Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Wtrysk Digifant. Szukam informacji, porad, dokumentacji i schematów.

pepe 20 Jan 2005 22:08 9724 14
  • #1
    pepe
    Level 23  
    Poszukuje wszelkich informacji , porad , dokumentacji i schematów elektrycznych do systemu Digifant Passat 94, motor 2E. Autko jest moje i robi dziwne numery przy których wykładaja sie wszyscy :-) Może dlatego że złośliwe działa w obecności "personelu fachowego" :-) Z góry dzieki !
  • #3
    pepe
    Level 23  
    I owszem, ale w obcym języku :-) Szukam czegoś spolszczonego, a najlepiej wskazówki od osób majacych doświadczenie z tymi wtryskami
  • #4
    manta
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Jaki masz problem robiłem swampa z 1.8 na 2.0 Digifant mam schemat tej inst. i dane odnośnie czujników ale nie mam skanera.
  • #5
    pepe
    Level 23  
    Problemów jest kilka :-) Potrafi w lecie spalać stukowo przy ruszaniu (silnik ciepły), wachają się cyklicznie wolne obroty (gdzieś od 500 do 1300) na zimnym silniku i często wtedy spadnie ponizej jakiejś tam krytycznej liczby obrotów i zgaśnie . Niestety nie zawsze. Częściej jeżdzi normalnie. Wszystkie odmy i wężyki szczelne i drożne (zgodnie z poradą).
    Można dać autko do zrobienia i tak zakończyć temat, ale nie byłbym sobą jeśli nie sprawdził bym najpierw elektroniki. I tu sęk - softami vago-podobnymi udało mi się odczytać tylko ABS i AIRBAG. Ponadto chciałbym sie dowiedzieć dokładnie jakie czujniki mogę znalesć w tym modelu. Mam kilka "pewnych" acz znacznie różnych informacji.
    Temat wałkuje już długo, a to z racji właśnie sprzecznych info.
  • #6
    manta
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Dwie sprawy,ustawienie zapłonu ciekawa procedurka odłączony czujnik temp. i podwyższone obroty, parametrów nie pamiętam ale mogę poszukać, następna to czujnik spalania stukowego odpowiedzialny za regulację zapłonu.
  • #7
    pepe
    Level 23  
    Co do pierwszego to odłączony czujnik temperatury płynu (z przodu silnika jest) i zapłon ustawiać przy 2500 obrotów. Co do czujnika spalania stukowego chetnie bym sie dowiedział gdzie on jest i jak go prosto zbadać :-)
    Wogóle chetnie bym sie dowiedział wszystkiego o wszystkich czujnikach. Przepływomierz działa ok - tyle sprawdziłem :-)

    edit: A! I może najważniejsze - auto nie ma instalacji gazowej!
  • #8
    zodiak318
    Level 34  
    Czujnik "knock sensor" (chyba powinny być 2 sztuki) znajduje się z na bloku z przodu silnika.
  • #9
    manta
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Jak do tej pory w digifancie widziałem tylko jeden jest faktycznie z przodu obok aparatu zapłonowego ,jest dosyć charakterystyczny dochodzą do niego trzy przewody a mocowany jest centralną śrubą M-8,sprawdzić go możesz przy podwyższonych obrotach kontrolując kąt zap. uderz delikatnie obok czujnika zap. powinien zostać opóźniony,ale to nie jest 100% że prawidłowo funkcjonuje,bez oscyloskopu ani rusz.
  • #10
    pepe
    Level 23  
    Bardzo cenna i konkretna porada - sprawdze.
    Jakieś pomysły odnosnie wachań obrotów i gaśnięcia? Ktos powiedział że w tym modelu sa kody migowe. Nie udało mi sie zmusić czegokolwiek do migania (no oprócz kierunkowskazów :-)) ) . Natomiast zaraz po tym jak kupiłem auto (kilka lat temu) była podłaczona "skrzynka" i wydrukowała jakies tam błedy czujników. Błedy te nie powtórzyły sie po kilkunastu kilometrach jazdy testowej - "prawdopodobnie auto było odpalane z odłaczonymi czujnikami" - tak mówił fachowiec. Niestety nie mam już z nim kontaktu .
    Niedawno przy okazji jakis tam okresowych napraw poprosiłem o diagnoze "kabelkiem". Niestety nie udało sie. Ale tym razem był podłączony laptop, a nie specjalizowana "skrzynka" ...
  • #11
    Stanisław Chwalisz
    Level 34  
    Temat trudny do identyfikacji,do tej sytuacji pasuje mi uszkodzony zawór ustalający ciśnienie oleju w silniku znajduje się on w pompie olejowej.
    Na początek zmierz ciśnienie oleju w różnych warunkach przez około godzinę.Jaki to ma związek z gaśnięciem silnika? Wzrost ciśnienia oleju powoduje że popychacze hydrauliczne wypełniają się nadmiernie podpierają zawory ssące i silnik gaśnie.
    Ustawienie zapłonu-po uruchomieniu silnika/ciepły/zdejmujemy czujnik temp.cieczy silnik wprowadzamy 3/trzy/ razy powyżej 2000 tys.obrotów
    blokuje się komputer i możemy ustawić aparatem zapł. 5 stopni wyprzedzenia zapłonu.Zakładamy czujnik temp.cieczy z powrotem i ponownie trzy razy podnosimy obroty silnika pow. 2000 obr. w ten sposób odblokujemy komputer do normalnej pracy.
    Wszystko doskonale widać w lampie stroboskopowej.Ustalmy narazie tyle w razie niepowodzeń proszę o dalsze pytania.
  • #12
    ajni
    Level 20  
    CO do pływania wolnych obrotów to wima może być w tzw. silniku krokowym. Należy go wymontować i wyczyścić, wymyć ew. wymienić. Co do komputera DIGIFANT to zamieściem na forum przetłumaczną ksiązkę do tego. Poszukaj postów mojego autorstwa i znajdziesz na pewno. Nie jest to przetłumaczone perfekcyjnie ale zawsze coś , pozwala ustawić cały silnik od nowa.
  • #14
    ajni
    Level 20  
    fastcars

    Ciekawy ten programik, jest to może wersja darmówka (chodź to mało prawdopodobne) i gdzie można coś takiego zdobyć. Czy mógłbyś podać jego pełną nazwę i producenta??
  • #15
    pepe
    Level 23  
    Trochę to trwało (standartowy brak czasu) ale autko chodzi. Jak to często bywa szukałem głeboko, a przyczyna była banalna. Zanieczyszczona przepustnica ! Ja szukałem w części mi bliższej czyli elektronice, a mechanicy jakoś na to nie wpadli :) A kto na to wpadł ? Gazownicy. I to "niechcący" - musieli rozkręcić cały dolot przy instalacji gazu. A twierdzą że było co czyścić :) W każdym razie wolne obroty jak gwożdziem przybite (na benzynie).
    Co do diagnozy to problemem okazał się interfejs. Po małych zmianach komunikacja z silnikiem, ABS i SRS normalnia. W części silnik nie było błedów. Widocznie ECU jest wrażliwsze na parametry komunikacji. Pewnie czasy narastania/opadania zboczy, ale to tylko lużna teoria.
    Spalanie stukowe nadal czasem występuje, ale tylko na moment. Być może tak ma być zanim ECU zareaguje na sygnał z czujnika spalania stukowego. Ale to już nie problem - z tym da się zyć.


    Dzięki wszystkim za pomoc !