Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Auto za 10-11 tys. 3 typy. Audi a4, Astra II, Civic VI. co wybrać?

CzaroJBL 07 Sie 2012 19:15 5696 8
  • #1 07 Sie 2012 19:15
    CzaroJBL
    Poziom 10  

    Witam! Jak napisałem mam na autko 10-11 tys i mam duży problem z wyborem czegoś dla siebie. Interesują mnie raczej tylko samochody benzyna+gaz. Moje 3 typy to właśnie Audi a4 b5 1.6 - 1.8, Opel Astra 1.4,16v, 1.6, 1.6 16v i Honda Civic 1.5 v-tec lub 1.6 v-tec. Pomóżcie mi proszę w wyborze ewentualnie polećcie inne marki.

    0 8
  • Pomocny post
    #2 08 Sie 2012 23:46
    Altarir
    Poziom 10  

    Wypowiem sie tylko co do Hondy, bo o pozostałych mam raczej niewielkie pojęcie

    Szukasz 3d/4d/coupe czy 5d?

    1.5 VTEC to bedzie tzw. vtec-e - bardzo mało pali, ale ma też bardzo długie przełożenia skrzyni biegów - jest wiec niewiele bardziej dynamiczny od 1.4. Skrzynie można oczywiscie przelozyć z innej wersji z silnikiem D-serii. 1.6 VTEC (D18Y8 w 3d/4d/coupe) jest znacznie szybszy.

    rdza - tylne nadkola lubią sobie pordzewieć. taki urok Civików IV, V i VI ;) choć da się znaleźć egzemplarze ze zdrowymi nadwoziami, wszystko zależy, od tego jak dbał poprzedni właściciel.

    Zawieszenia bardzo fajne, jest spora precyzja prowadzenia, komfort to sprawa subiektywna, ja bym uznał go za wystarczający w 3d/4d/coupe i przyzwoity w 5d

    0
  • #3 09 Sie 2012 17:58
    CzaroJBL
    Poziom 10  

    Co do Hondy interesuje mnie wersja 5d. Te Hondy mają coś w sobie :D Tylko wydają mi się trochę drogie. Co do Audi to mi się podoba chyba najbardziej, ale wydaję mi się że może być najdroższe w utrzymaniu.

    0
  • #4 10 Sie 2012 14:19
    Altarir
    Poziom 10  

    W Audi A4 krążą legendy o drogim i słabo znoszącym nasze drogi zawieszeniu. Ile w tym prawdy to nie wiem, bo nie znam nikogo, kto by posiadał takie auto. Poszukaj na jakimś forum Audi, bo może są jakieś tanie zamienniki. Plusem A4 są na pewno ocynkowane blachy, czego będzie brakować Hondzie.

    0
  • Pomocny post
    #5 10 Sie 2012 15:25
    aaalata
    Poziom 2  

    Mam styczność z civicem VI kombi (aerodeck) 1,5 vtec b+g od około roku.
    Co do nadwozia - samochód ma ładne wnętrze, wykonane z fajnych materiałów, wygodne fotele, dobra widoczność. Ale samochód jest dość wąski i niski więc nie ma w nim zbyt dużo miejsca - 5 osób tylko na naprawdę krótkich trasach.
    Poza tym przy wyższych prędkościach jest dość głośno.
    Silnik ma niewielką pojemność, w dodatku system "ekonom" i na niskich obrotach nie jedzie. Moja dziewczyna po przesiadce z renault 19 1,8b+g była początkowo załamana. Teraz przyzwyczaiła się do redukcji na 2 bieg przy 80km/h jak chce wyprzedzać albo dość częstego używania 1 biegu w ruchu miejskim.
    Na naprawdę wysokich obrotach (5-7,5 tys) auto faktycznie robi wrażenie szatana ale to może przez duży hałas od silnika. Czyli przy 110-120km/h na autostradzie jak trzeba zmienić pas na lewy to redukcja na 3.

    Spalanie realne gazu na podstawie około 10000km - miasto Kraków 11 (jazda przeciętna - bez oszczędzania ale też bez szaleństw), autostrada 150km/h 11, trasa do 100km/h 7.
    Wypowiedź dotyczy kombi - 5d jest pewnie z 70kg lżejszy.

    Silnik jest podobno bardzo trwały i bez problemu pracuje na gazie.

    Zawieszenie - fajne, daje uczucie jazdy lekkim niby-sportowym samochodem.

    Zaletą samochodu są tanie części zamienne (zamienniki oczywiście i NIEKTÓRE oryginały).

    Patrząc po ulicach - zardzewieć na tylnych nadkolach musi.

    PS. A chłopaki mówili - "kupcie 1,8 - spali niewiele więcej a przynajmniej fajnie przyspiesza". W każdym razie jakby to było 1,8 i spaliłby niewiele więcej to złego słowa bym nie napisał.

    PS 2. Jeśli 1,4 ma "krótsze" przełożenia to bym chyba wybrał 1,4 - dużo większy wybór, niższe ceny a jeździ prawdopodobnie podobnie.

    0
  • Pomocny post
    #6 11 Sie 2012 17:03
    BmwRulez
    Poziom 12  

    Witam

    Z mojego punktu widzenia honda wypada najlepiej chociaż sam jeżdzę bmw :).

    Jakieś 3mc temu sam stałem przed podobnym dylematem, samochód dla mojej dziewczyny do 10k.
    Brałem pod uwagę marki które wymieniłeś, po obejrzeniu około 30 samochodów z samego Poznania odpuściłem sobie sugerowanie się marką i wybrałem dla dziewczyny hyundai-a coupe.

    Tak w dziennikarskim skrócie...
    Hondy, obejrzałem ich najwięcej ponieważ nie miała dla mnie znaczenia ilość drzwi, mogło być coupe, 3d i 5d. Na start poszedł model za 4k a po nim taki za 12k żeby mieć punkt odniesienia przy kolejnych oględzinach. Podsumowując hondy nie znalazłem żadnej wartej polecenia. Każda miała swoje za uszami, wręcz zamęczone i zajeżdżone egzemplarze z nielogicznymi dla mnie kosmicznymi cenami. Nawet miałem raz okazję wymienić kilka sugestii z handlarzem nt jego hondy a że trenuję boks to nie była to dla niego miła konfrontacja.
    Tak że honda opadła pomimo pokładanej nadzieji.

    Astry, sporo ich było ale trafiały się same skorupki dymiące na niebiesko.

    Audi co prawda mnie interesowało A3 ale to w końcu te same podzespoły obejrzałem tylko 2szt z gazem a szkoda że więcej nie było z Poznania.
    Silnik 1,6 w skrócie kurnik, brak reakcji na pedał gazu wiec już możesz wykreślić go ze swojej listy. 1,8T bardzo żwawe ale w moim przypadku znikający płyn chłodniczy ze zbiorniczka wyrównawczego przesądził o sprawie.


    Moje rady:
    -zanim zdecydujesz sie na któryś samochód z ciekawości sprawdz ceny podstawowych części np tarcz, amorków czy końcówek drążków żeby później nie rozpaczać,
    -ogranicz poszukiwania np do 20km2, ja tak zrobiłem i zaoszczędziłem kilka stówek na paliwo. Zazwyczaj auta ze zdjęć wyglądające jak z okładki są warte tyle ile ważą wg przelicznika na skupie.
    -nie idź z tą marką w zaparte, ja musiałem odpuścić. Dziewczyna jeździ houndajem od 3mc i jest nim oczarowana.


    Powodzenia i napisz co wybrałeś.

    0
  • Pomocny post
    #7 15 Sie 2012 10:28
    nojkiewicz
    Poziom 11  

    Witaj, pracuje w motoryzacji od 6 lat, a dokładniej w sklepie motoryzacyjnym.
    Co to twojego wyboru. Miedzy trzema autami :

    Opel ( kolor korozja)

    Audi (ciężki pociąg towarowy)

    Honda (lepiej jeździ niż wygląda)

    Najczęściej kupowane są części do Opla świadczy to o popularności auta tudzież o awaryjności astry, lubi zepsuć się cewka koszt od 400 zł w górę zawieszenie jest dość tanie, ale nie ma jakichś większych zalet, standardowe wahacze trójkątne słabe trzymanie w zakrętach i wiecznie tłukące łączniki stabilizatora. Co do silników z gazem trzeba pamiętać o częstym czyszczeniu świec, i tylko gaz sekwencja. Silnik mało żywotny i podatny na przegrzanie.

    Audi a3 z silnikiem 1.6 to porażka, ja napisał wcześniej jeden z kolegów nie reaguje na pedał przyspieszenia. Wykonanie wnętrza i blach jest niczego sobie. Lecz drogie zawieszenie, lzaletą jest dobra amortyzacja i trakcja. Komfort jazdy o wiele lepszy niż autem ze stajni Opelka. Jeśli audi a 3 to 1.8 20V lub 1,8 Turbo ewentualnie 1,9 TDI w odmianach 90/110/130.

    Co do Hondy Civic nawet juz z silnikiem D14 (1,4i (75KM) lub 1,4 IS 90KM) robi wrażenie podczas jazdy, auto lekkie zwinne i ochoczo reagujące na pedał gazu w każdej odmianie silnika. Co do nadkoli zgoda rdzewieją ale dobra zaprawka lub wymiana i spokój na kolejne 5 lat. Zawieszenie jest wielowahaczowe za sprawą czego w zakrętach jesteśmy przyklejeni do drogi. Ewentualna wymiana podzespołów to nie tragedia około 20% droższe w porównaniu z Astrą lub A3 ale wymieniasz 2 razy rzadziej. Silnik z gazem pracuje ochoczo nie mia spadku mocy, dobrze zestrojona instalacja daje nawet przyrost. Z tych 3 aut najtaniej w eksploatacji wyjdzie Honda z nie zawodnością jest tak samo

    1
  • Pomocny post
    #8 15 Sie 2012 12:51
    Altarir
    Poziom 10  

    Jeszcze warto dodać, jakbyś się jednak zainteresował Hondą 1.4, że wersja 75KM od 90KM różni się tylko zwężką w dolocie. Zrobione to było na rynki (np niemiecki), gdzie ubezpieczenie zależy od mocy silnika. Przeróbka jest tania i prosta

    0
  • #9 16 Sie 2012 07:29
    nojkiewicz
    Poziom 11  

    Altarir napisał:
    Jeszcze warto dodać, jakbyś się jednak zainteresował Hondą 1.4, że wersja 75KM od 90KM różni się tylko zwężką w dolocie. Zrobione to było na rynki (np niemiecki), gdzie ubezpieczenie zależy od mocy silnika. Przeróbka jest tania i prosta


    NIe do końca się zgodzę, nie tylko co samą zwężka co czasami otwarcia wtryskiwaczy czyli ma inna mapę, tu dochodzi koszt wgrania may od innego d14 z mocą 66 kw. Lub zrobienie auto adaptacji komputera. Jeśli szukasz HONDY to odrazu z mocą 66kW (90KM) i ower-lokować go jak moje D14A2 i mieć około 115 KM :D Jeśli jakieś pytania do CIVIC'a pytaj śmiało co dzień obcuje z HANNAMI :D

    0