Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

astra h 1.7 cdti - Astra nie chce odpalać kiedy gorąco na zewnątrz

12 Sie 2012 18:22 20679 23
  • Poziom 2  
    Witam ,
    mam problem ze swoją Astrą h 1.7 cdti. z 2005r. Na zimnym silniku lub kiedy jest chłodno na zewnątrz odpala po 2-5 sek kręcenia, ma moc przyspieszenie i spalanie w normie. Kiedy temperatura na zewnątrz wzrosnie do ok 28-30st. powtórne odpalenie jest możliwe dopiero po kilku godzinach.Oczywiście rozusznik kręci . Na Plaku lub na pych odpala bez problemu. komputer nie zapisuje żadnych błędów. Kiedy mechanik podłączył do kompa i próbował odpalać ( przy 30st na zewnątrz )okazało się ,że ciśnienie paliwa jest za niskie . Wymienił pompę koszt 600 zł (używana z rozbitego anglika ) problem pozostał. Czy możliwym jest ,że kolejna pompa ma ten sam defekt , czy może to być coś innego. Mechanik nie ma pomysłu co dalej a i ja nie chciałbym w ciemno wykładać kasy.
    Pozdr.
  • Poziom 16  
    Postaraj się podmienić czujnik ciśnienia paliwa (w pompie), najlepiej wykręć ten z wymienionej pompy i drugi jest chyba na listwie, ja też miałem problemy z czujnikiem w pompie. Wariant II - to niestety sprawdzenie wtrysków. Zdejmij powroty z wtryskiwaczy i zapal auto. Sprawdź czy na wszystkich powrotach pstryka mniej więcej podobnie. Przy dobrych wtryskach na przelewach powinno być znikome przelewanie paliwa.
  • Poziom 2  
    przelewy mechanik sprawdził jako pierwsze ,jeden trochę lał ,poprawił to ,ale nic nie dało, potem była wymiana pompy ,(wykazywała bardzo niskie ciśnienie przy rozruchu,mechanik sugerował jakąś nieszczelność) niestety bez skutku.W związku z tym ,że jestem totalnym laikiem, skazany jestem tylko na fachowców. Będę musiał mu to podpowiedzieć. Niestety zawsze muszę czekać na wysoką temp.na zewnątrz ok 30 st. inaczej komputer pokazuje ,że wszystko ok.a samochód odpala b.problemu.
    Dzięki za zainteresowanie:)
  • Poziom 16  
    Jeżeli wtryskiwacz trochę lał to nie da się tego poprawić - jest po prostu do wymiany. Trudno w to uwierzyć, ale nawet gdy jeden wtrysk jest skopany to auto nie zapali od strzała. Wiem co mówię. Tu jedynie można pogdybać o co chodzi z tą temperaturą dlaczego dzieje się tak przy ok 30 st. ? Zwróć uwagę jak auto zapala rano i po przejechaniu krótkiego dystansu (silnik zagrzany tylko trochę) i trzecia próba gdy silnik jest mocno zagrzany. Jeżeli mechanik ma dobry komp to niech zwróci uwagę jakie pokazują się odczyty temperatur. Z odpalaniem w astra, ale 1.9 walczyłem dosyć długo i w ostatecznym rozrachunku zdecydowaną poprawę zauważyłem dopiero po wymianie wtryskiwaczy. Zaznaczam, ze stare były sprawdzane na przelewy oraz na maszynie i teoretycznie nie były w najgorszym stanie, a silnik zapalał jak chciał, najgorzej właśnie było gdy był ciepły. To co napisałeś o ciśnieniu pompy to pogadaj delikatnie z mechanikiem, bo zazwyczaj problemy są z czujnikiem w pompie, a nie uszkodzeniem samej pompy - zaoszczędziłbyś sporo kasy niestety. Jeszcze jedna kwestia. Jeżeli mechanik nie będzie chciał oddać kasy za wymianę pompy to podpytaj go jakie ma znaczenie wysoka temperatura do nieszczelności pompy ? Trochę to dziwne i śmieszne zarazem - nie uważasz ? Myślę, że trochę przegina - nie pokazuj przy nim, że się na tym nie znasz.
  • Poziom 13  
    sprawdź czujnik położenia wału oraz czujnik temp cieczy.
  • Poziom 2  
    Dzięki za zainteresowanie tematem.Pierwsze odpalenie bez względu na pogodę po krótkim kręceniu (do ok.5sek)bez problemu, jak silnik zagrzany tylko troche np. po przejechaniu spokojnie 10km , przy niskiej temp. podobnie jak za pierwszym odpaleniem ,jak gorąco to mam z bańki ok. 2godz.
    Muszę podjechać znowu do tego mojego magika i zasugerować to co piszecie. czekam tylko na wyższą temp.teraz odpala prawie normalnie tzn. trzeba potrzymać ok 5 sek.
    pozdr.
  • Poziom 19  
    Według mnie jakaś przypadłość tych silników - może nie częsta ale jednak stawiałbym na uszkodzony sterownik silnika.
  • Poziom 14  
    W zasobniku CR do którego podłączone są wtryski jest coś w rodzaju zaworu bezpieczeństwa , potrafi to puszczać paliwo i powoduje utrudniony rozruch tak jak w twoim przypadku , do odpalenia silnika potrzebne jest określone ciśnienie paliwa , dobrze widać to po podłączeniu op-coma.
  • Poziom 36  
    A umiecie patrzeć w parametry rzeczywiste i kojarzyć fakty ?Dla "pana mechanika " ukłony za logiczną i sensowną diagnozę problemu , pomijam skuteczność naprawy...
    W tym aucie nie wystarczy plak jako lekarstwo na niepalenie , facet 61 poszukaj fachowca w okolicy , chyba jeden z forumowiczów tam działa i wie co robi i za co bierze kasę
  • Poziom 16  
    A jak wygląda rozruch na nagrzanym silniku? To bardzo istotne.
  • Poziom 39  
    josephmike napisał:
    A jak wygląda rozruch na nagrzanym silniku? To bardzo istotne.
    A jak ma wyglądać, albo nie odpala wcale albo po bardzo długim kręceniu.
    josephmike napisał:
    To bardzo istotne.
    Dlaczego.
  • Poziom 16  
    To istotne dlatego, że spoglądając na mapę wtryskową diesla z układem Common Rail widać, że ze wzrostem temperatury silnika zmienia się dawka rozruchowa wtryskiwaczy. Przy niskiej temp. silnika dawka rozruchowa paliwa zaczyna się od 0 rpm, a przy wyższej temperaturze silnika od np. 400 rpm (w zależności od modelu autra). Jeśli rozrusznik- na pozór dobry i sprawny, bo przecież kręci, nie poruszy silnika do odpowiedniej prędkości znamionowej, przy której jest podawana dawka rozruchowa, to silnik nie odpali.
  • Poziom 39  
    josephmike napisał:
    Przy niskiej temp. silnika dawka rozruchowa paliwa zaczyna się od 0 rpm, a przy wyższej temperaturze silnika od np. 400 rpm (w zależności od modelu autra).
    Mylisz się.
    Jemu przelewa wtryskiwacz i tyle.
  • Poziom 16  
    Nie przeczę, że winą może być niesprawny wtryskiwacz, bo wtedy auto też nie odpali. Stwierdzenie, że ,,jeden trochę lał ,poprawił to" nic nam nie daje. Nie znamy dokładnej ilości paliwa na przelewach poszczególnych wtryskiwaczy i nie wiem, czy stwierdzenie ,,trochę lał" odnosi się do znacznie większej ilości paliwa na powrocie jednego wtryskiwacza względem innych, czy może miało to oznaczać, że jeden przelew puszczał trochę paliwa na zewnątrz. Niech skoryguje to założyciel tematu.
    A co do tego, że się mylę, to co dokładnie miałeś na myśli? W czym wg Ciebie jestem w błędzie?
  • Poziom 16  
    Panowie. Też walczyłem od jakiegoś czasu z tym dziwnym autem i jak pisałem wcześniej zdecydowaną poprawę odpalania przyniosła wymiana wtryskiwaczy, ale nie jest to odpalanie na przysłowiowy strzał. Rozrusznik musi chwilę pokręcić,a by auto zapaliło. Muszę tu jednak poprzeć wypowiedź josephmike. Też ma rację, ponieważ zauważyłem, że jeżeli auto nie odpala - rozrusznik kręci, ale jakoś tak niemrawo natychmiast pojawia się błąd wału. Czujnik wymieniany kilkukrotnie, nawet zdecydowałem się przylutować przewody na stałe, aby mieć pewność, że to nie efekt niestykania przewodów i gdy tylko auto nie chciało zapalić natychmiast pojawiał się ten błąd. Po wymianie wtrysków powiedzmy, że jest lepiej, auto zapala za pierwszym razem, ale rozrusznik musi chwilę kręcić. Jak pisałem wcześniej wymieniany był też czujnik ciśnienia w pompie, ponieważ też z kompa przy długim kręceniu były problemy z ciśnieniem. Czeka mnie jeszcze wymiana rozrusznika, ponieważ przy kręceniu dosłownie sypią się z niego płomyki - to nawet nie są iskry :) dosłownie lecą płomienie. Dlatego pewnie kręci zbyt wolno i ma to wpływ na te wszystkie błędy ciśnienia i wału.
  • Poziom 16  
    Błąd czujnika połpżenia wału może się pojawiać, bo niesprawny rozrusznik pobiera za dużo prądu i spada napięcie. Zobaczysz, że po wymianie rozrusznika będzie dobrze :)
  • Poziom 9  
    Panowie/Panie....mam mały problem :
    Astra1.7 CDTI , 2005 , czyściłem EGR i kolektor ssący...musiałem wyjąć czujnik ciśnienia pompy wtryskowej....po ponownym wkręceniu leci z niego paliwo????
    czy tam jest jakaś uszczelka i mi wyleciała ???
    boję się go dokręcić na max żeby nie urwać gwintu ????
    proszę o pomoc.....
  • Poziom 16  
    Nic tam nie urwiesz. Możesz spokojnie go wyciągnąć. Jest uszczelka i oring. Załączam fotkę co byś widział jak to wygląda.
    astra h 1.7 cdti - Astra nie chce odpalać kiedy gorąco na zewnątrz
  • Poziom 16  
    To możesz mocno dokręcić, ale ,,z czuciem". Tam nie ma żadnego dodatkowego uszczelnienia typu oring lub uszczelka.
  • Poziom 1  
    Miałem taki sam przypadek, astra h nie odpalala na ciepłym silniku. Wymieniłem listwe wtryskowa i jest ok. pozdr
  • Poziom 9  
    Witam ja mam problem z długim kręceniem żeby odpalił. Wtryski przelewy idealne, zawór na listwie wtryskowej sprawdzony puszczał ,wymieniona listwa, lepiej, zawór na pompie umyty w ultra dźwiękach dobrze odpala na ciepłym a na zimnym słabo. Zastanawia mnie słabe kręcenie tego rozrusznika na podglądzie w kompie dopiero przy trzecim razie obrotu dobija do właściwego ciśnienia i zaczyna łapać.Morze ma ktoś coś do dodania.Wymieniony filtr paliwa i przewody przelewowe.
  • Poziom 1  
    SiaraX napisał:
    Miałem taki sam przypadek, astra h nie odpalala na ciepłym silniku. Wymieniłem listwe wtryskowa i jest ok. pozdr



    I co pali bez problemu ?
  • Poziom 7  
    Astra H 1.7 cdti Z17DTL przez ostatnie dwa miesiące nie odpalał na ciepłym silniku. Trzeba było odczekać ok. godziny żeby odpalił. Na zimnym palił bez problemu. Po wymianie czujnika położenia wału korbowego wszytko wróciło do normy.