Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Autoalarm - pytania. Wybór alarmu. Jaką syrenę wybrać? Jakie czujniki podłączyć?

21 Sty 2005 10:03 4328 11
  • Poziom 12  
    Witam Wszystkich! (to tak na początek)

    Planuję zamontować w swoim aucie alarm. Chciałbym coś wybrać ale przeszukując allegro i inne oferty nie trafiłem na alarm, który by spełniał moje wymagania (wszystkie na raz).
    A wymagania są takie:
    - zmienny kod
    - sterowanie CZ
    - możliwość wydłużenia czasu impulsu zamykania do sterowania domykaniem szyb (1-35s płynnie)
    - podłączenie czujników drzwi, maski i klapy bagażnika
    - wejście prealarmu (np. czujnik mikrofalowy)
    - sterowanie odcięciem pompy paliwa/ zapłonu
    - ew. antynapad ale z możliwością wyłączenia (np. na czas oddania do serwisu)
    - ew. zamykanie CZ po włączeniu zapłonu
    - inne funkcje (np. panic, ciche/ głośne rozbrajanie/ uzbrajanie, raportowanie o aktywności itp.)
    - przejrzysta instrukcja montażu i programowania
    - atest (chyba, że waszym zdaniem nie warto przepłacać)

    Dodatkowe pytanie:
    - jaką syrenę wybrać (domyślam się, że z własnym zasilaniem)
    - jakie czujniki podłączyć poza drzwiowymi (główne i prealarmu)

    Będę wdzięczny za wskazanie alarmu, który by spełniał te wymagania. Autem jeszcze trochę pojeżdżę więc alarm mógłby mieć dłuższą gwarancję.

    Pozdrawiam

    Michał
  • Poziom 22  
    Hmm... większość alarmów dostępnych na allegro spełnia twoje wymagania oprócz płynnie regulowanego impulsu centrala, z reguły są to sztywne wartości 1 -3 -35 sekund, ale i tak żeby bezpiecznie domykać szyby musisz mieć moduł (orginalny komfortu albo dokładany) a wtedy nie musisz mieć płynnej regulacji impulsu centrala. Polecam alarm Super Forteca, ma wszystko to co chcesz, oprócz tego kanał dodatkowy, możliwość bezobsługowej deaktywacji antynapadu, i działa bezawaryjnie. z czujników możesz zarzucić mikrofalę dwustrefową i siakiś wstrząs.
    pozdro
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    kod zmienny: standard.
    CZ: j.w.
    Domykanie: jeśli nie ma to można uzyskać stosując dodatkowy moduł (choćby MD 2).
    Podłączenie czujników: norma.
    Prealarm: nie wwszystkie mają.
    Odcięcie zapłonu...: co najmniej jednoobwodowa blokada - norma.
    Antynapad, zamyjkanie CZ, głośne/ciche uzbr...: standard funkcji dodatkowych.
    Przejżysta instrukcja: zazwyczaj jest choć nie dla kompletnych laików.
    Atest: warto mieć, a cena wcale nie wiele wyższa.
    Często alarmy mają także wyjscie dodatkowego kanału, za pomocą którego możemy uzyskać np. otwieranie klapy bagażnika z pilota.
    Alarmów jest pełno. Wybierz coś nie najtańszego. Sprawdż ofertę Amt (produkują Superfortecę). Jestem pewien, że na allegro wiele alarmów spełnia twoje wymagania. Zainteresuj się alarmem Terminator. Drogi. 200 zł za sam alarm ale ma wszystko co potrzebujesz: alarm, wszystkie f-cje dodatk., blokadę obwodu, możliwość dodania blokady rozproszonej, konfigurowalny sterownik CZ, wyjścia domykania i blokowamnia szyb, wyjście do sterowania dialerem, wejście prealarmu. Jest tylko dość ciężki w montażu.
  • Poziom 12  
    Moduł comfort mam (sterowany c. zamkiem). Zastanawiam się tylko, czy podawanie impulsu 35s nie będzie za długie. W zimie rzadko otwiera się okna więc impuls będzie niepotrzebny. Poza tym czy to nie uszkodzi czasem czegoś w module CZ i domykacza szyb w aucie?

    PZDR

    M.

    Dodano po 46 [minuty]:

    Błażej napisał:
    kod zmienny: standard.
    CZ: j.w.
    Domykanie: jeśli nie ma to można uzyskać stosując dodatkowy moduł (choćby MD 2).
    Podłączenie czujników: norma.
    Prealarm: nie wwszystkie mają.
    Odcięcie zapłonu...: co najmniej jednoobwodowa blokada - norma.
    Antynapad, zamyjkanie CZ, głośne/ciche uzbr...: standard funkcji dodatkowych.
    Przejżysta instrukcja: zazwyczaj jest choć nie dla kompletnych laików.
    Atest: warto mieć, a cena wcale nie wiele wyższa.
    Często alarmy mają także wyjscie dodatkowego kanału, za pomocą którego możemy uzyskać np. otwieranie klapy bagażnika z pilota.
    Alarmów jest pełno. Wybierz coś nie najtańszego. Sprawdż ofertę Amt (produkują Superfortecę). Jestem pewien, że na allegro wiele alarmów spełnia twoje wymagania. Zainteresuj się alarmem Terminator. Drogi. 200 zł za sam alarm ale ma wszystko co potrzebujesz: alarm, wszystkie f-cje dodatk., blokadę obwodu, możliwość dodania blokady rozproszonej, konfigurowalny sterownik CZ, wyjścia domykania i blokowamnia szyb, wyjście do sterowania dialerem, wejście prealarmu. Jest tylko dość ciężki w montażu.


    Domyślam się, że Terminator to już taki alarm bardziej z grupy "profi".
    Mam pytanie, czy trwałość/ niezawodność modułu domykania (MD2) jest w porządku? W sumie wolałbym raczej all-in-one, bo jak padnie to wiadomo, co wymienić. Poza tym, czy koszt alarmu + modułu nie przewyższy kosztu alarmu z taką funkcją?

    PZDR

    Michał

    Dodano po 2 [minuty]:

    Czy warto zamontowaćczuyjnik jak ten: http://www.starmach.pl/sklep/index.php?wiecej=220?
    Pomijam oczywiście promocję z 50 na 56 PLN. :?

    PZDR

    Michał
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Ktoś kiedyś powiedział ża\e jak cos jest do wszystkiego to jest do nczego. Ja bym nie inwestował w takie dwupaki. Zresztą gdzieś na forum była dyskusja na temat takich zespolonych czujników. Ja w ogóle zrezygnowałbym z udarówki, bo najcześciejone powodują fałszywe alarmy. W tej chwili montuje sie ulatradźwięki, czujnik mikrofalowy tworzacy wewnątrz auta a także wokól niego strefę chronioną. Są także czujniki wybijania szyby i czujniki ciśnieniowe reagujące na zmiany przy otwieraniu drzwi, wybijaniu szyb.
    Moduł MD2 nie jest jedynym dostępnym na rynku. nie słyszałem by były awaryjne. Maja sporo funkcji. Sprawdź tronę ich producenta (a także wspomnianej Superfortecy):
    www.amt-alarmy.pl
  • Poziom 12  
    Błażej napisał:
    Ktoś kiedyś powiedział ża\e jak cos jest do wszystkiego to jest do nczego. Ja bym nie inwestował w takie dwupaki. Zresztą gdzieś na forum była dyskusja na temat takich zespolonych czujników. Ja w ogóle zrezygnowałbym z udarówki, bo najcześciejone powodują fałszywe alarmy. W tej chwili montuje się ulatradźwięki, czujnik mikrofalowy tworzacy wewnątrz auta a także wokól niego strefę chronioną. Są także czujniki wybijania szyby i czujniki ciśnieniowe reagujące na zmiany przy otwieraniu drzwi, wybijaniu szyb.
    Moduł MD2 nie jest jedynym dostępnym na rynku. nie słyszałem by były awaryjne. Maja sporo funkcji. Sprawdź tronę ich producenta (a także wspomnianej Superfortecy):
    www.amt-alarmy.pl


    Właśnie skłaniam się w kierunku superfortecy (już nawet dostałem cennik z amt). Ma to, czego potrzebuję. Zastanawiam się czy 35s czas zamykania nie będzie za długi skoro nie zawsze opuszcza się szyby do końca?

    A co do czujników to poza "drzwiowymi" co zamontować? Ultradźwięki wewnątrz i mikrofale (1 czy 2 strefowe?)? BTW: czy 1strefowy cz. mikrofalowy obsługuje wnętrze czy działa bardziej na zewnątrz?

    PZDR

    Michał
  • Pomocny post
    Poziom 29  
    Co do czujników mikrofalowych to weź 2 strefowy. Z ultradźwięków rezygnujesz wtedy. Jedna strefa wyzwala alarm po wejściu do środka a druga podłączona do prealarmu sygnalizuje jak ktoś kręci się wokół auta. Ja również polecam Super fortecę POZDRAWIAM
  • Poziom 27  
    Ja także polecam ci superfortecę. Co do czujników dualnych ultra + wstrząs to montowałem tego trochę i nie miałem problemów.Wszystko działa jak nalezy. Md-2 też montowałem i sprawdza sie dobrze.
  • Poziom 12  
    kzaw napisał:
    Ja także polecam ci superfortecę. Co do czujników dualnych ultra + wstrząs to montowałem tego trochę i nie miałem problemów.Wszystko działa jak nalezy. Md-2 też montowałem i sprawdza się dobrze.


    Waham się się jeszcze. Chyba rozwiążę to w ten sposób, że na początek dam ultradźwięki a po jakimś czasie dołożę mikrtofale 2 strefowe.

    Czy mikrofalę 2 strefową podłącza się do prealaramu i alarmu "właściwego"?

    PZDR
  • Poziom 22  
    hmm.. ciekawy jestem czy orientujesz się jaką rolę spełnia mikrofala dwustrefowa. czujnik ultradźwiękowy chroni wnętrze pojazdu wykrywając ruch wewnątrz kabiny. czujnik mikrofalowy dwustrefowy działa tak, że pierwszą strefę czuwania ustawia się tak aby wykrywała ruch jedynie wewnątrz pojazdu a drugą strefę aby wykrywała ruch w niewielkiej odległosci od pojazdu. każda ze stref ma oddzielne wyjście - wyjście strefy pierwszej dołączasz do wejścia alarmu a wyjście strefy drugiej do wejscia prealarmowego. nie ma więc sensu montowanie ultradźwięków i mikrofali bo byłoby to zwykłe dublowanie czujników. poza tym zamontowana mikrofala jest niewidoczna w przeciwieństwie do ultradźwięków ("mikrofoniki" na słupkach). zdecydowanie zamontowałbym również wstrząsówkę, dobrze wyregulowana nie powoduje fałszywek (jak każdy czujnik zresztą) a dzięki niej będziesz wiedział kiedy jakiś "młotek" potrąci swoim samochodem twoją fure na parkingu.
    jeśli chodzi o czujniki łączone (ultra + wstrząs) to montowałem tylko f-my stemro i nie było z nimi problemów.
    pozdro
  • Poziom 12  
    jacq napisał:
    hmm.. ciekawy jestem czy orientujesz się jaką rolę spełnia mikrofala dwustrefowa. czujnik ultradźwiękowy chroni wnętrze pojazdu wykrywając ruch wewnątrz kabiny. czujnik mikrofalowy dwustrefowy działa tak, że pierwszą strefę czuwania ustawia się tak aby wykrywała ruch jedynie wewnątrz pojazdu a drugą strefę aby wykrywała ruch w niewielkiej odległosci od pojazdu. każda ze stref ma oddzielne wyjście - wyjście strefy pierwszej dołączasz do wejścia alarmu a wyjście strefy drugiej do wejscia prealarmowego. nie ma więc sensu montowanie ultradźwięków i mikrofali bo byłoby to zwykłe dublowanie czujników. poza tym zamontowana mikrofala jest niewidoczna w przeciwieństwie do ultradźwięków ("mikrofoniki" na słupkach). zdecydowanie zamontowałbym również wstrząsówkę, dobrze wyregulowana nie powoduje fałszywek (jak każdy czujnik zresztą) a dzięki niej będziesz wiedział kiedy jakiś "młotek" potrąci swoim samochodem twoją fure na parkingu.
    jeśli chodzi o czujniki łączone (ultra + wstrząs) to montowałem tylko f-my stemro i nie było z nimi problemów.
    pozdro


    Dzięki za wyjaśnienie. Bardziej przekonuje mnie mikrofala niż ultradźwięki.

    PZDR
  • Poziom 24  
    Witam!! Jak sie juz rozwlekamy na temat alarmow to moze ja wcisne swoje 3 grosze. Co do zadanego pytania ja polecam alarmy Proxima. Montuje je juz od 5 lat i jak na razie (mam nadzieje ze nigdy) zadnego zwrotu. Co do tych funkcji ktore kolega "borbet" wymienil dorzucil bym:
    - atest
    - blokade rozproszona (tzw. BR)
    - klase profesjonalna (alarm posiada wszystkie wyprowadzenia jednego koloru i brak wtyczki)
    - cyfrowe wyjscie pozwalajace na "modulacje" sygnalu przy otwieraniu lub zamykaniu auta zamiast standardowego "pikniecia"
    - monitoring stanu zuzycia baterii
    - programowalny czas zamykania, otwierania drzwi
    - programowalny czas pojawiajacej sie masy przy otwarciu lub zamknieciu auta
    - doddtkowy kanal
    - antynapad
    - wbudowany immobiliser (zwany potocznie 50 sekund)
    Z reszta chcesz wiedziec jeeszcze wiecej to sobie poczytaj www.proxima.pl
    Alarm godny polecenia mnie jeszcze nie zawiodl. W zalaczniku dolaczam opis tegoz zabezpieczenia
    Załączniki: