Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Vectra A 2.0 8V - Elpigaz Comet - szronieje parownik

Luke16 12 Sie 2012 23:28 11397 29
  • #1 12 Sie 2012 23:28
    Luke16
    Poziom 12  

    Od dłuższego czasu z moim autkiem dzieją się dziwne rzeczy... mianowicie po zmianie termostatu i jeździe na LPG zaczęły dziać się cyrki z szroniejącym parownikiem przez co unieruchomieniem autka... po tym też autko na wolnych obrotach zaczęło dziwnie pracować nie równym taktem... czytałem dużo tematow że zapowietrzony układ itp... wiem że w oplu odpowietrza się on sam ale za radą niektórych osób odpowietrzałem parownik... litry płynu przelane a on nadal jak szronieje tak szroniał... dzieje się to wtedy kiedy temperatura na liczniku osiągnie 90 stopni czyli z tego co się dzieje po otwarciu termostatu... Mówie pewnie nowy termostat jest padnięty a stary zmieniłem po prostu profilaktycznie... potem znów podmianka na stary ale problem z szroniejącym parownikiem jak był tak został... do miasta tym autkiem boje się jechać bo jak się zagrzeje to jest problem na pB jak najbardziej jest wszystko ok ... Kompresja po ponad 10 atmosfer, korek zmieniony i chwilowo było ok, pompa ok, ogrzewanie jest że aż parzy... Co ciekawsze dodam że dzieje się to podczas jazdy, jak stoi może się z 10 razy zagrzać i parownik nie oszronieje, poczułem dzisiaj że śmierdzi tez gazem z pod maski... Co to może być??

    1 29
  • #2 12 Sie 2012 23:39
    kozik3
    Poziom 16  

    Sprawdź węże przed i za parownikiem, czy są ciepłe ? muszą być drożne, czy nie są gdzieś zagięte. Cudów nie ma, jeżeli pompa działa, a zapewne działa skoro woda się nie gotuje to musisz wyjąć parownik i sprawdzić membranę.

    0
  • #3 12 Sie 2012 23:43
    Luke16
    Poziom 12  

    wlotowy gorący, wylotowy też ciepły trochę chłodniejszy od wlotowego... a parownik lód... Oprócz parownika zauważyłem że ten wąż powietrzny na górze jest cały też oszroniały zawsze ...

    0
  • #4 13 Sie 2012 08:15
    robokop
    Moderator Samochody

    Nieodpowietrzony prawidłowo. Poluzuj górny przewód przy parowniku i korek zbiorniczka wyrównawczego, aż poleci płyn.

    0
  • #5 13 Sie 2012 08:18
    lukkii
    Poziom 15  

    Może odwrotnie przewody podłączone. Te od ogrzewanie bo to też ma znaczenie. Ma ciepły płyn lecieć na parownik a nie odwrotnie.

    0
  • #6 13 Sie 2012 09:13
    Luke16
    Poziom 12  

    robokop byłem u mechanika żeby odpowietrzył.... nawet strzykawą płyn dolewałem w węże i przelewałem przez parownik... nadal nic ...Wydaje mi się że kable są dobrze podłączone... Mechanik mi tłumaczył że uszkodzenie reduktora raczej można wykluczyć ale ile w tym prawdy to nie wiem

    0
  • #7 13 Sie 2012 09:31
    ociz
    Moderator Samochody

    Tam nie ma najmniejszych problemów z odpowietrzaniem, nawet jak miałem parownik lekko powyżej zbiorniczka. Gdzie masz w ogóle wpięty ten parownik? Najlepiej równolegle z nagrzewnicą.

    0
  • #8 13 Sie 2012 10:04
    Luke16
    Poziom 12  

    Opel Vectra A 2.0 8V - Elpigaz Comet - szronieje parownik Opel Vectra A 2.0 8V - Elpigaz Comet - szronieje parownik Opel Vectra A 2.0 8V - Elpigaz Comet - szronieje parownik

    Tak jest to u mnie podłączone

    Dodatkowo dodam że autko nie kopci na biało... Płynu nie ubywa...

    0
  • #9 13 Sie 2012 10:57
    manio123
    Poziom 34  

    Jakoś nie bardzo widać ? W załączeniu rysunek z równoległym połączeniem reduktora do nagrzewnicy. Aby zwiększyć przepływ przez reduktor załóż na przewód prowadzący do nagrzewnicy metalową opaskę zaciskową ( czerwony krzyżyk) .
    Doprowadzi to do wyrównania oporów , pozwoli na precyzyjne doregulowanie , tak aby nagrzewnica dalej grzała. Można też połączyć reduktor szeregowo z nagrzewnicą ( pierwszy reduktor) , nie wpłynie to negatywnie na jakość ogrzewania. Oczywiście to przy założeniu , że nie masz zaworu odcinającego nagrzewnicę :)
    W celu odpowietrzenia nagrzej samochód , ustaw go dlikatnie pod górkę i przygazuj ze dwie minuty - jeśli jest powietrze to nie ma siły aby go nie pogoniło.
    Jeśli odpowietrzenie i zdławienie nagrzewnicy nic nie da to znaczy ze coś zatkało reduktor i trzeba przepłukać lub rozebrać.
    Opel Vectra A 2.0 8V - Elpigaz Comet - szronieje parownik

    0
  • #10 13 Sie 2012 11:21
    Luke16
    Poziom 12  

    Nagrzewnica zdławiana już była jak szroniał tak szroniał aż w końcu wywaliło wężyk od niej i tylko była jedna wielka plama pod autem ... Reduktor cały był przedmuchany kompresorem ... Ja już naprawdę sam nie wiem co może się z tym autkiem dziać... na pB fruwa nie jeździ i dopóki się nie zagrzeje na LPG też... mocy ma aż za nadto ... Było wszystko dobrze dopóki chodził na oryginalnym termostacie... kiedy oryginał się zaciął 2 razy potem wymieniałem raz na Wahlera potem na jakiś jeszcze droższy... A cena nie mała bo 80zł :/ Mechanik twierdzi że jeżeli chodzi o układ ogrzewania parownika to są tam tylko kanały żadnych membran nie ma... Nie wiem ile jest w tym prawdy. Parownik ma 8 lat i nigdy nie był rozbierany... Mi się wydaje że musi być coś w parowniku nie tak bo jest on zalewny tym gazem tak że później cięzko jest zapalić samochód zarówno na LPG jak i pB

    0
  • #11 13 Sie 2012 15:20
    Voytu$
    Poziom 19  

    Po pierwsze to, że termostat wymieniony to jedno, a drugie czy jest sprawny? a może cały czas otwarty? Choć generalnie to nie powinno mieć aż takiego wpływu.

    Kup płynu więcej, ściągnij reduktor i sprawdź czy jest drożny - nawet dmuchając we wlot płynu. Jeśli tak - w nim przyczyny nie szukaj. Możesz też założyć jakieś kolanko w jego miejsce i zobaczyć czy masz obieg płynu. Jeśli nie masz, szukaj co masz zatkane lub zapowietrzone. Nie jestem mechanikiem ale tak to widzę z autopsji :)

    0
  • #12 13 Sie 2012 15:52
    manio123
    Poziom 34  

    Szronieje bo ma za mały przepływ wody - tego nic nie reguluje, termostat nic do tego nie ma , tyle tylko że jakby się nie otwierał to by się gotowało , a jak ciągle otwarty to by był stale niedogrzany silnik - to się słabo przekłada. 8 lat to rekordowo długo, a jak puszcza gaz w kolektor ( problemy z rozruchem) to tym bardziej warto się nim zająć od środka. Przed sekcją reduktora możesz podłączyć po stronie wodnej do węża ogrodowego i przepłukać , bo może nagromadziły się osady które zmniejszają powierzchnię wymiany i przekrój.

    0
  • #13 13 Sie 2012 16:54
    Luke16
    Poziom 12  

    udałem się za radą kolegi manio123 czyli ustawiłem samochód pod górkę przygazowałem przez 2 minuty i się wydało co się stało... nowy korek jak założyłem było wszystko dobrze przez pewien okres czasu (bardzo krótki bo 2 dni) i gdy tak gazowałem jak temperatura silnika się zwiększyła zaczął sączyć się płyn z trójnika... nie w dużych ilościach ale pokapiwało sobie ... myślę że w tym będzie problem ale okaże się jak mechanik zlokalizuje dokładnie przeciek czyli albo trójnik albo wąż nad nim :) Czekam na odpowiedź od niego...

    0
  • #14 13 Sie 2012 19:22
    ociz
    Moderator Samochody

    manio123 napisał:
    termostat nic do tego nie ma

    Może mieć. jeśli zostały by zamienione miejscami węże z tyłu na tej "rurze" w której siedzi termostat, bo na jednym z króćców jest mały obieg który termostat zamyka otwierając duży.
    Mogę zrobić fotkę o co chodzi.

    Ten z nr 2 jest zamykany przez termostat.
    Opel Vectra A 2.0 8V - Elpigaz Comet - szronieje parownik

    0
  • #15 13 Sie 2012 20:15
    manio123
    Poziom 34  

    Może i prowda, ale ogrzewanie "działa aż parzy" , a to ten sam obieg co reduktor. Skoro pomaga odpowietrzanie to gdzieś się jednak zapowietrza , albo reduktor daje gazem do układu chłodzenia : to wyjaśnia też smród pod maską, a nawet trudności z uruchamianiem.

    0
  • #16 13 Sie 2012 23:51
    Voytu$
    Poziom 19  

    U mnie śmierdziało gazem z powodu uszkodzonego w jakiś dziwny sposób reduktora. Po wymianie przestało. Ale każda historia może być inna. 8 letni reduktor, to już najlepiej wymienić lub zregenerować bo wszystko może mu dolegać.. Chyba wiadomo co dzieje się z gumą od starości, do tego temperatura.

    0
  • #17 16 Sie 2012 12:51
    Luke16
    Poziom 12  

    Kurcze do wymianie trójnika z plastikowego który cieczył na metalowy... Zrobiłem tym autkiem wczoraj bez problemowo 300km a tu dzisiaj nagle trach i kolejny wąż strzelił, jeszcze nawet nie wiem który widziałem że leje się gdzieś od spodu... Tylko pojawia się pytanie czemu tak się dzieje??

    0
  • #18 16 Sie 2012 13:45
    Voytu$
    Poziom 19  

    Może uszczelka pod głowicą. Miałem podobnie w renówce i sprzedałem bo już nie miałem sił do tego złoma. Sprawdź korek oleju i inne rzeczy które mogły by świadczyć o końcu uszczelki (na przykład jak wygląda płyn, ciśnienie w cylindrach, kolor spalin itp.).

    Jak wywala uszczelkę, kompresja może iść na obieg płynu stąd robi się zbyt wysokie ciśnienie i wywala gdzie bądź..

    0
  • #19 16 Sie 2012 13:58
    Luke16
    Poziom 12  

    płyn czyściutki, olej też, kompresja po ponad 10 atmosfer na każdym z tłoków i to równomierna, żadnej mazi pod korkiem nie ma, spaliny bez żadnego ale... odprowadziłem teraz do innego mechanika zobaczymy ... już naprawdę też zaczynam nie mieć siły do tego auta...

    0
  • #20 16 Sie 2012 15:31
    gimak
    Poziom 37  

    Luke16 napisał:
    nowy korek jak założyłem było wszystko dobrze przez pewien okres czasu (bardzo krótki bo 2 dni) i gdy tak gazowałem jak temperatura silnika się zwiększyła zaczął sączyć się płyn z trójnika... nie w dużych ilościach ale pokapiwało sobie

    To sugeruje, że po dwóch dniach korek (zawór nadciśnieniowy) padł i wzrasta ciśnienie ponad normę, a to
    Luke16 napisał:
    a tu dzisiaj nagle trach i kolejny wąż strzelił,

    by to potwierdzało.
    Na miejscu kolegi, zamiast główkować, tak jak to było już sugerowane, zrobiłbym sekcje reduktora, bo wszystko wskazuje na to, że w nim leży przyczyny: nadmiernego wzrostu ciśnienia - nieszczelność) i szronienia - dławienie przepływu płynu przez reduktor (co jest tego powodem, nie wiem, ale to jest w reduktorze - może pod wpływem ciśnienia pojawiające się wybrzuszenie, ale bez sekcji trudno to stwierdzić).

    0
  • #21 16 Sie 2012 15:33
    Voytu$
    Poziom 19  

    Korek nie robił by aż tak dużego ciśnienia. Stawiam 80% na uszczelkę lub awarię pompy wody.

    0
  • #22 16 Sie 2012 15:44
    gimak
    Poziom 37  

    Voytu$ napisał:
    Korek nie robił by aż tak dużego ciśnienia

    Korek nie robi ciśnienia, ma tylko nie dopuścić do jego wzrostu ponad określoną wartość na jaką jest ustawiony zawór nadciśnieniowy.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Voytu$ napisał:
    Stawiam 80% na uszczelkę lub awarię pompy wody.

    Gdyby tak było, to problem występowałby również na benzynie, tak przynajmniej ja to zrozumiałem na postawie wpisów.

    0
  • #23 16 Sie 2012 16:56
    Voytu$
    Poziom 19  

    Tak czy siak trzeba zacząć od tego dlaczego przez parownik nie płynie gorący płyn.. Bo to już wskazuje, że nie ma prawidłowego obiegu płynu co może mieć wiele nieprzyjemnych skutków włącznie z remontem silnika.

    0
  • #24 16 Sie 2012 17:23
    Luke16
    Poziom 12  

    Na benie to mogę na drugi koniec Polski jechać... bez najmniejszego ale... Wąż który wchodzi do reduktora jest gorący i wychodzący też jest gorący... a reduktor lód... po tej wymianie trójnika i zrobieniu wczoraj 300km reduktor ani razu nie oszroniał dzisiaj na krótkim dystansie bo po 2km wywaliło ten wąż... Jutro może jeszcze raz korek wymienię bo koszt to 10zł

    0
  • #25 16 Sie 2012 18:55
    Voytu$
    Poziom 19  

    To według mnie na 95% masz reduktor do wymiany.

    0
  • #26 16 Sie 2012 20:04
    ociz
    Moderator Samochody

    gimak napisał:
    ma tylko nie dopuścić do jego wzrostu ponad określoną wartość

    Czyli około 1,5 bara, a tyle tandetne węże które często gaziarze wstawiają nowe nie wytrzymują w połączeniu z temperaturą około 100°C która jest normą w starszych Oplach (w nowszych jeszcze więcej).

    0
  • #27 17 Sie 2012 12:18
    Luke16
    Poziom 12  

    Okazało się z wężami że jak opuściłem parownik węże były strasznie napięte, czyli było ich za dużo... dlatego też pękały... teraz znów o dziwo parownik oszroniał... ale zaczyna zastanawiać mnie fakt czy oby napewno te węże od reduktora idące do nagrzewnicy są dobrze podłączone?? Patrząc na schemat kolegi manio123 zaczynam już we wszystko wątpić... Przewód wchodzący do nagrzewnicy powinien zasilać reduktor?? Czy odwrotnie ?? Czyli powrót powinien zasilać reduktor??

    Opel Vectra A 2.0 8V - Elpigaz Comet - szronieje parownik

    Opel Vectra A 2.0 8V - Elpigaz Comet - szronieje parownik

    P.S. Przepraszam że z serwera odrębnego są zdjęcia ale na elektrodzie nie chce mi się dzisiaj załączyć dodawanie zdjęć...

    0
  • #28 20 Sie 2012 12:09
    Luke16
    Poziom 12  

    Pozamieniałem węże podłączyłem szeregowo nadal szronieje jak szroniał, ogrzewanie jest i to baaardzo mocne... nawet kupiłem jeszcze raz korek.... nic to nie dało... dzisiaj jadę do znajomego po parownik z jego auta na podmianę zobaczymy czy to coś zmieni.... I szczerze oby bo autko jest tak naprawdę sprzedane i bierze je mój znajomy a nie chce mu takiego parcha wcisnąć...

    0
  • #29 20 Sie 2012 15:59
    manio123
    Poziom 34  

    Stary , zalepiony w środku parafiną (od strony gazu) reduktor, wymiana to jedyne sensowne działanie bo po takim przebiegu nie warto regenerować.

    0
  • #30 20 Sie 2012 21:38
    Luke16
    Poziom 12  

    Po zmianie jakby ręką odjął ... Membrany prawie w nim nie było po prostu rozsypała się w drobny mak... Według dokumentów montażowych od gazu wytrzymał 8 lat i ok. 135 tyś km...

    0