Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

man - ustawienie rozrządu w manie 12.232

13 Sie 2012 22:29 6585 14
  • Poziom 10  
    Witam wszystkich:)
    Mam ogromną prośbę. Czy może mi ktoś podpowiedzieć jak ustawić rozrząd w manie 12.232 z 1992 roku. Typ silnika D0826 LF06. Będę wdzięczny za schemat albo za podpowiedź gdzie są znaki rozrządu i jak ustawić pompę paliwa.
    Z góry dziękuje za pomoc
  • Poziom 15  
    A nie ma znaków (kropek) na trybach?
  • Poziom 10  
    oczywiście sa kropki na kole zębatym wału korbowego oraz wałka rozrządu. Natomiast na kole zębatym tym takim "pośrednim" czy "luźnym" (nie wiem jak ono się nazywa) są cyfry 1,2 i jest wszystko jasne jak zgrać wał z wałkiem rozrządu. Ale na pompie paliwa nie znalazłem żadnych znaków i tutaj mam problem. Bo nie wiem jak pompę zgrać z całością. I dlatego proszę o pomoc jak to zrobić. Może jakaś blokadą blokuje się pompę. Tylko gdzie ta blokada idzie?
  • Poziom 16  
    Dla silnika D0826 LF06 kąt wyprzedzenia zapłonu wynosi 14 stopni z tolerancją - 1 stopień (minus jeden stopień). Wyprzedzenie ustawiasz na kole zamachowym przed GMP. Wał korbowy i rozrządu ustawiasz na znaki. Pompa wtryskowa ustawiona na pierwszej sekcji na pracę. Powodzenia
  • Poziom 10  
    Dziękuję kolego za podpowiedź. Sam rozrząd wiem jak ustawić. Tylko nie bardzo wiem jak ustawić pompę paliwa. Mówisz ze trzeba ustawić na pierwszą sekcję na pracę. Ale jak to zrobić? Bo na pompie nie znalazłem żadnych znaków. I nie wiem czy wystarczy wykręcić rurkę od pierwszego wtryskiwacza i obracać pompą aż popłynie ropa, czy trzeba mieć jakiś specjalistyczny przyrząd?
    Za podpowiedź będę bardzo wdzięczny.
  • Specjalista - układy wtrysku Diesel
    Pompę blokuje się tak samo jak 50 milionów pomp Boscha z regulatorem RQ lub RQV !!!
    Ustawiasz kąt 14 stopni przed OT pierwszego cylindra pompę zablokowaną wstawiasz i zakręcasz śruby mocujące następnie wyciągasz blokadę. i kręcisz 2 obroty wałem sprawdzasz czy położenie blokady zgadza się ze stopniami na kole zamachowym.
    A tak nawiasem co to za mechanik co bierze się za robotę bez żadnej wiedzy??? A zwłaszcza w kwestii rozrządu?
  • Poziom 10  
    Kolego nie wiem dlaczego myślisz ze nie mam żadnej wiedzy? To, że nie wiem gdzie jest znak na pompie paliwa to nie znaczy ze nie mam żadnej wiedzy. Ciekawe czy Ty wiesz gdzie są wszystkie znaki w każdym samochodzie? Dzięki za taką pomoc w której sie tylko wymądrzasz. A sam pewnie jak robiłeś pierwszy raz w tym samochodzie to patrzyłeś na jakiś schemat.
    A tak na marginesie to mi pojechałeś ale i tak nie powiedziałeś gdzie wkłada sie tą blokadę. Wiec jeśli dalej masz zamiar sie wymądrzać to proszę daj sobie spokój i nie pomagaj. Bo mi nic pomocnego nie podpowiedziałeś
  • Pomocny post
    Specjalista - Samochody Ciężarowe
    Dobra panowie nie ma sie co podniecac.

    Pompe blokujesz specjalnym narzedziem tak jak pokazano na rysunku.

    Dalej robisz tak jak pisal serwis_gh czyli ustawiasz silnik na 14° przed GMP wkladasz pompe, skrecasz do kupy i jedziesz 2 obroty do przodu. Ponownie patrzysz na sutawienie pompy. Jesli wchodzi blokada a na kole zamachowym masz 14° to silnik musi zapalic.
    Załączniki:
  • Specjalista - Samochody Ciężarowe
    To dosc obszerna literatura. Napisz co cie konkretnie interesuje to postaram sie cos odszukac
  • Poziom 10  
    Dziękuję wszystkim za pomoc. A zwłaszcza Tobie Saron22 za rysunek. Manik poskładany. Silnik odpalił od pierwszego "strzału". Jeszcze raz dziękuję wszystkim za pomoc.
    Pozdrawiam:)
  • Specjalista - układy wtrysku Diesel
    Też bym się pochwal ale niestety cpoyright na każdej stronie zobowiązuje.
  • Poziom 11  
    Ponawiam prośbę do kolegi Saarona.Interesowałyby mnie,schematy silników,tabela usterek,pompa wtryskowa,wtryskiwacze,pompa zasilająca,plomieniowy układ rozruchowy,turbosprężarka,mechanizm dźwigienek zaworowych,agregaty dobudowane,dane techniczne.Z góry wielkie dzięki.
  • Poziom 8  
    Wszyskto fajnie,potrzebuje taki schemat ustawienia pompy,tyle ze rotacyjnej w man 18-192 w silniku D0826LF05. Debe dozgonnie wdzieczny za taki schemat, poniewaz moja literatura nie obejmuje tego modelu. Moze byc na kroszkin(malpa)gmail.com