Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

LG 42PG200R + LG BD660 problem z połączeniem HDMI

BLACHA_997 12 Sie 2012 12:08 4527 14
  • #1 12 Sie 2012 12:08
    BLACHA_997
    Poziom 7  

    Witam.
    Posiadam plazmę LG 42PG200R (zakupiony w 2008 roku) do której w dniu wczorajszym dokupiłem BueRay'a LG BD660. Niestety odtwarzacz po łączu HDMI nie przesyła żadnego sygnału na telewizor. Co prawda z czarnej planszy znika napis brak sygnału jednak dalej nic się nie dzieje - obraz pozostaje czarny. Odtwarzacz i kabel sprawdzony został na innym sprzęcie (także LG, ale trochę nowszy) i nie ma żadnych problemów, tj. TV i odtwarzacz automatycznie ustawiły swoją rozdzielczość. Niestety w pierwszym TV nic podobnego się nie dzieje. Próbowałem także różnych kombinacji ręcznych nastaw rozdzielczości, zarówno na TV jak i na odtwarzaczu - bez rezultatu. Obecnie, jedynym akceptowalnym połączeniem jest kabel kompozytowy . Złącza HDMI w TV są sprawne - podłączony tuner DVBT działa na obu dostępnych gniazdach.

    Czy szanowni forumowicze mają jakieś sugestie, które umożliwiłyby rozwiązanie dość dziwnego problemu.

    Będę wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam.

    0 14
  • #2 13 Sie 2012 16:32
    pingiwnio
    Poziom 8  

    Witam.

    Mam bardzo podobny problem do Twojego, też z tv od LG tylko model M237WD. Gdy podłączam do niego dekoder MINI HD 2000 przez HDMI też mam problem z obrazem (co sekundę mam czarny obraz lub wcale), po EURO wszystko ok a na innym tv działa na HDMI. Dekoder NTC po HDMI też działa poprawnie. Kosultant LG stwierdził, że tv nie jest kompatybilny z tym dekoderem i nic na to nie poradzą. Szukam rozwiązania od kilku dni i nic nie mogę znaleźć.

    Pozdrawiam.

    -1
  • #3 13 Sie 2012 18:32
    BLACHA_997
    Poziom 7  

    Czytałem o Twoim problemie i trochę dziwi mnie zachowanie konsultanta. U mnie, na razie jesteśmy na etapie konsultacji. Mam jednak swoja teorię, której konsultantowi nie zdradzam, ale jednocześnie umówiłem się na wizytę z TV w serwisie LG. Z tego co wydedukowałem HDMI nie działa (prawdopodobnie?) w przypadku urządzeń z HDCP. U mnie dla przykładu, po HDMI nie działa nawet rekorder nTV (zawsze używałem połączenia komponentowego). To mi pozwala wysunąć teorię, że w TV nie działa, jest uszkodzone lub coś innego moduł HDCP i stąd brak sygnału. Zastanawiałem się już nad wypróbowaniem kabla iHDMI jednak jego cena (ok. 200zł i nawet więcej) nie pozwala w ciemno go kupić bez gwarancji, że to coś pomoże. Przeglądając neta znalazłem także różnego rodzaju konwertery z HDMI na VGA czy komponent, ale to też cena ok. 300zł. To już ostateczność jeśli serwis nie pomoże, ale facet zapewniał, że mój model ma wsparcie HDCP i będzie wszystko ok. Ano zobaczymy!
    Pozdrawiam.

    0
  • #4 13 Sie 2012 19:53
    pingiwnio
    Poziom 8  

    Ja też podejrzewam że to coś z HDCP. Mój tv według specyfikacji powinien obsługiwać ten standard. Dla testu podłączyłem też dekoder od tepsy (SHD 85 - na euro oczywiście wszystko ok) i też jest problem - na początku gdy dekoder się uruchamia (około minuty) obraz jest prawidłowy (wyświetla się logo operatora), natomiast w momencie w którym powinien włączyć się program, mam czarny obraz. Z tego co udało mi się odnaleźć w sieci, wiele telewizorów od LG ma problemy właśnie po podłączeniu przez HDMI. Czytałem o tym kablu iHDMI ale też odstraszyła mnie cena :D . Konsultant szybko mnie zbył, wmawiając mi że to dekoder nadaje w jakimś innym standardzie a tv jest sprawny bo przecież NTC działa poprawnie.

    Czekam na wieści z serwisu :D.
    Pozdrawiam

    0
  • #5 16 Sie 2012 15:49
    BLACHA_997
    Poziom 7  

    No to już wszystko jasne! Po wizycie w serwisie okazało się, że padł moduł HDCP, który jest zintegrowany z płytą główną. Wymiana tej ostatniej załatwiła sprawę - wszystko śmiga jak powinno.

    0
  • #6 20 Sie 2012 18:21
    pingiwnio
    Poziom 8  

    To świetnie że udało Ci się naprawić problem. Ja w międzyczasie trzykrotnie wymieniałem dekoder, jednak nic mi to nie dało. Jeszcze raz pogadałem z konsultantem lg. W końcu zaproponował mi kuriera do serwisu, jednak oczywiście nie mam podbitej książeczki gwarancyjnej, więc narazie stoję w miejscu. :|

    0
  • #7 22 Sie 2012 22:58
    azisky
    Poziom 7  

    pingiwnio >> Nie musisz mieć podbitej książeczki gwarancyjnej, jeżeli sprzęt jest na gwarancji wystarczy dowód zakupu np. paragon. :)

    0
  • #8 22 Sie 2012 23:41
    pingiwnio
    Poziom 8  

    Hmm, konsultant lg stanowczo twierdził że musi być podbita, no nic będę próbował jeszcze raz :D . Dzięki za info.

    0
  • #9 23 Sie 2012 18:27
    BLACHA_997
    Poziom 7  

    Ja tez nie miałem podbitej karty gwarancyjnej - wystarczył dowód zakupu.
    I jeszcze jedno gdy ja korzystałem z gwarancji (rok 2008) telefonowałem do centrum obsługi LG - jakiś numer na 800.... i stamtąd powiadamiali najbliższy miejscu zamieszkania serwis, który kontaktował się aby uzgodnić termin odbioru TV. W tym czasie obowiązywała gwarancja door too door, nie wiem jak jest teraz

    0
  • #10 03 Paź 2012 16:56
    pingiwnio
    Poziom 8  

    Witam ponownie.

    W końcu wysłałem tv do serwisu. Po dwóch tygodniach wrócił. Wymienili mi płytę główną i wszystko smigało. Tv pochodził jakieś trzy tygodnie i niestety wczoraj problem ponownie się pojawił a gwarancja skończyła się tydzień temu. W karcie gwarancyjne nie ma nic o jej przedłużeniu po naprawie, konsultant też powiedział mi że nie została przedłużona. No i jestem w kropce :cry:

    W każdym razie dzięki za pomoc.
    Pozdrawiam

    0
  • #11 03 Paź 2012 17:40
    BLACHA_997
    Poziom 7  

    O ile się nie mylę to na nową, wymienioną część - tutaj płyta główna - jest gwarancja! Możesz także skorzystać z tzw. rękojmi! Ne daj się zbyć!!!

    0
  • #12 03 Paź 2012 18:47
    anmedia
    Poziom 39  

    Nie tylko na nowa czesc masz gwarancje, ale takze czas od momentu odebrania przez kuriera TV do momentu dostarczenia do Ciebie do domu rowniez przedluza okres gwarancji. Nie wiem jak z LG, ale normalne firmy maja na stronie www cala historie serwisowania. Sprawdz to, w razie czego masz dokumenty nadania kurierowi przesylki i odbioru.

    0
  • #13 03 Paź 2012 20:00
    pingiwnio
    Poziom 8  

    Dzięki za szybkie odpowiedzi.

    Już zdążyłem trochę poczytać na ten temat i będę się starał coś wywalczyć, chociaż już mam dość tego użerania się. :D

    0
  • #14 12 Paź 2012 15:31
    pingiwnio
    Poziom 8  

    Przyznam że tym razem serwis zaskoczył mnie pozytywnie. Wysłałem jednego meila z opisem sytuacji, oczekiwałem że powiedzą mi że po gwarancji, nie należy mi się już naprawa itp. Tymczasem na następny dzień napisali że przykro im że mam niedogodności z ich produktem, żebym wysłał tv do ich siedziby w Mławie, jeśli stwierdza usterkę to naprawią. Wysłałem sprzęt który wrócił już po trzech dniach (poprzednim razem czekałem dwa tygodnie)! Błyskawiczne załatwienie sprawy. Tym razem nie wymieniali mi płyty głównej tylko przeładowali HDCP (cokolwiek to znaczy :D). Narazie działa, mam nadzieję że już na dłużej :D

    Dzięki jeszcze raz za pomoc.
    Pozdrawiam.

    0
  • #15 12 Paź 2012 20:35
    anmedia
    Poziom 39  

    Chmmm, ja na Twoim miejscu bym nie mial powodow do radosci. Jak wczesniej wspomnialem gwarancja jest przedluzona, lub masz "nowa" na nowy modul, ale skoro jest to juz drugi przypadek po wymianie modulu, to sytuacja moze sie powtorzyc ... ale tym razem juz odplatnie.

    0