Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen Picasso 1.6 - nawiew - klimatronik - nieregularna praca nawiewu

08 Sie 2012 13:52 3982 8
  • Poziom 8  
    Witam- otóż mój problem z nawiewem automatycznym polega na tym że raz nawiew pracuje normalnie a za innym razem uruchamia się po 5-10-15 min albo w ogóle .
    Jak uruchomi sie od razu po odpaleniu działa normalnie czyli można regulować ręcznie wszystkie stopnie siły nawiewu a jak po odpaleniu nie zaskoczy od razu to oczywiście nawiew nie działa i konsola do sterowania na nić nie reaguje i wtedy nadmuch działa kilka minut przerywa i tak prze kilka minut .
    Zauważyłem kilka rzeczy że często tak sie dzieje po krótkiej jeździe np. przejechałem z 5 km z działającym nawiewem i za chwile po odpaleniu auta nawiew nie uruchamiał się od razu tylko po jakimś czasie i jeszcze mam wrażenie że w upalne dni częściej sie nie uruchamia nawiew dzieje mi się to coraz częściej i dlatego mam prośbę o pomoc.
    Kompresor od klimy słyszę za każdym razem jak się uruchamia i wydaje mi że chłodzi dobrze. odkąd mam citroena to zdarzyło mi sie ze 4 razy jak radio po uruchomieniu auta nie zaskoczyło dopiero po ponownym odpaleniu auta wróciło wszystko do normy.
    Co do nawiewu myślałem że może to słynny jeż od wentylatora ale napisałem do osoby na allegro która zajmuje się regeneracją owych jeży i on mi odpisał że jak przy działającym nawiewie działa regulacja prędkości nawiewu tzn , chodzi na wszystkich biegach to raczej jeż jest dobry i odpisał żebym szukał raczej problemu w stacyjce (kostka), tylko że jak przeczytałem kilka tematów związanych z kostką to z reguły było z nią tak że nawiew w ogóle nie działał .
    Cały nadmuch mam firmy BEHR .pozdrawiam i proszę o jakieś wskazówki
    _________________
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 39  
    Wskazówki zależą od tego z jakim pojazdem mamy do czynienia, jak wiadomo Xsary P. są różne, z różną (a nawet bardzo różną) instalacją elektryczną. Musisz więc dokładnie zidentyfikować pojazd. Na początek podaj OPR.
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 8  
    kybernetes napisał:
    Wskazówki zależą od tego z jakim pojazdem mamy do czynienia, jak wiadomo Xsary P. są różne, z różną (a nawet bardzo różną) instalacją elektryczną. Musisz więc dokładnie zidentyfikować pojazd. Na początek podaj OPR.

    a gdzie to znajdę OPR. jeśli chodzi o te rzeczy jest laikiem i proszę o wyrozumiałość
  • Poziom 39  
    Numer OPR znajduje się na plakietce na słupku drzwi albo na pokrywie schowka, w zależności od wersji. Po szczegóły zapraszam na google.
  • Poziom 8  
    w końcu mam numer OPR TO OPB P009
  • Poziom 39  
    To nie jest OPR. Może lepiej w takim razie podaj 8 ostatnich cyfr numeru nadwozia.
  • Poziom 8  
    ostatnie numery to 39111371
  • Poziom 39  
    Kolego, sprawdź czy w czasie kiedy nie działa dmuchawa masz napięcie na bezpieczniku numer 40 (bezpiecznik 40 amperowy zasilania dmuchawy) na skrzynce bezp. w nogach kierowcy.

    Dodano po 59 [sekundy]:

    Aha, OPR Twojej Xsary to 9137.
  • Poziom 8  
    witam- wszystkich temat będzie do zamknięcia okazało się że to jednak opornica (jeż) nowa Boscha 330 zł , dzisiaj wybrałem auto jednak jeszcze będzie do poprawki bo jak włączam nawiew na full to strasznie buczy jak jakby wpadał w jakieś wibracje lub coś podobnego .dziękuje wszystkim za podpowiedzi i pozdrawiam