Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ariston GS 50 R PL - Bojler - niskie ciśnienie wody - całkowity zanik

10 Aug 2012 20:31 10915 4
  • Level 10  
    Witam

Problem jak w temacie, potrzebuje porady gdyż chciałbym jak najszybciej pozbyć się usterki i ew. jutro kupić części. Nie znam się na tym zbytnio, więc w miarę dokładnie opisze.

Przez jakiś ostatni miesiąc zdarzały się problemy z ciśnieniem wody, ustawało to w momencie gdy włączał się hydrofor. Nie było większego problemu aż do dzisiaj, po prostu woda przestała lecieć.
    Pierwsze co zrobiłem to chciałem spuścić wodę z bojlera (z przyłącza zimnej wody, nad zaworem zwrotnym/bezpieczeństwa). Na początku były z tym problemy, woda ciekła powoli i była zamulona, po chwili wszystko ładnie spłynęło.
    Myślałem, że jest to problem kamienia w środku baniaka (ma już kilka latek), że rurki mogą nie mieć przez to odpowiedniej przepustowości.
    Jak się za chwile okazało, próba napuszczenia wody niewiele daje.

Oto schemat:
    Ariston GS 50 R PL - Bojler - niskie ciśnienie wody - całkowity zanik

1 - zawór odcina cały pion (całą łazienkę)
    2 - zawór odcinający bojler
    3 - zawór kierunkowy/bezpieczeństwa
    4 - zawór do spuszczania wody

Wyszło na to, że przy otwarciu zaworu (2) w celu napełnienia i otwarciu zaworu (4) do spuszczania, woda ledwo się sączy a przechodzi tylko przez zawór bezpieczeństwa...

Czyżby on był przyczyną awarii?

Dodam, że ciśnienie wody w pionie jest prawidłowe.

Chciałbym jutro kupić części i nie wiem czy kupować nową uszczelkę do termy (i ją odkamienić) czy od razu postawić na ten zawór?

Proszę o poradę i pozdrawiam
    Czy Twoje urządzenia IoT są bezpieczne? [Webinar 22.06.2021, g.9.00]. Zarejestruj się za darmo
  • Level 43