Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ile paliwa? Kontrolka rezerwy się nie świeci. Czy czujnik jest zepsuty?

20 Sty 2005 20:38 9660 9
  • Poziom 15  
    Kupiłem MATIZA wskazówka paliwa jest na czerwonym polu,a kontrolka rezerwy nie świeci.Nie wiem czy jest zepsuty czujnik czy może jest jeszcze ponad 5 litrów paliwa.Boję się jeżdzić az zgaśnie ponieważ piszą że może uszkodzić się katalizator.
  • Poziom 35  
    Czeslaw10 napisał:
    Kupiłem MATIZA wskazówka paliwa jest na czerwonym polu,a kontrolka rezerwy nie świeci.Nie wiem czy jest zepsuty czujnik czy może jest jeszcze ponad 5 litrów paliwa.Boję się jeżdzić az zgaśnie ponieważ piszą że może uszkodzić się katalizator.

    o matizie wiem niewiele ale katalizator sie nie uszkodzi , conajwyzej bedziesz mial problemy z odpaleniem samochodu juz po zatankowaniu ...
  • Poziom 18  
    katalizator sie nie uszkodzi, nie zalecam jezdzic na rezerwie, moga wystapic inne problemy, lepiej zatankowac przynajmniej pol baku
  • Poziom 19  
    niepamietam jak jest w matizie ale np lanos problem moze sie taki pojawic jak ktos ujezdzał auto z minimalnym poziomem paliwa i wiecznie swiecącą kontrolką rezerwy pada w taki wypadku termistor znajdujący sie w zbiorniku paliwa i zuzywają styki na czujniku poziomu paliwka
  • Poziom 15  
    To w jaki sposób mogę sprawdzić sprawność kontrolki rezerwy?
  • Poziom 15  
    A jak to zrobić przecież zbiornik nie ma korka spustowego?
  • Poziom 11  
    ja jezdze peugeotem 106 1.0
    jak wskazówka zaczyna wchodzic na czerwone to dopiero po jakims czasie sie zapala rezerwa! a wogole to jak jade pod gorke to wzrasta do 1/4 baku jak zjezdzam w dol to sie plai rezerwa! powiem ci jak ja zrobilem zeby sprawdzic do kad moge jezdzic! zalalem sobie do baniaczka 5 litrow wahy i jezdzielm az zgasl(jeden raz sie nic nie stanie) i teraz juz wiem dokad moge jezdzic! ale jak tam ktos powiedzial wczesniej nie polecam jazdy na rezerwie!
    pozdrowienia
  • Poziom 24  
    Na pompie paliwa jest zamontowany czujnik paliwa i termistor ( po zmostkowaniu przewodów termistora kontrolka zapala się)

    Termistor nagrzewa się porzez prąd płynący przez żarówkę rezerwy, gdy jest zanurzony w paliwie ma dużą rezystancję (jest chłodzony), gdy paliwo opadnie rezystancja maleje i żarówka świeci.

    Można również zatankować pod korek i znając pojemność zbiornika (+rura ok. 1 l) obliczyć ile było benzyny (dokładnie zapamiętać położenie wskazówki na płaskim terenie).

    Pozdrawiam
  • Poziom 11  
    a ja odradzam jazdę do końca paliwa a nawet na rezerwie.
    jeżdżę daewoo espero i u mnnie jazda do końca skończyła się wymianą pompy paliwa (ok. 500 zł) - nie było to nagminne, tylko 2 razy brakło mi paliwa!!
  • Poziom 38  
    Wymień ten termistor w baku. Kosztuje jakieś 15 zł. Nie wiem czy wszystkie matizy tak mają , ale do odkręcenia pierściena na baku trzeba było nas dwóch.