Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Mondeo MK III - Nierówna praca silnika

jacekmirka 07 Sie 2012 13:56 10030 7
  • #1 07 Sie 2012 13:56
    jacekmirka
    Poziom 11  

    Witam.
    Ford Mondeo MK III 2,0 tdci 130 KM.
    Silnik pracuje nierówno na wolnych obrotach.
    Wtryski są po wymianie końcówek , przelewy wszystkie cztery jednakowe w ilościach minimalnych.Natomiast kiedy silnik zwalnia słychać w przewodach wtryskowych między listwą a wtryskiwaczami tak jakby paliwo było z powietrzem.
    Ciśnienie wtedy spada i wacha się od 170 do 400 bar. dalej ok.240 bar- na wolnych obrotach .
    Pompa przy próbie max daje 1600 bar.Podczas wkręcania na obroty potrafi przerywać.Samo odpalanie od dotknięcia.Kodów usterek brak.Filtry nowe paliwo bez opiłków.

    0 7
  • #2 16 Sie 2012 18:18
    miler80
    Poziom 34  

    Gdzieś nieszczelny układ paliwowy, posprawdzaj połączenia przy filtrze paliwa, można nawet założyć przeźroczyste przewody, wtedy ładnie widać przepływ paliwa.

    0
  • #3 17 Sie 2012 00:11
    jacekmirka
    Poziom 11  

    To wszystko było sprawdzone w pierwszej kolejności.

    0
  • #4 17 Sie 2012 00:15
    kakibara
    Poziom 28  

    w tym modelu i w wielu innych CR jest powietrze w przewodach z filtra do pompy i powrotu do filtra, ludzie placa tysiace zl a i tak skutek jest mizerny, a powietrze jest, wg mnie po naprawie wtryskow musi byc spuszczone paliwo i wyczyszczony zbiornik paliwa, jezeli nie ma opilkow to bym zostawil przewody i listwe za nie rowna prace moze odpowiadac regulator w pompie, czy zaklad ktory robil wtryski jest w poblizu i moze sprawdzic je? bo ostatnio wyciagalem 3 razy wtryski i odwozilem do naprawy, po za tym dla mnie osobiscie nie ma regeneracji tych szajsowatych wtryskow-przepraszam za moja opinie, czy jest zauwazalne spalanie stukowe? chodzi tak jakby na dworzu byla by ujemna teperatura?

    0
  • #5 17 Sie 2012 09:00
    wojciechjanusz
    Poziom 26  

    kakibara napisał:
    po za tym dla mnie osobiscie nie ma regeneracji tych szajsowatych wtryskow-przepraszam za moja opinie
    Jak się zmienia na oryginalne zaworki i końcówki Delphi - to jest regeneracja (i to z bardzo dobrym efektem). Jak się zmienia na tanie zamienniki - to owszem - wtryskiwacze stają się... szajsowate.

    Dodano po 5 [minuty]:

    miler80 napisał:
    Gdzieś nieszczelny układ paliwowy, posprawdzaj połączenia przy filtrze paliwa, można nawet założyć przeźroczyste przewody, wtedy ładnie widać przepływ paliwa.
    No właśnie... Tu układ zasilania nie ma własnej podającej pompy paliwa i pracuje na podciśnieniu - pompa wysokiego ciśnienia ma własną pompkę skrzydełkową zasysajacą paliwo ze zbiornika.
    Skutek: najmniejsza nieszczelność (zwłaszcza mocowanie filtra) powoduje dostawanie się powietrza do układu.
    Gdzieś to powietrze musi wchodzić... Aby wyeliminować podejrzenia co do całego układu zasilania, można starym, sprawdzonym sposobem bezpośrednio grawitacyjnie zasilić pompę wtryskową z dodatkowego baniaka, z pominięciem filtra. Najlepiej jest powiesić baniak wysoko na krawędzi szyby drzwi pasażera i zasilić pompę dłuższym igielitowym przewodem. Trzeba zachować czystość. To dobry, sprawdzony sposób...

    0
  • #6 17 Sie 2012 23:42
    kakibara
    Poziom 28  

    a ja podtrzymuje, to co napisalem ze nie raz regeneracja wyjdzie i auto jezdzi do czasu, nie wazne ile, ale... napiszmy i powiedzmy glosno ze to wyciaganie od ludzi pieniedzy, bo czym predzej nastapi uszkodzenie tego felernego systemu delphi, tak wsadzili szajs, a kolego dla mnie osobiscie regeneracja polega od pewnego czasu na kupieniu wtryskow z auta z malym przebiegiem po sprawdzeniu na maszynie i zamontowaniu, po za tym jest jedna firma w polsce ktora daje gwarancje na wiele km, nie korzystalem z jej uslug, ale duzo osob poleca, jest z dolnego slaska, a jezeli aluzja jest do mnie ze wsadzam szajs lub robilem za male pieniadze czyli kazalem wsadzic szajs to wielka pomylka z twojej strony co do mojej osoby. a jezeli to ogolnie ze ludzie robia taniej na szajsie to ja to rozumiem i nikogo nie oceniam, bo nie wszyscy maja dochody na bardzo wysokim poziomie i wiem co to znaczy wydac 2 tys zl na wtryski czy wiecej, to forum ma pomagac a nie oceniac, czekam na rozwiazanie problemu, ale pamietaj kolego o powietrzu ktore idzie do pompy i wraca!!! i tego nie usuniesz !!! jezeli duzo wraca, to tez moze byc poczatek twoich klopotow z wtryskami. paliwo idzie w przelew. a co da tu stary sprawdzony sposob skoro auto zapala, i rozdzial paliwa nastepuje w listwie CR? pompa tylko wytwarza cisnienie do listwy, w listwie panuje rownomierne cisnienie.a regulator je reguluje, to jest zlozony uklad zaslepiles egr? posprzatane w dolocie?

    0
  • #7 22 Sie 2012 23:36
    jacekmirka
    Poziom 11  

    Zła praca silnika po regeneracji wtrysków spowodowana jest naiwnym myśleniem iż sterownik sam się przyuczy i pozostawianiu starych kodów.Jeżeli wtryski lały to
    po regeneracji sterownik głupieje , bo pamięta stare adaptacje, i tylko czasami ta różnica jest na tyle mała że jest dobrze.To właśnie cała tajemnica dlaczego raz jest dobrze ,a raz źle.Dlatego po regeneracji należy nadać nowe kody.Natomiast sama regeneracja od strony mechanicznej jest prosta i wystarczy odrobina wiedzy,odpowiednie narzędzia i zachowanie czystości.Regeneracja bez nadania nowych kodów jest niepełna ale mało kto może to zrobić , lepiej zgonić na kiepskie wtryski lub zamienniki.

    0
  • #8 06 Paź 2012 16:21
    jerry2201
    Poziom 2  

    W Gryfinie na ulicy pomorskiej 57b telefon 91-415-12-48 jest autoryzaowana stacja delphi , gdzie naprawiaja pompy CR i wtryskiwacze CR z niowym kodem C2I, ja robilem tam autko troche bolalo przy kasie , ale teraz jest Exstra.....

    1