Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

peugeot speedfight 2 - gaśnie na maxymalnych obrotach przy 80km/h

konik183 12 Aug 2012 17:49 4101 4
  • #1
    konik183
    Level 9  
    witam, nie radzę sobie z tym problem dlatego ostatnią deską ratunku wydaje mi się internet. Nie chcę wydawać nie wiadomo ile na specjalistycznych mechaników, proszę was o pomoc, mianowicie:
    mam skuter peugeot speedfight 2 2001 rok 50cc, jest on po wymianie kranika, gaźnika, i całego wariatora. Przed wymianą prędkość max skutera wynosiła 100-110km/h (miał sportowe rolki 5g) po wymianie (zwykłe rolki będą chyba główną przyczyną) prędkość max wynosi 80km/h ale jest jeden haczyk, gdy przekręcę manetkę do "deski" skuter do 60km/h rozpędza się i gdybym puścił ją zacznie gasnąć i "wierzgąć" aż się nie zatrzymie, gdybym przy tych 60km/h nie puszczał manetki skuter rozpędzi się bez problemu do 80km/h i zdycha "wierzga tak samo jak w 1 przypadku do momentu aż się nie zatrzymie i nie zgaśnie". Skuter odpala na kopa za 1-3 razem, gdy zgaśnie przez nadmierne przyciśnięcie manetki trzeba go kopać z dobre 10 razy i odpala... czasami odpala za tym 10 razem i jak mu się lekko dodusi gaśnie i trzeba go kopnąć jeszcze raz. Niewiem czy dobrze myślę ale mi to wygląda tak jak by poprostu kranik przestawał dozować paliwo do gaźnika przy tych obrotach.



    proszę o pomoc, pozdrawiam Dawid
  • #2
    Staszek49
    Level 35  
    Sprawdź ciśnienie w cylindrze, bo coś mi się wydaje, że jeżdżąc ciągle na maxa mogłeś silnik "przytrzeć". Czy dozownik oleju jest sprawny i podaje właściwą dozę oleju ?. Może sam przyrządzaj mieszankę. Z opisu można wywnioskować, iż podczas jazdy na pełnym gazie "puchnie" tłok w cylindrze i zakleszczają się pierścienie tłoka. Dobrze byłoby sprawdzić ciśnienie w cylindrze, niezwłocznie po samoczynnym unieruchomieniu się silnika.
  • #3
    konik183
    Level 9  
    hmm, chodzi o to że nie jeżdżę jak wariat cały czas na max obrotach, ale na prostej chyba każdy powoli dociska gazu... jakim sposobem spr. te ciśnienie w cylindrze ?

    Dodano po 59 [minuty]:

    dobra, sposób znalazłem, jak tylko będzie możliwość to sprawdzę, ale wątpie żeby byla to akurat wina tego bo gdy skuter stoi na nóżce i docisnę mu do oporu on nie gaśnie, kola nie chcą kręcić się szybciej a po ryku silnika słychać że pracuje na full obrotach ...
  • #4
    lukas0830
    Level 15  
    Piszesz, że wymieniałeś gaźnik, ale w jakim celu? Kupiłeś nowy czy używany? Jeżeli używany, to czy czyściłeś go, nie wspominając o regulacji? Tak samo rozmiar dyszy głównej taki jak w starym? Jaki kolor świecy? Piszesz, że gdy zgaśnie przez nadmierne przyciśnięcie manetki to ciężko go odpalić, wygląda to na ewidentne zalewanie, być może sama regulacja wystarczy.
    Ps. waga rolek przy seryjnym cylindrze praktycznie nie wpływa na prędkość.
  • #5
    konik183
    Level 9  
    gaźnik wymieniany był bezsensownie, myślałem że to wina gaźnika że paliwo wszędzie się leje ale jednak przyczyna jest inna i paliwo nadal ucieka, tak jak by kranik się nie zamykał po wyłączeniu silnika, przez noc potrafi mi uciec pół baka, gaźnik kupiłem nowy. gaźnik jest identyczny (wymiarowo) tak jak stary. świece spr.




    ps. ciężko będzie załatwić ten miernik do ciśnienia w cylindrze :/