Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

A6 C5 2000 licznik - Jak podłączyć licznik na stole

sebolm 03 Aug 2012 21:23 6194 13
  • #1
    sebolm
    Level 12  
    Witam serdecznie!!!
    Mam Audi A6 C5 2.5 tdi 2000r. z licznikiem VDO pełny FIS, z trzema wtyczkami niebieska, zielona i szara. Potrzebuję ten licznik zdiagnozować na stole. Podłączyłem 15 i 30 oraz masę i linie K na pin K-wire (28 pin w zielonej wtyczce)
    Licznik się świeci prawidłowo ale nie można się z nim połączyć. W samochodzie komunikacja przebiega prawidłowo. Moje pytanie brzmi czy w tym liczniku komunikacja leci po lini K czy może po Canie chociaż w aucie łączy się fejsem KK+l
    Proszę o poradę jak się z nim połączyć na stole.
    Pozdrawiam!
  • #2
    kajaba autoserwis
    Level 29  
    Przecież to 2000r to jaki can?
  • #3
    sebolm
    Level 12  
    Też tak myślę ale chciałem się upewnić. To w takim razie czegoś jeszcze nie podłączyłem tylko czego? Może ktoś podesłać jakiś opis pod które piny się wpiąć?
  • #4
    psilos1
    Level 32  
    Podaj nr. licznika .Liczniki od TDi z 2000 były z can-em .
  • #5
    grala1
    VAG group specialist
    Tak, jasne, licznik z CANem a kabel bez CANa i w aucie się łączy.
    To jest bez CANa.

    Masa: 7, 9, 24
    12V: 1, 23, 30
  • #6
    sebolm
    Level 12  
    Witam. Dzięki za poradę pomogło. Mam jeszcze tylko pytanie mam VagTachoUSB 3.01 wybieram VDO C5 łączy się ale mam komunikat Access Denied dlaczego tak jest. Dodam że oryginalny Vag PIN mi wyciągnął.
  • #7
    grala1
    VAG group specialist
    W jaki sposób VAGiem PIN wyciągnąłeś?
    Chyba pomyliłeś kable.
    Wybierz VDO OLD a nie C5.
    Co Ty tam chcesz zrobić?
  • #8
    sebolm
    Level 12  
    Nie ja wyciągnąłem tylko facet w serwisie elektroniki przyszedł z taką skrzynią wielką na której pisało VAG 15?? podłączył i podał mi pin. Ogólnie wymieniłem licznik i jest ok ale sam teraz w ramach nauki prubuję podłączyć ten stary na stole ale na obydwóch mam ACCESS DENIED. Z innymi się łączy i czyta PINY. Jak wybrałem VDO OLD to pisało że niepoprawny. Na C5 łączy się pokazuje numery ale nie można odczytać PINU ani EEPROMu. Robię to z ciekawości bo z innymi się łączy a z tym nie. Uszkodzony wsad też nie będzie bo nowy chodzi idealnie a mam ACCESS DENIED. Niewiem czy to wina fejsu czy licznika
  • #9
    kajaba autoserwis
    Level 29  
    grala1 wrote:
    Co Ty tam chcesz zrobić?

    Jak co? Pewnie licznik odmłodzić :)
  • #10
    sebolm
    Level 12  
    Nie koledzy nic nie odmładzam. Naprawdę to jest tak prowadzę mały ale legalny warsztacik samochodowy, zajmujemy się mechaniką i elektromechaniką ale jak wiadomo wymiana żarówek i alternatorów to trochę za mało na dzisiejsze czasy. Robię też diagnostykę i adaptacje w miarę możliwości i sprzętu. Akurat licznik jest z mojego prywatnego auta. Uszkodził sie fis i dostałem identyczny w super stanie. No i zaczął sie problem jak chciałem wyjąć pink. W tej dziedzinie stawiam pierwsze kroki. Trzeba wziąć pod uwagę że samochody z lat 98-2000-2003 zaczynają się sypać i wiedza na temat elektroniki ni służy tylko do cofania liczników i kradzieży samochodów. Każdy z Was jakoś tą wiedzę musiał zdobyć. Pozdrawiam
  • #12
    sebolm
    Level 12  
    Wiem kolego że Vagiem nie wyciągnę PINu próbuję dojść tylko dlaczego w innych licznikach VAGTACHOUSB 3.01 wyciąga PIN i EEPROM a w tym i nowym który kupiłem mam ACCESS DENIED. Dziś będę miał jeszcze VagCommander i sprubuję tym kablem. Chciałem się tylko dowiedzieć co to jest ten ACCESS DENIED i dlaczego innym kablem poszło, czy to wina fejsu czy licznika. Czysta ciekawość tak na przyszłość, żadnej kombinacji tu niema.
  • #13
    Jurek220
    Level 30  
    Tanim kabelkiem wszystkiego nie ogarniesz,na początek to tak jak pisze kol. grala1.
    Pozdr.
  • #14
    sebolm
    Level 12  
    Dostałem dziś Vag k+can commander i poszło bez problemu. Czyta pin i eeprom. Dzięki za pomoc i pozdrawiam.