Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elmark
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mazda 323F 1996r. - jakie są Wasze opinie o tym aucie?

arti13 12 Sie 2012 23:38 7953 8
  • #1 12 Sie 2012 23:38
    arti13
    Poziom 32  

    Witam
    Niedawno zdałem prawo jazdy, czas rozglądnąć się za samochodem, szukałem auta do około 6tyś zł, z silnikiem 2.0 benzyna. W oko wpadła mi Mazda 323f, egzemplarz z 1996roku, silnik 2.0 V6 24V czyli coś co mnie interesuje. Jednak jak sprawa awaryjności tego samochodu, silnika wygląda? Jak wygląda sprawa z rdzą? Ogólnie poszukuje opinii o tym modelu.
    Pozdrawiam

    0 8
  • Elmark
  • #2 13 Sie 2012 00:14
    2071468
    Użytkownik usunął konto  
  • Elmark
  • #3 13 Sie 2012 00:15
    piachu1994
    Poziom 24  

    Witam.
    Ten silnik to prawdziwa rakieta. Nie wiem, po co Ci tyle mocy. Samochod japonski to jest on dopracowany, rdza zbyt szybko nie wchodzi, silnik dlugo wytrzyma, wiec w skrocie POLECAM.

    0
  • #4 13 Sie 2012 10:35
    arti13
    Poziom 32  

    Gazu nie chcę w ogóle, chyba, że trafi się jakaś okazja dodatkowo z instalacją to czemu nie. Czemu akurat ten silnik? Do tej pory jeździłem 1.5, 1.6, 2.0, i dlatego skłaniam się ku 2.0. Raz że nie ma problemu z wyprzedaniem, dwa, że ten silnik będzie bardziej żywotny, niż jakieś wysilone 1.6 100km.. Co do kosztów to zdaje sobie sprawę, że większy silnik to więcej pali, chociaż też nie zawsze, większe koszta obsługi, ubezpieczenia itp. Czyli co do rdzy, to poprostu konkretny samochód dokładnie obejrzeć, tak?
    Pozdrawiam

    0
  • #5 13 Sie 2012 12:16
    2071468
    Użytkownik usunął konto  
  • #6 13 Sie 2012 12:30
    cirrostrato
    Poziom 36  

    Mając trzy Mazdy jestem trochę w temacie, samochody dają się lubić choć taki z połowy zeszłej dekady może rdzewieć, części w zamiennikach dostępne i tanie, zadbana M niezbyt awaryjna nawet starsza, nie kupuj rudzielca do blacharki, nie kupuj rejestrowanej w kraju (i np. sprzedaje trzeci-czwarty właściciel), pochodź po komisach i nie napalaj się na szybki zakup, każda wątpliwość na niekorzyść zakupu. A może MX-3, marzenie mojego syna z czasów kawalerskich, jak się ożenił i dał mi wnuka, kupił rozsądnie 626 2.0 diesela, zakup bardzo dobry, też (jak każda z naszych M) kupiona nie rejestrowana w kraju. Zakładam (i na razie się nie sparzyłem), że jeśli Polak sprzedaje stare autko to coś jest z nim naprawdę nie tak....

    0
  • #7 13 Sie 2012 13:23
    gadula88
    Poziom 15  

    Heh, miałem kiedyś takie auto (ale z 1.8) i miło wspominam :) Może poszukaj lepiej takiej z 1.8? Sam koszt rozrządu między 1.5/1.8 a 2.0V6 to jakieś 400-500zł różnicy. Układ wydechowy do 2.0 praktycznie niedostępny. Jeśli ktoś dbał o auto i silnik, to eksploatacja powinna być bezproblemowa, ale wszyscy wiemy jak to u nas wygląda... A potem płacz bo silnik nadaje się do remontu, a tu już mamy 2 głowice i 6 tłoków.
    Co do budy, to jeśli nie miała jakiegoś dzwona to nie powinna mieć strasznych problemów z rdzą. Najczęściej rdzewieją ranty nadkoli, dolne ranty drzwi i tylnej klapy. Pordzewiałym zawieszeniem nie ma co się przejmować, to w niczym nie szkodzi. W tym roczniku wnętrze jest jeszcze przed liftem i moim zdaniem wygląda ładniej (zamykane schowki w drzwiach).
    W momencie kupna warto jeszcze sprawdzić błędy komputera silnika za pomocą zwykłej diody LED i zworki, oraz fizyczną obecność poduszek powietrznych. No i oczywiście nie dać się nabrać na obecność klimatyzacji - przycisk jest w każdym aucie, nawet gdy klimatyzacji fizycznie w nim nie ma.
    Tak naprawdę za silnikiem 2.0V6 oprócz lepszych osiągów przemawia jedynie dźwięk silnika :D Sam aktualnie posiadam MX-6 2.5V6 :)

    1
  • #8 15 Sie 2012 18:15
    arti13
    Poziom 32  

    Jak sprawdzić obecność poduszek powietrznych? Koszta mnie nie przerażają, liczę się z tym, i mimo wszystko wolę te 2.0 jednak czy w podanej cenie jest w ogóle sens szukać tej Mazdy? Tej bądź jak nie znajdę to zadowolę się 1.8, czy jednak nie warto, za tę cenę będą same zajechane sztuki? Zdaje sobię sprawę, że napewno nie kupować pierwszego lepszego egzemplarza. Mam jeszcze jedno pytanie, jak kupować auto w zimie? Prawdopodobnie jednak dopiero w listopadzie kupię samochód, miało być inaczej ale cóż..:) Tak więc na co zwrócić szczególną uwagę itp?
    Pozdrawiam

    1
  • #9 17 Sie 2012 17:01
    gadula88
    Poziom 15  

    Bardzo często kontrolka poduszki jest mostkowana razem z kontrolką od ABS i gaśnie razem z nią. Normalnie gaśnie po 6 sekundach, najpóźniej ze wszystkich. Oczywiście można i to oszukać, więc najlepiej sprawdzić fizyczną obecność.
    Co do sensu szukania auta w danej kwocie, to ciężko jest odpowiedzieć. Bo lata lecą, a auta są coraz starsze. Czasami można znaleźć tanio zadbane auto, a czasami wydać sporo na trupa.
    Jeśli będziesz szukać auta zimą, to koniecznie niech nie będzie tego dnia odpalane. Jeśli po odpaleniu przez parę sekund będzie mocno dymić typowo olejowym dymem, to uszczelniacze zaworów do roboty. Ale to typowy przypadek po tylu latach :)

    0