Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel astra 1.4 16v - Na gazie pobiera benzynę

09 Sie 2012 15:54 12336 16
  • Poziom 10  
    Witam!!
    Mój problem polega na tym że samochód cały czas jeździ na gazie ale pobiera tez benzynę. Jak nie ma benzyny to samochód ciężko odpala i jest dużo słabszy. Zaznaczam instalacja jest stara i najprostsza z możliwych i zawsze samochód jest włączony tylko na gaz. Instalacja ma jakieś 10 lat. Benzynę pobiera dopiero od roku. Byłem u mechanika gazowego i on powiedział ze wszystko jest ok i kazał mi jechać do zwykłego ale on znowu wysłał mnie do gazowników. Wszyscy twierdza ze to jest nie możliwe. Mógł by mi ktoś pomóc? Z góry dziękuję:)
  • Poziom 21  
    Możliwe przyczyny,:
    Uszkodzony elektrozawór przełączający benzyna / gaz.
    Nie wyłączające się ssanie.
    Inne mi do głowy nie przychodzą, Astra ma elektryczną pompę paliwa, więc ona pracuje cały czas i musi mieć paliwo w baku, bo inaczej się zatrze.


    Mój przyklad:
    Seicento z silnikiem 900 - założony gaz od 3 lat, używana inst. mająca teraz 8 lat.
    Uszkodzony był czujnik odpowiadający za przełączenie na gaz.
    Nie wiem dokładnie jak sie to nazywało, ale nie wyłączało ssania i jednocześnie brało gaz i benzynę.
    Silnik też monowtrysk
  • Moderator Samochody
    mscgs24 napisał:
    Możliwe przyczyny,:
    Uszkodzony elektrozawór przełączający benzyna / gaz.
    Nie wyłączające się ssanie.


    Czujesz jakąś wyższą potrzebę pisania? To może poszukaj sobie jakiegoś forum pt. "Hyde Park".

    Do założyciela tematu - albo popija benzynę przez dziurawy regulator ciśnienia, albo masz złą emulację wtryskiwaczy i mimo wszystko są "uchylane" przy pracy na gazie. Ewentualne uszkodzenie samych wtryskiwaczy i popuszczają benzynę pomimo braku wysterowania.
  • Poziom 24  
    1.4 16v to wielopunkt.
  • Poziom 10  
    Dokładny opis:
    Opel astra f silnik ecotec 1.4 16v (X14XE) wielopunkt
    Instalacja gazowa:
    Reduktor: Lovato RG92 elektronik
    elektrozawór gazowy: Lovato EV00
    elektronika Stag L

    Pompka paliwa jest zawsze wyłączona bo już jedna poszła z dymem. Wiec sobie sam zrobiłem wyłączanie (przekaźnik). I w tym jest największy problem bo pompka nie działa a paliwo dalej ucieka.
  • Poziom 34  
    Przy przełączaniu na gaz otwiera się zawór elektromagnetyczny fazy ciekłej gazu i jednocześnie zamyka podobny zawór benzyny. Najprawdopodobniej masz zanieczyszczony zawór benzyny i się nie domyka ( rozebrać i wyczyścić, lub spalona cewka . W celu sprawdzenia cewki podłącz ją na krótko do akumulatora , jak głośno cyknie to sprawne .
    Inna opcja to uszkodzony ( niedomykający się) wtryskiwacz(e) benzyny , ale zacznij od sprawdzenia zaworu odcinającego benzynę.
  • Moderator Samochody
    manio123 napisał:
    , ale zacznij od sprawdzenia zaworu odcinającego benzynę.

    Jak można sprawdzić coś, czego nie ma? Zawory odcinające benzynę były tylko w układach gaźnikowych. Jeśli pompka paliwa odłączana jest elektrycznie, to cudów nie ma - paliwo znika z dziurawego zbiornika. Silnik sam go nie zasysa ze zbiornika.
  • Poziom 21  
    Sz. P. robokop

    robokop napisał:
    Jak można sprawdzić coś, czego nie ma? Zawory odcinające benzynę były tylko w układach gaźnikowych. Jeśli pompka paliwa odłączana jest elektrycznie, to cudów nie ma - paliwo znika z dziurawego zbiornika. Silnik sam go nie zasysa ze zbiornika.


    Czytałeś co napisał w pierwszym poscie max_117?
    max_117 napisał:
    Mój problem polega na tym że samochód cały czas jeździ na gazie ale pobiera tez benzynę. Jak nie ma benzyny to samochód ciężko odpala i jest dużo słabszy.


    Tak ode mnie do Sz.P. robokop - "Moderator samochody"? :)

    Moderowany przez ociz:

    Czy kolega zdaje sobie sprawę czym grozi wstawienie w tym układzie zawór odcinający benzynę? Po pierwsze, ryzyko rozszczelnienia zaworu lub przewodów i wycieku co z pobliżu gorącego silnika może być bardzo niebezpieczne. Po drugie uszkodzenie pompy.

    Regulamin

    3.1.11. Publikowanie wpisów nie zawierających merytorycznej treści, zawierających szkodliwe porady, porady nie będące próbą rozwiązania problemu oraz publikowanie identycznych wpisów następujących po sobie lub powtarzających informacje ujęte w toku dyskusji.

    W związku z powyższym nakładam ostrzeżenie.

  • Moderator Samochody
    mscgs24 napisał:
    Sz. P. robokop

    robokop napisał:
    Jak można sprawdzić coś, czego nie ma? Zawory odcinające benzynę były tylko w układach gaźnikowych. Jeśli pompka paliwa odłączana jest elektrycznie, to cudów nie ma - paliwo znika z dziurawego zbiornika. Silnik sam go nie zasysa ze zbiornika.


    Czytałeś co napisał w pierwszym poscie max_117?
    max_117 napisał:
    Mój problem polega na tym że samochód cały czas jeździ na gazie ale pobiera tez benzynę. Jak nie ma benzyny to samochód ciężko odpala i jest dużo słabszy.


    Tak ode mnie do Sz.P. robokop - "Moderator samochody"? :)


    Gdybyś miał odrobinę wiedzy na ten temat, a nie tylko wydawało się Tobie że pozjadałeś wszystkie rozumy to byś wiedział że:

    - w układach LPG montowanych w autach z wtryskiem paliwa elektrozaworu odcinającego dopływ benzyny nie ma, jest zastąpiony albo emulatorem wtryskiwaczy, albo w prymitywniejszych układach zwykłym przekaźnikiem odcinającym zasilanie wtryskiwacza ( ew. wtryskiwaczy),

    - benzyna w układach wtrysku paliwa podawana jest pod ciśnieniem 0.8-3 atm. przez elektryczną pompę paliwa - nie ma cudów, żeby po odcięciu jej zasilania ( o czym wspomina założyciel wątka) silnik nadal popijał benzynę.

    Tak że albo któraś część opowieści jest bajką, albo mamy do czynienia ze zjawiskiem nadprzyrodzonym.
    Dodatkowo, panie "znawco", w układach wtrysku benzyny nie ma czegoś takiego jak "ssanie" - gdyby nawet było, to co by miało wspólnego ze zużyciem benzyny przy pracy na gazie? Wytłumacz mi to proszę, zanim dostaniesz ostrzeżenie za wypisywanie bzdur i wprowadzanie innych w błąd.
  • Poziom 10  
    Uszkodzony zbiornik nie może być ponieważ samochód jest garażowany i nie ma żadnej plamy nawet malutkiej. A samochód musi jakoś pobierać benzynę ponieważ jak już pisałem gdy jej nie ma to jest słabszy i nie pali dobrze. Kiedyś można było jeździć cały rok na zbiorniku a teraz 10 litrów miesięcznie. Nie było wtedy nawet problemu z zapaleniem samochodu.
  • Poziom 34  
    Wrzuć zdjęcie spod maski żeby zaspokoić naszą ciekawość . Jeśli jesteś pewien , że nigdzie paliwo nie wycieka to pozostają jedynie wtryskiwacze ( pełnią one w tym przypadku rolę zaworu odcinającego benzynę) , nawet niewielki przeciek spowoduje wzbogacenie mieszanki w benzynę i słabszą jazdę jak tego wzbogacenia zabraknie.
    Odcięcie benzyny nie ma żadnego związku z odcięciem pompy , w kolektorze ssącym jest duże podciśnienie , które bez problemu zassie paliwo z niedomykającego się wtryskiwacza(y) benzyny.
    Spalenie pompy może nastąpić jeśli pracuje w pustym zbiorniku , benzyna jest zawsze odcięta przy pracy na gazie w każdej generacji lpg - w ten czy inny sposób - i ten element należy sprawdzić ( choć odcięcie pompy benzyny jest zabronione ze względów bezpieczeństwa). Wątpiącym polecam włożyć wężyk 5mm do zbiornika i zassać ustami - nawet niewielkie podciśnienie spowoduje zachłyśnięcie się paliwem - a podciśnienie w kolektorze jest wielokrotnie wyższe Panie Moderatorze i nie trzeba cudu , wystarczy odrobina praktyki, nie chodzi przecież o ogromny wyciek tylko podbieranie po kropelce.
  • Moderator Samochody
    manio123 usiłujesz w agresywny sposób wybrnąć z idiotyzmu, który napisałeś wcześniej:
    manio123 napisał:
    Przy przełączaniu na gaz otwiera się zawór elektromagnetyczny fazy ciekłej gazu i jednocześnie zamyka podobny zawór benzyny. Najprawdopodobniej masz zanieczyszczony zawór benzyny i się nie domyka ( rozebrać i wyczyścić, lub spalona cewka . W celu sprawdzenia cewki podłącz ją na krótko do akumulatora , jak głośno cyknie to sprawne .
    Inna opcja to uszkodzony ( niedomykający się) wtryskiwacz(e) benzyny , ale zacznij od sprawdzenia zaworu odcinającego benzynę.

    Piszesz:
    manio123 napisał:

    Odcięcie benzyny nie ma żadnego związku z odcięciem pompy , w kolektorze ssącym jest duże podciśnienie , które bez problemu zassie paliwo z niedomykającego się wtryskiwacza(y) benzyny.

    robokop napisał:

    Do założyciela tematu - albo popija benzynę przez dziurawy regulator ciśnienia, albo masz złą emulację wtryskiwaczy i mimo wszystko są "uchylane" przy pracy na gazie. Ewentualne uszkodzenie samych wtryskiwaczy i popuszczają benzynę pomimo braku wysterowania.

    Ile takich zjawisk widziałeś? Pewnie napiszesz zaraz że dużo. Ok. Zauważ tylko że raz - zaworek wtryskiwacza jest jednokierunkowy, podciśnienie w kolektorze będzie go doszczelniać - to jedno, a drugie to to, że auto nie miało by prawa pracować na benzynie, bo przy nominalnym ciśnieniu pompy i aż tak nieszczelnych wtryskiwaczach najzwyczajniej by się zalewało. Pozostaje więc regulator ciśnienia. Z wężyka do kolektora nie śmierdzi benzyną, ewentualnie nie jest mokro?
  • Poziom 34  
    Moderator powinien tonować dyskusję, a nie się podniecać i robić dym. Nie napisałem idiotyzmu , tylko ogólną diagnozę na podstawie pierwszego postu , nie czytając ( przyznaję z pokorą) dalszego wyjaśnienia , że silnik sterowany sekwencyjnie. Odnośnie dalszych wynurzeń to proponuję poczytać forum gazowe pełne godniejszych autorytetów , gdzie pełno jest przykładów podbierania benzyny przez wtryski ( podparty grzybek przez zanieczyszczenie lub nadpalony i nie ma siły która go doszczelni), skoro moje wyjaśnienie i praktyka wydaje się Panu Moderatorowi niewiarygodne. Taki fakt oczywiście powoduje lanie wtrysku również przy zasilaniu na benzynie, ale nikt nie pisał że tak nie jest. Autor wątku pisze , że mu ucieka stosunkowo znikoma ilość paliwa ("10 l miesięcznie") , nie jeździ na benzynce więc jak ma stwierdzić że mu leje ?
    Emulator to zwykle po prostu rezystor więc trudno mówić w tym przypadku o "złej emulacji" , choć faktycznie może być ,że któryś wtrysk nie jest odcinany lub emulator wcale ich nie odcina , pracują na gazie równolegle do wtrysku gazowego i mimo niepracującej pompy zasilają instalację drugim paliwem. Tyle, że wtedy to by palił tej benzyny dużo więcej.Nie wyklucza to oczywiście podbierania paliwa przez uszkodzony regulator ciśnienia.

    Odrobina umiaru w krytyce nikomu jeszcze nie zaszkodziła Panie Moderatorze. Z całą pewnością nie jestem agresywny , staram się być wyłącznie uprzejmy i więcej nie zabiorę głosu w tej dyskusji, aby nie narażać się o takie zarzuty .
  • Moderator Samochody
    manio123 napisał:
    Moderator powinien tonować dyskusję, a nie się podniecać i robić dym.

    Prostuję tylko fakty, w obliczu jawnie głoszonej herezji.
    Cytat:

    Nie napisałem idiotyzmu , tylko ogólną diagnozę na podstawie pierwszego postu , nie czytając ( przyznaję z pokorą) dalszego wyjaśnienia , że silnik sterowany sekwencyjnie.

    Zaprzeczasz, a właśnie przytrafił się Tobie następny. Co ma tu do rzeczy sterowanie sekwencyjne? Czy to mono, czy wielopunkt, ze sterowaniem grupowym, półsekwencyjnym czy sekwencyjnym dodatkowy zawór elektromagnetyczny odcinający dopływ benzyny nie ma racji bytu!
    Widziałeś w Astrze inny silnik 1.4 16V niż MPI, skoro jak twierdzisz jesteś praktykiem?
    Cytat:

    Odnośnie dalszych wynurzeń to proponuję poczytać forum gazowe pełne godniejszych autorytetów

    Nie mam zamiaru, potrzeby też.
    Cytat:
    gdzie pełno jest przykładów podbierania benzyny przez wtryski ( podparty grzybek przez zanieczyszczenie lub nadpalony i nie ma siły która go doszczelni),

    A z reguły będącymi bezpośrednimi następstwami działalności wynalazczej panów gazowników, polegających właśnie min. na montowaniu przekaźników odcinających zasilanie pompy benzyny, w praktyce powodujących więcej strat, niż korzyści.
    Cytat:
    skoro moje wyjaśnienie i praktyka wydaje się Panu Moderatorowi niewiarygodne. Taki fakt oczywiście powoduje lanie wtrysku również przy zasilaniu na benzynie, ale nikt nie pisał że tak nie jest. Autor wątku pisze , że mu ucieka stosunkowo znikoma ilość paliwa ("10 l miesięcznie") , nie jeździ na benzynce więc jak ma stwierdzić że mu leje ?

    Trudno mówić o zużyciu paliwa w czasie - co najwyżej o wyparowaniu. Jaki przebieg następuje w trakcie tego miesiąca?
    Cytat:
    Emulator to zwykle po prostu rezystor więc trudno mówić w tym przypadku o "złej emulacji" ,

    Widzę że nie wiesz jak działa emulator wtryskiwacza. Tedy objaśniam:
    składa się z rezystora, wpinanego szeregowo z cewką wtryskiwacza, a przełączanego przekaźnikiem. Rezystor ten, ogranicza, (nie odcina całkowicie ) prąd wtryskiwacza, do wartości teoretycznie nie powodującej otwarcia wtryskiwacza, a nie powodującej wygenerowania błędu w jednostce sterującej. Jako że wtryskiwacz otwiera prąd, a nie napięcie, to przy zbyt małej rezystancji rezystora, może się okazać że prąd płynący w cewce wtrysku może jednak nieznacznie uchylać wtryskiwacz.
    Cytat:

    choć faktycznie może być ,że któryś wtrysk nie jest odcinany lub emulator wcale ich nie odcina , pracują na gazie równolegle do wtrysku gazowego i mimo niepracującej pompy zasilają instalację drugim paliwem
    .
    A skąd i po co wziąłeś teraz ten wtrysk gazowy?
    Cytat:

    Odrobina umiaru w krytyce nikomu jeszcze nie zaszkodziła Panie Moderatorze.

    W pisaniu niestworzonych rzeczy również, Panie Użytkowniku..
    Cytat:
    więcej nie zabiorę głosu w tej dyskusji, aby nie narażać się o takie zarzuty .

    Forum jest otwarte i dostępne dla wszystkich, więc byle z sensem.
  • Poziom 13  
    Trochę odświeżam temat, ale po przeczytaniu zdecydowałem zabrac głos, myślę że wielu osobom może w przyszłości pomóc. Panie Robocopie :), kolega ma rację, przy pracy na gazie w tym silniku jak najbardziej mogą cieknąć wtryski, a wiem bo właśnie męczyłem się z tym silnikiem gdzie na biegu jałowym dymił a nie bierze ani grama oleju ani płynu, jest po wymianie pierścieni i uszczelniaczy, oczywiście mojej własnoręcznej więc zawsze ktoś może powiedzieć że nie jestem moderatorem forum więc pewnie spartoliłem robotę :) No i co się okazało ? nie wiem czy to błąd instalacji gazowej w tej chwili czy nie, ale to nie ma znaczenia, przy pracy na gazie ciśnienie na listwie wtryskiwaczy jest cały czas, wzorowe 3 bary. No i dlatego uszkodzone wtryskiwacze jak najbardziej mogą cieknąć.
  • Poziom 1  
    Witam, mam taki sam problem i mam pytanie czy sam komputer sterowania gazem może mieć wpływ?