Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Suzuki 250 quadrunne - Cewka zap³onowa, brak iskry.

Dyzio8_8 05 Aug 2012 13:45 5705 8
e-mierniki
  • #1
    Dyzio8_8
    Level 10  
    Witam;)
    Jestem posiadaczem quada jak w temacie pierwszej wersji tego modelu gdzie praktycznie wszystkie dok³adne dane znalaz³em na stronie http://kingquad300.republika.pl/Suzuki%20LT-F250.htm .
    Mój problem polega na tym ¿e quad nie chce odpalaæ poniewa¿ nie ma iskry. Pocz±tkowo my¶la³em ¿e modu³ jest padniêty, ale po zrobieniu pomiarów wysz³o na to ¿e to cewka bo jak wyczyta³em na tej stronie powinna mieæ od 10 do 16 kΩ na wtórnym uzwojeniu, a moja ma ok 5kΩ, pewnie dosta³a zwarcia. Cewka fabryczna to Nippondenso 129700 i moja pro¶ba to je¿eli kto¶ wie gdzie mogê dostaæ tak± cewkê lub jaki¶ zamiennik to by³bym wdziêczny bo mi siê nie uda³o znale¼æ, a spêdzi³em trochê czasu na szukani. Próbowa³em zak³adaæ jakie¶ inne cewki, ale bez rezultatu.
    Pozdrawiam.
  • e-mierniki
  • #2
    noel79
    Level 21  
    Mo¿esz sprawdziæ cewkê podpinaj±c na krótko plus z akumulatora. Masa do masy i swiecê przytrzymujesz do masy i patrzysz czy jest iskra.
    Moderated By Rycho T:

    Nastêpnym razem proszê siê zastanowiæ przed udzieleniem jakiej¶ rady.

  • #3
    BANANvanDYK
    Level 40  
    Pod³±czaj±c cewkê do CDI bezpo¶rednio pod akumulator mo¿na jedynie j± spaliæ a nie sprawdziæ. Dziêkujê za takie porady pseudomechaników.

    Do sprawdzenia bêdzie pasowaæ ka¿da cewka WN przeznaczona do zap³onu typu CDI, np. ze skutera, chiñskiego quada 110 itp.
  • e-mierniki
  • #4
    Dyzio8_8
    Level 10  
    Dziêki za podpowied¼ wykrêcê od znajomego ze skutera cewkê zobaczê czy bêdzie iskra i dam znaæ.
    Mam jeszcze jedno pytanie, a mianowicie orientujecie siê jakie napiêcie mniej wiêcej wychodzi z modu³u na cewkê zap³onow± bo u mnie jest znikome rzêdy 0,2V mierzy³em miernikiem analogowym i nie wiem czy to nie za ma³o? Sprawdza³em u kolegi w Yamaha DT125 to tam te¿ za du¿e to napiêcie nie by³o, ale wiêksze ok 0,8V.
  • #5
    jack63
    Level 43  
    Zapomnij o pomiarach napiêæ na wej¶ciu cewki zap³onowej!!! W CDI s± to tylko krótkie impulsy podczas iskry. Nic wnosz±ce do sprawy nie zmierzysz, a mo¿esz zostaæ pora¿ony!
    Lepiej pomierzyæ rezystancje i napiêcia na kablach wej¶ciowych do modu³u (od³±czonych!):
    1. Cewki ³aduj±cej.
    2. Impulsatora
  • #6
    Dyzio8_8
    Level 10  
    Robi³em ju¿ pomiary na wej¶ciu do modu³u przy od³±czonych przewodach i zarówno cewki ³aduj±ce jak i impulsator ok. Pod³±cze cewkê zap³onow± od skutera tak jak radzi BANANvanDYK i zobaczê czy bêdzie iskra.
  • #7
    noel79
    Level 21  
    BANANvanDYK wrote:
    Pod³±czaj±c cewkê do CDI bezpo¶rednio pod akumulator mo¿na jedynie j± spaliæ a nie sprawdziæ. Dziêkujê za takie porady pseudomechaników.

    Do sprawdzenia bêdzie pasowaæ ka¿da cewka WN przeznaczona do zap³onu typu CDI, np. ze skutera, chiñskiego quada 110 itp.
    Nie mówiê o pod³±czeniu cewki WN przez modu³ ale na krótko jak pod³±czysz cewkê masê do minusa aku a drugi przewód na chwilê do plusa to na ¶wiecy pojawi ci sie iskra .Podaj±c impuls na cewkê w ten sposób dzia³asz jak zwyk³y przerywacz.
    Sprawd¼ jeszcze czy gdzie¶ nie masuje ci uk³ad gaszenia na module CDI (Przewa¿nie zielony przewód czy nie jest zwarty do masy )
  • #8
    mczapski
    Level 39  
    Chyba jednak nale¿y dobrze wiedzieæ z czym mamy do czynienia. Cewkê zap³onu bateryjnego zasilamy napiêciem 12 V a zap³onu CDI mo¿liwe, ¿e nawet 250 V. Czasy trwania impulsów te¿ inne. W tym przypadku niekoniecznie cewka ale te¿ modu³ CDI mo¿e odmówiæ pos³uszeñstwa. Z powodu o którym wcze¶niej przek³adnia cewki mo¿e byæ inna.
  • #9
    BANANvanDYK
    Level 40  
    Popatrz sobie lepiej na serwisówkê i podan± w niej rezystancjê uzwojenia pierwotnego - do 0.5 oma. Nastêpnie policz sobie natê¿enie pr±du p³yn±cego przez uzwojenie z drutu ok. 0.5 mm ¶rednicy po pod³±czeniu pod akumulator. Na koniec oblicz moc wydzielon± w uzwojeniu.
    Nawet pod³±czaj±c w ten sposób cewkê przeznaczon± do zap³onu bateryjnego na przerywaczu (du¿a rezystancja uzwojenia pierwotnego), to i tak ciê¿ko uzyskaæ iskrê na uzwojeniu wtórnym, poniewa¿ roz³±czanie uzwojenia pierwotnego wi±¿e siê z powstaniem ³uku który znacz±co obni¿a czas przerwania pr±du cewki i tym samym zmniejsza WN na uzwojeniu wtórnym.
    Równie¿ w przypadku cewek od zap³onów TCI nie nale¿y sprawdzaæ pod³±czaj±c bezpo¶rednio pod akumulator gdy¿ przez uzwojenie pierwotne bêdzie p³yn±æ zbyt du¿y pr±d. Modu³y TCI maj± w tym celu ogranicznik pr±du lub kontrolowany czas w³±czania pr±du cewki.