Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Płytka przekaźnikowa na T7CS5D-12

kowalsky100 08 Sie 2012 03:00 1534 5
  • #1 08 Sie 2012 03:00
    kowalsky100
    Poziom 6  

Witam,

rozglądam się ostatnio za płytką przekaźnikową. Jednak, że dziś przypadkiem w moje ręce wpadło mi 4x T7CS5D-12 (http://www.te.com/catalog/pn/en/2-1393190-2), to zastanawiam się, czy istnieje możliwość zbudowania takiej płytki, która by była sterowana przez Raspberry Pi (chyba 5V byłoby na wyjściu GPIO).

Jestem 100% laik w elektronice, ale na anglojęzycznych stronach wyczytałem, że ktoś zbudował taki układ z 4 części, więc może ja też byłbym w stanie.

Czy ktoś mógłby mnie pokierować, co by mi było potrzebne. I może głupie pytanie, ale czy da się pominąć płytkę drukowaną i połączyć cały układ kabelkami? Nie mam żadnego sprzętu do trawienia, itd.

Do takiej "płytki" byłyby głównie podłączone urządzenia 12V, jednak nie wykluczam by również był wpięty komputer energooszczędny na 230V.

• #2 08 Sie 2012 09:47
    kybernetes
    Poziom 39  

Z Raspberry GPIO nie zasterujesz bezpośrednio przekaźnikami (za mała moc) więc musiałbyś dołączyć tam bufory-wzmacniacze. Można w tym celu zastosować np. ośmiowyjściowy układ ULN2803. Opis tego układu znajdziesz w google pod hasłem "ULN2803 datasheet".

Płytkę drukowaną da się pominąć. W tym celu należy kupić tzw. "płytkę uniwersalna" z nawierconymi otworami w oczkach metalizacji o odpowiednim rastrze. Przykład takiej płytki masz np. tutaj (należy wybrać sobie odpowiednia płytkę bo jest ich setki rodzajów). Układy, złącza i przekaźniki wkładasz w otwory i lutujesz a następnie łączysz cienkimi przewodami od strony druku (zamiast ścieżek).

Przy wyborze płytki rozejrzyj się od razu za odpowiednia obudową tak aby do siebie pasowały.