Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

ursus c-360 - słabe smarowanie przy rozgrzanym silniku

spawalnik01 12 Aug 2012 19:42 16422 20
  • #1
    spawalnik01
    Level 2  
    Przy rozgrzanym silniku świeci kontrolka, że nie ma smarowania
  • #2
    jerry1960
    Level 36  
    Jaki filtr, olej kiedy wymieniany.
  • #3
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Jaki stan silnika?
  • #4
    wpsowa692
    Level 24  
    Wkręć manometr i podaj wartości , te kapitalistyczne produkowane w chinach czujniki są do dupy.
  • #5
    nikusert
    Level 40  
    Witam
    Może być tak jak pisą koledzy,sprawdź manometrem to najlepiej.Taki stan świadzy o panewkach głównych ,korbowodowych ,może być wina pompy oleju.Mogło coś podejść pod zaworek kulkowy.Jedynie manometr powie jakie ciśnienie jest na zimnym i ciepłym .Można podciągnąć ciśnienie na pompie.
  • #6
    lukkii
    Level 16  
    Zazwyczaj pompa. A na wolnych obrotach czy na wysokich też się świeci?
  • #7
    spawalnik01
    Level 2  
    przy zimnym silniku na wolnych obrotach 2 kG/cm2, przy wysokich obrotach bez względu na zmniejszanie czy zwiększanie od 3,8 do 3,9kG/cm2
    olej wymieniony, pompa nowa
  • #9
    karolas123
    Level 20  
    Pewnie ucieka na panewkach olej i stad niskie cisnienie, lub zalany złym olejem.
  • #10
    lukkii
    Level 16  
    Zalej go najgęstszym olejem o powinno się zwiększyć trochę.

    Moderated By Błażej:

    Leczenie syfa pudrem...

  • #11
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    spawalnik01 wrote:
    przy zimnym silniku na wolnych obrotach 2 kG/cm2, przy wysokich obrotach bez względu na zmniejszanie czy zwiększanie od 3,8 do 3,9kG/cm2
    olej wymieniony, pompa nowa


    W sam raz - fabrycznie przy 550 obr/min miał mieć co najmniej 1,5 kg/cm2, przy 2200 4.0-5,5kg/cm2. Zmierz na dobrze rozgrzanym silniku jakie będzie. Często czujniki padały, bez powodu.
  • #12
    spawalnik01
    Level 2  
    przy rozgrzanym silniku temperatura wody w chłodnicy 50 stopni C, wolne obroty 0,5 kG/cm2, wysokie obroty max do 2kG/cm2, silnik 10 lat temu remontowany
  • #13
    nikusert
    Level 40  
    Tak jak wcześniej pisałem niskie ciśnienie.Te czujniki działają przy około 0,5.Przyczyna -panewki główne,korbowodowe wytarte duży ,luz.Rozwiązanie, wymiana panewek a raczej szlif wału,lub spróbować podnieść ciśnienie na pompie olejowej.
  • #14
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    nikusert wrote:
    Rozwiązanie, wymiana panewek a raczej szlif wału,lub spróbować podnieść ciśnienie na pompie olejowej.


    Bzdura. Widziałeś taką pompę? Czym chcesz tam regulować, skoro jest tylko zawór max ciśnienia. Skoro na wolnych obrotach spada poniżej 0,5 atm, to niestety - silnik do rozbiórki. Chyba że sama pompa jest zużyta ponad miarę.
  • #15
    nikusert
    Level 40  
    Jeżeli pompa ma 10 lat tyle co silnik moze być zużyta tak reszta można pompę wymienić na nową .Pompa nie koniecznie może być zużyta.Winnym za słabe ciśnienie może być zaworek kulkowy,a właściwie jego sprężyna,może być już osłabiona.

    Dodano po 8 [minuty]:

    P.S do kolegi Robokop
    Ciśnienie na pompie jest uzyskiwane za pomocą tego zaworka .Jeżeli dasz nową sprężynę ,podłożysz cienką podkładkę to będziesz miał inne ciśnienie.Takie pompy widziałem na oczy.
  • #16
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    nikusert wrote:

    Ciśnienie na pompie jest uzyskiwane za pomocą tego zaworka .

    Kolego nikusert wspomniany zaworek, to ciśnieniowy zawór przelewowy - ogranicza ciśnienie maksymalne pompy - nic za jego pomocą nie jest uzyskiwane. Spada ciśnienie po rozgrzaniu silnika, czyli rozrzedzeniu oleju - silnik do naprawy.Żadne cuda z podkładkami nic tu nie pomogą.
    Quote:

    Jeżeli dasz nową sprężynę ,podłożysz cienką podkładkę to będziesz miał inne ciśnienie.

    Tak? A co niby je wytworzy, skoro pompa nie nadąża?
  • #17
    nikusert
    Level 40  
    Jeżeli zaworek przelewowy szybciej puszcza to też źle, tego nie wiemy.Można zacząć od pompy (mniejszy koszt).ale tu pewnie prędzej sprawa panewek.Jeżeli nic nie stuka ,kompresje ma ,dobrze pali ,to starałbym się zacząć od pompy(Tak? A co niby je wytworzy, skoro pompa nie nadąża?).Nie nadąża tak ,ale naprawdę nie wiemy na 100% z jakiego powodu.
  • #18
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Z takiego to powodu, że masz zbyt duże luzy w pasowaniach wał/łożyska - olej ucieka bokami, miast tworzyć film. Jakimś objawem zużytych panewek jest wyciek oleju, na łączeniu silnik/skrzynia - chlapie spod odrzutnika, na skutek zbyt dużego luzu panewki. Gęsty zimny olej - jest lepki, stąd duża różnica.
    nikusert wrote:
    Jeżeli zaworek przelewowy szybciej puszcza to też źle, tego nie wiemy.

    To chyba już tylko Ty tego nie wiesz. Przecież jest napisane że na zimno utrzymuje 4atm?
    Mam chyba ze 3 pompy - w żadnej regulacja nic nie dała - wypracowana obudowa pod trybikami.
  • #19
    nikusert
    Level 40  
    Wszystko się zgadza,nie musisz ,mi tłumaczyć od czego zależne jest ciśnienie,z silnikami mam do czynienia od bardzo dawna(nie będziemy się rozpisywać kto ile pracuje), wiem że tak może być ,lecz warto sprawdzić żeczy proste ,zacząć od podstawowych niż rozkopywać cały silnik.Pompa będzie dawać też inne ciśnienie ,zimnego i ciepłego oleju,(nawet zastosowany olej ma znaczenie ,lepkość i nie tylko) stąd ta moja sugestia.
  • #20
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    nikusert wrote:
    warto sprawdzić żeczy proste ,zacząć od podstawowych niż rozkopywać cały silnik.

    Stary, średniej jakości i konstrukcji silnik, remontowany 10 lat temu, piłowany na Superolu CB lub innym wynalazku, pewnie zmienianym co 2-3 lata, albo tylko dolewanym, w dodatku pewnie również zagotowany x razy - nad czym tu się zastanawiać?
  • #21
    nikusert
    Level 40  
    Czytasz w moich myślach w tym momencie ,ale nie możemy oceniać wszystkich użytkowników starych poczciwych Ursusów że tak robią .Najprowdopodobniej bez zdejmowania miski silnika się nie obejdzie.