Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes Atego 1229 - Zatarty silnik

04 Sie 2012 12:04 4418 9
  • Poziom 8  
    Witam
    Posiadam Mercedesa Atego 1229 2007r. padł przy nim silnik. Podczas jazdy wywaliło cały olej. Co radzicie remontować czy szukać drugiego? Zna któryś z forumowiczów sprawdzony zakład gdzie by taki silnik dobrze naprawili, bądź kto może mieć taki silnik na sprzedanie moc 290KM?
  • Specjalista - Samochody Ciężarowe
    Najlepiej rozebrac i sprawdzic co jest uszkodzone. Pasowalby rowniez znalezc przyczyne dlaczego silnik zgubil olej. A potem mozna sie dopiero zastanawiac co zrobic
  • Poziom 21  
    W nowych silnikach (czyt. po 2003 roku) nie robi się już praktycznie remontów, gdyż tzw. odchydzanie bloków i elementów jest przeprowadzane w fabryce, co pozostawia minimalne pole manewru dla ew. remontu.
    W Twoim przypadku, lepiej będzie niewątpliwie kupić nieuszkodzony silnik z rozbitka, ciężko i drogo będzie w PL, ale jesli masz znajomego, który jeździ po auta i części to zza granicy przywiezie Ci za min. 50% ceny, którą zapłaciłbyś w PL.
    Jeśli się zdecydujesz na przekładkę, pamiętaj, że najlepiej wziąść z komputerem nawet jeśli silnik jest taki sam.

    Wiele razy miałem sytuację, że po przekładce były problemy ze zgraniem silnika z kompem, odpalać odpalał, ale różne rzeczy się działy, np. falujące obroty, mała moc, błędy, przy wyższych obrotach itp...
  • Poziom 8  
    Silnik już jest rozebrany, przyczyną najprawdopodobniej było zepsucie pompowtryskiwacza, który spowodował pęknięcie tłoków (chyba dwóch). Obrócone są panewki. Z tego co się dowiadywałem pasują też silniki 230KM, 240KM, 280KM bo podobno tylko różnią się komputerem i mają lekko inne pompo-wtryski, a moc to tylko sprawa elektroniki. Czy to prawda?

    Szukałem już silnika na allegro, jeden znalazłem moc taka sama 290KM o rok młodszy silnik był wyjety z atego jeżdzącego jako samochód komunalny podobno ma przebieg 100000 km. Jak to sprawdzić czy rzeczywiście ma taki przebieg?
  • Poziom 21  
    I tu właśnie potrzebowałbyś komputer, żeby sprawdzić oryginalny przebieg...

    No to widzę, że bajzlu Ci w silniku narobiło, jak panewki poobracało i tłoki rozbiło, to musiała być maskara podczas jak to się dokonywało...
  • Poziom 8  
    Masz na myśli kolego kabel diagnostyczny?
  • Pomocny post
    Poziom 21  
    Mam na myśli jednostkę sterującą silnikiem, tam zapisuje Ci wszystkie dane z silnika, wszelkie kody z czujników, obciążeń, nawet ilość podpięć do komputera.
    Z jakiegoś powodu wyjęli silnik z tego Meśka z samochodu komunalnego - coś musiało być na rzeczy.
    Jeśli masz dobrego mechanika, to możesz ten silnik wziąć z zastrzeżeniem, że w razie "ale" oddasz.
    Możesz go zamontować, zrobić na nim trochę trasy i zobaczyć co pokaże komputer. Jak będziesz oglądał, to posprawdzaj uszczelki, jak będzie widać nówki, to będziesz wiedział, że coć było grzebane. pytaj o szczegóły bo to nie mały wydatek i nie silnik od poldka...
  • Poziom 8  
    Wielkiego wyboru w tych silnikach nie ma. O tej mocy jest tylko jeden. Zastanawiam się nad montażem 230KM, bo taki byłby do kupienia.
  • Pomocny post
    Spec od Mercedesów
    mscgs24 napisał:
    Jeśli się zdecydujesz na przekładkę, pamiętaj, że najlepiej wziąść z komputerem nawet jeśli silnik jest taki sam.

    Jak weźmiesz jeszcze kluczyk, to odpadnie konieczność zgrywania immobilizera.
    mariuszr22 napisał:
    przyczyną było zepsucie pompowtryskiwacza

    Te silniki nie mają pompowtryskiwaczy. To nie jest Passat :)
    mscgs24 napisał:
    I tu właśnie potrzebowałbyś komputer, żeby sprawdzić oryginalny przebieg...

    Nic nie sprawdzisz. W Atego przebieg jest tylko w tachografie. Inny tachograf - inny przebieg.
    mariuszr22 napisał:
    silnik był wyjety z atego jeżdzącego jako samochód komunalny

    Z komunalnymi Mercedesami Atego były wieczne problemy: silniki jeździły niedogrzane (krótkie dystanse, małe obciążenie) co powodowało spływanie paliwa do karteru i przyrost poziomu oleju. Były niby jakieś środki zaradcze zalecone przez producenta, ale wg mnie Atego (zarówno lekkie jak i ciężkie) NIE NADAJE SIĘ NA POJAZD KOMUNALNY i tego silnika bym się raczej wystrzegał. Bo czego się można spodziewać, jak auto ma w silniku przeważnie mieszankę ropy z olejem? Są robione przez Mercedesa auta komunalne - nazywa się to ECONIC i ma zupełnie inną konstrukcję. Dostosowaną właśnie do specyficznych warunków eksploatacji.
  • Poziom 8  
    Wielkie dzięki za wszystkie informacje