Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Corsa C 1.7 DTI - szarpanie i głośna praca silnika po rozrządzie

duken 09 Aug 2012 15:22 7848 5
  • #1
    duken
    Level 10  
    W corsie C 1.7 dti z klimą padł mi alternator, mechanik wynotował go od spodu (odkręcał kołyskę) żeby nie odkręcać sprężarki klimy i przy okazji wymienił od razu pasek rozrządu.

    i od razu po naprawie pojawił się problem

    - na wolnych obrotach słychać ich pływanie,
    - jak doda się gazu to chodzi jak traktor
    - szarpie jak się jedzie tak przy ok 1500-1600 obrotów
    - auto chyba lekko słabsze



    +Ustawienie rozrządu ponownie sprawdzone i jest OK
    +Na kompie również nie pokazuje żadnych błędów

    ale pod spodem auta po chwili postoju pojawia się ropa, nie wiem skąd jest ten wyciek i czy przed naprawą też był,(silnik z dołu jest dość mocno zabrudzony bo były wycieki oleju, które zostały zlikwidowane)

    Mechanik mówi że nic z tyłu silnika nie ruszał, ale czy jest możliwość że jak odkręcał kołyskę to poruszał silnikiem i coś tam się uszkodziło.

    na forum opel24 w 2009 roku gość miał dokładnie ten sam problem po wymianie paska rozrządu, ale nikt mu nie dał odpowiedzi, ani nie napisał co było przyczyną.

    przed naprawą ani razu nie było problemu z obrotami i szarpaniem silnika!
  • #2
    domellus
    Level 29  
    duken wrote:
    ale pod spodem auta po chwili postoju pojawia się ropa, nie wiem skąd jest ten wyciek i czy przed naprawą też był
    zlokalizuj i napraw wyciek w pierwszej kolejności, paliwo nie ma prawa się nigdzie wylewać.
  • #3
    duken
    Level 10  
    wyciek jest prawdopodobnie z elektrozaworu na pompie (tylko on jest mokry) a szarpanie chyba powstało przez to że wyleciał czujnik cisnienia z kolektora ssącego (chyba doładowani) - ale nie sprawdziłem jeszcze czy to przez ten czujnik bo mechanik nie założył jeszcze pokrywy zaworów.
  • #4
    rob4028
    Level 25  
    Tak przy okazji ,odwiń tekstylną izolację na odcinku 5 do 10 cm od wtyku do ECM, opisanego
    jako "M". To zabezpieczy ECM przed przedostaniem się oleju napędowego do wtyku na ECM po izolacji (efekt "knota")
  • #5
    duken
    Level 10  
    rob4028 wrote:
    Tak przy okazji ,odwiń tekstylną izolację na odcinku 5 do 10 cm od wtyku do ECM, opisanego
    jako "M". To zabezpieczy ECM przed przedostaniem się oleju napędowego do wtyku na ECM po izolacji (efekt "knota")


    zabezpieczyłem żeby się na tą wtyczkę olej napędowy nie przedostawał, i przy okazji ja wymyłem bo już była tłusta.

    na razie mechanik nie miał czasu zając się wyciekiem (zresztą mnie tez nie było)

    Czy przecieki z tego zaworu przestawiacza kąta wtrysku (TCV) spowodowane są nieszczelnością na oringach czy to zawór się rozszczelnił w środku (co częściej) i trzeba kupić nowy (a może używkę)
    a jeżeli oringi czy to są jakieś specjalne?
  • #6
    duken
    Level 10  
    Wyciek zlikwidowałem (zalanie gniazda zaworu TCV klejenie dwuskładnikowym nie pomogło) - wymieniłem zawór na nowy.

    Niestety wymiana nie pomogła i niestety po dwóch tygodniach od wymiany auto padło - pękł wał przy drugiej panewce.