Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Toyota yaris - rozładowany akumulator, bezpiecznik ECU-B

10 Sie 2012 17:31 8340 10
  • Poziom 9  
    Witam !

    Szukam pomocy może ktoś miał podobną sytuację lub wie co to może być.
    Mam problem od dłuższego czasu z ciągle rozładowującym się akumulatorem w Toyocie Yaris 99' silnik 1000 benzyna.Na początku myślałem,ze to wina akumulatora więc kupiłem nowy ,ta sama sytuacja więc zacząłem szukać dalej.Znajomy elektryk podpią laptop pod gniazdo diagnostyczne,niestety nie wykrył żadnych błędów.Dzisiaj znów wziąłem się za bezpieczniki ,zauważyłem dwa bezpieczniki gdzie ucieka prąd jeden pod maską EFI (15A) gdzie ucieka 0,45A ale po założeniu ponownie bezpiecznika , dokładnie 60 sek.później wszystko się resetuje i pobór spada do 0,01A (myślę że to nie są istotne straty) Natomiast drugi bezpiecznik,który znajduje się pod kierownicą w kabinie ECU-B (prawdopodobnie odpowiedzialny za poduszki powietrzne) pokazuje straty 0,09A przy wyłączonym zapłonie natomiast jeżeli włączam zapłon lub silnik prąd spada do 0,06A .Najdziwniejsze jest to,że po zgaszeniu samochodu po 10sek. wszystko jest OK. 0.0A natomiast jeżeli otwieram drzwi ,amperomierz znów pokazuje 0,09A po zamknięciu drzwi oczywiście nie spada ,wyświetla cały czas,spada do zera tylko po dosłownie chwilowym zał. i wył. zapłonu (po 10 sek.) Tak dzieje się tylko z drzwiami od kierowcy pozostałe 3-je drzwi nie mają żadnego wpływu.
    Starałem się najjaśniej wytłumaczyć objawy które zaobserwowałem.Jeśli jest ktoś w stanie mi pomóc byłbym wdzięczny!!!
  • Poziom 27  
    Pobór prądu mierzymy jak samochód stoi wyłączony po 5 minutach ja odczekuje 10 min dla pewności oczywiście amperomierz stale wpięty chyba ze posiadasz cęgowy. Pobór rzędu 0,3-0,1 A uważam za dopuszczalny przy konstrukcji dość nowej dla starszych aut do 0,1 A
    Podstawowe przyczyny to palące się żarówki w schowku bagażniku lub radio uszkodzone choć miałem nie dawno uszkodzony alternator który dopiero po uśpieniu auta pobierał 3 A
  • Poziom 9  
    Alternator jest dobry (był wymieniany z powodu spalonych diód) radio też wymieniałem ,w bagażniku niema oświetlenia.Jedyna rzecz która mnie zastanawia to ta dlaczego po otworzeniu drzwi od kierowcy zaczyna pobierać prąd 0,09A a po włączeniu zapłonu spada do 0,06A można to zresetować do 0,0A tylko po wł. i wył zapłonu,ale przecież muszę wyjść z tego samochodu i dalej jestem w punkcie wyjścia. Po zamknięciu centralnym ,odczekałem kilka godzin z amparomierzem wpiętym w bezpiecznik i nic nie spada.
  • Poziom 42  
    Pobór prądu mierzymy na wypiętej klemie , a nie na jakimś bezpieczniku!!!

    Dziadzio , nie fanzol ,nawet w najnowocześniejszych wynalazkach do jeżdżenia , w stanie uśpienia , pobór prądu nie przekracza 70 mA.
  • Poziom 9  
    Drogi "EMERYCIE 2"dziękuję za poradę ale na wypiętej klemie testowałem na samym początku teraz piszę o dalszej sytuacji do której doszedłem ,żeby nie opisywać od czego zaczynałem,bo jest to za długa historia.
    Jeśli jesteś w stanie odpowiedzieć na wcześniejsze pytanie lub w inny sposób pomóc bardzo proszę,ale podstawowe sytuacji myślę ,że już sprawdziłem.
  • Poziom 42  
    Waćpanie , wnoszę ,że nie ma tam żadnego błędu , a zachowanie elektryki tego japońca jest prawidłowe! Życzę dalszych eksperymentów!
    Jeszcze pytania - czy taki pobór prądu rozładowuje Ci akumulator i po ilu dniach? Sprawdzałeś napięcie ładowania w czasie pracy silnika ? ile ono wynosi?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    144jack napisał:
    (prawdopodobnie odpowiedzialny za poduszki powietrzne) pokazuje straty 0,09A przy wyłączonym zapłonie natomiast jeżeli włączam zapłon lub silnik prąd spada do 0,06A .
    To wypnij ten sterownik i dokonaj kolejnej próby.
  • Poziom 9  
    jeśli wypnę czujniki od poduszek,prawdopodobnie trzeba będzie zresetować za pomocą komputera,w innej sytuacji będzie się paliła kontrolka od poduszek.Taką sytuację miał kolega.Chyba że nie w każdej marce jest tak samo?Natomiast jeżeli wypnę przekaźnik problemu nie ma.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Jakie znowu czujniki, mówiłem o sterowniku!
  • Poziom 9  
    A gdzie są te sterowniki?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Dosyć, auto na warsztat, mimo szczerych chęci naprawy brakuje Ci podstawowej wiedzy. Zamykam.