Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Texa PolandTexa Poland
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Fiat 1,9 150km - Wtryski czy EGR

12 Aug 2012 19:00 4599 14
  • Level 9  
    Witam mam taki problem i potrzebuje pomocy . A mianowicie w silniku MJTD 150km mam problem , auto potrafi falować na obrotach i w trakcie jazdy czuć poszarpywanie dodam ,że nie jet to ciągłe tylko jak się mu przypomni i jak są już te poszarpywania po spuszczeniu nogi z gazu auto gaśnie traci obroty w serwisie fiata twierdzą że to EGR który wymieniłem już trzy razy a przy wtryskach coś grzebali wcześniej i nie wiem czy coś nie po kręcili (podmienili) ,i tu moje pytanie czy jest szansa stwierdzić czy wtryski bądź EGR są sprawne według korekty wtryskowej którą zapisałem w trakcie pracy silnika
  • Texa PolandTexa Poland
  • Level 19  
    zaślep EGR i zobacz czy ustanie. Check może wyskoczy ale bedziesz wiedział w którym iść kierunku... Zawsze można programowo wyłaczyc EGR i zaślepić...
  • Level 9  
    Zaślepiałem EGR i wyskoczył błąd ale akurat jak jeździłem na zaślepionym nie miałem żadnego szarpania ale raczej nie możliwe , że trzy egry mają tą samą usterkę
  • User under supervision
    bardzo mozliwe , napisz z kad jestes ?
  • Level 9  
    z okolic Łodzi w stronę Łowicza
  • Texa PolandTexa Poland
  • Level 14  
    Układ podciśnienia do egru sprawny? żadnych przedmuchów nie ma?
  • Level 19  
    a skad Ty tam podciśnienie do egr znalazl??????

    Jak już sie upierasz że 3 egr nie może być wadliwy, to przegladnij caly układ filtr powietrza>przeplywomierz>turbo>intercooler>kolektor czy w miare to szczelne i przygladnij sie odczytom przepływomierza...
  • Level 36  
    TomLib wrote:
    Jak już sie upierasz że 3 egr nie może być wadliwy, to przegladnij caly układ filtr powietrza>przeplywomierz>turbo>intercooler>kolektor czy w miare to szczelne i przygladnij sie odczytom przepływomierza...



    Przy kompletnej nieznajomości budowy tego silnika , wierzysz że potrafi poczytać parametry live???
    Raczej zmieni jeszcze ze dwa EGR-y...

    Sali 131 - oddaj auto do warsztatu ...podlicz dotychczasowe koszty..
    Całkiem na serio , możesz mieć problem z 4 elementami , potrzebna Ci konkretna diagnostyka a nie "wymienię i zobaczę co będzie"
  • Level 9  
    Witam ponownie prawdopodobnie sprawa się wyjaśniła jest to regulator ciśnienia mam pytanie odnośnie regulatora ciśnienia paliwa ponieważ w tym aucie są dwa i nie wiem czy sam mogę go wymontować i wyczyścić bo słyszałem ,że to pomaga i który regulator jest ważniejszy .
  • Level 15  
    Witam
    dot. EGR :
    czy zamiast zaślepiać zawór EGR można po prostu obciąć ten bolec od strony elektromagnesu, który wypycha sprężynę i talerzyk?
    Oczywiście talerzyk wyczyścić i cofnąć w położenie zamknięty.
    Czy wtedy pojawi się jakikolwiek błąd?
    Pomysł bierze się gdyż wtedy nie ma potrzeby demontowania zaworu egr z silnika.
    Pzdr m2m2

    Dziękuję :-)
  • Moderator of Cars
    ECU stwierdza usterkę EGRu na podstawie odczytów z przepływomierza. Są emulatory ale one z kolei prowadzą do zmiany składu mieszanki i mogą powodować inne błędy, np. błąd sondy lambda lub przekroczenie granic adaptacji.
  • Level 30  
    nie jestem specem od diesli ale z własnych obserwacji wiem że jak wtrysk ma korekcję minus jeden i coś tam po przecinku to ok ,ale jak ma wartość dodatnią to jest znim źle.U ciebie dwa mają na pusie a dwa na minusie.EGRa w tym aucie nie zaślepisz bo ECU i tak to zauważy(tak jak pisze tzok)Jak otworzy się EGR to automatycznie zmniejsza się ilość powietrza i dlatego zaślepianie to pomyłka.Tak można było zrobić w autach z lat 90 tych.
  • Level 15  
    Witam

    Bondi21-podałeś sposób interpretacji ale czy on jest prawidłowy?
    "wtrysk ma korekcję minus jeden i coś tam po przecinku to ok ,ale jak ma wartość dodatnią to jest znim źle"

    bo taka interpretacja korekt oznacza:
    wartości ujemne -> sterownik musiał (wg. danych wejściowych) dodać pailwa/wtrysk bo dawka paliwa była za mała o liczbę mm paliwa z korety?
    wartości dodatnie -> sterownik musiał ująć paliwa ? bo wtrysk 'leje' ?


    Ja rozumiem to dokładnie odwrotnie:
    korekta = to co wykonał sterownik z dawką paliwa/wtrysk, czyli
    wartości ujemne - źle - to zmniejszona dawka paliwa (wg. wskazań czujników/tabeli)
    wartości dodatnie - dobrze - to zwiększona dawka paliwa do normy na wtrysk (wg wskazań/tabeli)

    źle i dobrze --> oczywiście w granicach tolerancji, a po przekroczeniu wartości progowych to usterka.

    Powyższe to tylko próba uściślenia i odniesienia w stosunku do rzeczywistości (żadna próba dyskredytacji wypowiedzi z mojej strony - ja petent jestem).

    Pzdr m2m2