Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Computer Controls
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] VW Polo 9n 1.4 tdi - Nietypowy dźwięk silnika

Waldemar z Kaszub 18 Kwi 2013 22:17 70026 220
  • #121
    polonez15
    Poziom 33  
    Ja mam napinacz podłużny, ciut inny. NIe przeszkadza mi to, od nowego rozrządu tak mam. Wiele PDków tak ma, nigdy nie myślałem, czy tak ma być.
  • Computer Controls
  • #122
    Zadki91
    Poziom 11  
    okey ale nie odpisal pan na wszystkie moje pytania bardzo bym prosil jednak o odpisanie :) mi to przeszkadza dosc i chce z tym zrobic porządek .:) aha i skąd pan wie ze napewno u pana ten dzwiek wydaje wlasnie ten pasek ? stetoskopem pan dosłyszał ? jest pan tego pewnien ?ze moze to byc to :)
  • #123
    polonez15
    Poziom 33  
    Jestem pewien, wszystko inne mam wymienione i nadal to samo. Co do nieodpisania na inne pytania uważam, że wszystko się w tej odpowiedzi zamyka. Ten typ tak po prostu ma.
  • #124
    Zadki91
    Poziom 11  
    Dodam jeszcze , ze u mnie tez od nowego rozrządu zaczął się ten problem tak samo jak pan pisze czyli co mam wymienić ten napinacz o którym pan mówi czy poprostu wystarczy poluzować ten pasek(wymienic na nowy) ?;) pisze pan tez ten typ tak po prostu ma np u mnie wczesniej przed wymiana na nowy rozrząd tego dzwieku nie bylo . :) bardzo dziekuje za naprowadzenie :)
  • #125
    polonez15
    Poziom 33  
    Ja nic nie wymieniałem i jest OK. Więc nic nie naprowadzę:P
  • Computer Controls
  • #126
    Zadki91
    Poziom 11  
    No a co pan proponuje mi wymienić ? bo mi bardzo ten dzwiek przeszkadza i u mnie jest glosniejszy... bardzo pana prosze ...

    Dodano po 5 [minuty]:

    Twierdzi pan , ze pan nic nie wymienił i ze jest okey ? :) robi sobie pan ze mnie jaja czy co :)
  • #127
    polonez15
    Poziom 33  
    Zadki91 napisał:
    No a co pan proponuje mi wymienić ? bo mi bardzo ten dzwiek przeszkadza i u mnie jest glosniejszy... bardzo pana prosze ...

    Dodano po 5 [minuty]:

    Twierdzi pan , ze pan nic nie wymienił i ze jest okey ? :) robi sobie pan ze mnie jaja czy co :)


    Nie bardzo wiem o co Ci chodzi. Ja wymieniłem kompletny rozrząd wraz z napędem pompy oleju i napinaczem wielorowka i dźwięk nadal jest, lecz mi to osobiście nie przeszkadza więc czego tu można nie zrozumieć? Masz za dużo kasy to wymień rozrząd na innej firmy i zobaczysz czy coś się zmieni, aczkolwiek ja uważam to za bezsens. Wiele silników PD taki dźwięk wydaje więc ja uważam że to jest normalne, lecz nie zagłębiam się, czy to zęby paska czy może jednak napinacz, choć według mnie to właśnie on tak pracuje.
  • #128
    Zadki91
    Poziom 11  
    U mnie tez rozrząd został wymieniony całkowicie na nowy firma INA wszystko zostało wymienione jak powinno byc :) ale mimo tego pojawil sie wlasnie ten dzwiek moze ta firma nie jest zbyt dobra i to wszystko w temacie i np jakbym załozyl czesci z firmy ruville byłoby inaczej ... w moim samochodzie vw polo 9n podobno montowane sa na 1 montaz wlasnie czesci z tej firmy :) mowa o ruville :)
  • #129
    polonez15
    Poziom 33  
    Obie firmy są renomowane, więc dam tylko jedną radę - odpuść. Jutro nagram dźwięk mojego Paska.
  • #130
    Zadki91
    Poziom 11  
    Ok czekam na dodanie przez pana filmiku:)
  • #131
    Gutterman
    Poziom 8  
    Jak dla mnie to cos w okolicy alternatora tak szumi. Nie wiem jakies łozyska moze w srodku padły ??? Co wy na to
  • #132
    polonez15
    Poziom 33  
    Gutterman napisał:
    Jak dla mnie to cos w okolicy alternatora tak szumi. Nie wiem jakies łozyska moze w srodku padły ??? Co wy na to


    Słyszałeś kiedykolwiek dźwięk pracującego silnika PD ze stajni VW? Pojechałeś z tym alternatorem na maxa...
  • #133
    Gutterman
    Poziom 8  
    No jak dla mnie to ten szum taki jak z zużytego łozyska. No ale dobra jak wiesz lepiej.
  • #134
    Zadki91
    Poziom 11  
    Mój mechanior też stwierdził iz moga tez wlasnie to byc łozyska w alternatorze i od tego taki dzwiek :) koszt wymiany lozysk 50 zł warto chyba sprobowac :)
  • #135
    Waldemar z Kaszub
    Poziom 28  
    Wymiana łożysk w alternatorze nie zaszkodzi ale tego problemu nie rozwiąże. Zastanawiam się czy to sam pasek nie generuje tego dźwięku ? Może są paski producentów które tego nie robią a inne jednak tak mają . Silnik PD jest specyficzny bo tam pasek napędza nie tylko zawory ale też pompowtryskiwacze i może stąd są te rezonujące dźwięki ?
  • #136
    Zadki91
    Poziom 11  
    Kurde tak szczerze ja nie mam pojęcia niech się wypowie ktoś kto siedzi w tych silnikach. Chciałbym tak szczerze rozwiązać ta przyczynę spokoju mi już to nie daje... Może pasek z innej firmy zakupić i będzie coś lepiej. Nie wiem już za co się wziasc... ;) Pan panie Waldemarze nic ostatnio nie grzebal przy tym? Kolega tutaj pisał że wymiana paska i napinacza nic nie da ale kurde jakoś musi się dac to zrobić nie ma opcji innych nawet wcześniej przed wymiana rozrządu tego na milion procent nie było pozdrawiam
  • #137
    Waldemar z Kaszub
    Poziom 28  
    Byłem dzisiaj u mechanika pracującego w serwisie VW, zapytałem o ten furkoczący dźwięk silnika. Odpowiedział, że to normalne i ze one tak " chodzą ". Zatem nie ma sobie co głowy tym zawracać.
  • #138
    Zadki91
    Poziom 11  
    Ok dziekuje za informacje:)

    Dodano po 23 [sekundy]:

    Ale wczesniej jestem tego pewny ze tego nie bylo:)

    Dodano po 32 [sekundy]:

    Lecz jak pan mowi , ze tak musi byc to nie bede sie tym -przejmowal pozdrawiam...
  • #139
    kaczor4011
    Poziom 14  
    Dzwoniłem ostatnio do ASO VW i ceny są następujące:
    - łańcuszek 220
    - napinacz 194
    - koło pasowe 97
    - koło pasowe 155

    Co ciekawe rozmawiałem z serwisantem i mówił że nigdy nie mieli przypadku zerwanego łańcucha i - jak już ktoś napisał - nie przejmować się tymi wyciami i gwizdaniami, one tak po prostu maja.
  • #140
    Waldemar z Kaszub
    Poziom 28  
    kaczor4011 napisał:
    Dzwoniłem ostatnio do ASO VW i ceny są następujące:
    - łańcuszek 220
    - napinacz 194
    - koło pasowe 97
    - koło pasowe 155

    .



    Koło pasowe ? Po co zmieniać?
  • #141
    maximus77
    Poziom 14  
    Witam forumowiczów.

    Od dłuższego czasu irytował mnie ten szmer silnika, osobiście byłem przekonany w 90% że to właśnie napinacz i łańcuch pompy oleju i tak też ja laik poinformowałem mechanika. Niestety mój mechanik (jeden z lepszych i polecanych przez wszystkich że drogi ale fahowiec więc warto u niego robić auto) miał inną wizję. Oczywiście na początek do wymiany sprzęgło alternatora, następnie komplet rozrządu z pompą wody po wymianie stary rozrząd jak nówka, pompa wody jak ze sklepu zero luzów czy przecieków, to samo napinacz paska jak nóweczka, szumi jak szumiało. No nic nowe to nowe ale po co. Kolejny pomysł mechaniora - sprzęgło i docisk - wymienione, kasa poszla. Lżej w portfelu co najlepsze szumi dalej, więc nadeszła pora na pompe oleju - zakupiłem komplet febi napinacza łańcucha ok 350zł napinacz, łańcuch + 3 zębatki.
    No i wreszcie szmer zniknął ale za to pojawiło się coś nowego czego nie było a mój mechanior wmawia mi że było ale szmer go "zagłuszał" a mianowicie takie huczenie, gwizdanie jakby początek końca turbiny ale to nie turbina jak wmawia mi mechanior ale wg mnie nowo napięty łańcuch i łożyskowana zębatka aby było śmieszniej oryginalna jak i nowa zębatka, koło zębate jak zwał tak zwał koszyczek łożyska ma plastikowy, część której padaka może spowodować w konsekwencji zatarcie silnika i dają plastik!! ręce opadają.
    I tu pojawia się pytanie do znawców tematu czy tym huczeniem/gwizdaniem, słychać to nawet na luzie przy zwiększaniu i puszczaniu z obrotów, mam się przejmować czy tak ma być, a może zębatki łożysko napinacz łańcuch się dotrą i nastanie błoga cisza? Nie mam ochoty wymiany turbiny i dalej będzie gwizdać, a wir w kieszeni i efektu brak takie to teraz mechaniory. Nie daje wiary że padła turbina po wymianie napinacza no chyba że wstawili jakąś swoją padake ale w to nie chce mi się wierzyć. Sprawa dotyczy polo 9n 2003 1.4 TDI silnik AMF
  • #142
    Waldemar z Kaszub
    Poziom 28  
    Gdy się tego dźwięku nie słyszy to trudno cokolwiek powiedzieć. Nagraj i zamieść filmik to posłuchamy.
  • #143
    maximus77
    Poziom 14  
    Jak silnik pracuje na luzie ten dźwięk nie występuje - praca silnika z zewnątrz

    http://www.youtube.com/watch?v=Gl5K3an76IA

    nagrane komórką przy prawym kole, kolejno nad maską i przy lewym kole.

    Wewnątrz auta nie słychać już szurania łańcucha ale pojawił się taki wysoki dźwięk jak silnik wchodzi na obroty i jak puszczam gaz takie huuuuuuu. Jestem pewny że tego odgłosu przed wymianą kompletu napinacza łańcucha pompy oleju nie było. Na turbinę mi to nie wygląda bo ten dźwięk pojawia się już przy 1200- 1500obr a turbinka staruje od 2k

    http://www.youtube.com/watch?v=am9UCZSbHFo&feature=youtu.be

    http://www.youtube.com/watch?v=sweYZBmmEzE

    Na fotkach starte ślizgi wymienionego napinacza oraz łożysko
  • #144
    Waldemar z Kaszub
    Poziom 28  
    Po obejrzeniu i posłuchaniu myślę, ze praca silnika zarówno na wolnych i wysokich obrotach jest prawidłowa. Mój pracuje podobnie. A co do tego huczenia to rzeczywiście dźwięk ten mógł być " przykryty" a po za tym rozłączane były przecież przewody intercoolera i to też mogło trochę odmienić "klang " silnika. Turbina nie startuje od 2 tyś obrotów tylko chodzi cały czas. Natomiast odpowiednio wysokie ciśnienie jakie wytwarza pojawia się przynajmniej u mnie od 1800 obrotów. Widzę po ślizgach, ze nie tylko u mnie były one tak ekstremalnie starte ( aż nadtopione).
  • #145
    maximus77
    Poziom 14  
    Bylem na kontroli u mechanika, po osluchaniu stetoskopem nowy dzwiek najglosniejszy jest w okolicy miski olejowej. Widocznie nowy komplet napinacza febi tak ma i trzeba sie przyzwyczaic. Wszystko zostalo wykonane zgodnie ze sztuka i tak ma byc. Co do turbinki to wiem jak dziala, gwizdalo by zwlaszcza przy zmianie biegow to jest podobny ale inny dzwiek. Na nagraniach ten dzwiek slychac, ale slabiej niz w realu. No nic moze moje doswiadczenie komus pomoze.
  • #146
    Waldemar z Kaszub
    Poziom 28  
    Maximus77 - napisz proszę po jakim przebiegu u Ciebie pojawił się problem z łańcuszkiem i jaki był stan licznika w momencie wymiany ?
  • #147
    maximus77
    Poziom 14  
    ok 145000km przy dokładnie 155535km wymieniłem komplet napinacza, zamiast szurania jest dźwięk napiętego łańcuch i łożyska, muszę się przyzwyczaić choć liczyłem że będzie w końcu cisza, jak w życiu nie można mieć wszystkiego :) przynajmniej nie mam już obaw że gdzieś w trasie strzeli łańcuch czy "zje" koło zębate i nic tylko laweta albo alternatywne zatarcie silnika. Może w tym jest trochę przesady bo z szuraniem pewnie da się jeździć do 200k, 300k.
  • #148
    sigwa18
    Poziom 32  
    W moim polo 9n też wymieniłem komplet łańcucha i pompy oleju oraz wałka wyrównoważającego przy okazji zmiany rozrządu. Mój miał przebieg 188 tyś km miał wyraźne ślady wytarcia na napinaczu. Moje odczucia po zmianie to mniejsze wibracje ,cichsza praca. A co do ustawienia po wymianie to są znaki na łańcuchu i kółkach wałów. Mają się pokrywać. Jak w PDF który załączam
  • #149
    Dario-84
    Poziom 10  
    Z doświadczenia wiem, że masz do wymiany koło napędzające wałek rozrządu. Jest to choroba wszystkich TDI na pompowtryskach. Nowe koło ma odstęp około 2-3mm między tarczą impulsową, a zębatką paska rozrządu. Zużyte koło nie ma odstępu i te dwie powierzchnie trą o siebie podczas pracy silnika, czego naocznym skutkiem jest rdzawy nalot na kółku rozrządu.

    Pozdrawiam, Dario CTR Tuning.
  • #150
    sagemini
    Poziom 11  
    Panowie, czy wymiana tego łańcucha jest aż tak skomplikowana że nikt w Częstochowie nie chce się tego podjąć?. Temat ciągnie się u mnie już od wiosny i nie mogę znaleźć nikogo kto chciałby to zrobić :(. Dodatkowo spotkałem się z opinią, że do demontażu miski olejowej niezbędne jest wyciągnięcie skrzyni biegów co wydaje mi się już nonsensem a może to ja się mylę?.