Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Toyota yaris - rozładowany akumulator, bezpiecznik ECU-B

144jack 10 Aug 2012 17:31 12507 10
  • #1
    144jack
    Level 9  
    Witam !

    Szukam pomocy może ktoś miał podobną sytuację lub wie co to może być.
    Mam problem od dłuższego czasu z ciągle rozładowującym się akumulatorem w Toyocie Yaris 99' silnik 1000 benzyna.Na początku myślałem,ze to wina akumulatora więc kupiłem nowy ,ta sama sytuacja więc zacząłem szukać dalej.Znajomy elektryk podpią laptop pod gniazdo diagnostyczne,niestety nie wykrył żadnych błędów.Dzisiaj znów wziąłem się za bezpieczniki ,zauważyłem dwa bezpieczniki gdzie ucieka prąd jeden pod maską EFI (15A) gdzie ucieka 0,45A ale po założeniu ponownie bezpiecznika , dokładnie 60 sek.później wszystko się resetuje i pobór spada do 0,01A (myślę że to nie są istotne straty) Natomiast drugi bezpiecznik,który znajduje się pod kierownicą w kabinie ECU-B (prawdopodobnie odpowiedzialny za poduszki powietrzne) pokazuje straty 0,09A przy wyłączonym zapłonie natomiast jeżeli włączam zapłon lub silnik prąd spada do 0,06A .Najdziwniejsze jest to,że po zgaszeniu samochodu po 10sek. wszystko jest OK. 0.0A natomiast jeżeli otwieram drzwi ,amperomierz znów pokazuje 0,09A po zamknięciu drzwi oczywiście nie spada ,wyświetla cały czas,spada do zera tylko po dosłownie chwilowym zał. i wył. zapłonu (po 10 sek.) Tak dzieje się tylko z drzwiami od kierowcy pozostałe 3-je drzwi nie mają żadnego wpływu.
    Starałem się najjaśniej wytłumaczyć objawy które zaobserwowałem.Jeśli jest ktoś w stanie mi pomóc byłbym wdzięczny!!!
  • #2
    DziadzioMiecio
    Level 27  
    Pobór prądu mierzymy jak samochód stoi wyłączony po 5 minutach ja odczekuje 10 min dla pewności oczywiście amperomierz stale wpięty chyba ze posiadasz cęgowy. Pobór rzędu 0,3-0,1 A uważam za dopuszczalny przy konstrukcji dość nowej dla starszych aut do 0,1 A
    Podstawowe przyczyny to palące się żarówki w schowku bagażniku lub radio uszkodzone choć miałem nie dawno uszkodzony alternator który dopiero po uśpieniu auta pobierał 3 A
  • #3
    144jack
    Level 9  
    Alternator jest dobry (był wymieniany z powodu spalonych diód) radio też wymieniałem ,w bagażniku niema oświetlenia.Jedyna rzecz która mnie zastanawia to ta dlaczego po otworzeniu drzwi od kierowcy zaczyna pobierać prąd 0,09A a po włączeniu zapłonu spada do 0,06A można to zresetować do 0,0A tylko po wł. i wył zapłonu,ale przecież muszę wyjść z tego samochodu i dalej jestem w punkcie wyjścia. Po zamknięciu centralnym ,odczekałem kilka godzin z amparomierzem wpiętym w bezpiecznik i nic nie spada.
  • #4
    emeryt2
    Level 42  
    Pobór prądu mierzymy na wypiętej klemie , a nie na jakimś bezpieczniku!!!

    Dziadzio , nie fanzol ,nawet w najnowocześniejszych wynalazkach do jeżdżenia , w stanie uśpienia , pobór prądu nie przekracza 70 mA.
  • #5
    144jack
    Level 9  
    Drogi "EMERYCIE 2"dziękuję za poradę ale na wypiętej klemie testowałem na samym początku teraz piszę o dalszej sytuacji do której doszedłem ,żeby nie opisywać od czego zaczynałem,bo jest to za długa historia.
    Jeśli jesteś w stanie odpowiedzieć na wcześniejsze pytanie lub w inny sposób pomóc bardzo proszę,ale podstawowe sytuacji myślę ,że już sprawdziłem.
  • #6
    emeryt2
    Level 42  
    Waćpanie , wnoszę ,że nie ma tam żadnego błędu , a zachowanie elektryki tego japońca jest prawidłowe! Życzę dalszych eksperymentów!
    Jeszcze pytania - czy taki pobór prądu rozładowuje Ci akumulator i po ilu dniach? Sprawdzałeś napięcie ładowania w czasie pracy silnika ? ile ono wynosi?
  • #7
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    144jack wrote:
    (prawdopodobnie odpowiedzialny za poduszki powietrzne) pokazuje straty 0,09A przy wyłączonym zapłonie natomiast jeżeli włączam zapłon lub silnik prąd spada do 0,06A .
    To wypnij ten sterownik i dokonaj kolejnej próby.
  • #8
    144jack
    Level 9  
    jeśli wypnę czujniki od poduszek,prawdopodobnie trzeba będzie zresetować za pomocą komputera,w innej sytuacji będzie się paliła kontrolka od poduszek.Taką sytuację miał kolega.Chyba że nie w każdej marce jest tak samo?Natomiast jeżeli wypnę przekaźnik problemu nie ma.
  • #9
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Jakie znowu czujniki, mówiłem o sterowniku!
  • #10
    144jack
    Level 9  
    A gdzie są te sterowniki?
  • #11
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Dosyć, auto na warsztat, mimo szczerych chęci naprawy brakuje Ci podstawowej wiedzy. Zamykam.