Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Fiesta Mk4 1999 - Model JAS - Silnik Endura 1.3 60KM iskra

11 Sie 2012 20:56 11316 18
  • Poziom 39  
    Witam,
    w aucie nie palą dwa cylindry 1 i 4, brak iskry.
    Na pomiar Zwój WN ma 41KOhm, podobnie jak na cylindrach 2 i 3.
    Czasem zapali na chwile normalnie i znowu brak iskry na 1 i 4.
    Cewka siedzi za kolektorem ssącym i zanim go wymontuje mam pytanie:
    Czy w tym modelu jest moduł zapłonowy osobno (i jeżeli tak to gdzie on jest), czy sterowanie cewkami jest bezpośrednio z MCU??

    Sugerując się tym schematem:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=810819#810819
    powinien być moduł, jak to wygląda w tym aucie??

    Czy silnik krokowy możne mieć wpływ na takie zachowanie auta??
  • Moderator Samochody
    Pomiar wtórnej strony cewki nic nie daje. Masz tam dwa osobne kanały (1/4, 2/3), pasowało by obmacać wtyczkę, czy nie odpada, i czy masz symetryczne wyglądem przebiegi kluczujące na obydwu kanałach.
  • Poziom 15  
    Nie ma modulu zaplonowego, sterowanie ze sterownika silnika.
  • Poziom 39  
    No właśnie,
    obmacać jak będzie na podnośniku to nie problem.
    Od góry to łapę wsadzić ciężko za kolektor.
    Znalazłem dwa rożne schematy elektryki, gdzie w jednej jest moduł zapłonowy a w drugiej nie.
    To jest ford a wiec okablowanie fatalne, jednak pomogło by mi to aby wiedzieć czy siedzi tak moduł zapłonowy czy tez nie.
    Po wiązce dochodzę tylko do skrzynki z bezpiecznikami pod maska.

    Dodano po 1 [minuty]:

    btomi napisał:
    Nie ma modulu zaplonowego, sterowanie ze sterownika silnika.


    Dzieki,
    a sterownik gdzie, jak można wiedzieć??

    Mam taki schemat:
    Ford Fiesta Mk4 1999 - Model JAS - Silnik Endura 1.3 60KM iskra
  • Moderator Samochody
    Obrazowo mówiąc, to mniej więcej tam gdzie pasażer trzyma nogi, tylko nieco wyżej.
    A schemat, to nie wiem czy nie będzie ten:
    Ford Fiesta Mk4 1999 - Model JAS - Silnik Endura 1.3 60KM iskra
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Zamień przewody do cewki (skrajne) i sprawdź, czy usterka pozostała - cewka, czy "poszła" razem z przepięciem - sterowanie.
  • Poziom 15  
    cewka i tak padnieta, wrzucic nowa i bedzie wiadome czy sterownik jeszcze dobry.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 39  
    Auto czasem "złapie" na cztery garnki, ale tylko na chwile.
    Wyglądało by ze przerywa coś w układzie.
    Cewkę zakupie w poniedziałek.

    Co do umieszczenia sterownika to rozumiem ze dostać się można tylko od strony kabiny.

    Ps.
    robokop,
    kliknij w tym programie na Lokalizacje Komponentu i załącz tu.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Motronic napisał:
    Wypnij wtyczkę z cewki, ma trzy wejścia. Przygotuj sobie żaróweczkę 12V/2 lub 4 W (taką jak z kierunkowskazu bocznego) i podłącz do pinu środkowego i jednego skrajnego, zobacz czy miga jak kręcisz rozrusznikiem, następnie to samo tylko do drugiego skrajnego.
    Jak miga na obu to masz uszkodzoną cewkę, jak nie miga to jeden kanał zapłonowy w sterowniku silnika.
    Rysiek, cewki miernikiem nie sprawdzisz, bo 99,99% usterek cewek to przebicie strony wtórnej do pierwotnej albo rdzenia; żaden megaomomierz tego nie pokaże.


    Wlasnie na ciebie czekalem ehhh.

    na podnośnik musze jechac jakies 20km ode mnie na dwoch cylindrach hehe.
    Dlatego tez wleze pod auto i wyjme wtyka, tylko powiedz mi na ile procentualnie jest cewka a na ile dodatkowo sterownik.

    jak wyglada z naprawa sterownika??
    Zalany czy dostep latwy??

    Dodano po 58 [sekundy]:

    Aaaa no i nie moerzylem cewki na przebice tylko na ewentualne przerwy w uzwojeniu.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 39  
    Czes,
    dzis odpalilem auto i na wolnych chodzilo znowu na 4 garnkach, jak by nic, ale kiedy dodalem gazu 1 i 4 znowu sie wylaczyly.
    Mam juz zamowiona cewke (bo mi na to wyglada).
    Ps.
    tak Jurek wtyk jest nad kolektorem ssacym, dzieki.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 39  
    Ty mnie tu nie strasz modulem. :D
  • Poziom 2  
    Witam,wymień cewkę i napraw moduł PCM.Zwarcie wew.cewki i cofka w stronę PCM.
  • Poziom 39  
    AuTech Kraków napisał:
    Witam,wymień cewkę i napraw moduł PCM.Zwarcie wew.cewki i cofka w stronę PCM.


    A co to PCM ??
    I gdzie to jest??
  • Poziom 2  
    To sterownik silnika,strzela driver sterujacy sekcją wzbudzenia cewki.Oczywiście zacznij od sprawdzenia samej cewki-najlepiej poprzez podmianę na nową i unikaj tanich podróbek.
  • Poziom 39  
    Aa chodzi ci o ECU.
    Tak o to juz zachaczyl Motronic.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 39  
    Wymiana cewki na razie wystarczyła.
    Auto chodzi, dodatkowo nowe świece (stare jak się dowiedziałem, od 5 lat nie wymieniane).
    Przeczyszczony regulator magnetyczny wolnych obrotów.

    Jurek,
    teraz wiem gdzie jest sterownik, jak by co miało być....

    Dzięki wszystkim biorącym udział w dyskusji.
    Moderowany przez robokop:

    Więc pozwoliłem sobie temat zamknąć. Ponadto

    Richi napisał:

    regulator magnetyczny wolnych obrotów.

    Zawór elektromagnetyczny regulacji biegu jałowego.