Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Szklanki w cc700. Czy trzeba je wyciskać?

Adam700 21 Sty 2005 11:20 2824 8
  • #1 21 Sty 2005 11:20
    Adam700
    Poziom 22  

    kupilem nowe szklanki i popychacze. i teraz nasuwa mi sie pytanie czy przed montazem ich w silniku wyciskac je?wiem ze kumpel kupil do astry uzywane i przed montazem sciskal je zeby po zamontowaniu nie zapowietrzyly sie.uwazam ze nowe wystarczy zanuzyc w oleju na jakis czas i najnormalniej w swiecie zamontowac.odczekac z pol godziny az same sie uloza pod naciskiem sprezyn.i odpalic silnik.
    pytam bo boje sie zeby po zamontowaniu i odpaleniu silnika zawory nie uderzyly w tlok albo cos.acha wiem ze szklanki ktore kupilem sa do tego modelu cc(do starszego byly inne i do nowszego inne-z koszyczkiem)

    Dzieki za rady!

    0 8
  • #3 22 Sty 2005 02:55
    gabik001
    Poziom 36  

    Jak najbardziej mozesz je w oleju zanurzyc ale nie jest to konieczne. Po zamontowaniu i zlorzeniu silnika wystarczy odpalic samochod i chwilke odczekac az olej naplynie tam gdzie ma naplynac. Na poczatku moze troszke stukac, ale pozniej ustanie. I mam nadzie je ze walek rozrzadu tez wymieniasz - bo inaczej nie ma sensu wymieniac szklanek. A o uderzenie zawora w tlok sie nie martw , nie ma takiej mozliwosci.
    Powodzenia

    0
  • #4 22 Sty 2005 09:57
    guciioo
    Poziom 15  

    Tak jak kolega mówi że wymiana szklanek bez wymiany wałka jest mało sensowna bo jeżeli jest wyrobiona krzywka to za niedługo szklanka nowa bedzie do wymiany.A jeżeli chodzi o składanie szklanek to poprosto polej olejem po szklance tak aby w pierwszym momencie nie chodziła na sucho i zakładaj niczego sie nie bojąc. POZDRAWIAM

    0
  • #5 22 Sty 2005 16:17
    tomekb
    Poziom 25  

    witam
    koledzy mają rację
    ale ja podam jeden przykład
    nawaliła uszczelka pod głowicą w sienie 1.6 16V, wymieniłem ją ale docierałem jeszcze zawory bo auto zrobiło 200000km na gazie i do tego uszczelnienia
    złozyłem wszystko i d....a, silnik nie "zagdakał''
    wszystko grało wczesniej, szukałem jakiegos niepodłaczonego kabla albo czego czego zapomniałem podłaczyć
    coś mnie tknęło i sprawdziłem ciśnienie na cylindrach
    i co sie okazało... ze sa niedomkniete zawory
    rozebrałem wszystko z powrotem, wyjąłem hydrauliczne popychacze i wszystkie ścisnąłem w imadle
    złozyłem i auto odpaliło od "strzała"
    pozdro
    T

    0
  • #6 22 Sty 2005 20:02
    cobraa
    Poziom 27  

    Po pierwsze nigdy i wadnym samochodzie nie tzeba wciskac popychaczy. Po drugie zanurzyc je w oleju na stojaco najlepiej na kilka dobrych godzin - to jest wskazane. Po trzecie ja wyciagniesz popychacze i zobaczysz ze powierzchnie styku z walkiem sa zaoblone lub porysowane a nie idealnie plaskie to nawet nie wsadzaj nowy tylko wymieniaj walek rozrzadu. Po piate wymienic olej i zagrzac do pelnej temp. Malo kiedy stukaja popychacze w cc 700 z winy nich samych lecz 80 % tego stukania to jest zjechany walek rozrzadu i popychacz nie moze nadgonic powstalego nadmiernego luzu.

    0
  • #7 22 Sty 2005 22:31
    hacckker
    Poziom 18  

    nowych popyczhaczy nie tzreba wyciskac jest tam tylko plyn konserwujacy ktory jest rzedki i pozakreceniu rozrusznikiem uloza sie do zaworow inaczej jest z uzywanymi jest tam gesty olej i nie wycisnie sie szybko zanurzac tez ich nie tzreba nic to nie da olej jest do nich wtlaczany pod cisnieniem specjalnymi kanalami sam nie wejdzie to bzdury w cc wada sa tez walki ktore sie krzywki wyrabiaja ale wymien szklanki i zobaczysz jesli masz nowe nie musisz wciskac pozdrawiam marek

    0
  • #8 24 Sty 2005 12:15
    Adam700
    Poziom 22  

    w takim razie musze dokupic jeszcze walek rozrzadu.z tego co wczesniej bylo pisane to do jego wymiany nie potrzeba silnika wyciagac ani odkrecac miski olejowej(tylko wystarczy wjjac szklanki,popychacz pompki paliwa,zdemontowac lancuch rozrzadu no i wsio).
    rowniez cos tez czytalem na temat nowych walkow rozrzadu,ze produkuja tylko rzemislo.oryginalu nie dostane bo tego juz nie robia i boje sie ze szybko sie skonczy zalozony nowy walek.
    jaka moze byc cena nowego walka rozrzadu?i czy trzeba go jakos specjalnie ustawiac w obudowie silnika czy po prostu wystarczy wlozyc wale w obudowe po wczesniejszym zaznaczeniu np punktem na obudowie polozenie starego walka?

    0
  • #9 25 Sty 2005 11:48
    Artur_krakow
    Poziom 11  

    Niczym sie nie musisz martwic nietrzeba ich w zadnyen sposob wyciskac
    ja u siebie w 700 wymienialem szklanki razem z walkiem nietrzeba nic wyciskac
    poprostu wymien je i odpal furke na poczatku nieprzestrasz sie bo beda strasznie klekotaly tukly sie jak by byly juz wyrabane ale to norma po kilku minutach moze po kilkunastu nastaje cisza i juz mozna jezdzic takze spoko

    pozdrawiam :)

    cc700 [/b]

    Dodano po 3 [minuty]:

    cos tez czytalem na temat nowych walkow rozrzadu,ze produkuja tylko rzemislo.oryginalu nie dostane bo tego juz nie robia i boje się ze szybko się skonczy zalozony nowy walek.
    jaka moze byc cena nowego walka rozrzadu?i


    Walki produkuja nadal takze spoko przynajmniej jak ja wymienialem to byly fabryczne ktore kosztowaly 210 zeta ja wsadzilem pol-fabryke firmy "Dakola" kosztowal 150 zeta mam go wsadzonego od prawie roku razem z fabrycznymi popychaczami i jest git wszystko cichutko chodzi nic sie nie tucze :)

    0