Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Berlingo 2.0hdi 2001 - uniwersalny sterownik centralnego zamka

04 Sie 2012 15:38 10403 13
  • Poziom 10  
    Berlingo 2.0hdi 2001r multispace

    Kupiłem uniwersalny sterownik cz rtx se2c schemat dostarczony przez sprzedającego nie odpowiada temu co zastałem w swojej cytrynie.
    Doradzono mi wpiąć się pomarańczowym i białym w żółto-czarny przewód, oraz pomarańczowo-czarnym i biało-czarnym w szaro-czarny przewód lecz kolory się wogóle nie zgadzają. Z słupka od strony kierowcy nie wychodzą takie przewody (żółto-czarny i szaro-czarny)

    Z słupka do drzwi od strony kierowcy idą następujące przewody:
    szary 8420
    fioletowy 8211
    pomarańczowy 6201
    czerwony 5677
    kremowy 8410
    ciemnobrązowy
    jasnobrązowy
    różowy gruby 6050
    biały gruby 6040
    żółto-zielony
    nie wszystkie numery są widoczne

    Niestety już od kostki w drzwiach do zamka idą przewody o innych kolorach
    1.zielony
    2.żółtozielony
    3.niebieski gruby
    4.brak
    5.zielony gruby
    6.różowy

    Sprzedający dołączył również własny schemat który twierdzi że jest to sterowanie plusem, ale tego nie jestem pewny.

    Jestem kompletnym laikiem dlatego proszę o wyrozumiałość.
    Zależy mi tylko na podpięciu przewodów od cz i kierunkowskazów, może ktoś mi pomoże.

    Dołączam kilka zdjęć i skan z oryginalnej instrukcji

    Berlingo 2.0hdi 2001 - uniwersalny sterownik centralnego zamka Berlingo 2.0hdi 2001 - uniwersalny sterownik centralnego zamka Berlingo 2.0hdi 2001 - uniwersalny sterownik centralnego zamka Berlingo 2.0hdi 2001 - uniwersalny sterownik centralnego zamka Berlingo 2.0hdi 2001 - uniwersalny sterownik centralnego zamka

    Proszę o jakiekolwiek konstruktywne porady.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    tak w samochodzie jest oryginalny cz Berlingo 2.0hdi 2001 - uniwersalny sterownik centralnego zamka Berlingo 2.0hdi 2001 - uniwersalny sterownik centralnego zamka
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Stara centralka jest sprawna, zakładam nową ponieważ nie posiadam pilota do starej centralki.
    Co to jest nr DAM?
    Czy jest on podany na słupku kierowcy?
    Jeżeli tak to jest tam:
    08894FL
    10146
    KAUC**
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Mam nadzieje że ten numer DAM choć trochę pomoże przybliżyć rozwiązanie mojego problemu, jestem otwarty na wszelkie możliwe porady byle by były zrozumiałe dla mnie.
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 39  
    Sterowanie masą. Weź kontrolkę i sprawdź który zamyka a który otwiera. Na twoim zdjęciu będą to przewody C i D.
  • Poziom 10  
    Być może, z tym że sprzedający sterownik zalecał żebym się podpiął pod kable wychodzące z słupka od strony kierowcy.
    Problem z identyfikacją właściwych przewodów.

    Nie wiem czy mogę się podpiąć bezpośrednio pod sterownik/odbiornik (do końca nie jestem pewny czy na zdjęciu to sterownik cz czy odbiornik wysokiej częstotliwości), jeżeli nawet jest taka możliwość to w jaki sposób?

    Jutro planuje założyć zakupiony sterownik, dlatego dzisiaj wszelkie informacje i pomysły są bardzo mile widziane.
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    To jest sterownik zamka, odbiornik ma białą kostkę. Sposób identyfikacji wyjść podałem w poprzednim poście.

    Czy w tym samochodzie był w ogóle odbiornik? Bo jakoś na kostce sterownika brakuje mi kabli od odbiornika...

    Przyłącz dodatkowy odbiornik wg schematu "sterowanie minusem" tak jak wskazałem w poście wyżej.

    PS: zasilania twojego odbiornika podepnij pod zasilanie (różowy) i masę (żółty z zielonym) oryginalnej centralki zamków. Kierunkowskazy najłatwiej podpiąć przy przełączniku obok kierownicy.
  • Poziom 10  
    @kybernetes @georgesgr dzięki za pomoc.

    Część już podłączyłem tzn. zidentyfikowałem przewody od zamykania i otwierania w poście numer #1 na pierwszym zdjęciu są to przewody: pierwszy(zielony - zamknij) i ostatni(różowy - otwórz), które już na zdjęciach nr3 i 4 są jasno i ciemno brązowymi przewodami(zmiana koloru przewodów w kostce drzwi).

    Faktycznie jest to sterowanie minusem i według tego schematu podpiąłem (sprzedający urządzenie twierdził że jest to sterowanie plusem).

    Pozostała jedna kwestia nie podpinałem jeszcze przewodów od kierunkowskazów z tego względu, że bsi podczas zamykania/otwierania z automatu podaje napięcie na kierunki, a w zakupionym sterowniku na zdjęciu nr2 z postu nr#1 są to przewody 9 i 10 na każdym z przewodów jest bezpiecznik 7,5.

    Czy jak podepnę kierunki to pójdzie podwójne napięcie? Dodam że bez podpiętych przewodów od kierunków nie działa funkcja poszukiwania samochodu na parkingu tzw. "panic".

    Jeżeli bez obaw mogę podpiąć przewody od kierunków, to które miejsce będzie najlepsze?
  • Poziom 39  
    Masz tam BSI? W takim razie przewód nr 14 i 15 na czarnej 16 stykowej kostce (albo 14 i 15 na zielonej). Przed podłączeniem sprawdź kontrolką czy jest tam sygnał kierunkowskazów.
  • Poziom 10  
    Dzisiaj podpiąłem kierunki, nie mogłem się dostać do kostki, za to bez problemu można się podpiąć w przewody w progach.
    Dodam że w lewym progu był to żółty przewód a w prawym jeden z białych przewodów(łatwo określić które to przewody przy użyciu próbówki).

    Jeszcze raz dzięki za pomoc @kybernetes i @georgesgr.