Dokładnie to nie wiem , ale wg. schematu ma być, ogranicza pewnie prąd płynący przez cewkę wtryskiwacza, wpięty jest pomiędzy żółty przewód zasilający wtr. a biało niebieski zasil. +12 po zał zapł. , a problem pojawił się w związku z zamontowaniem silnika swifta do LJ 80 , a złomiarze uwalili wiąchę gdzie bliżej
No i pojawił się kolejny problem z silniczkiem połączyłem instalację do ECM i do silnika, i pojawił się problem braku sygnału na wtryskiwacz, cała reszta pracuje OK, iskra jest ,jak mu podam paliwa do kolektora to pali, przekażnikiem pompy steruje prawidłowo, czy ktoś może wspomódz wskazówką który ew. z czujników (ciśnienie, temp. itp.) może powodować brak sterowania wtryskiem, bo EGR, i lambda raczej nie.
Rocznik 90(przynajmniej taki znalazłem na "kompie") próbowałem z rezystorkiem 10 om,(bezpośrednio też) ale nie mam sterowania (impulsu -12V z kompa), element wykonawczy wygląda na dobry (pobieżne pomiary w układzie), stąd mój pmysł że może być któryś z czujników , choć nawet jego brak nie powinien zablokowac wtrysku, chyba że.........
Wydaje mi sie, że wtryskiwacz powinien się uruchomić i zacząć podawać paliwo jak czujnik w aparacie zapłonowym wykryje obracanie się wału silnika.
A czy napewno pompa paliwa pracuje ?
Powinna się przynajmnie właczyć na jakąś sekundę (może mniej) w momencie właczenia zapłonu.
Czy sprawdzałeś kody błyskowe ?
Przypuszczalnie z prawej strony pod kierownicą na dolnej, wewnętrznej częsci poszycia będziesz miał taki biały przełącznik (widać go przyzwoicie jak zdejmiesz zaślepki włączników pod kierownicą).
Przełacz go i zobacz jak błyska kontrolka "Check Engine".
Powodzenia !
P.S. Nie zaszkodzi też zrobić reset ECU poprzez odłączenie accu na jakiś czas.
Dzięki za zainteresowanie.
Pompka pracuje na pewno, włącza ją przekażnik na kilka sekund po załączeniu zapłonu, a później jak rozrusznik zacznie kręcić pomka ładnie pcha paliwo, aparat zapł. pracuje bo iskra jest (załączenie przekażnika pompy też jest uruchamiane tymi impulsami), kodów jeszcze nie sprawdzałem, spróbuję dzisiaj.
Reset to on miał przyzwoity bo z pół roku leżał sobie, a teraz ma pracować w takiej małej terenówce LJ 80.
Zastanawiam się czy nie miał czasem inmobilizera, ale w tym roczniku to chyba nie.
Cała reszta wygląda OK. tylko ten piep...... wtryskiwacz nie ma sterowania.
Znalazłem te dane rezystora i jest to 1,9-2,1 OHM.Tylko jest jeden problem przez rezystor idzie zasilanie i to po zapłonie minusowy impuls jest podawany z drugiego konektora wtyczki sterownika i tam sprawdź impuls.
Dzięki za dane rezystorka.
Wiem że to nie jego wina że nie otwiera wtrysku, parę postów wyżej pisałem że nie mam impulsu-12 z kompa, pomierzyłem pobieżnie element sterujący i wygląda na dobry (podobno autko w którym silnik siedział poprzednio paliło przed jego demontażem) nie mam pewności czy któryś z czujników nie został uszkodzony w transporcie, bo sonda została złamana, ale to nie powinno mieć wpływu na odpalenie silnika (na póżniejszą pracę napewno).
W autodacie jest napisane że wtryskiwacz ma 1-3om a rezystor 7om.
Niewiem jak to jest naprawde. Tez mam problem z takim silnikiem.Kompletnie zniszczona wiązka.Bede tu zaglądał.
Powodzenia
Witam.
Szczeże powiedziawszy nie rozgryzłem tego problemu, klient strasznie się śpieszył z uruchomieniem tego silniczka, więc "poszedł" inny kolektor ssący gażnik i oczywiście aparat zapł. i autko śmiga aż miło.
Jest na download schemat tego autka więc z odtworzeniem wiązki nie powinno być problemu. Ja miałem silnik przywieziony solo i dorabiałem do niego instalację i jak pisałem wszystko poszło tylko nie mogłem przeskoczyć braku impulsu na wtryskiwacz, a czas był strasznie napięty, więc pozostała metoda "niechigieniczna" Powodzenia.
Kiedyś dostałem schemat do silnika jak w tytule, rocznik 91.Umieszczam go dlatego że nigdzie nie widzaiłem takiego a jest bardzo przejzysty.
Może komuś się przyda.
Niestety jest bardzo duży. Początkowo zajmował 100Mb teraz 2,7.To nie ja go skanowałem i nie umiem już bardziej skompresować.
Pozdrawiam
WItam
Nie moge nigdzie znaleźć tego ustrojstwa zaznaczonego nr26 jak na schemacie który umieściłem wyżej.Na wejściu jest rezystor, póżniej kondesator do masy i wyjście.Widze że to jakiś filtr aby zbyt duze napięcie nie poszło na komputer.Jak mam dobrać wartość rezystora i pojemność kondensatora?
Prosze o pomoc.
Pozdrawiam
Witaj !
Niestety nie udało mi się zmierzyć pojemności tego kondensatora - zakres pomiarowy pojemności przestał chyba działać a niezbyt chciało mi się wymontowywać ten element z autka.
W każdym razie rezystancja tego rezystora jest ok 2 ohm.
Co do kondensatora to proponuję użyć ... zapłonowy np. z PF126P bo nie sądzę aby miał mieć pojemność większą niż 220nF.
Pozdrawiam !
Z tym kondesatorem to zrobie jak mówisz.Ale ten rezystor chyba ma mieć 2 kΩ a nie 2 Ω. Gdzieś tak przeczytałem ale nie moge znaleźć źródła.Ale jeśli sam sprawdzałeś... Możesz zrobić fotke tego filtru i wrzucić na zlosnika?
Po mojemu to 2k wygląda na "ciut" za dużo, skłaniam się raczej na rząd 2om, bo jego rola polega chyba na ograniczeniu pradu płynacego przez tranzystor kluczujacy.
Sprawdziłem tą moją informacje.Mam manuala do Gti i tam jest ten noise suppressor.Miernik jest podłączony tak aby pokazywał oporność kendensatora i stąd te 2.2kΩ. Tylko nie wiem dlaczego nie podali rezystancji rezystora.
Więc wstawiam rezystor tak jak pisaliście- 2Ω.
Wstrzymaj sie z próbami przynajmniej do jutra Coś mi sie wydaje (ale nie jestem pewien na 100%), że zmierzyłem rezystancję rezystora do wtryskiwacza a nie tego tłumika.
Robiłem to co prawda trochę po ciemku na parkingu i ale dzisiaj przyglądając się schematowi (wczoraj nie miałem go przy sobie) wiem, że zmierzyłem element dwukońcówkowy Na schemacie jest jasno pokazane, że ten "noise ..." posiada 3 końcówki (w tym jedna "masa" ale na przewodzie a nie z obudowy).
Jutro przy świete dziennym popatrzę na to bo w tej chwili nie mam pojęcia jaka była kolorystyka mierzonych przewodów.
Słabo sie znam na elektronice i wydaje mi się że ten rezystor w filtrze powinien być większy.Może ECM ma na wejściu tej lini jakieś zabezpieczenie przepięciowe.
Czekam jednak do jutra.
Jeśli zmierzyłeś rezystor wtryskiwacza to też nie zabardzo mi pasuje bo w autodacie piszą że on ma 7Ω.(To chyba ty mi dałeś link na strone gdzie pokazany jest rezystor wtryskiwacza
http://swift.crime.one.pl/index.php?menu=zrob_to_sam&id=4 )
Kupiłem dziś 2X7Ω 5watt więc coś i tak z tym zrobie.
Więc czekam na dane tego filtru.
Pozdrawiam
Witaj !
Dzisiaj schemat do łapy i zacząłem "poszukiwania" i ... znalazłem to "coś" Jest ten tłumik w formie małej kostki z wtyczką, która jest przytaśmowana do wiązki przewodów i do tago posiada zatrzask mocujący wiązkę do nadwozia.
Jest on umieszczony poniżej rezystora wtryskiwacza, obok zbiorniczka z płynem hamulcowym na lewym "kielichu" sprężyny amortyzatora od strony środka osi pojazdu.
Na foto nie widać jego ale w niebieskiej otoczce jest pokazane miejsce jego "pobytu".
Zmierzyłem rezystancję jego wewnętrznego rezystora i wychodzi podobnie jak mówione było wcześniej - 2.15 kΩ
Więc - PRZEPRASZAM za wprowadzenie w bład ! Pojemności kondensatora nie zmierzyłem bo ... nie miałem czym.
Nie miałem też przy sobie aparatu więc nie zrobiłem fotki ale ... nie ma przeszkód aby je zrobić.
Drugie foto przedstawia ten nieszczęsny rezystor.
Pozdrawiam !
Marek
P.S. Podziekowanie dla Naczelnego Filozofa za udostepnienie fotek (bez jego wiedzy).