Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A3 LPG - Audi A3 jaki silnik pod LPG

waslak11 03 Sie 2012 23:42 13439 8
  • #1 03 Sie 2012 23:42
    waslak11
    Poziom 11  

    Witam
    Zastanawiam się nad kupnem Audi A3 rocznik 2000-2003
    Jaki wybrać silnik pod LPG czy 1.6 102 KM czy 1.8 125 KM, który będzie lepiej znosił gaz i lepiej jest przystosowany, żeby nie było problemów. ?
    No i który byłby bardziej ekonomiczniejszy na LPG.
    Czytałem, że głowice produkowane w Meksyku się nie nadają do gazu, po czym poznać gdzie były produkowane?

    0 8
  • #2 04 Sie 2012 02:56
    ociz
    Moderator Samochody

    A to nawet nie wiedziałem że w Meksyku im też głowice robili, najwięcej widziałem produkowanych w Polsce, jest na niej napis "made in ...".
    Co do ekonomiczności zależy od stylu jazdy, na mieście przy spokojnej jeździe mniejszy silnik mniej spali, w trasie większy wypada zdecydowanie lepiej.

    -1
  • #3 04 Sie 2012 07:32
    fake_nick
    Poziom 17  

    1.8 ale turbo , jedyny słuszny silnik i dobrze znosi gazownie

    0
  • #4 04 Sie 2012 10:58
    manio123
    Poziom 34  

    Każdy współczesny silnik zaprojektowany do benzyny bezołowiowej bez problemu i doskonale znosi lpg. Kwestie dodatkowe to jakość wykonania i montażu instalacji - tu występują zasadnicze różnice, mające najistotniejszy wpływ na ekonomikę i jakość pracy silnika. Moce proponowanych wersji niewiele się różnią i spalanie podobnie , będzie zbliżone. Zainteresuj się jak ma być prawidłowo zainstalowana instalacja , a potem wybierz zakład który zaprezentuje swój montaż , zgodny z wytycznymi. To rzadkość , więc warto się pofatygować do kilku.

    0
  • #5 05 Sie 2012 21:59
    waslak11
    Poziom 11  

    Dalej mam problem z wyborem 1.6 czy 1.8, dodam że auto ma być do pracy codziennie ok. 100km. Bardziej zależało by mi na ekonomiczności.

    -1
  • #6 05 Sie 2012 22:18
    ociz
    Moderator Samochody

    waslak11 napisał:
    codziennie ok. 100km

    Więc raczej nie przez miasto. Jeśli nawet 1.8 miał by spalić więcej niż 1.6 to i tak się zwróci na innych kosztach eksploatacji. Zbyt małe silniki to tylko do jazdy "w koło komina", "w niedzielę do kościoła" itp.

    1
  • #7 05 Sie 2012 22:28
    waslak11
    Poziom 11  

    Ale 1.8 są 5V w związku z tym chyba wyższe koszty eksploatacji i mniejsze przystosowanie do LPG.

    Chciałbym jeszcze zapytać czy numer VIN po sprawdzeniu daje jakieś wiarygodne informacje.

    0
  • #8 05 Sie 2012 22:39
    ociz
    Moderator Samochody

    Mają hydropopychacze, regulować nie trzeba, więc poprawnie zainstalowanej/wystrojonej instalacji gazowej się nie boją. 1,6 na pewno lepiej zniosą Alaskę czy podobne zbyt słabe reduktory montowane przez druciarzy do wszystkiego po koeli.

    1
  • #9 06 Sie 2012 20:25
    waslak11
    Poziom 11  

    Jaka instalacja pod ten 1,8 silnik byłaby najlepsza w cenie ?

    2