Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Atmel/AT/ATmega16 - Programowanie kostki led 4x4x4

J2 10 Sie 2012 18:45 1648 6
  • #1 10 Sie 2012 18:45
    J2
    Poziom 8  

    Zbudowałem taki układ(wszystkie części nowe) , sprawdziłem ścieżki i wydaje mi się, że wszystko zbudowałem poprawnie, lecz nie mogę sobie poradzić z programowaniem.
    Kupiłem programator USBasp. Użyłem programu BASCOM-AVR,skonfigurowałem by czytał USBasp, otworzyłem gotowy plik dla mojej ATmega16- main.hex. BASCOM wykrywa, że to Atmega16A, FLASH 16kb i EEPROM 512b. Nie ma żadnych błędów. Kiedy próbuję wcisnąć "erase and program chip" lampka w programatorze zapala się na chwilkę na czerwono i wyskakuje błąd "The target chip: does not match the detected chip: ATmega16A". Proszę o pomoc. Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

    0 6
  • #3 10 Sie 2012 19:00
    LordBlick
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Użyj avrdude z parametrem -B 8
    Edit: A procesor na pewno dostaje zasilanie ? Niektóre wersje tego programatora wymagają zasilania dodatkowych buforów własnym napięciem (np. 5V).

    0
  • #5 10 Sie 2012 20:24
    Oo-PAWEŁ-oO
    Poziom 12  

    Użyj jakiejś graficznej nakładki na Avrdude np. Burn-o-mat. Programowanie z tego to pestka.

    Dodano po 4 [minuty]:

    mirley.firlej.org/programowanie_mikrokontrolerow_avrdude

    Dodano po 6 [minuty]:

    Ale nie wiem czemu chcesz użyć avrdude skoro Bascom kontaktuje Ci z Usbasp.

    Jak już wcześniej pisałem załóż zworkę slow i sprawdź połączenie między USBasp, a atmega16.

    0