Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A3 2005 - Licznik EEPROM

08 Sie 2012 15:15 5753 22
  • Poziom 27  
    Witam! Czy ktoś może mi powiedzieć, czy liczniki 2003r na 93c86, różnią się od tych z 2005r. z tą samą pamięcią? tzn czy czasami nie jest tak, że 2003 to nie crypto a 2005 to już crypto?
  • Poziom 21  
    Ja mam licznik od takiej audi 2005 r i mam VD0

  • Poziom 34  
    porównaj wsady i będziesz wiedział czy crypto.
  • Poziom 27  
    Dzięki!. Ktoś ma pinout do tego licznika ?VDO.

    Dodano po 1 [godziny] 26 [minuty]:

    Dla tych którzy by kiedyś też potrzebowali wklejam rozmowę angielsko-języcznych przyjaciół:

    Audi A3 - 8P0 920 930 C - Problem With Connect.
    I have a problem with a dashboard of Audi A3 8P0 920 930 C. I'm trying to power on the table but I can not. Makes the entire attempt to turn on but does not ignite.
    I have also plugged the getaway the CAN propulsion and direct line of the getaway. If I keep the button on the left. Just get that light up the two small screens.

    Audi A3 - 8P

    Year 2003

    Engine BKD

    -----------------------------

    PINOUT:

    POSITIVE - 1 , 2 , 18 and 17 ( +15)

    MASE - 3, 4 , 19 , 28

    Pin 29 - PIn 18 Getaway
    Pin 5 - Pin 13 Getaway
    Pin 30 - Pin 8 Getaway

    This car has a problem that the dash does not work. Do not make the needles and no engine warning light. So I have a getaway in the table frame and engine ecu. To check that everything is properly and fix the problem. But now not turn on the central screen and no witness in the dashboard.
    I missing something? I hope your help. Thank you.
    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    The dash will not power on with just the gateway connected.
    You will also need the Bordnetz-Steuergerät (Central Electric) otherwise you will not get the ignition status via CAN and the dash will be powered off.

    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    same problem as I had two weeks before
    As Executer told me too, it won´t power up properly without the J519. This sends a CAN message for wake up and then it works normally like you turn the ignition on in your car. The problem is, that these dashs have no 15 (switched +), they get this information only over CAN. Do you have something like a CAN logger/sniffer with which you could send a CAN message on the bus?
    J519 or a CAN-message (ID:575 DLC:2 DATA: 07 00 every 200ms for powerup!)
    Concerning the wiring, I did it the following way:
    Gateway plug is T20, dash plug is T32, OBD means OBD plug for a interface for sure
    Connection Gateway to dash and OBD diagnosis plug:
    T20/18 --> T32/29 ; T20/8 --> T32/30 ; T20/13 --> T32/5 ; T20/19 --> OBD6 ; T20/9 --> OBD14
    voltage supply for Gateway and dash:
    T20/1 and 2 are +(30) ; T20/14 is +(15) and T20/11 and 12 are ground.
    T32/1 and 2 and 18 are +(30) and T32/3 and 4 and 19 and 28 are ground.
    OBD plug has + on 16 and ground on 4 and 5.
    Hope this helps!
  • Poziom 21  
    Nie jestem pewien ale tego licznika chyba tak nie podłączysz bo on pracuje z innymi sterownikami np moduł komfortu.Pozdrawiam
  • Poziom 27  
    Czekam na moduł Cana, zobaczymy. Ale to chyba on go budzi. Gorzej jeżeli rzeczywiście potrzebuje J519ki
  • Poziom 27  
    Budzi się i potrzebuje jednak 519ki. Ale teraz mam inny problem, odczytałem 93lc86 willemem i z porównań plików z netu wygląda na to, że dobrze. Ale już zaprogramować go nie mogłem. Więc użyłem innego programatora, który zazwyczaj radzi sobie w tych sytuacjach i ku mojemu zdziwieniu posadził mi zawartość. Na razie nie mam drżących kolan, bo mam nadzieję że ten willem nic nie napsocił przy odczycie skoro plik mój na dużej częsci obszaru przy komparacji pokrywa sie w pełni z tymi z netu. Póki co nie mam czym zaprogramować oryginalnej kości bo oba programatory nie dają rady, a po podstawieniu normalnej 93c86ki licznik nie czuje sie najlepiej, podejżewam że jest za niskie napięcie dla niej, ale z tym nie będę koąbinował. Raczej mam pytanie czy ktoś wie jakich sztuczek użyć, aby willemem jednak udało mi się ją programować? Pozdrawiam!

    Dodano po 4 [godziny] 33 [minuty]:

    Jednak jedna pamięć przez willema miała SWAP BYTE, a druga nie zamieniała bajtów. Okazało się że licznik normalnie hula na zwykłej 86-ce. Dziwne trochę myślałem, że to zależy od programatora. Jednak w dziedzinie edycji zgodnie z tym co piszą w internecie Vag wywala błąd przy zmianach w kanale 09 adaptacji.
  • Poziom 12  
    Szukam wsadu do licznika 8p0 920 930k, masz może?
  • Poziom 21  
    Mam ale końcówka inna.A ty może masz 8P0 920 930 Q.Pozdrawiam
  • Poziom 12  
    dzięki ale to chyba do benzyny
    jest na elektrodzie zczytany Q, nawet tam pisałeś ale trzeba go zmodyfikować bo jakiś programator sobie wstawił parę komórek, no i trzeba uważać na swap byte.
  • Poziom 21  
    Tak jest ale tak jak piszesz jest uszkodzony.Śmietnik.Pozdrawiam
  • Poziom 12  
    zrobisz go bez problemu, wez jakis na wzor, posiedz 15 minut w hexedytorze i gotowy
  • Poziom 21  
    mam z końcówką F.Ale o jakim hexedytorze kolega mówi.
  • Poziom 27  
    ja mam z końcówką R ten swój.
  • Poziom 21  
    T podzieli się nim kolega ze mną.Bardzo proszę.Pozdrawiam.
  • Poziom 27  
    No to wrzucam. Dorwałem też teraz inny licznik bo zastanawiałem się dlaczego ani w kom. 5d8- i 578- nie znalazłem czterech zer zgodnie z tym coi rzekomo tam powinno być. Jak ktoś jest chętny pomocy to kieruję na pw.
  • Poziom 21  
    Dzięki za podzielenie się wsadem pozdrawiam.
  • Poziom 10  
    Witam potrzebny wsad licznika audi a3 2007r 1,9 tdi zegarki 8P0920931E VDO
    H20

    z góry dziękuje za ratunek. Super Vag Can uwalił wsad.


    Mój mail: liczniki1(malpa)o2.pl
  • Poziom 10  
    supersamiec napisał:
    Witam potrzebny wsad licznika audi a3 2007r 1,9 tdi zegarki 8P0920931E VDO
    H20

    z góry dziękuje za ratunek. Super Vag Can uwalił wsad.


    Mój mail: liczniki1(malpa)o2.pl


    No to mamy identyczny problem.Ja też mam a3 1.9tdi 2007r. i tak samo Super Vag Can uwalił mi wsad.Zegarki poprostu umarły ,wysłałem je do naprawy bo nie mogłem nigdzie znaleść wwsadu , powiedzieli że zrobia bez problemu ale okazało sie że rozłożyli rece i powiedzieli ze sa nie naprawialne.Wiec byłem zmuszony kupic kluczyk,komp i zegary.Teraz mi tylko zostało zmienic przebieg na ten co był na tamtych i do tego zaopatrzyłem sie w pełną wersje X-can+ od SMOKA i mysle ze teraz nie bede miał problemu.
  • Poziom 12  
    Jeśli to 8p0 to przebieg da się zrobić i nawet klucze i synchro. Co do wsadu to jeśli znajdziesz identyczną wersję softu to może ruszy, ale wątpie. Sam mam jedne z dEF na wyświetlaczu i nie mogę znależć takiej samej wersji softu.
  • Poziom 10  
    Co do tych zegarów co Super Vag Can uwalił to nawet liczniki nie wstały żadnej reakcji na zapłon itp. a stało sie jak podłaczyłem i chciałem spróbowac cofnac licznik o pare km zobaczyc czy pójdzie no i poszło na wyswietlaczu km i zegarku znikneło wszystko i zegary zgasły na amen.
  • Poziom 10  
    Jak zgrasz kabelkiem od smoka zawartość to mógłbyś podesłać? Będę wdzięczny. Pozdrawiam
    liczniki1(at)o2.pl