Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Polo 9n 1.4 tdi - Nietypowy dźwięk silnika

Waldemar z Kaszub 05 Sie 2012 21:55 61563 208
  • #1 05 Sie 2012 21:55
    Waldemar z Kaszub
    Poziom 28  

    Proszę o pomoc w ustaleniu przyczyny i pochodzenia dźwięku przypominającego szelest, tarcie ( nie pisk ) dochodzące z okolicy pasków .Dodam ,że po zdjęciu paska rowkowego problem nadal występuje .Odgłos ten jest słyszalny zarówno w zimnym jak i gorącym silniku . Z tym ,że gdy ciepły to wyraźniejszy . Zapewne gdy zimny to klekot pracującego na ssaniu silnika go bardziej " przykrywa ".Najbardziej chyba słychać ten szelest w okolicach tyłu koła pasażera. Czy ktoś rozwiązał taki problem ? Jak do tego podejść aby bez potrzeby nie wymienić połowy osprzętu ?

    0 29
  • #2 06 Sie 2012 07:21
    nikusert
    Poziom 37  

    Witam
    Szelest może również pochodzić od paska rozrządu lub rolki napinającej.

    0
  • #3 06 Sie 2012 08:16
    nikusert
    Poziom 37  

    Jeżeli będziesz miał mocno napięty pasek rozrządu ,też będzie szeleścić ,lub rolka napinacza ,to jest do sprawdzenia stetoskopem .

    0
  • #4 06 Sie 2012 09:20
    Waldemar z Kaszub
    Poziom 28  

    Witajcie i dziękuję za podane sugestie. Przyznaję, że zbyt mocno naciągniętego paska wcale nie brałem pod uwagę. Pojadę dzisiaj do mechanika i osłuchamy go stetoskopem. Napiszę wieczorem co zostało ustalone. Nadal proszę o sugestie dotyczące tego problemu a szczególnie osoby, które miały podobny problem.

    Dodano po 10 [minuty]:

    Jeszcze jedna ważna informacja , której wcześniej nie napisałem . Otóż samochód kupiłem niedawno i pierwszą rzeczą jaką zrobiłem to pojechałem do mechanika wymienić kompletny rozrząd tzn pasek dwie rolki i pompę wody oraz pasek i rolkę sprzęgłową alternatora bo była zepsuta. Od tego czasu przejechałem 750 km,dodam też ,że nie zwróciłem uwagi na to czy ten szelest występował przed tymi wymianami.

    0
  • #5 06 Sie 2012 09:42
    kortyleski
    Poziom 40  

    Pomimo wymiany spojrzałbym jednak na rozrząd. Pytanie na jakich komponentach był złożony i czy prawidłowo...

    0
  • #6 06 Sie 2012 10:19
    nikusert
    Poziom 37  

    Właśnie po wymianie rozrządu gdy mocno napięty pasek może tak być.

    0
  • #7 06 Sie 2012 11:22
    Waldemar z Kaszub
    Poziom 28  

    Właśnie wróciłem od mechanika nr1 wieczorem będę u nr 2 . Facet przy pomocy stetoskopu zawyrokował że to rolka napinacza paska alternatora . Gdy mu powiedziałem że po ściągnięciu tego paska nadal szeleści to wyraźnie zbaraniał.Potem wpadł na pomysł ,że to może być łańcuch pompy oleju ( luźny) . Nie wiem czy to możliwe czy też nie miał pomysłu i powiedział tak aby się mnie pozbyć. Jak myślicie , może być taka przyczyna ? Osłuchiwanie stetoskopem wyklucza głowicę i okolice sprzęgła ( sam sobie do stetoskopu domontowałem kawałek rurki i osłuchiwałem ). Zastanawiam się nadal nad tym zbyt mocnym napięciem paska - auto przejechało już 750 km i powinien chyba się wyluzować samoistnie .Nadal jestem w potrzebie i proszę o rady.

    Dodano po 8 [minuty]:

    Dopiszę jeszcze że auto ma przebieg 154 tyś km i jest on raczej rzeczywisty bo potwierdzony oprócz książki także rachunkami z niemieckiej Dekry którą odwiedzał.Po za tą przypadłością silnik bardzo dobrze się sprawuje ( świetnie zapala absolutnie nie kopci i ma moc )

    0
  • #8 06 Sie 2012 12:02
    nikusert
    Poziom 37  

    Widzę że potrafisz posługiwać się domowym stetoskopem (rurka ,kawałek pręta ) ,zdejmij osłonę rozrządu i tam się przysłuchaj tylko ostrożnie bo wszystko się kręci.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Pasek rozrządu jak się silnik nagrzeje to się bardziej napręża niie luzuje wbrew pozorom.

    0
  • #9 06 Sie 2012 20:06
    Waldemar z Kaszub
    Poziom 28  

    Jestem tak zdeterminowany tą sytuacją ,że walczę na wszelkie sposoby . Wróciłem od 2 kolejnych mechaników i ten pierwszy powiedział że pasek rozrządu może być zbyt napięty a drugi też mówi o napięciu paska tylko że według niego jest za luźny.Pokazywał mi na rysunku , że przerwa pomiędzy napinaczem hydraulicznym ( teleskopem ) a rolką napinającą powinna wynosić 4,( + -) 1 mm u mnie podobno jest inaczej . Postaram się temu późnej przyjrzeć.Nie wiem czy wyregulowanie do tych 4mm napnie czy poluzuje pasek . Wieczorem podjadę jeszcze do tego mechanika, który to wymieniał . W każdym razie zapaliło się dla mnie światełko nadziei że koszty nie będą astronomiczne - OBY ! Pozdrawiam i czekam na dalsze pomocne sugestie

    Dodano po 2 [godziny] 43 [minuty]:

    Byłem u mechanika który wymieniał ten rozrząd. Niestety poluzowanie paska nie przyniosło zmian. Zatem nadal proszę o mądre rady.

    0
  • #10 07 Sie 2012 09:53
    kortyleski
    Poziom 40  

    Jedyną mądrą radą jest ustalenie źródła hałasu. Trza by zdjąć pasek i pokręcić rolkami, odłuchać dokładnie stetoskopem z patyczkiem.

    0
  • #11 07 Sie 2012 10:25
    nikusert
    Poziom 37  

    Musisz dobrze osłuchać stetoskopem lub rurką ,musi dać się zlokalizować.

    0
  • #13 07 Sie 2012 13:41
    nikusert
    Poziom 37  

    To tak jak słuchałem niesie się w okolicy dołu ,nadkola (jak filmowałeś nadkole zkołem) ,nie z góry,pompa wodna z czego jest napędzana?.

    0
  • #14 07 Sie 2012 13:51
    Waldemar z Kaszub
    Poziom 28  

    Pompa wody jest też pędzona paskiem rozrządu i rzeczywiście jest ona nisko umiejscowiona w tym układzie. W okolicach koła jest to najgłośniejsze ale jak zamknę maskę to i przez gril to słychać wyraźniej . Co do okolic koła mam taką teorię że tam dźwięk się wzmacnia na zasadzie muszli koncertowej ( może za bardzo spekuluję ?) Już pomału zniechęcenie mnie ogarnia z tym problemem ale nadal czekam na trafne rady.

    0
  • #16 07 Sie 2012 17:46
    Waldemar z Kaszub
    Poziom 28  

    Pompa wodna była szczelna zarówno przed wymianą jak i jest teraz . Nie rozumiem tego postu . Na płynie też jeździł i jeździ. Ociz - nie pomyliłeś wątków przypadkiem ?

    Dodano po 3 [minuty]:

    Możesz uzasadnić i rozwinąć swoją myśl ?

    0
  • #18 07 Sie 2012 18:03
    Waldemar z Kaszub
    Poziom 28  

    Rzeczywiście jest taki nalot ale kolor ten odpowiada kolorowi paska ( nie wiem jakiej firmy - był taki grubaśny ). Z taki paskiem go kupiłem i z wpisu wynika że przejechał na tym pasku 30 tyś km . Myślę że ten nalot to powstał w wyniku jego zużywania ( pylenia ) . Ale idąc tym tropem i zakładając że faktycznie kiedyś tam ciekło to jaki to może mieć wpływ na stan obecny . Jaki związek przyczynowo skutkowy ?

    0
  • #19 07 Sie 2012 21:38
    nikusert
    Poziom 37  

    Pompa może nie cieknąć ,ale łożyska w niej mogą robić hałas.Gdyby mechanik zdjął pasek można sprawdzić.

    0
  • #20 07 Sie 2012 22:00
    Waldemar z Kaszub
    Poziom 28  

    Taką możliwość też biorę po uwagę ale obawiam się że po zdemontowaniu paska i kręceniu pompy ręką i tak się nic nie usłyszy ze względu na zbyt wolne obroty dodatkowo pozbawione wpływu drgań paska

    0
  • #21 07 Sie 2012 22:24
    nikusert
    Poziom 37  

    Znam taki przypadek że pompa po 3-miesiącach dawała dziwne odgłosy.

    0
  • #22 07 Sie 2012 22:40
    adam.1.1
    Poziom 17  

    Po nagraniu wnioskuję , że to rolka napinająca pasek rozrządu .

    0
  • #23 08 Sie 2012 10:25
    Waldemar z Kaszub
    Poziom 28  

    Rolkę napinającą już stetoskopem osłuchiwałem bo jest do niej dobry dostęp po zdjęciu górnej osłony rozrządu. Nie wykazuje ona wzmożonych dźwięków

    0
  • #24 08 Sie 2012 11:15
    nikusert
    Poziom 37  

    Może uda się Tobie ostrożnie osłuchać jeszcze pompę wodną.

    0
  • #25 08 Sie 2012 12:45
    Waldemar z Kaszub
    Poziom 28  

    Mam taki zamiar tylko że jest kłopot z dostępem do podnośnika lub kanału. Po za tym do pompy nie ma specjalnie jak przyłożyć stetoskopu bo w zasadzie jedynym wystającym elementem jest koło pasowe na którym pędzi pasek . Jest tam też taka wypustka ( widzę to na zdemontowanej pompie ), służy ona chyba do mocowania osłony ? Do niej rurkę stetoskopu chyba mógłbym przyłożyć.

    0
  • #26 08 Sie 2012 13:16
    nikusert
    Poziom 37  

    Ostrożnie jak to się kręci by nie porwało stetoskopu.

    0
  • #27 09 Sie 2012 11:16
    Waldemar z Kaszub
    Poziom 28  

    Odwiedziłem kolejny warsztat. Mechanik z którym rozmawiałem robił wrażenie fachowca. Po osłuchaniu stwierdził po 1-sze że częstotliwość tego dźwięku nie odpowiada obrotom paska rozrządu . Sam też to wcześniej zauważyłem. I wysunął taką hipotezę : Może to powodować wyciągnięty łańcuszek pompy olejowej ale zaznaczył na moje dociekanie wprost , że tego wcześniej nigdy nie robił więc pewności nie ma.Dodam że gdy osłuchuje się stetoskopem miskę olejową to wzmożonych dźwięków nie słyszę co sugeruje że uderzeń w miskę nie ma .Z moich obserwacji wynika także że najgłośniejsze to było kilka dni temu gdy temperatura powietrza oscylowała w okolicach + 30 stopni obecnie jest o 10 stopni chłodniej i automatycznie temperatura oleju też jest niższa. Na pytanie czy można z tym jeździć odpowiedział ,że jeździć i obserwować a w razie zerwania łańcuszka nic poważnego nie powinno się więcej stać ( oczywiście natychmiast wyłączyć silnik po zginięciu ciśnienia oleju ) Co sądzicie o takiej łańcuszkowej możliwości ?Na ile jest to prawdo podobna diagnoza ?

    0
  • #28 09 Sie 2012 11:58
    nikusert
    Poziom 37  

    Dziwne ,pierwsze słyszę o napędzie pompy oleju łańcuszkiem (niech się wypowie typowy mechanik),powinna być napędzana z wałka w bloku,wałek napędzany z rozrządu ,tak ma golf 2-ka przynajmniej.Coś to dziwne,ale człowiek jest nieomylny lub za mało jeszcze widział(to o mojej osobie).

    0
  • #29 09 Sie 2012 13:50
    Waldemar z Kaszub
    Poziom 28  

    To. że występuje tam łańcuszek i napinacz to pewne bo można taki komplet kupić na Allegro. Zastanawia mnie natomiast to : Jeśli układ ten jest w misce olejowej to siłą rzeczy musi pracować zanurzony w oleju . Czy wtedy wydawałby taki szeleszczący dźwięk ? Są tam też jakieś wałki (wałek? ) i nie mam pojęcia jak to jest zmontowane.

    0
  • #30 11 Sie 2012 00:01
    adam.1.1
    Poziom 17  

    Umiesz zdjąć pasek rozrządu ? Czy się boisz że będzie jeszcze większy szelest robił ?
    Stetoskop został skonstruowany do innych celów !

    0