Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mercedes Atego 1229 - Zatarty silnik

mariuszr22 04 Aug 2012 12:04 5105 9
  • #1
    mariuszr22
    Level 9  
    Witam
    Posiadam Mercedesa Atego 1229 2007r. padł przy nim silnik. Podczas jazdy wywaliło cały olej. Co radzicie remontować czy szukać drugiego? Zna któryś z forumowiczów sprawdzony zakład gdzie by taki silnik dobrze naprawili, bądź kto może mieć taki silnik na sprzedanie moc 290KM?
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • #2
    saron22
    Trucks specialist
    Najlepiej rozebrac i sprawdzic co jest uszkodzone. Pasowalby rowniez znalezc przyczyne dlaczego silnik zgubil olej. A potem mozna sie dopiero zastanawiac co zrobic
  • #3
    mscgs24
    Level 21  
    W nowych silnikach (czyt. po 2003 roku) nie robi się już praktycznie remontów, gdyż tzw. odchydzanie bloków i elementów jest przeprowadzane w fabryce, co pozostawia minimalne pole manewru dla ew. remontu.
    W Twoim przypadku, lepiej będzie niewątpliwie kupić nieuszkodzony silnik z rozbitka, ciężko i drogo będzie w PL, ale jesli masz znajomego, który jeździ po auta i części to zza granicy przywiezie Ci za min. 50% ceny, którą zapłaciłbyś w PL.
    Jeśli się zdecydujesz na przekładkę, pamiętaj, że najlepiej wziąść z komputerem nawet jeśli silnik jest taki sam.

    Wiele razy miałem sytuację, że po przekładce były problemy ze zgraniem silnika z kompem, odpalać odpalał, ale różne rzeczy się działy, np. falujące obroty, mała moc, błędy, przy wyższych obrotach itp...
  • #4
    mariuszr22
    Level 9  
    Silnik już jest rozebrany, przyczyną najprawdopodobniej było zepsucie pompowtryskiwacza, który spowodował pęknięcie tłoków (chyba dwóch). Obrócone są panewki. Z tego co się dowiadywałem pasują też silniki 230KM, 240KM, 280KM bo podobno tylko różnią się komputerem i mają lekko inne pompo-wtryski, a moc to tylko sprawa elektroniki. Czy to prawda?

    Szukałem już silnika na allegro, jeden znalazłem moc taka sama 290KM o rok młodszy silnik był wyjety z atego jeżdzącego jako samochód komunalny podobno ma przebieg 100000 km. Jak to sprawdzić czy rzeczywiście ma taki przebieg?
  • #5
    mscgs24
    Level 21  
    I tu właśnie potrzebowałbyś komputer, żeby sprawdzić oryginalny przebieg...

    No to widzę, że bajzlu Ci w silniku narobiło, jak panewki poobracało i tłoki rozbiło, to musiała być maskara podczas jak to się dokonywało...
  • #6
    mariuszr22
    Level 9  
    Masz na myśli kolego kabel diagnostyczny?
  • Helpful post
    #7
    mscgs24
    Level 21  
    Mam na myśli jednostkę sterującą silnikiem, tam zapisuje Ci wszystkie dane z silnika, wszelkie kody z czujników, obciążeń, nawet ilość podpięć do komputera.
    Z jakiegoś powodu wyjęli silnik z tego Meśka z samochodu komunalnego - coś musiało być na rzeczy.
    Jeśli masz dobrego mechanika, to możesz ten silnik wziąć z zastrzeżeniem, że w razie "ale" oddasz.
    Możesz go zamontować, zrobić na nim trochę trasy i zobaczyć co pokaże komputer. Jak będziesz oglądał, to posprawdzaj uszczelki, jak będzie widać nówki, to będziesz wiedział, że coć było grzebane. pytaj o szczegóły bo to nie mały wydatek i nie silnik od poldka...
  • #8
    mariuszr22
    Level 9  
    Wielkiego wyboru w tych silnikach nie ma. O tej mocy jest tylko jeden. Zastanawiam się nad montażem 230KM, bo taki byłby do kupienia.
  • Helpful post
    #9
    Gerri
    Mercedes specialist
    mscgs24 wrote:
    Jeśli się zdecydujesz na przekładkę, pamiętaj, że najlepiej wziąść z komputerem nawet jeśli silnik jest taki sam.

    Jak weźmiesz jeszcze kluczyk, to odpadnie konieczność zgrywania immobilizera.
    mariuszr22 wrote:
    przyczyną było zepsucie pompowtryskiwacza

    Te silniki nie mają pompowtryskiwaczy. To nie jest Passat :)
    mscgs24 wrote:
    I tu właśnie potrzebowałbyś komputer, żeby sprawdzić oryginalny przebieg...

    Nic nie sprawdzisz. W Atego przebieg jest tylko w tachografie. Inny tachograf - inny przebieg.
    mariuszr22 wrote:
    silnik był wyjety z atego jeżdzącego jako samochód komunalny

    Z komunalnymi Mercedesami Atego były wieczne problemy: silniki jeździły niedogrzane (krótkie dystanse, małe obciążenie) co powodowało spływanie paliwa do karteru i przyrost poziomu oleju. Były niby jakieś środki zaradcze zalecone przez producenta, ale wg mnie Atego (zarówno lekkie jak i ciężkie) NIE NADAJE SIĘ NA POJAZD KOMUNALNY i tego silnika bym się raczej wystrzegał. Bo czego się można spodziewać, jak auto ma w silniku przeważnie mieszankę ropy z olejem? Są robione przez Mercedesa auta komunalne - nazywa się to ECONIC i ma zupełnie inną konstrukcję. Dostosowaną właśnie do specyficznych warunków eksploatacji.
  • #10
    mariuszr22
    Level 9  
    Wielkie dzięki za wszystkie informacje