Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Suzuki 250 quadrunne - Cewka zapłonowa, brak iskry.

Dyzio8_8 05 Sie 2012 13:45 3731 8
  • #1 05 Sie 2012 13:45
    Dyzio8_8
    Poziom 9  

    Witam;)
    Jestem posiadaczem quada jak w temacie pierwszej wersji tego modelu gdzie praktycznie wszystkie dokładne dane znalazłem na stronie http://kingquad300.republika.pl/Suzuki%20LT-F250.htm .
    Mój problem polega na tym że quad nie chce odpalać ponieważ nie ma iskry. Początkowo myślałem że moduł jest padnięty, ale po zrobieniu pomiarów wyszło na to że to cewka bo jak wyczytałem na tej stronie powinna mieć od 10 do 16 kΩ na wtórnym uzwojeniu, a moja ma ok 5kΩ, pewnie dostała zwarcia. Cewka fabryczna to Nippondenso 129700 i moja prośba to jeżeli ktoś wie gdzie mogę dostać taką cewkę lub jakiś zamiennik to byłbym wdzięczny bo mi się nie udało znaleźć, a spędziłem trochę czasu na szukani. Próbowałem zakładać jakieś inne cewki, ale bez rezultatu.
    Pozdrawiam.

    0 8
  • #2 05 Sie 2012 20:01
    noel79
    Poziom 21  

    Możesz sprawdzić cewkę podpinając na krótko plus z akumulatora. Masa do masy i swiecę przytrzymujesz do masy i patrzysz czy jest iskra.

    Moderowany przez Rycho T:

    Następnym razem proszę się zastanowić przed udzieleniem jakiejś rady.

    1
  • #3 05 Sie 2012 20:50
    BANANvanDYK
    Poziom 38  

    Podłączając cewkę do CDI bezpośrednio pod akumulator można jedynie ją spalić a nie sprawdzić. Dziękuję za takie porady pseudomechaników.

    Do sprawdzenia będzie pasować każda cewka WN przeznaczona do zapłonu typu CDI, np. ze skutera, chińskiego quada 110 itp.

    0
  • #4 06 Sie 2012 09:03
    Dyzio8_8
    Poziom 9  

    Dzięki za podpowiedź wykręcę od znajomego ze skutera cewkę zobaczę czy będzie iskra i dam znać.
    Mam jeszcze jedno pytanie, a mianowicie orientujecie się jakie napięcie mniej więcej wychodzi z modułu na cewkę zapłonową bo u mnie jest znikome rzędy 0,2V mierzyłem miernikiem analogowym i nie wiem czy to nie za mało? Sprawdzałem u kolegi w Yamaha DT125 to tam też za duże to napięcie nie było, ale większe ok 0,8V.

    0
  • #5 06 Sie 2012 09:16
    jack63
    Poziom 42  

    Zapomnij o pomiarach napięć na wejściu cewki zapłonowej!!! W CDI są to tylko krótkie impulsy podczas iskry. Nic wnoszące do sprawy nie zmierzysz, a możesz zostać porażony!
    Lepiej pomierzyć rezystancje i napięcia na kablach wejściowych do modułu (odłączonych!):
    1. Cewki ładującej.
    2. Impulsatora

    0
  • #6 06 Sie 2012 11:15
    Dyzio8_8
    Poziom 9  

    Robiłem już pomiary na wejściu do modułu przy odłączonych przewodach i zarówno cewki ładujące jak i impulsator ok. Podłącze cewkę zapłonową od skutera tak jak radzi BANANvanDYK i zobaczę czy będzie iskra.

    1
  • #7 06 Sie 2012 12:59
    noel79
    Poziom 21  

    BANANvanDYK napisał:
    Podłączając cewkę do CDI bezpośrednio pod akumulator można jedynie ją spalić a nie sprawdzić. Dziękuję za takie porady pseudomechaników.

    Do sprawdzenia będzie pasować każda cewka WN przeznaczona do zapłonu typu CDI, np. ze skutera, chińskiego quada 110 itp.
    Nie mówię o podłączeniu cewki WN przez moduł ale na krótko jak podłączysz cewkę masę do minusa aku a drugi przewód na chwilę do plusa to na świecy pojawi ci sie iskra .Podając impuls na cewkę w ten sposób działasz jak zwykły przerywacz.
    Sprawdź jeszcze czy gdzieś nie masuje ci układ gaszenia na module CDI (Przeważnie zielony przewód czy nie jest zwarty do masy )

    0
  • #8 06 Sie 2012 13:36
    mczapski
    Poziom 38  

    Chyba jednak należy dobrze wiedzieć z czym mamy do czynienia. Cewkę zapłonu bateryjnego zasilamy napięciem 12 V a zapłonu CDI możliwe, że nawet 250 V. Czasy trwania impulsów też inne. W tym przypadku niekoniecznie cewka ale też moduł CDI może odmówić posłuszeństwa. Z powodu o którym wcześniej przekładnia cewki może być inna.

    0
  • #9 06 Sie 2012 20:03
    BANANvanDYK
    Poziom 38  

    Popatrz sobie lepiej na serwisówkę i podaną w niej rezystancję uzwojenia pierwotnego - do 0.5 oma. Następnie policz sobie natężenie prądu płynącego przez uzwojenie z drutu ok. 0.5 mm średnicy po podłączeniu pod akumulator. Na koniec oblicz moc wydzieloną w uzwojeniu.
    Nawet podłączając w ten sposób cewkę przeznaczoną do zapłonu bateryjnego na przerywaczu (duża rezystancja uzwojenia pierwotnego), to i tak ciężko uzyskać iskrę na uzwojeniu wtórnym, ponieważ rozłączanie uzwojenia pierwotnego wiąże się z powstaniem łuku który znacząco obniża czas przerwania prądu cewki i tym samym zmniejsza WN na uzwojeniu wtórnym.
    Również w przypadku cewek od zapłonów TCI nie należy sprawdzać podłączając bezpośrednio pod akumulator gdyż przez uzwojenie pierwotne będzie płynąć zbyt duży prąd. Moduły TCI mają w tym celu ogranicznik prądu lub kontrolowany czas włączania prądu cewki.

    0