Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

przyczepka typu sam - koszt 1200zł

valdi77 14 Sie 2012 07:52 29778 32
  • witam chciałem przedstawić swoją przyczepkę którą wykonałem razem z kolegą. Z uwagi że zajmuje się on budowlanką przyczepkę zrobiliśmy na wymiar dł. 2,50 szer. 1,30. Ogólny koszt materiałów nowych oraz kupionych na szrotach wyniósł nas 900,00 zł + koszt przeglądu i rejestracji 300,00 zł + 28,00 zł ubezpieczenie na rok. Przegląd przyczepka przeszła bez problemu. Jest bardzo lekka, zostało nam jeszcze zakupić kółko na dyszel. Pozdrawiam. Jeśli macie jakieś pytania chętnie na nie odpowiem.
    przyczepka typu sam - koszt 1200zł przyczepka typu sam - koszt 1200zł przyczepka typu sam - koszt 1200zł przyczepka typu sam - koszt 1200zł przyczepka typu sam - koszt 1200zł przyczepka typu sam - koszt 1200zł przyczepka typu sam - koszt 1200zł przyczepka typu sam - koszt 1200zł przyczepka typu sam - koszt 1200zł


    Fajne! Ranking DIY
    Potrafisz napisać podobny artykuł? Wyślij do mnie a otrzymasz pendrive 32GB.
  • #2 14 Sie 2012 08:45
    soyerwsm
    Poziom 2  

    Kolego od czego masz oś? Jaki rozmiar profila? Blacha to ocynk czy al?

    pzdr

  • #3 14 Sie 2012 08:49
    vesperos
    Poziom 10  

    A czy nie jest czasami za wysoka? Jak to wygląda po podpięciu do auta?

    Jaka Wam wyszła masa przyczepki?

  • #4 14 Sie 2012 10:17
    valdi77
    Poziom 11  

    witam oś zrobiona jest z rury grubościennej + piasty i koła od poloneza oraz resory, rama wykonana z profila 40x40, burty z profila 40x20, dyszel zrobiony jest z profila 50x50 blacha na burty to ocynk, wymiary przyczepki oraz wysokość jest dopasowana do naszych aut reno scenic i espace. Masa przyczepki wpisana w dowód to 200 kg, ładunek 500 kg.

  • #5 14 Sie 2012 18:52
    Trabi
    Poziom 36  

    Ładna, nie powiem. Ale czy światła nie powinny byc inaczej zamontowane? Chodzi mi o kierunkowskazy które powinny być blisko krawędzi zewnętrznej a nie "schowane" w środku. Wsteczny do środka a nie na zewnątrz. Itp. Błotniki wystają, czyli jakieś małe obrysówki na nich. Na przeglądzie mogą się do tego przyczepić.

  • #6 14 Sie 2012 21:20
    toku74
    Poziom 31  

    Co posłużyło za podłogę? Jaka faktyczna waga przyczepy /nie ta w dowodzie/? Amortyzatory ma?

  • #7 15 Sie 2012 15:10
    marcinwrc2
    Poziom 12  

    Bardzo ładna przyczepka. A jak to jest z rejestracją samoróbki?

  • #9 16 Sie 2012 06:50
    valdi77
    Poziom 11  

    witam macie rację rozmawiałem wczoraj z kolegą i zamontujemy odboje i amortyzatory a co do rejestracji to już nią śmigamy po jest już po przeglądzie i zarejestrowana, w stacji okręgowej nie było żadnego problemu co to konstrukcji , świateł . Waga nie ta z dowodu to 160 kg. Może wydawać się za wysoka ale jak ją dopniemy do aut to jest ok , może jakbym ją podpiął pod fiacika to mogła by się wywrócić na zakręcie. Za podłogę posłużyły deski narazie potem pomyślimy o płycie osb. A co do świateł to kupione w sklepie nie samoróbki z atestem napewno lepsze niż te po 7,00 zł na alledrogo. Pozdrawiam.

  • #10 19 Sie 2012 02:23
    jan24
    Poziom 15  

    Rozwiązanie mocowania wieszaka resora do ramy raczej będzie mało trwałe. Lepiej było zastosować tuleję metalowo gumową. Jak próby pod obciążeniem wypadły? Tylne mocowanie resora chyba troszkę za bardzo do przodu przesunięte. Wydaje mi się że przy sporym obciążeniu wieszak resora będzie miał tendencję do składania się do poziomu. Resory z osobowego poloneza są za słabe na 500 kilo ładunku i lubią strzelać. Ja zastosowałem resory z poloneza trucka i spisują się znacznie lepiej. Jak by przyczepa okazała się za wysoka to można spróbować oś przenieść nad resor.
    Pozdrawiam

  • #11 21 Sie 2012 13:16
    kroczusiek
    Poziom 13  

    jak wygląda sprawa przeglądu ? Czy każdy punkt z przeglądami może taki przegląd podbić ? Z tego co kojarzę pare lat temu przegląd do przyczepki SAM kosztował ok 600 zł, a Tu razem z rejestracją juz 300zł . Resory też jak na moje oko za słabe- zważywszy że to będzie przyczepka 'budowlana'. Moja przyczepa sam ma kilka piór więcej, są krótsze , a pomimo tego jak się naładuje ok 1100kg to potrafi obetrzeć o nadkole. Waży ok 250 kg sama przyczepa ale w dowodzie jest wbite do 700 kg jako lekka :-D Więc coś mi się wierzyć nie chce że będzie eksploatowana tylko do 500 kg ładunku ;-)

  • #12 21 Sie 2012 23:23
    SowerOfWind
    Poziom 17  

    Nie rozumiem o co niektórym chodzi z tymi światłami. Światło wsteczne lepiej jak jest po zewnętrznej bo wtedy lepiej widac to co oświetla przyczepka przez lusterko boczne. Takie ułożenie kierunkowskazów jest jak najbardziej ok, normalna żarówka i pomarańczowy filtr dadzą bardzo dobrą widoczność przeciwieństwie do nowoczesnych kierunkowskazów diodowych. Resory do 500kg na styk powinny wytrzymać, ale przychylam się do wskazówek kolegów.

  • #13 10 Wrz 2012 11:23
    Adnan Kahveci
    Poziom 9  

    Bardzo dobrze! Ale czy to latwo Polsce zarejstrowac i uzywac na drogach/ Niestety w Rosji tego robic nie wolno. Juz dawno chcialbym zbudowac cos podobnego do tego -

    przyczepka typu sam - koszt 1200zł

  • #14 22 Wrz 2012 20:44
    marcinoser
    Poziom 9  

    Lepiej zastosować resor ślizgowy, rozwiązanie znane z syreny, przyczepa jest niższa i lepiej wygląda, + odboje np, od przyczepy HL.

  • #15 04 Paź 2012 17:56
    wlatca_komaruf
    Poziom 12  

    Witam, konstrukcja podobna do mojej, dlatego też podepnę się pod temat.
    Mam pytanie do właściciela i forumowiczów:
    czy holując pusta przyczepkę nie ma zjawiska szarpania kabiną?
    Ja w swojej nie mam amortyzatorów, zawieszenie to resory+ odboje. Resory są dość miękkie, holując pustą przyczepkę występuje zjawisko szarpania samochodem, załadowaną już tego nie czuć i nie wiem, czy to dlatego, że nie mam amortyzatorów?
    Czym może być spowodowane takie zjawisko?
    Pozdrawiam.

  • #16 05 Paź 2012 15:28
    marcinoser
    Poziom 9  

    u mnie są resory + odboje + amortyzatory, przyczepa zachowuje się równie dobrze pusta jak i pełna.

  • #17 19 Paź 2012 11:25
    rafal_rx
    Poziom 25  

    wlatca_komaruf napisał:

    Ja w swojej nie mam amortyzatorów, zawieszenie to resory+ odboje. Resory są dość miękkie, holując pustą przyczepkę występuje zjawisko szarpania samochodem, załadowaną już tego nie czuć i nie wiem, czy to dlatego, że nie mam amortyzatorów?

    Tak. Pamiętam "komfort" holowania N-126 z fabrycznym zawieszeniem niezależnym na drążkach skrętnych (osadzonych w gumie?) i odbojach. I pamiętam zmianę po przeróbce na resory + amortyzatory + odboje.
    Szarpanie jest spowodowane unoszeniem i opadaniem kół na nawierzchnię.

  • #18 19 Paź 2012 21:51
    wlatca_komaruf
    Poziom 12  

    Czyli jak zamontuję amortyzatory to powinno być lepiej?

  • #19 20 Paź 2012 04:27
    Adnan Kahveci
    Poziom 9  

    wlatca_komaruf napisał:
    Czyli jak zamontuję amortyzatory to powinno być lepiej?

    Na pewno!!!

  • #20 20 Paź 2012 21:46
    marcinoser
    Poziom 9  

    niewątpliwie, nawet najprostsze. U mnie są byle jakie, cieżko powiedzieć w czym one jeździły, i w jakim są stanie po kilkudziesięciu latach ziemskiej egzystencji, a jednak przyczepa prowadzi się idealnie.

  • #21 21 Paź 2012 18:29
    wlatca_komaruf
    Poziom 12  

    Dziękuję serdecznie za poradę, jak tylko znajdę chwilę zamontuję amortyzatory.
    Pozdrawiam.

  • #22 10 Sty 2013 22:15
    klapek20
    Poziom 2  

    witam serdecznie rowniez zamierzam zrobic przyczepke typu sam i mam pytanie jakis rysunek techniczny jest potrzebny do przyczepy czy raczej nie jest potrzebny i jakiej długosci jest dyszel przyczepki od poczatku spawu przyczepy do konca mocowania na hak samochodu pozdrawiam

  • #23 11 Sty 2013 07:53
    wlatca_komaruf
    Poziom 12  

    Witam kolegę, my jak robiliśmy swoją, to wszystko szło na bieżąco z głowy. Później tylko na stacji diagnostycznej rzeczoznawca sobie ją poważył (nacisk na hak i masę całkowitą przyczepki) porobił bodajże 4 zdjęcia i sam wykonał jakiś tam rysunek na podstawie tego co widział. Cały koszt od początku do końca wraz z nadaniem numeru, tabliczki, tablic rejestracyjnych i dowodu już twardego wyszedł niecałe 800zł.
    Wszystko zależy od gościa, który będzie robił pierwszy przegląd, bo wiem, że niektórzy rysunków nie wołają, a inni tak.
    Co do długości dyszla, to moim zdaniem zależy to od wielkości przyczepki. Czym dłuższy, tym bardziej gibki. Za krótki też będzie zły, bo przy skręcaniu będziesz stukał kantem auta o narożnik przyczepki. U siebie jak mierzyliśmy, to po prostu stanęliśmy samochodem na równym i miarką mniej więcej zmierzyliśmy jak daleko powinna być przednia burta przyczepki, żeby przy ostrzejszym skręcie, czy tez cofaniu było OK.
    Jak robiłem przyczepę do ciągnika to po prostu zmierzyłem odległość od zaczepu do obrysu bocznego ciągnika i dodałem parę cm. Dzięki temu mogę ustawić przyczepę pod kątem prostym do ciągnika przy cofaniu.

  • #24 11 Sty 2013 08:21
    valdi77
    Poziom 11  

    witajcie
    bardzo dużo wyszedł cię ten koszt rejestarcji 800 zł to bardzo dużo, ja jak juz wcześniej pisałem to koszt z odbiorem dowodu twardego i ubezpieczeniem to 320 zł.
    Nie musiałem żadnych szkiców przedstawiać, gość sam mnie się pytał jakie wymiary, ile waży, pozdrawiam.

  • #25 11 Sty 2013 11:14
    klapek20
    Poziom 2  

    To znaczy ze diagnosta robil wszystkie zdjecia tabliczki numery itd i. Rozumiem ze calkowity koszt to 1200 zl ze wszystkim i czy tez zalozyc do niej odboje i amortyzatory jakies dla wzmocnienia resorow pozdrawiam

  • #26 11 Sty 2013 12:34
    valdi77
    Poziom 11  

    witaj łączny koszt to 1200 zł, załóż jakieś bałwanki i amorki
    pozdrawiam

  • #27 11 Sty 2013 12:57
    klapek20
    Poziom 2  

    Jakie bałwanki ze sie tak zapytam i czy ty miałeś jakieś papiery od przyczepy czy tez był potrzebny rzeczowoczca pozdrawiam

  • #28 11 Sty 2013 14:26
    wlatca_komaruf
    Poziom 12  

    Nas koszt od początku do końca wyniósł jakieś 1700zł, w tym:
    - ubezpieczenie 49zl (też na rok przy 60% zniżkach);
    - dowód twardy 70zł
    - tablica nie pamiętam ile dokładnie coś koło 50zł;
    - rzeczoznawca policzył sobie 400zł ( zdjęcia rysunek, opis);
    - nadanie numeru i nabicie tabliczki, nie pamiętam ile ale gdzieś mam za to rachunek;
    - zważenie z potwierdzeniem 10zł;
    Tak czy inaczej SAM wyszło lepiej i taniej niż nowa marketowa o zbliżonych wymiarach.

  • #29 11 Sty 2013 15:01
    -ALEX-
    Poziom 19  

    Konstrukcja udana, gratuluje.
    Posiadasz rysunki z wymiarami tej przyczepki? :)

  • #30 11 Sty 2013 17:12
    klapek20
    Poziom 2  

    Mam jeszcze pytanie co do oski jak ja zrobic rura gruboscienna piasty od poloneza to do siebie trzeba pospawac czy jest inna metoda pozdrawiam bo tez zastanawiam sie czy nie kupic hdzies gotowej osko z resorami. W razie czego dzieki za odpowiedz i jak bede mial jakis problem to bede pisal

    jeszcze pytanie odnosnie osi jak ja umiescic zeby bylo dobrze a nie zle zeby nie bylo jakis problemow ze jest nie tam gdzie powinna byc pozdrawiam