Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
PLFONPLFON
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Neofon przestał działać na Fritzboxie

13 Aug 2012 23:04 14415 59
  • Level 11  
    Witam,
    Przez 3 lata korzystałem z usługi neofon na bramce VoIP Fritz!Box Fon ATA. OD 8 sierpnia (ponoć wtedy była migracja neofonu na nową platformę) mam problem z usługą - połączenia wychodzące są zrywane po kilkunastu sekundach, a dzwoniąc do mnie jest komunikat "Nie ma takiego numeru".
    Usługa działa natomiast bez zarzutu na softphonie X-Lite.
    Konfiguracji na bramce nie zmieniałem. Jest następująca:
    Internet number: 48xxxxxxxx (xxx = nr tel)
    User name: 48xxxxxxxxx(malpa)neofon.tp.pl
    Registrar: neofon.tp.pl
    Proxy server: neofon.tp.pl
    Odznaczone Use Internet number for registration.

    Bramka ogólnie rzecz biorąc rejestruje się. Z IPfon działa bez problemu. Próbowałem także do user name dodać literę a, b, c, d, e - tak każą w TP jeśli chce się korzystać na kilku urządzeniach z jednego konta. Efekt taki sam. X-Lite jest w ogóle wyłączony, jedynym urządzeniem logującym się do neofonu jest właśnie bramka VoIP.

    Dodatkowo na routerze mam przekierowane porty:
    5004-5020, 5060-5061, 7077-7097, 16384-16482 na bramkę VoIP.

    Będę wdzięczny za wskazówki.
    pozdrawiam,
    Przemek
  • PLFONPLFON
  • Level 31  
    Witaj w klubie.
    Od razu mi sie nie podobało, jak zadzwoniłem na linie dokonsultantów, a tu w przedbiegach automat o "optymalizacji" i "pracach konserwacyjnych" - to już czułem pismo nosem.
    Na Fritzu w dzienniku zdarzeń pojawiło się przy romowach to, co zwrócił server z TPsy/Orange: 403 forbidden. W dodatku w panelu numerów numer byl oczywiscie aktywny. I te same efekty co u Ciebie - zrywanie itd. w ubiegły czwartek i piątek wogóle sie nie dało dodzwonić, rozmówcy z zewnątrz zastali tylko sysgnal zajęty. Oczywiście TYLKO ten numer neofonu :-) wszystkie inny funkcjonowały jak do tej pory na Fritzu - wyśmienicie.

    Za porada Pana konsultanta wyciągnałem w szafy Liveboxa i podpiąłem na krótko - istniało podejrzenie, że trzeba "zainicjować" linie, bo panowie konserwanci pewnie coś za dużo wymietli. Livebox na 10 Minut - zobaczyć czy na telefonie jest zielono - o ile tak, wtedy z powrotem Fritz.
    Zglosiłem też usterkę. Od 2 dni jest OK i wróciło do normy.

    Szkoda Ci czasu dzwonić na infolinię: zrób podejście z Liveboxem a jak nie pomoże to zgłoś usterke przez internet i czekaj. Nic nie zmieniaj we fritzu. Fritz sie nie myli ;-)

    powodzenia.
  • PLFONPLFON
  • Level 11  
    Dzięki za informacje. Liveboxa nie posiadam w ogóle. W sumie mógłbym pożyczyć od znajomego, ale tam chyba w ogóle nie ma opcji wpisania loginu i hasła? Więc jest szansa że się on jakoś sparuje z moim neofonem na mojej linii? Co do 403 forbidden miałem to samo + czasami mam Registration of Internet number 48399...failed. Reason for error: DNS error
    Z tym że Fritz się nie myli to nie wiem :) Bramka Linksys PAP2T daje radę z neofonem.
    BTW: z jakiego modelu frycka korzystasz?
  • Level 31  
    7270v1, v2, v3, 7240, 7141, 7170 i w503v aka 7270v1

    Dodano po 6 [minuty]:

    PrzemekZZ wrote:
    + czasami mam Registration of Internet number 48399...failed. Reason for error: DNS error

    To błąd oprogramowania firmware/konfiguracji.
  • Level 11  
    jaki błąd podejrzewasz?
    Taki komunikat jest w logach, jeśli zarejestruję neofon na X-Lite i jednocześnie Fritz będzie próbował się zalogować do tego samego neofonu - Niezależnie czy na tym samym łączu czy na innych pracują Fritz i X-Lite. Prób Liveboxem jeszcze nie podjąłem, jestem poza domem przez kilka dni
    pozdrawiam.
  • Level 20  
    PrzemekZZ wrote:
    rób Liveboxem jeszcze nie podjąłem, jestem poza domem przez kilka dni

    I nie podejmuj jeśli nie masz swojego Liveboxa. Nr VoIP'a jest przypisany do MAC'a więc jeśli nie masz urządzenia to pożyczone nic Ci nie da.
  • Level 31  
    ViP3R wrote:
    I nie podejmuj jeśli nie masz swojego Liveboxa. Nr VoIP'a jest przypisany do MAC'a więc jeśli nie masz urządzenia to pożyczone nic Ci nie da.


    No to świetna informacja z pierwszej ręki :-)

    To już wiem, co zrobić, żeby się nie szamotać z przekładaniem skrzynek.

    No i nic nie trzeba pożyczać, trzeba mieć oczywiście tylko swój natywny MAC z pierwszego Liveboxa.

    A we Fritzboxie w wyeksportowanym pliku konfiguracyjnym, (który oczywiście po edycji trzeba wgrac ponownie) trzeba zmienić:
    Code:

            enable_mac_override = yes;
            macdsl_override = 00:00:00:00:00:00;


    gdzie zera to adres MAC Liveboxa.

    W zasadzie aby ustrzec się tych problemów, można zmienić profilaktycznie MACa każdej innej bramki VOIP.

    Teraz rozumiem skąd się brała automatyczna aktywacja numeru VOIP na Liveboxie bez hasła na numer zastepczy po przejściu z analogu: MAC + numer linii telefonicznej, o ile te się sparowały, numer zastępczy zostal aktywowany.

    Szkoda, że wtedy TPSA a teraz Orange nie komunikuja tego klientom. Mozna by zaosczędzim im i sobie sporo nerwów. A swoją drogą wmawianie i przywiazywanie klienta do jedynie słusznego sprzętu (aktualizacja poprzez MAC defacto to takie powiazanie) to myslenie z wczoraj. A szkoda. Gdzie indziej robi sie to inaczej. Mozna przecież oferować standardowy sprzęt ze swoim brandingiem i wpisanie kodu aktywacyjnego załatwia sprawę. Wybór samego sprzetu pozostawia sie klientowi.
  • Level 20  
    Nie wiem czy dobrze Cie zrozumiałem ale nawet posiadając MAC'a Liveboxa nic nie zdziałasz na innym urządzeniu.
    Właśnie po to na innych urządzeniach/aplikacjach masz pola z loginem/hasłem/serwerem aby korzystać z VoIP'a bez Liveboxa.
  • Level 31  
    Hasła dostępowe swoją drogą, to oczywiste. Zakładam tylko, że podczas operacji usunięto pliki inicjujące linię.
    Rozumuję tak: MAC z Liveboxa = acha nasz Livebox -> to dane dostępowe poproszę. Po aktywacji w lutym liveboxem podłączałem przeróżne skrzynki i wszystko chodziło. Standardowi chodzi Fritz!Box. I jak linia nie była inicjowana, to i dane dostępowe nie pomagały. Zwracał błąd 403 jak powyżej pisałem.
    Dopiero po chwilowym podłączeniu Liveboxa zamieniłem znów Fritza. I było OK.

    A już myslałem o sprzedaniu Liveboxa - bo nie używam go.
  • Level 20  
    Plik konfiguracyjny jest (powinien być) wysyłany do Liveboxa jeśli ten zgłosi się do platformy i ma nieaktualne oprogramowanie. Po wysłaniu urządzenie się aktualizuje i usługa działa.
    Bladego pojęcia nie mam czy jeśli podłączysz inne urządzenie nawet o tym samym MAC'u to platforma jakkolwiek zareaguje. Może nawet zareaguje nie tak jak powinna myśląc, że to Livebox?
  • Level 31  
    Faktycznie, zo moze byc problem.
    No mysle, ze programisci az tak prymitywnie mechanizmu update nie skonstruowali...
    Zapewne jest zapytanie o typ sprzetu. Pytanie faktycznie tylko, co wtedy.
    Mozliwe sa 3 warianty:
    1. MAC OK, Login OK, Model OK -> plik konfiguracyjny (ok)
    2. MAC OK, Login OK, Model NIE OK -> plik konfiguracyjny (ok)
    3. MAC OK, Login OK, Model NIE OK -> brak pliku konfiguracyjnego

    O ile mechanizm sprawdza typ sprzetu a zmiana MACa w Liveboxie jest nie do wykonania, to faktycznie orginalna skrzynke trzeba zachowac i pozyczenie jej nic nie da.

    Jezeli faktycznie takie przywiazanie dos przetu jest, to jest to najgorsze z mozliwych dla klientow rozwiazanie.

    Prawdopodobnie ma to uzasadnienie w tym, aby pchac klientow w strone nowoczesniejszego i tanszego w utrzymaniu numeru VOIP. Z drugiej strony klient nie powinien za duzo sam kombinowac i omijac przez innych uslugodawcow VOIP uslugi TPSA/Orange. -> niestety kosztem jakosci uslugi.

    Sprobuje dla testu zrobic zmiane MACa. Ale efekt bedzie dopiero widoczny przy nastepnych pracach optymalizacyjnych ze strony Orange :-)
    A moze problem juz nie wystapi?

    Myslisz, ze jakby zwrocic sie do Orange o wyjasnienie mechanizmow autoryzujacych, to ktos to moze wyjasnic?
    Teoretycznie wnioskuje, ze przywiazanie do Liveboxa nie istnieje, wtedy nie byloby instrukcji dla innego sprzetu na stronie orange. Bo po co wspierac cos, co i tak nie zadziala.

    Wiec moze Twoje podejrzenia ida zbyt daleko.

    Edycja:
    Nie wiedzialem, ze mozna sie zalogowac tak prosto na liveboxa
    Tu jest dokumentacja
    http://www.scribd.com/doc/469113/Commande-Telnet-pour-livebox
    teoretycznie daloby sie zmienic MAC...


    PYTANIE: masz pojecie, o jaki KONKRETNIE plik konfiguracyjny chodzi? Po zalogowaniu na Liveboxa mozna by zobaczyc, co w nim jest.
  • Level 20  
    freetz_master wrote:
    Jezeli faktycznie takie przywiazanie dos przetu jest, to jest to najgorsze z mozliwych dla klientow rozwiazanie.

    Ale gdzie Ty widzisz przywiązanie do sprzętu operatora?

    Jeśli zamawiasz usługę z LB to platforma konfiguruje odpowiednio LB tak abyś jedyne co musiał zrobić to podłączyć aparat pod dedykowane gniazdo.
    Za każdym razem dostajesz login/hasło aby uruchomić VoIP na dowolnym innym kompatybilnym sprzęcie. To że akurat jednostkom nie działa na danych urządzeniach może wynikać zarówno z błędów sprzętu/oprogramowania po stronie klienta jak i błędnie wykreowanych konkretnych numerów po stronie platformy
    freetz_master wrote:
    Teoretycznie wnioskuje, ze przywiazanie do Liveboxa nie istnieje

    Przecież nigdzie nie pisałem, że istnieje. Jeżeli natomiast oczekujesz, że podłączając dowolne urządzenie z bramką VoIP samo się skomunikuje i skonfiguruje z infrastrukturą operatora no to wybacz :)

    Jedyne czego mi brakuje to jednoznacznych informacji (na przykład na orange.pl) co do parametrów bramek klientów kompatybilnych z platformą analogicznie jak dla routerów do Neostrady (Annex A, modem ADSL/ADSL2+ itd)
    Wtedy każdy mógłby przez zakupem zorientować co i jak będzie działać.
    freetz_master wrote:
    Nie wiedzialem, ze mozna sie zalogowac tak prosto na liveboxa
    Tu jest dokumentacja
    http://www.scribd.com/doc/469113/Commande-Telnet-pour-livebox

    Stary Livebox na którym można było zrobić trochę więcej niż na 2.0
  • Level 11  
    OK Panowie, ale coś chyba jest nie tak z moim Fritzem. Usługa działa bez problemu na X-Lite, na bramce Linksys, a na Fritzie rozłączą po kilkunastu sekundach. Kiedyś się zdarzało, że Fritz rozłączał rozmowy przez neofon po 10 minutach. Być może z nowym fritzem takiego problemu by nie było, ale nie bardzo chcę kupować w ciemno.
  • Level 31  
    Moze to po zmianach operatora. Na nowych nie ma problemu (7270v2/v3 7330SL)

    Teraz to zauwazylem
    Quote:

    Dodatkowo na routerze mam przekierowane porty:
    5004-5020, 5060-5061, 7077-7097, 16384-16482 na bramkę VoIP.

    To znaczy Fritz stoi za modemem/routerem? Pokaz konfiguracje dostepu. Takie ustawienie bramki za routerem moze byc wlasnie problemem.
  • Level 11  
    Tak, stoi za routerem, zawsze tak stał.
    Wrzucam 2 printscreeny z Fritza. A czy w czasie ostatnich zmian w neofonie nie zmienili kodeków, z których można korzystać? Być może to jest przyczyną problemu? Kiedyś majstrowałem w pliku konfiguracyjnym odnośnie kodeków, ale teraz wszystko przywróciłem do ustawień fabrycznych.
    Neofon przestał działać na Fritzboxie Neofon przestał działać na Fritzboxie
  • Level 31  
    Nie, z kodekami to bez znaczenia. Kodek rozmowcy, albo raczej Twoj i rozmowcy, dopasowuja sie do wspolnie akceptowalnego poziomu.
    Typuje raczej firmware. Jak na sieci przedtem chodzilo, to powinno i teraz. Chociaz kto wie...
    Mozesz mi powiedziec, jaka DOKLADNIE masz werjsje tego firmware?
    Niestety nie mam tego Boxa do testow, bo jest on baardzo archaiczny, moge zobaczyc tylko, z jakim mozliwie najnowszym firmware daloby sie go uruchomic.
    Podejrzewam, ze masz firmware z aneksem A -> dlatego stoi za modemem/routerem.

    A czy sa w dzienniku zdarzen jakies podejrzane komunikaty?

    Acha, moglbys to rozwinac?

    Quote:

    Próbowałem także do user name dodać literę a, b, c, d, e - tak każą w TP jeśli chce się korzystać na kilku urządzeniach z jednego konta.

    Korzystam z kilku fritzow z jednego konta i nigdy takiego czegos nie robilem. Chodza wszystkie. Zrodlo informacji?
  • Level 11  
    Firmware:
    FRITZ!Box Fon ata 1020, Firmware Version 11.04.01

    W telnecie mam takie komunikaty, co 35 sekund:
    Code:


    BusyBox v1.00-pre3 (2005.11.04-09:38+0000) Built-in shell (ash)
    Enter 'help' for a list of built-in commands.

    HWRevision='71'
    HWSubRevision=''
    ANNEX='B'
    ANNEX_TEST='0'
    OEM='avme'
    Language='en'
    Country='99'
    TZ='CET-1CEST,M3.5.0,M10.5.0'
    CONFIG_AB_COUNT='2'
    CONFIG_ANNEX='B'
    CONFIG_ANSWER='n'
    CONFIG_ASSIST='n'
    CONFIG_ATA='n'
    CONFIG_ATA_FULL='n'
    CONFIG_AUDIO='n'
    CONFIG_AURA='n'
    CONFIG_BLUETOOTH='n'
    CONFIG_BLUETOOTH_CTP='n'
    CONFIG_BUTTON='n'
    CONFIG_CAPI='y'
    CONFIG_CAPI_MIPS='y'
    CONFIG_CAPI_UBIK='n'
    CONFIG_CAPI_XILINX='n'
    CONFIG_CDROM='y'
    CONFIG_CDROM_FALLBACK='y'
    CONFIG_DECT='n'
    CONFIG_DSL='n'
    CONFIG_ENVIRONMENT_PATH='/proc/sys/dev/adam2'
    CONFIG_ETH_COUNT='2'
    CONFIG_FIRMWARE_URL='http://www.avm.de/fritzbox-firmware-update.php?hardware=71&
    oem=avme&language=en&country='
    CONFIG_FON='y'
    CONFIG_HOMEI2C='n'
    CONFIG_HOSTNAME='fritz.fonata.box'
    CONFIG_I2C='n'
    CONFIG_INSTALL_TYPE='ar7_4MB_0dsl_2eth_2ab_isdn_pots_15751'
    CONFIG_JFFS2='n'
    CONFIG_LED_NO_DSL_LED='n'
    CONFIG_MEDIACLI='n'
    CONFIG_MEDIASRV='n'
    CONFIG_NAND='n'
    CONFIG_NFS='n'
    CONFIG_OEM_DEFAULT='avm'
    CONFIG_PRODUKT='Fritz_Box_FON_ATA'
    CONFIG_PRODUKT_NAME='FRITZ!Box Fon ata 1020'
    CONFIG_RAMSIZE='16'
    CONFIG_ROMSIZE='4'
    CONFIG_SERVICEPORTAL_URL='http://www.avm.de/fritzbox-service-portal.php?hardware
    =71&oem=avme&language=en&country='
    CONFIG_STOREUSRCFG='y'
    CONFIG_SUBVERSION=''
    CONFIG_UBIK2='n'
    CONFIG_USB='y'
    CONFIG_USB_HOST_AVM='n'
    CONFIG_USB_HOST_TI='n'
    CONFIG_USB_PRINT_SERV='n'
    CONFIG_USB_STORAGE='n'
    CONFIG_USB_WLAN_AUTH='n'
    CONFIG_VERSION='04.01'
    CONFIG_VERSION_MAJOR='11'
    CONFIG_VLYNQ0='0'
    CONFIG_VLYNQ1='0'
    CONFIG_VPN='n'
    CONFIG_WLAN='n'
    CONFIG_WLAN_GREEN='n'
    CONFIG_WLAN_WDS='n'
    CONFIG_XILINX='n'
    ermittle die aktuelle TTY
    tty is "/dev/pts/0"
    Console Ausgaben auf dieses Terminal umgelenkt
    # Aug 22 18:39:03 voipd[537]: is_register_allowed - NOT running (voip=0)
    Aug 22 18:39:03 voipd[537]: 0: connected    vcc 0/0/RBE/14 stay online 1
    Aug 22 18:39:03 voipd[537]: 48399xxxxxx(malpa)neofon.tp.pl: REGISTER starting
    Aug 22 18:39:03 voipd[537]: query_local_ipaddress - NOT running (voip=0)
    Aug 22 18:39:03 voipd[537]: 0: connected    vcc 0/0/RBE/14 stay online 1
    Aug 22 18:39:03 voipd[537]: query_local_ipaddress: 0.0.0.0
    Aug 22 18:39:03 voipd[537]: >>>udp Request: REGISTER sip:neofon.tp.pl
    Aug 22 18:39:03 voipd[537]: <<<udp Status: 200 OK
    Aug 22 18:39:03 voipd[537]: >>>udp Request: REGISTER sip:neofon.tp.pl
    Aug 22 18:39:03 voipd[537]: <<<udp Status: 200 OK
    Aug 22 18:39:03 voipd[537]: >>>udp Request: REGISTER sip:neofon.tp.pl
    Aug 22 18:39:03 voipd[537]: <<<udp Status: 401 Unauthorized
    Aug 22 18:39:03 voipd[537]: >>>udp Request: REGISTER sip:neofon.tp.pl
    Aug 22 18:39:03 voipd[537]: <<<udp Status: 200 OK
    Aug 22 18:39:03 voipd[537]: 48399xxxxxx(malpa)neofon.tp.pl: REGISTER end
    Aug 22 18:39:03 voipd[537]: 48399xxxxxx(malpa)neofon.tp.pl: REGISTER (sip:48399xxxxxx@
    79.185.194.196;uniq=20899C69C876B4278D2C8E29D9438) complete (next in 35 seconds)
    Aug 22 18:39:03 voipd[537]: >>>udp Request: SUBSCRIBE sip:48399xxxxxx@neofon.tp.
    pl
    Aug 22 18:39:03 voipd[537]: <<<udp Status: 404 Not found
    Aug 22 18:39:03 voipd[537]: SUBSCRIBED: message-summary sip:48399xxxxxx@neofon.t
    p.pl 3.404
    Aug 22 18:39:38 voipd[537]: is_register_allowed - NOT running (voip=0)
    Aug 22 18:39:38 voipd[537]: 0: connected    vcc 0/0/RBE/14 stay online 1
    Aug 22 18:39:38 voipd[537]: 48399xxxxxx(malpa)neofon.tp.pl: REGISTER starting
    Aug 22 18:39:38 voipd[537]: dns: neofon.tp.pl: query
    Aug 22 18:39:38 voipd[537]: dns: neofon.tp.pl: 100 40 "s" "SIP+D2U" "" _sip._udp
    .neofon.tp.pl ttl=41 from 192.168.1.1
    Aug 22 18:39:38 voipd[537]: dns: _sip._udp.neofon.tp.pl: query
    Aug 22 18:39:38 voipd[537]: dns: _sip._udp.neofon.tp.pl: "0 0 5060 neofon.tp.pl"
     ttl=41 from 192.168.1.1.
    Aug 22 18:39:38 voipd[537]: dns: neofon.tp.pl: query
    Aug 22 18:39:38 voipd[537]: dns: neofon.tp.pl: 83.0.8.193 ttl=47 from 192.168.1.
    1.
    Aug 22 18:39:38 voipd[537]: query_local_ipaddress - NOT running (voip=0)
    Aug 22 18:39:38 voipd[537]: 0: connected    vcc 0/0/RBE/14 stay online 1
    Aug 22 18:39:38 voipd[537]: query_local_ipaddress: 0.0.0.0
    Aug 22 18:39:38 voipd[537]: >>>udp Request: REGISTER sip:neofon.tp.pl
    Aug 22 18:39:38 voipd[537]: <<<udp Status: 200 OK
    Aug 22 18:39:38 voipd[537]: >>>udp Request: REGISTER sip:neofon.tp.pl
    Aug 22 18:39:38 voipd[537]: <<<udp Status: 200 OK
    Aug 22 18:39:38 voipd[537]: >>>udp Request: REGISTER sip:neofon.tp.pl
    Aug 22 18:39:38 voipd[537]: <<<udp Status: 401 Unauthorized
    Aug 22 18:39:38 voipd[537]: >>>udp Request: REGISTER sip:neofon.tp.pl
    Aug 22 18:39:38 voipd[537]: <<<udp Status: 200 OK
    Aug 22 18:39:38 voipd[537]: 48399xxxxxx(malpa)neofon.tp.pl: REGISTER end
    Aug 22 18:39:38 voipd[537]: 48399xxxxxx(malpa)neofon.tp.pl: REGISTER (sip:48399xxxxxx@
    79.185.194.196;uniq=20899C69C876B4278D2C8E29D9438) complete (next in 35 seconds)
    Aug 22 18:39:38 voipd[537]: >>>udp Request: SUBSCRIBE sip:48399xxxxxx@neofon.tp.
    pl
    Aug 22 18:39:38 voipd[537]: <<<udp Status: 404 Not found
    Aug 22 18:39:38 voipd[537]: SUBSCRIBED: message-summary sip:48399xxxxxx@neofon.t
    p.pl 3.404


    w przypadku, kiedy próbuję się dodzwonić na neofon:
    Code:


    Aug 22 18:43:18 voipd[537]: <<<udp Request: INVITE sip:48399xxxxxx@moje_ip;
    uniq=20899C69C876B4278D2C8E29D9438
    Aug 22 18:43:18 voipd[537]: >>>udp Status: 404 Not Found
    Aug 22 18:43:18 voipd[537]: <<<udp Request: ACK sip:48399xxxxxx@moje_ip;
    uniq=20899C69C876B4278D2C8E29D9438


    Co do liter a,b,c,d,e w loginie informacje uzyskałem z supportu orange na facebooku
  • Level 31  
    Wyglądajakby coś z portami UDP go bolało.
    A jakie porty UDP przekierowałeś na Fritza?
  • Level 11  
    Przekierowałem zarówno TCP jak i UDP:
    5004-5020
    5060-5061
    7077-7097
    16384-16482
  • Level 31  
    Co za bzdury wypisuję. Ta skrzynka nie ma modemu ani aneksu, Tylko dlaczego wtedy ukrywasz ja za routerem.
    Lepiej byłoby na odwrót. Fritz z gniazda WAN do Modemu, wtedy nie trzeba przekierowań. Tzn ten dotychczasowy musiałbyś ustawić tylko jako modem. Ja bym spróbował najpierw tak, aby uzyskać pewność, że z portami jest wszystko OK.
    Jedyne co mi przychodzi do głowy jeszcze, to reset fabryczny i ustawienia od nowa z ręki - czyni cuda (czasami).
  • Level 10  
    Wygląda na to ,że po 8 sierpnia ograniczyli możliwość jednoczesnego logowania się w Neofonie w kilku miejscach. Da się jedynie korzystać jednocześnie przez Liveboxa na mac adresie i tylko jednym urządzeniu z loginem i hasłem - jak bramka voip czy program Spik , X-Lite.
  • Level 31  
    Nie. Mam zalogowane w Polsce 1x i w Niemczech w 2 miejscach. Chodzi bez prpblemu.
  • Level 10  
    Rzeczywiście , można znów logować się jednocześnie w co najmniej dwóch miejscach . Przez ponad tydzień po modernizacji w usłudze Neofon nie miałem takiej możliwości , jednoczesne logowanie na drugim Spiku nie było możliwe.Włączenie drugiego wytrącało z pracy tego pierwszego.
    Na szczęście znów działa jak dawniej.
    Tylko zauważyłem ,że Spik dużo rzadziej odnawia rejestrowanie na porcie 5060.
    Ciekawe co zmienili w tych ustawieniach?
  • Level 11  
    Przywróciłem bramkę do ustawień fabrycznych, wgrałem od nowa firmware, z palca skonfigurowałem neofon i ipfon, zmieniłem router i nic. Żadnej poprawy :(
    freetz_master - myślisz, że nowsze modele dałyby rade? Warto kupować modele z allegro z Niemiec? Ten model, który posiadam, kupiłem w Polsce.
  • Level 31  
    Co za pytanie, czy nowsze modele dałyby radę?
    Zależy co potrzebujesz. Ten Twój jest deczko leciwy, kto wie, co go boli, na 100% jakies ustawienia na platformie neofon mu nie pasuje. Sam przetestowałem prawie wszystkie modele w Polsce, oprócz tych najstarszych.
    Pierwsza zasada jest taka, że bramka MUSI być bezpośrednio z routerem. Za routerami sa zazwyczaj problemy.

    Jak chcesz cos kupić, to co za różnica, czy na allegro czy gdzie indziej. Każdy wie, że te urządzenia się nie psują. A firmware to albo samemu freetzem albo oryginalny. No i kwestia ceny.

    A jakim modelem jesteś zainteresowany? Mam tu kilka u siebie i pójdzie wkrótce paczka do Polski.
    Jak się nie chcesz bawić z firmware, to najlepiej wziąść przystepne cenowo 7170 (mam 2 prawie jak nówki). Do nich jest po angielsku oryginalny firmware z aneksem A. Najdroższe są oczywiście 7270 z oryginalnym softem na aneks A. Do 7240 trzeba robić samemu, bo oryginalne są tylko po niemiecku (robione specjalnie na rynek niemiecki i dodawane do umów - jak liveboxy).
    Ostatnio zauważyłem, że 7240 w górę poszły lekko, bo sie okazuje, że one najlepiej współpracują z modeami USB GSM i UMTS. Sam mam na modelu 7240 GSM-Gatewaya, gdzie można ze stacjonarnego jak z komórki dzwonić.

    Ewentualnie z tańczych 7141, albo 7140 z 4 lanami.
    Moim zdaniem Speedporty nadają sie wyłącznie na repeatery.
    Ja tam na allegro nie sprzedaję, tylko fascynatom :-)
    Na allegro jest kilku gości, co sie trochę zna, ale czasami dyrdymały w opisach znajdziesz, co wogóle się nie zgadza. Po prostu chcą sprzedać, ja tam robie dla frajdy i hobby i aby troche pogłówkować.


    Jak jesteś zainteresowany, to daj znać na priv.
  • Level 11  
    Fajnie trafić na ten temat po kilku tygodniach męczarni z tym dziadostwem jakim jest Neofon. Jakoś na początku sierpnia mój Fritz 7050 też przestał działać z neofonem. Działają tylko połączenia wychodzące... ALE...

    Na telefonie i w dzienniku Fritza widziałem że gdy nie było mnie w domu przyszło połączenie przychodzące z anonimowego numeru, a potem dwa połączenia z numeru z puli neofon (początek 399), czyli jednak jakieś tam wybrane numery mogą dodzwonić się do bramki. Niestety gdy dzwonię z komórki do tej pory dostaję komunikat o braku takiego numeru itp. Bramka ma własny publiczny adres.

    Co ciekawe, rok temu ustawiłem sobie neofon w Nokii E71 (posiada wbudowanego klienta SIP), przez rok działało to bez problemów, teraz ani razu w ogóle nie dało mi się zalogować.... Do niedawna na stronie TP wisiała oficjalna instrukcja konfiguracji klienta SIP na Nokiach z Symbianem.

    Z Liveboxem nie mogę kombinować bo mam samą usługę neofon bez neo. Nie mam LB.

    Temat tylko potwierdził moje przekonanie że jest to wszystko wina Orangutana:|
  • Level 31  
    WItaj, ja bym tak nie przekreślał neofonu. Mimo wszystko jest to moim zdaniem najlepsza oferta na rynku (neofon-na okrągło)

    Mój problem (albo nasze problemy) pojawiają sie chyba w momecie, gdy przedobrzamy z konfiguracjami. "Standardowy" klient na Fritzu czegos takiego nie robi i chodzi wszystko cacy.

    No więc moje ostatnie (z ostatnich kilku dni 20-26.08.2012) testy wykazały, że:
    - zalogować może sie bezproblemowo JEDYNIE klient na Fritzu w Polsce - wszysztko chodzi wtedy cacy
    - dodatkowe logowanie na innym Fritzu (w moim przypadku w Niemczech) PRZESTAŁO w tych dniach działać

    a)logowanie na drugiej skrzynce jako 48xxxxxxxxxb(malpa)neofon.tp.pl, niestety nie działa
    b)logowanie na drugiej skrzynce jako 48xxxxxxxxx(malpa)neofon.tp.pl, niestety nie działa

    - logowanie w Polsce na użytkowniku jest możliwe z literą a, czyli 48xxxxxxxxxa(malpa)neofon.tp.pl

    - logowanie w Polsce na użytkowniku jest możliwe bez liter, czyli 48xxxxxxxxx(malpa)neofon.tp.pl

    Czyli cos z tymi literami niby jest, ale nie tak ja trzeba

    - na początku tygodnia udało sie jeszcze obu fritzom zalogować, z tym, że rozmowy były po minucie zrywane (na obu)

    WNIOSEK: coś jeszcze chyba robią :-)
  • Level 1  
    Witam wszystkich. U mnie wczoraj zaczęło działać. Jak na razie minęły 24 godziny i jest ok - przynajmniej z sesją. Przy próbie połączenia:
    Internet telephony with XXXX(malpa)neofon.tp.pl via neofon.tp.pl failed. Cause: Forbidden (403)
  • Level 13  
    Czy udało się rozwiązać problem ?
  • Level 31  
    Tak, ale tylko niekonwencjonalnymi metodami. Sielanka o dowolnym logowaniu w dowolnym miejscu na świecie na dowolnym urządzeniu chyba się skończyła.

    Moje rozwiązanie to podanie numeru SIP po VPN (VOIP over VPN)

    1. Fritz!Box 7270v3 w Polsce
    2. Drugi box Deutschland

    oba połączone tunelem VPN.

    3. Numer w Polsce aktywuje się na pierwszym Fritzu. Następnie z TEGO numeru neostrady tworzymy nowe "Telphone device" typu IP/WLAN z danymi dostępowymi (użytkownik 620 + hasło)

    4. Drugi Fritz!Box: Dodajemy nowy numer telefonu, gdzie "dostawcą" jest Fritz pierwszy, czyli
    numer: 12345678
    user: 620
    password: tajne
    sip: <IP-pierwszy Fritz!Box>:5060

    I mamy w drugiej skrzynce numer neofonu. Bezpośrednio w Orange, według mojego obecnego stanu testów i wiedzy - nie da rady.

    Czyli TYLKO po VPN można numer podac dalej. Czy po VPN chodzi na komunikatorach - nie wiem. Nie używam. Ale podejrzewam, że nie pójdzie. Fritze, które to wspierają, to od 7170 wzwyż (7170 tylko na OSTATNIM firmware po niemiecku!) no i oczywiście serie 72xx oraz 73xx.
    Na 7140, 7141 jest to możliwe bo zmodzeniu własnego firmware na bazie ostatniej niemieckiej wersji dla 7170 (testowałem). Na orginalnych angielskich - (mimo obecności VPN) nie pójdzie.

    Może komuś się przyda ta informacja.