Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vw passat B5 115km - Passat B5 115km po odpaleniu pracuje na 3gary szarpie kopci

Arek.K 11 Sie 2012 20:02 8507 9
  • #1 11 Sie 2012 20:02
    Arek.K
    Poziom 2  

    Witam serdecznie, mam dość duży problem i potrzebuje rady lub kierunku problemu.. już pisze posiadam paska 1.9 tdi 115 km z 99 roku i teraz przekręcam kluczyk zapalają sie swiece żarowe i jak szybko zgasną to odpala normalnie jeśli palą się dłużej powiedzmy 3-4 sekundy silnik odpala ale wchodzi na wysokie obroty i spada ją w okolice 1000 jeśli natomiast zapali się i świeci długo nawet do 10 sekund to silnik jakby odpalał na 3 gary przy wysokich obrotach zaczyna nim telepać kopcić i tak przez jakieś 3-4 sekundy i się uspokaja i jakby było wszystko oki , sprawdzałem na kompie i to co wychodzi to sporadyczny błąd połączenia pompy paliwa .. dzieje mi się tak coraz częściej po nocy odpala 95 % normalnie ale jesli w pracy postoi w dzień 6 godzin zawsze zapala się świeca i zaczyna kopcić szarpać po czym się uspokaja ....

    Proszę o możliwą pomoc

    0 9
  • #2 12 Sie 2012 22:04
    rox1
    Poziom 18  

    prawdopodobnie uszczelniacze na pompowtryskach i tyle ........

    pozdro rox1...

    0
  • #3 12 Sie 2012 22:07
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Powiedz nam, jakąś diagnostykę robiłeś? Jaką temperaturę widzi sterownik?

    0
  • #4 13 Sie 2012 08:45
    Arek.K
    Poziom 2  

    Napisz proszę o jaką temperaturę chodzi ?? co do diagnostyki to jakiś VAG

    Kolega wyżej pisze o uszczelniaczach pompowtrysków czy to też brać pod uwagę ?

    0
  • #5 13 Sie 2012 09:28
    badyl666
    Poziom 16  

    Dłuższe grzanie świec powoduje zwiększoną dawkę paliwa przy rozruchu i wyższe obroty silnika. Sprawdź czujnik G2/G62 - porównaj temperatury w 2 miejscach: 01-Engine -> Meas.Bloks-08 -> Group 007 -> Coolant Temp oraz 17-Instruments -> Meas.Bloks-08 -> Group 003 -> Coolant Temperature
    G62 mierzy temp. na potrzeby komputera, G2 na potrzeby wskaźnika na desce.

    0
  • #6 13 Sie 2012 23:20
    Sztomel
    Poziom 34  

    Arek.K napisał:
    sprawdzałem na kompie i to co wychodzi to sporadyczny błąd połączenia pompy paliwa

    napisz kod błędu.
    badyl666 jak i Paweł wawa napisali Ci jak co i jak sprawdzić czujniki G62/G2 i termostat, zwłaszcza jeśli masz błąd braku połączenia z czujnikiem G62. Podaj zatem wszystkie aktualne błędy po ich wcześniejszym skasowaniu.
    Interesuje mnie ten błąd pompy paliwa...
    Poza tym ważne są wskazania z grupy 013 , 018 i 023 = możesz mi je przesłać na PW bo tutaj nie są mile widziane. Również przydałyby się dynamiczne z grup robionych podwójnie czyli 003 z 011, 003 z 010 i 000 z 004.

    0
  • #7 14 Sie 2012 16:05
    waldzior
    Poziom 14  

    Dłuższe grzanie świec nie ma wpływu na dawkę rozruchową , poza tym czas grzania świec określa sterownik .

    0
  • #8 15 Sie 2012 00:58
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    waldzior jeśli nie rozumiesz skrótu myślowego, (sterownik widzi niższą temperaturę = dłuższe grzanie świec = zmieniona dawka rozruchowa) to nie zabieraj głosu.

    0
  • #9 18 Sie 2012 21:41
    KRZEMP_OBD
    Poziom 10  

    tak z innej beczki... sprawdz dawki wtryskiwanego paliwa na wtryskach... jezeli jeden wali maxa, to prawdopodobnie masz spadek kompresji...jak sie rozgrzeje to jest jako tako...typowe zachowanie przy wygietym korbowodzie... kolka juz takich zrobilem, zwlaszcza po okazyjnym kupnie po powodzi lub ulewach.

    0
  • #10 04 Paź 2012 20:50
    suwalki
    Poziom 1  

    Witam.
    Mam passata 2000 rok 115 km i mam identyczny problem. Jak dziś rano zagrzał świece to odpalił na 3 garach i pomad 2000 obr. Czy doszłeś już jaka tego jest przyczyna? Ja mam zamiar wymienić uszczelniacze na pompowtryskach może to coś pomoże. Pozdrawiam i czekam na odpowiedź i pomoc

    3