Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

mondeo II 1.8 td 98r - nie wlasciwe ladowanie alternatora

stanlejka 12 Aug 2012 10:14 3258 13
  • #1
    stanlejka
    Level 9  
    witam - moze tutaj ktos mi pomoze
    sprawa dotyczy forda mondeo 1.8 td 98 r. mianowicie ,mam zbyt duze ladowanie akumulatora ,gdy obroty silnika wzrastaja do ponad 2,5 tys to ladowanie podchodzi nawet do 18 v . Alternator sprawdzony na "stole" (ponoc jest wszystko ok) wczesniej wymienilem regulator napiecia ale bylo bez zmian - do regulatora dochodzi wtyczka trzy pinowa gdzie na jednym jest stale 12 v (caly czas) wzrasta po dodaniu "gazu"czyli tak jak jak na akum. na srodkowy jest 3v (chyba kontrolka ) a na trzecim jest 12 v jak samochod zapalony(pewnie jakies sterowanie ) i spada wraz obrotami silnika - ktos moglby mi podpowiedziec gdzie tkwi problem i ja go usunac??? ???
  • #2
    opamp
    User under supervision
    Masy kolego sprawdzone?
  • #3
    Anonymous
    Anonymous  
  • #4
    stanlejka
    Level 9  
    masy sprawdzone wyglada ze jest ok cos komus jeszcze przychodzi do glowy ????a moze mi ktos dokladnie wytlumaczy jak to powinno wlasciwie dzialac jakie "prady " powinienem miec i gdzie-jak wypne wtyczke od regulatora to na akumulatorze mam caly czas okolo13V a jak ja wepne to zaczyna sie "dziac"
  • #5
    Anonymous
    Anonymous  
  • #6
    stanlejka
    Level 9  
    ale mam zmierzyc na wtyczce ktora idzie do regulatora( trzy pinowa)? jesli tak to juz mierzylem na jednym jest stale 12 v apodczas pracy rosnie tak jak na akum. na srodkowym jest ok3v a na trzecim podczas pracy jest 12 v ale jak obroty wzrastaja to napiecie maleje tak gdzies do 6 v - miernik ok regulator tez wymianialem i bez zmian
  • #7
    Karaczan
    Level 41  
    To ten altek Magneti Marelli? Jak regulator w zamienniku to tam często się jaja dzieją.
  • #8
    Anonymous
    Anonymous  
  • #9
    stanlejka
    Level 9  
    tak to motorcraft - ale co z tym fantem zrobic ma ktos jakis pomysl???
  • #10
    stanlejka
    Level 9  
    Witajcie, witajcie - pora odgrzać kotleta. Problem nadal pozostał, może ma ktoś jakieś pomysły w tym temacie?? Przyznam się szczerze, że do tej pory tak jeździłem, ale muszę to rozwiązać, bo mi pali żarówki jak się wykopuję z jakiejś "zaspy " na większych obrotach - pomoże ktoś?
  • #11
    piter3173
    Level 11  
    witam kolego jak sobie poradziłes z tym napięciem bo ja mam taki sam problem
  • #12
    carrot
    Moderator of Cars
    Zacisk S regulatora (sense) musi mieć taki sam potencjał jak akumulator, jak nie ma bo np kabel się ułamał, to napięcie będzie rosło. Druga opcja to uszkodzony regulator w alternatorze, trzeba kupić oryginalny, żadne toprany itp nie będą działać
  • #13
    piter3173
    Level 11  
    Regulator jest na pewno dobry bo sprawdzałem na innym alternatorze.inny alternator działa normalnie także wydaje mi się że jest coś z alternatorem ale do końca nie wiem
  • #14
    kodam
    Level 10  
    W tych samochodach po wymianie alternatora (regulatora) czasami trzeba zrobić adaptację . Zaprogramuj od nowa PCM i powinno byc dobrze