Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

CZ 175 487 - Paliwo w filtrze powietrza, przerywa

07 Aug 2012 10:01 7132 15
  • Level 30  
    Witam!

    Mam problem z CZ 175.
    Silnik odpala z kopa, lecz problemem jest przerywanie na wysokich obrotach.
    Czasami w ogóle nie chce wejść na wysokie, gdyż ją zamuli i zgaśnie.
    Co jest powodem paliwa w filtrze powietrza (dokładnie to w gumie) ?
    Jaka ma być prawidłowa przerwa na przerywaczu ? W książce serwisowej pisze 0,05mm a na innych forach, że 0.40mm.
    W jaki sposób ustawić gaźnik ? Silnik jest po wymianie tłoka, pierścieni oraz szlifie. Czy kondensator może być winowajcą ?
    Świeca - jaka powinna być ?
    [Szkolenie 22.06.2021, g.9.00] Zabezpieczenia Internetu Rzeczy (IoT) programowe i sprzętowe. Zarejestruj się za darmo
  • Moderator of Electricity
    Z tego co pamiętam, przerwa raczej 0,4 mm, wyprzedzenie 2,9 mm przed GMP.
    bartosz789 wrote:
    W książce serwisowej pisze 0,05mm

    Wyrzuć tą książkę jeśli tak w niej pisze.
  • Level 30  
    Ciężki ten zapłon w tym motocyklu.
    Za chiny ludowe nie mogę ustawić w nim wyprzedzenia, gdyż brakuje regulacji.
    Co najciekawsze, dlaczego krzywka, wykonuje ruchy góra-dół podczas pracy silnika ?

    CZ 175 487 - Paliwo w filtrze powietrza, przerywa
  • Moderator of Electricity
    Ta krzywka jest przykręcona śrubą do wału, albo jest ona luźna albo łożyska się rozpadają. Możesz ją odkręcić i sprawdzić. Widzę, że z wyprzedzeniem zapłonu chyba moja pamięć zawiodła.
  • Level 30  
    Łożyska są nowe.
    No ale co z przerwą ? Aż tak mała ?
  • Moderator of Electricity
    Nie czytasz dokładnie, przerwę na przerywaczu ustawiasz w GMP, a te 0,05 mm podają tu po cofnięciu tłoka do 4 mm przed GMP. Powiem szczerze, że cofanie tłoka i ustawianie wtedy wyprzedzenia jest według mnie błędem, jeśli zsumują Ci się wszystkie luzy na korbowodzie to wyjdą z tego bzdury. Lepiej obracać wałem w kierunku w jakim się obraca podczas pracy i mierzyć wyprzedzenie i wtedy go korygować, dłużej to może trwa ale będzie dokładniej.
    Co do wielkości przerwy i wyprzedzenia to mam od niej instrukcję obsługi ale mogę to sprawdzić za 2 lub 3 dni.
  • Level 30  
    To w którym momencie ma być 0.4mm ?
  • Moderator of Electricity
    W GMP (górnym martwym punkcie tłoka).
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    bartosz789 wrote:
    Co najciekawsze, dlaczego krzywka, wykonuje ruchy góra-dół podczas pracy silnika ?

    Krzywka NIE MA PRAWA się kiwać, ani wykonywać ruchów okrężnych. Ma być idealnie w osi obrotu. Jeśli jest inaczej, to - uszkodzony czop wału, uszkodzony wirnik prądnicy, uszkodzone łożyska. Najpierw usuń tą usterkę, bo nie ustawisz prawidłowej przerwy na przerywaczu i nie ustawisz zapłonu.
  • Level 30  
    Nie wykonuje ona ruchów okrężnych ani się nie kiwa.
    Po prostu się wysuwa i chowa (nie ma to wpływu na wielkość przerwy).
  • Level 30  
    Witam !
    Dziś posiedziałem trochę przy motocyklu i tak :
    1) Podstawa przerywacza jak i sama obudowa statora była krzywa ! Wyprostowałem wszystko i łatwiej ustawić pożądaną przerwę.
    2) Problem mam z ustawieniem zapłonu. Około 4mm przed górnym martwym punktem przerwa wynosi 0.4 razem z ruchem wału przerwa się powiększa. Za GMP przerwa jest większa niż przed o około 0.2mm. Czy przerwa ma być prawie przez cały obrót wału ?
    3) Po wyczyszczeniu przerywacza, konserwacji zapłonu oraz prostowaniu - nie ma iskry !
    Przez fajkę do masy nie przepływa żaden prąd (nie wyczuwam go palcem), po odcięciu zapłonu przez stacyjkę (wyjęcie kluczyka) na około jedną sekundę czuć przepływający prąd - przerywacz nie rozłącza obwodu ? Może to stacyjka nawala ?
    Co do instalacji - Z cewki W/N (ta pod bakiem) minus idzie do stacyjki a plus do przerywacza, tak ? Więc skąd bierze się prąd który dopływa do cewki ?

    Pozdrawiam
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    bartosz789 wrote:
    Przez fajkę do masy nie przepływa żaden prąd (nie wyczuwam go palcem), po odcięciu zapłonu przez stacyjkę (wyjęcie kluczyka) na około jedną sekundę czuć przepływający prąd

    To kpina jakaś? Od kiedy to napięcie mierzy się palcem? Spróbuj językiem, jest bardziej czuły. I wyładowanie ma trwać SEKUNDĘ? A gdzieś ty tak długie wyładowanie widział?
    Wiesz, jak działa bateryjny układ zapłonowy? Masz schemat elektryki?
    Przecież ustawiasz maksymalną przerwę na szczycie garbu krzywki na 0.4 mm. I skoro to jest maksymalna przerwa, to nie ma prawa się ona powiększyć w innym miejscu. Jeśli tak jest, to coś jest krzywe.
  • Moderator of Electricity
    bartosz789 wrote:
    Za GMP przerwa jest większa niż przed o około 0.2mm.

    Co Cię interesuje przerwa za GMP? Jeśli ustawiłeś przerwę i wyprzedzenie to reszta już zależy tylko od profilu krzywki.
    bartosz789 wrote:
    po odcięciu zapłonu przez stacyjkę (wyjęcie kluczyka) na około jedną sekundę czuć przepływający prąd - przerywacz nie rozłącza obwodu ?

    Dobrze myślisz, masz zwarcie na przerywaczu.

    Dodano po 10 [minuty]:

    Błażej wrote:
    I wyładowanie ma trwać SEKUNDĘ? A gdzieś ty tak długie wyładowanie widział?

    Błażej, on go nie widział, on go czuł, a wtedy sekunda to i tak mało.:D
  • Level 17  
    Szkoda nerwów . Jak nie masz pojęcia co robisz , to podjedź do sklepu , kup cewkę zgodną z napięciem instalacji , świecę , krzywkę , kondensator i przerywacz - plus na cewkę minus do przerywacza (zaciski oznaczone) - ustaw zapłon i śmigaj .
    Masz drugą opcję , poczytaj i poznaj zasadę działania poszczególnych elementów i je sprawdź . Kiedyś cewki zapłonowe dostawały przebić , kondensatory też padały , świece nowe czasem miały przebicie , mechanicy naprawiający byli nieraz pijani , paliwa też były różne . Gaźnik sprawdzony ?
  • Helpful post
    Moderator of Electricity
    Kolego bartosz789, jednak pamięć mnie nie zawiodła, tylko w Twojej książce są napisane bzdury. Przerwa i wyprzedzenie które podałem w poście numer 2 są właściwe (0,4 mm i 2,9 mm), sprawdziłem to w oryginalnej instrukcji obsługi tego motocykla.
  • Level 30  
    Zapłon i przerwa ustawiona - motocykl pali, ładnie się wkręca na obroty.
    Dzięki za pomoc.