Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nissan sunny 1,4 94r - wielopunktowy wtrysk benzyny falujące obroty

marcin1gy1 08 Sie 2012 12:47 2629 13
  • #1 08 Sie 2012 12:47
    marcin1gy1
    Poziom 10  

    Witam mam problem otóż : falują obroty w granicach 200rpm, gdy się jedzie np. pierwszym biegiem na obrotach jałowych to strasznie szarpie, myślę że to jest z tym powiązane. Gdy jadąc np. trzecim biegiem 35km/h i nagle wcisnąć pedał przyspieszenia do końca to się dławi, zbiera powoli aż się w końcu przełamie i zaczyna normalnie jechać. Filtr powietrza nowy, świece i przewody sprawdzone, wszystkie kostki i masy przeczyszczone.
    Z góry dziękuję za pomoc

    0 13
  • #2 08 Sie 2012 16:40
    szyba20
    Poziom 19  

    Witam
    Sprawdzałeś sondę lambda ? przeczyściłeś dopływ paliwa ?

    0
  • #3 10 Sie 2012 14:55
    marcin1gy1
    Poziom 10  

    sprawdzone, byłem i podpinałem się się pod komputer kolegi i jest jak by za duża dawka paliwa wtryskiwana ale przez to falowały by obroty ?

    0
  • #4 10 Sie 2012 14:59
    szyba20
    Poziom 19  

    Sonda zawiesiła się pewnie na 0.48-o.57v i podaje błędne dane i dlatego wtryskiwacze przelewają a co za tym idzie więcej pali i obroty falują.

    Odepnij sondę komputer przełączy się w tryb awaryjny i zobacz czy będzie jakaś różnica a najlepiej miernik w dłoń i sprawdź jak się zachowuje po dodaniu gazu sygnał z sondy.

    0
  • #5 11 Sie 2012 21:31
    marcin1gy1
    Poziom 10  

    sprawdzę ale jak mi kolega ustawiał gaz to mówił że sonda działa poprawnie bo zakładał cięcie sondy, nic wcześniej o gazie nie pisałem bo chce zrobić żeby dobrze chodził na benzynie bo na gazie są takie same objawy faluje i szarpie

    0
  • #6 12 Sie 2012 08:38
    emeryt2
    Poziom 42  

    Lewe powietrze poza przepustnicą!!

    0
  • #7 12 Sie 2012 21:00
    marcin1gy1
    Poziom 10  

    pospawałem filtr bo był popękany a teraz jak zatkam ręką wlot powietrza to gaśnie

    0
  • #8 18 Sie 2012 22:07
    marcin1gy1
    Poziom 10  

    a może być tak że któryś wtryskiwacz "leje" czy to nie możliwe

    0
  • #9 19 Sie 2012 08:49
    emeryt2
    Poziom 42  

    Jeżeli to silnik GA 14 DE , to sprawdź czujnik położenia przepustnicy na ciągłość ścieżki oporowej. Następnie zawór wolnych obrotów , oporność od 10 do 13 Omów, przeczyść go. Na próbę wypnij konektor od przepływomierza , jakie będą wolne obroty.
    Zwykłym miernikiem wepnij się w sygnałowy sondy i sprawdź , to co pisze Szyba20.
    Sprawdzenia te uskuteczniaj tylko na benzynie!

    0
  • #10 20 Sie 2012 15:27
    marcin1gy1
    Poziom 10  

    przepływomierz wymyłem jest lepiej, czujnik położenia przepustnicy ustawiłem, a jak to wszystko robiłem to gdy podłączałem kostki nie podpiełem silniczka krokowego jest dużo lepiej niż gdy go podepnę

    0
  • #11 20 Sie 2012 16:25
    emeryt2
    Poziom 42  

    To nie silnik krokowy , a zawór wolnych obrotów - wymyć , przeczyścić!

    0
  • #12 20 Sie 2012 19:58
    marcin1gy1
    Poziom 10  

    on jest nad silniczkiem krokowym ?? czy gdzie się znajduje

    0
  • #13 21 Sie 2012 15:36
    emeryt2
    Poziom 42  

    Stary , napisałem ,że tam nie ma SILNIKA KROKOWEGO tylko zawór regulacji wolnych obrotów i jego TY błędnie nazywasz silnikiem krokowym.! Capisso?

    0
  • #14 21 Sie 2012 21:42
    marcin1gy1
    Poziom 10  

    fachowo się nazywa : ?
    Zawór ACC (zawór sterujący powietrza dodatkowego, reguluje prędkość obrotową biegu jałowego na podstawie impulsów z urządzenia sterującego )

    a czy on współpracuję z instalacją lpg na parowniku? czy nie musi być sprawny bo bardzo ciężko praktycznie bez odkręcenia gardzieli co obudowę filtra się na nią nakłada to jest niemożliwe, on jest przykręcony z góry dwoma śrubkami i z dołu dwoma śrubkami i nie podsadzi tam żadnego srubokręta,
    dziękuję za cierpliwość emeryt2 ale jestem trochę zielony przy takim silniku

    0