Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Konfig routera dla kamery IP

03 Sie 2012 12:36 2596 6
  • Poziom 12  
    Witam wszystkich.
    Mam problem z ustawieniem do poprawnej pracy mojej kamerki IP.
    Ale zaczynajac od poczatku.
    Dostawca internetu: prywatny, droga radiowa.
    Router: TP-LINK WR340G
    Kamera IP: klon foscam.

    Kamera ma sztywno przypisany adres wew. Po tym adresie wewnatrz sieci chodzi jak zloto. Brak wyjscia obrazu z kamery poza router.
    W tej chwili status routera wyglada tak:
    Konfig routera dla kamery IP
    Jak widac, adres IP w sekcji WAN routera jest ustawiony na 192.168.1.120. Po skontaktowaniu sie z dostawca w zwiazku z tym problemem poradzil, zeby zmienic ten adres na 192.168.1.100 i na tym IP odblokuje mi potrzebne porty.
    Wszedlem wiec w zakladke Network -> WAN i zmienilem z dynamiczne IP na statyczne IP, podajac dokladnie takie same parametry jak byly (maska, brama) i zmieniajac tylko ten nieszczesny IP. Po restarcie routera, kamerka zaczela dzialac (zapomnialem dodac, ze dyndns skonfigurowany poprawnie i dziala jak nalezy, oraz wbity w ustawienia routera - dla chcacych podaje, ze dyndns.com nadal dostarcza free domeny wbrew info ze tak nie jest) z sieci innej niz wew ale niestety tu pojawia sie problem.
    Dziala kamera poprzez host na dyndns, dziala skype ale brak jest dostepu do internetu w przegladarce. Po powrocie do dynamicznego IP routera, wszystko wraca do normy: skype nadal dziala, jest mozliwosc przegladania www ale nie ma zdalnego dostepu do kamery.

    Czy ktos ma jakies sugestie jak to rozwiazac?
    Jakie jeszcze beda potrzebne informacje dla was, by mi pomoc?
    Z checia dorzuce wymagane info aby w koncu uruchomic ta nieszczesna kamerke i miec wszystko jak nalezy.

    Z gory dzieki za podpowiedzi i pozdrawiam.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Musisz mieć przekierowany port z którego korzysta kamera na jej IP i u dostawcy tak samo musi być przekierowany ten port na IP portu WAN routera.
  • Poziom 12  
    Kamera dziala na porcie 8080. Tenze port jest przekierowany w routerze i tu nie ma problemu. Dostawca powiedzial ze przekierowane sa porty 81-65000 na IP routera 192.168.1.100.

    Cytat z jego wypowiedzi: "wiec prosze wan routera ustawic na 192.168.1.100 a cala reszta powinna zadzialac. Na ten IP sa przekierowane porty od 81 do 65000 wiec juz pozostaje tylko konfiguracja routera i przekierowanie po stronie osoby zarzadzajacej routerem".

    Tak jak pisalem wczesniej, jesli ustawie static IP routera w sekcji WAN na 192.168.1.100 to kamera dziala poprzez host dyndns, ale tylko ona. Na dynamic IP (adres WAN 192.168.1.120) nie dziala kamera ale dziala wszystko inne. Porty wiec sa przekierowane i odblokowane poprawnie.

    Jak to wszystko polaczyc w calosc? Czy problem jest ze odblokowane porty zaczynaja sie od 81?
  • Pomocny post
    Moderator - Sieci, Internet
    Prawdopodobnie to problem z DNS-ami. Dopisz 8.8.8.8 i 8.8.4.4 w konfiguracji DHCP twojego routera.
  • Poziom 12  
    jimasek napisał:
    Prawdopodobnie to problem z DNS-ami. Dopisz 8.8.8.8 i 8.8.4.4 w konfiguracji DHCP twojego routera.


    Ale czy to na pewno? Zapomnialem dodac, ze kamera i router sa oddalone ode mnie o jakies 1700km wiec nie za bardzo jest mozliwosc na testy. Owszem jest tam ktos, ale nie zna sie za bardzo na tym i nie naprawi. Jesli cos przestawie i nie ruszy to klapa. Wszystko co robie opiera sie na teamviewer.
  • Moderator - Sieci, Internet
    Jeżeli masz zdalny dostęp do routera, dopisanie DNS-ów do DHCP routera nic nie zmieni w działaniu całej sieci.
  • Poziom 12  
    Dostep do routera mam ale nie bezposredni. Lacze sie z komp lokalnym i dopiero sie loguje do routera.


    jimasek napisał:
    Prawdopodobnie to problem z DNS-ami. Dopisz 8.8.8.8 i 8.8.4.4 w konfiguracji DHCP twojego routera.

    Pomoglo. Wszystko smiga jak nalezy jak na razie. Dlaczego po wpisaniu tych numerow zaskoczylo?
    (Oczywiscie poszlo pomogl)