Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Polo 6n - centralny zamek sterowanie pilotem + kluczykiem

Krzysiekoo 11 Aug 2012 00:22 3915 11
  • #1
    Krzysiekoo
    Level 9  
    Witam:)
    Ponieważ to mój pierwszy post proszę o wyrozumiałość.
    Nabyłem Polówkę niestety bez centralnego zamka. Problem tkwi w tym ze chciałbym założyć takowy (niezbędne części już posiadam: centralka nieznanej marki + 1 master + 1 slave) ale nie potrafię sobie poradzić z tym żeby master zamykał slave po przekręceniu kluczyka w zamku.Cały układ sprawdzałem na stole po podłączeniu zasilania i podłączeniu siłowników układ po naciśnięciu odpowiednio otwórz/zamknij na pilocie działał jak należy ale no na nic zdały się próby zamknięcia slave poprzez wciśniecie mastera.Co gorsza sterownik jest z odzysku i nie znam ani jego nazwy ani czy obsługuje opcje zamykania z kluczyka.Wiem ze mój opis nie daje pełnego obrazu sytuacji ale mogę dodać że: z centralki wychodzą kable w kolorach : czarny _ masa , czerwony _ +12 , brązowy _ migacze , biało czarny _ sygnał zamknij , biały _ sygnał otwórz , żółto czarny i zółty zmostkowany i podłączony do +12 , pomarańczowo czarny i pomarańczowy zmostkowany i podłączony do masy , niebieski i niebiesko czarny zmostkowany blokują centralkę przed auto zamykaniem po 20s bezczynności po rozbrojeniu.Na tej konfiguracji centralka działa w najprostszy sposób - zamyka i otwiera z pilota. niestety nie wiem jak podłączyć to tak żeby można było sterować dodatkowo z kluczyka. To chyba tyle:) Z góry dziękuję za pomoc
  • Helpful post
    #3
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Siłownik master - pięć przewodów, siłownik slave - dwa przewody. Aby zamek sterował ci z kluczyka, to musisz podpiąć przewody sterujące z siłownika master - tą dodatkową trójkę. Niektóre centralki mają tą możliwość, w niektórych trzeba przekonfigurować cały system - trzeba założyć podstawową centralkę sterowania z kluczyka, a dopiero nią sterować z zewnętrznego radiosterownika. Tylko czy jest sens upierać się przy kluczyka, skoro jest pilot?
  • #4
    Krzysiekoo
    Level 9  
    [quote="demsy"]Żeby móc sterować jeszcze kluczykiem potrzebujesz dodatkowego takiego małego urządzenia odpowiedzialnego za sterowanie siłownikami

    A coś jaśniej? Może istnieje możliwość samodzielnego wykonania takiego urządzenia czy muszę skorzystać Alledrogo? Jeżeli tak to prosiłbym o schemat bądź jakąś podpowiedź jak to wykonać. Z góry dziękuję i pozdrawiam
  • Helpful post
    #5
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Przecież napisałem ci wyżej, co potrzebujesz, więc?
  • #6
    Krzysiekoo
    Level 9  
    Błażej wrote:
    Niektóre centralki mają tą możliwość, w niektórych trzeba przekonfigurować cały system - trzeba założyć podstawową centralkę sterowania z kluczyka, a dopiero nią sterować z zewnętrznego radiosterownika

    A mogę prosić jakiś schemat jak to zrobić? a czy da się samemu taką podstawową centralkę sterowania z kluczyka zrobić samemu? Czytałem coś o 2 przekaźnikach??
  • Helpful post
    #7
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Same przekaźniki to mało. Musi być jeszcze układ odłączający je po chwili, bo sterowanie z siłowników master jest stanem, a nie impulsem. Taka centralka kosztuje 10 - 12 zł. Jej schemat zresztą pałętał się gdzieś na forum.
    Już lepiej rozejrzyj się za nową centralką z obsługą masterów i po sprawie.
  • #8
    Krzysiekoo
    Level 9  
    Błażej wielkie dzięki za pomoc i zainteresowanie:) Zmontuje to tak żeby zamykało otwierało z pilota, najwyżej jeśli taka opcja nie bd mi odpowiadać to skorzystam z Twojej rady i rozejrzę się za nową centralka. A jeszcze takie małe pytanko czy jest jakiś sposób żeby dowiedzieć się czy ten układzik który mam jest w stanie obsłużyć mastera?
  • Helpful post
    #9
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Jeśli ma wejście zamknij/otwórz, czyli zwyczajowo biały/brązowy, to ma. Jak nie, to niestety..
  • #10
    Krzysiekoo
    Level 9  
    No właśnie ten ma kable biały / biło czarny i to są wyjścia na slave bo silniczek na nie reaguje natomiast na brązowym są kierunki
  • #11
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Masz biały i bało - czarny, żółty i zółto - czarny i pomarańczowy, pomarańczowo - czarny. To są wyprowadzenia dwóch przekaźników. Jeden z "czystymi", drugi z paskiem. Nie mają nic wspólnego z WEJŚCIEM sterującym.
    Zobacz sobie na DOWOLNY schemat uniwersalnego centralnego zamka. Układ połączeń przekaźników jest taki sam we wszystkich. Kolory przewodów do kierunkowskazów są nieistotne, ale skoro są brązowe, to na pewno nie masz obsługi mastera, bo kolory byłyby inne, by nie kaleczyć standardu.
    I to nie są "wyjścia na slave", tylko konfigurowalny układ przekaźników, gdzie można uzyskać sygnały sterujące masą, sterujące plusem, bezpośrednie podłączenie do siłowników, sterowanie naprzemienne do zamków pneumatycznych...
  • #12
    Krzysiekoo
    Level 9  
    Ok. Jeszcze raz wielkie dzięki dużo mi rozjaśniłeś. Temat do zamknięcia pójdę za Twoja radą i zrezygnuje ze sterowania z kluczyka. Pozdrawiam