Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Suzuki 250 quadrunne - Cewka zap這nowa, brak iskry.

Dyzio8_8 05 Aug 2012 13:45 5705 8
e-mierniki
  • #1
    Dyzio8_8
    Level 10  
    Witam;)
    Jestem posiadaczem quada jak w temacie pierwszej wersji tego modelu gdzie praktycznie wszystkie dok豉dne dane znalaz貫m na stronie http://kingquad300.republika.pl/Suzuki%20LT-F250.htm .
    M鎩 problem polega na tym 瞠 quad nie chce odpala poniewa nie ma iskry. Pocz徠kowo my郵a貫m 瞠 modu jest padni皻y, ale po zrobieniu pomiar闚 wysz這 na to 瞠 to cewka bo jak wyczyta貫m na tej stronie powinna mie od 10 do 16 kΩ na wt鏎nym uzwojeniu, a moja ma ok 5kΩ, pewnie dosta豉 zwarcia. Cewka fabryczna to Nippondenso 129700 i moja pro軸a to je瞠li kto wie gdzie mog dosta tak cewk lub jaki zamiennik to by豚ym wdzi璚zny bo mi si nie uda這 znale潭, a sp璠zi貫m troch czasu na szukani. Pr鏏owa貫m zak豉da jakie inne cewki, ale bez rezultatu.
    Pozdrawiam.
  • e-mierniki
  • #2
    noel79
    Level 21  
    Mo瞠sz sprawdzi cewk podpinaj帷 na kr鏒ko plus z akumulatora. Masa do masy i swiec przytrzymujesz do masy i patrzysz czy jest iskra.
    Moderated By Rycho T:

    Nast瘼nym razem prosz si zastanowi przed udzieleniem jakiej rady.

  • #3
    BANANvanDYK
    Level 40  
    Pod陰czaj帷 cewk do CDI bezpo鈔ednio pod akumulator mo積a jedynie j spali a nie sprawdzi. Dzi瘯uj za takie porady pseudomechanik闚.

    Do sprawdzenia b璠zie pasowa ka盥a cewka WN przeznaczona do zap這nu typu CDI, np. ze skutera, chi雟kiego quada 110 itp.
  • e-mierniki
  • #4
    Dyzio8_8
    Level 10  
    Dzi瘯i za podpowied wykr璚 od znajomego ze skutera cewk zobacz czy b璠zie iskra i dam zna.
    Mam jeszcze jedno pytanie, a mianowicie orientujecie si jakie napi璚ie mniej wi璚ej wychodzi z modu逝 na cewk zap這now bo u mnie jest znikome rz璠y 0,2V mierzy貫m miernikiem analogowym i nie wiem czy to nie za ma這? Sprawdza貫m u kolegi w Yamaha DT125 to tam te za du瞠 to napi璚ie nie by這, ale wi瘯sze ok 0,8V.
  • #5
    jack63
    Level 43  
    Zapomnij o pomiarach napi耩 na wej軼iu cewki zap這nowej!!! W CDI s to tylko kr鏒kie impulsy podczas iskry. Nic wnosz帷e do sprawy nie zmierzysz, a mo瞠sz zosta pora穎ny!
    Lepiej pomierzy rezystancje i napi璚ia na kablach wej軼iowych do modu逝 (od陰czonych!):
    1. Cewki 豉duj帷ej.
    2. Impulsatora
  • #6
    Dyzio8_8
    Level 10  
    Robi貫m ju pomiary na wej軼iu do modu逝 przy od陰czonych przewodach i zar闚no cewki 豉duj帷e jak i impulsator ok. Pod陰cze cewk zap這now od skutera tak jak radzi BANANvanDYK i zobacz czy b璠zie iskra.
  • #7
    noel79
    Level 21  
    BANANvanDYK wrote:
    Pod陰czaj帷 cewk do CDI bezpo鈔ednio pod akumulator mo積a jedynie j spali a nie sprawdzi. Dzi瘯uj za takie porady pseudomechanik闚.

    Do sprawdzenia b璠zie pasowa ka盥a cewka WN przeznaczona do zap這nu typu CDI, np. ze skutera, chi雟kiego quada 110 itp.
    Nie m闚i o pod陰czeniu cewki WN przez modu ale na kr鏒ko jak pod陰czysz cewk mas do minusa aku a drugi przew鏚 na chwil do plusa to na 鈍iecy pojawi ci sie iskra .Podaj帷 impuls na cewk w ten spos鏏 dzia豉sz jak zwyk造 przerywacz.
    Sprawd jeszcze czy gdzie nie masuje ci uk豉d gaszenia na module CDI (Przewa積ie zielony przew鏚 czy nie jest zwarty do masy )
  • #8
    mczapski
    Level 39  
    Chyba jednak nale篡 dobrze wiedzie z czym mamy do czynienia. Cewk zap這nu bateryjnego zasilamy napi璚iem 12 V a zap這nu CDI mo磧iwe, 瞠 nawet 250 V. Czasy trwania impuls闚 te inne. W tym przypadku niekoniecznie cewka ale te modu CDI mo瞠 odm闚i pos逝sze雟twa. Z powodu o kt鏎ym wcze郾iej przek豉dnia cewki mo瞠 by inna.
  • #9
    BANANvanDYK
    Level 40  
    Popatrz sobie lepiej na serwis闚k i podan w niej rezystancj uzwojenia pierwotnego - do 0.5 oma. Nast瘼nie policz sobie nat篹enie pr康u p造n帷ego przez uzwojenie z drutu ok. 0.5 mm 鈔ednicy po pod陰czeniu pod akumulator. Na koniec oblicz moc wydzielon w uzwojeniu.
    Nawet pod陰czaj帷 w ten spos鏏 cewk przeznaczon do zap這nu bateryjnego na przerywaczu (du瘸 rezystancja uzwojenia pierwotnego), to i tak ci篹ko uzyska iskr na uzwojeniu wt鏎nym, poniewa roz陰czanie uzwojenia pierwotnego wi捫e si z powstaniem 逝ku kt鏎y znacz帷o obni瘸 czas przerwania pr康u cewki i tym samym zmniejsza WN na uzwojeniu wt鏎nym.
    R闚nie w przypadku cewek od zap這n闚 TCI nie nale篡 sprawdza pod陰czaj帷 bezpo鈔ednio pod akumulator gdy przez uzwojenie pierwotne b璠zie p造n望 zbyt du篡 pr康. Modu造 TCI maj w tym celu ogranicznik pr康u lub kontrolowany czas w陰czania pr康u cewki.