedzial mechanik ze nie trzeba skoro kompresja jest. Byly slady oleju w płynie to fakt. Zawory sa wyregulowane, uszczelka pod deklem nowa. Przekaze wszystkie informacje mechanikowi, z przepustnica i okablowaniem wtryskow. Kurcze taka głupota a tyle schodzi zeby dojsc do przyczyny. Bede chcial zalozyc cewke oryginalna a ta zwrocic rowniez.
    Aha. Przejechane ma wg licznika 136 tys, nie wiadomo czy prawdziwy i nie wiem czy byl zakatowany. Miejmy nadzieje ze nie. Dziekuje za wyczerpujace wypowiedzi, w poniedziałek działam dalej. Jesli ktos bylby w poblizu i chcial pomoc to prosze o kontakt 781571610 Dawid.
  • User removed account  
  • Level 9  
    No dobrze, troche humoru. Chociaż bardziej zalezy mi na rzetelnych wypowiedziach, gdyz jestem laikiem i zalozylem powazny temat na powaznym forum.

    Chce podsunac teorie mechanikowi ktory sie tym zajmuje, to chyba nic zlego jak mu cos zasugeruje (nie musze mowic skad), przeciez nie jest wszechwiedzący. W 136 tys przebiegu tez nie wierze, nie mam pojecia ile ten silnik ma przejechane, nie jestem 1 ani nawet 2 włascicielem. Wszelkie wskazowki odnotowalem. Bede sie dowiadywał o cene operacji wymiany wtrysku i chce zareklamowac NONAME pompe a poszukac oryginalnej. Pozdrawiam!

    Ps. Oczywiście <georgesgr> zastosuje sie do kazdej porady, jesli tylko dalsze naprawy nie przekrocza mojego budzetu i po prostu beda mialy sens. Moja ambicja jest doprowadzic to calkiem fajne autko do normalnego stanu a nie zaraz go odsprzedac z wada i przysporzyc komus problemow. Dziekuje za kazda wskazowke od Ciebie jako fachowca. Aha i nie wiem dokladnie pod jaki komputer byl wpinany dzis niestety.