Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

NETIA - Internet bez limitu na łączu telekomunikacji

DjExit 08 Sie 2012 11:22 3829 3
  • #1 08 Sie 2012 11:22
    DjExit
    Poziom 23  

    Witam. Nie do końca jestem pewien czy dobry wybrałem dział do tego tematu bo problem jest bardziej prawny niż techniczny. Na początku przestrzegam przed NETIĄ, gdybym wiedział ile nerwów, upokorzeń, pism i telefonów będzie mnie kosztować kilka złotych oszczędności wynikających z przejścia z TP/Orange na Netię to bym nigdy się nie wkopał w ten gnój.. Ale mniejsza o inne problemy, w tym temacie chodzi mi konkretnie o prędkość internetu. Korzystając z usług TP/Orange takich jak telefon, Videostrada (TVoIP) i dostęp do internetu 10Mb/s miałem praktyczną prędkość połączenia ADSL w okolicach 16Mb/s i nie było najmniejszych problemów. Jednocześnie odpalona telewizja, rozmowa przez telefon i wykres pobierania z dobrego serwera zawsze 1,3MB/s prosty jak drut. Już na etapie załatwiania z Netią wstępnych warunków umowy ich "technik" zdalnie sprawdził moje łącze i stwierdził, że w ofercie internet bez limitu mogę spokojnie oczekiwać prędkości internetu pomiędzy 15 a 20Mb/s więc nie było nad czym się zastanawiać bo ceny kuszące. NIESTETY kiedy już przyszło co do czego okazało się, że mam tylko 6Mb/s. U mnie w mieście jest tylko infrastruktura TP także usługi Netii są tylko na łączach TP. Nie pomagały restarty ich pięknego routera "NETIA SPOT", telefony do obsługi itp.. Sytuacja trwa już kilka miesięcy i nic się nie zmienia. Wysyłałem do nich pisemną reklamacje (po 3 telefonicznych) po czym otrzymałem odpowiedź pisemną, że otrzymałem taką prędkość internetu na jaką pozwalały warunki techniczne mojego łącza (co jest KŁAMSTWEM) czyli wszystko zgodnie z umową.. I co ja teraz mogę zrobić ? Umowa nie gwarantuje mi żadnej prędkości bo to opcja "Jaki masz drut, taki masz net" czyli oni jakby umywają ręce, a oczywistym jest, że prędkość internetu jest 3 krotnie niższa niż miałem na tym samym łączu od TP gdzie nic się nie zmieniło poza routerem (Livebox na Netia Spot).

    NETIA - Internet bez limitu na łączu telekomunikacji

    NETIA - Internet bez limitu na łączu telekomunikacji

  • #2 08 Sie 2012 14:56
    terrade
    Poziom 36  

    DjExit napisał:
    Wysyłałem do nich pisemną reklamacje (po 3 telefonicznych) po czym otrzymałem odpowiedź pisemną, że otrzymałem taką prędkość internetu na jaką pozwalały warunki techniczne mojego łącza (co jest KŁAMSTWEM)
    To jest "prawda" i o tym co jest prawdą decyduje TPSA (teraz Orange), a Ty się gniewasz na Netię. G.992.1 to jest G.DMT (ADSL1), a tu teoretyczne maksimum to 8 Mb/s (realnie zwykle 6.5 Mb/s, choć u mnie w Netii LLU 8). Netia złożyła (albo kłamie) wniosek o migrację na wyższą prędkość, a TP odmówiła. Zwykle zaczynają od "bezpiecznego" 6 Mb/s, a potem migrują w górę (na co zgodnie z umową mają 30 dni).

    DjExit napisał:
    I co ja teraz mogę zrobić ?
    Problem jest taki, że nie wiesz kto kłamie, zapewne kłamie Orange i to przeciwko Orange należy pisać skargę do UKE (bo to oni zmienili Ci port z ADSL2+ na ADSL1). Niestety kłamać może też Netia (która mogła nie próbować migracji w górę). Możesz też próbować polubownie, był tu jeden taki na forum który miesiąc walczył o migrację, a kolejny miesiąc o ADSL2+.

  • #3 08 Sie 2012 16:02
    ViP3R
    Poziom 20  

    terrade napisał:
    i to przeciwko Orange należy pisać skargę do UKE (bo to oni zmienili Ci port z ADSL2+ na ADSL1).

    Typowa polska mentalność..
    Jeśli przykładowo Kowalski ma opcje 6Mbps i siedzi na ADSL2+ a Nowak chce 20Mbps więc zamieniają port Kowalskiemu na ADSL i dają go Nowakowi to należy takiego operatora skarżyć do UKE?
    Głupota ludzka nie zna granic...

    Co do tego konkretnego przypadku to w momencie zmiany operatora możliwe, że port nie powinien być zwalniany i wracać do puli wolnych ale to już są regulacje między operatorami, które to właśnie UKE akceptowała.
    Możliwe też, że jest pula portów na centrali (to bardziej prawdopodobne) przeznaczona dla Netii w momencie podłączania ich usługi nie było już żadnego wolnego ADSL2+.

    Port nie jest niczyją własnością więc jeśli tak właśnie było to nie można mieć do nikogo pretensji.

  • #4 09 Sie 2012 12:58
    DjExit
    Poziom 23  

    Odbyłem właśnie rozmowę z pomocą techniczną TP i co z niej wynikło.. Otóż są dla mnie wolne porty ADSL2+ i oni mają jak najbardziej prawo mnie przełączyć. Prośby Netii mają w dupie a ja mam osobiście napisać im pisemnie, o co chodzi to może mnie przełączą, ale jak to ładnie ujął pan po drugiej stronie słuchawki "Może to brzydko zabrzmi, ale NASI klienci są dla nas priorytetem i nie mogę Panu niczego obiecać". Brak słów.. Zaraz napiszę pismo i lecę na pocztę je wysłać, o tym co się będzie dalej działo napiszę na forum.
    Pozdrawiam

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME