Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

przyczepka typu sam - koszt 1200zł

valdi77 14 Aug 2012 07:52 37458 32
  • witam chciałem przedstawić swoją przyczepkę którą wykonałem razem z kolegą. Z uwagi że zajmuje się on budowlanką przyczepkę zrobiliśmy na wymiar dł. 2,50 szer. 1,30. Ogólny koszt materiałów nowych oraz kupionych na szrotach wyniósł nas 900,00 zł + koszt przeglądu i rejestracji 300,00 zł + 28,00 zł ubezpieczenie na rok. Przegląd przyczepka przeszła bez problemu. Jest bardzo lekka, zostało nam jeszcze zakupić kółko na dyszel. Pozdrawiam. Jeśli macie jakieś pytania chętnie na nie odpowiem.
    przyczepka typu sam - koszt 1200zł przyczepka typu sam - koszt 1200zł przyczepka typu sam - koszt 1200zł przyczepka typu sam - koszt 1200zł przyczepka typu sam - koszt 1200zł przyczepka typu sam - koszt 1200zł przyczepka typu sam - koszt 1200zł przyczepka typu sam - koszt 1200zł przyczepka typu sam - koszt 1200zł

    Cool! Ranking DIY
    Can you write similar article? Send message to me and you will get SD card 64GB.
    About Author
    valdi77
    Level 11  
    Offline 
    valdi77 wrote 77 posts with rating 110, helped 0 times. Been with us since 2005 year.
  • #2
    soyerwsm
    Level 2  
    Kolego od czego masz oś? Jaki rozmiar profila? Blacha to ocynk czy al?

    pzdr
  • #3
    vesperos
    Level 11  
    A czy nie jest czasami za wysoka? Jak to wygląda po podpięciu do auta?

    Jaka Wam wyszła masa przyczepki?
  • #4
    valdi77
    Level 11  
    witam oś zrobiona jest z rury grubościennej + piasty i koła od poloneza oraz resory, rama wykonana z profila 40x40, burty z profila 40x20, dyszel zrobiony jest z profila 50x50 blacha na burty to ocynk, wymiary przyczepki oraz wysokość jest dopasowana do naszych aut reno scenic i espace. Masa przyczepki wpisana w dowód to 200 kg, ładunek 500 kg.
  • #5
    Trabi
    Level 36  
    Ładna, nie powiem. Ale czy światła nie powinny byc inaczej zamontowane? Chodzi mi o kierunkowskazy które powinny być blisko krawędzi zewnętrznej a nie "schowane" w środku. Wsteczny do środka a nie na zewnątrz. Itp. Błotniki wystają, czyli jakieś małe obrysówki na nich. Na przeglądzie mogą się do tego przyczepić.
  • #6
    toku74
    Level 31  
    Co posłużyło za podłogę? Jaka faktyczna waga przyczepy /nie ta w dowodzie/? Amortyzatory ma?
  • #7
    marcinwrc2
    Level 12  
    Bardzo ładna przyczepka. A jak to jest z rejestracją samoróbki?
  • #9
    valdi77
    Level 11  
    witam macie rację rozmawiałem wczoraj z kolegą i zamontujemy odboje i amortyzatory a co do rejestracji to już nią śmigamy po jest już po przeglądzie i zarejestrowana, w stacji okręgowej nie było żadnego problemu co to konstrukcji , świateł . Waga nie ta z dowodu to 160 kg. Może wydawać się za wysoka ale jak ją dopniemy do aut to jest ok , może jakbym ją podpiął pod fiacika to mogła by się wywrócić na zakręcie. Za podłogę posłużyły deski narazie potem pomyślimy o płycie osb. A co do świateł to kupione w sklepie nie samoróbki z atestem napewno lepsze niż te po 7,00 zł na alledrogo. Pozdrawiam.
  • #10
    jan24
    Level 15  
    Rozwiązanie mocowania wieszaka resora do ramy raczej będzie mało trwałe. Lepiej było zastosować tuleję metalowo gumową. Jak próby pod obciążeniem wypadły? Tylne mocowanie resora chyba troszkę za bardzo do przodu przesunięte. Wydaje mi się że przy sporym obciążeniu wieszak resora będzie miał tendencję do składania się do poziomu. Resory z osobowego poloneza są za słabe na 500 kilo ładunku i lubią strzelać. Ja zastosowałem resory z poloneza trucka i spisują się znacznie lepiej. Jak by przyczepa okazała się za wysoka to można spróbować oś przenieść nad resor.
    Pozdrawiam
  • #11
    kroczusiek
    Level 13  
    jak wygląda sprawa przeglądu ? Czy każdy punkt z przeglądami może taki przegląd podbić ? Z tego co kojarzę pare lat temu przegląd do przyczepki SAM kosztował ok 600 zł, a Tu razem z rejestracją juz 300zł . Resory też jak na moje oko za słabe- zważywszy że to będzie przyczepka 'budowlana'. Moja przyczepa sam ma kilka piór więcej, są krótsze , a pomimo tego jak się naładuje ok 1100kg to potrafi obetrzeć o nadkole. Waży ok 250 kg sama przyczepa ale w dowodzie jest wbite do 700 kg jako lekka :-D Więc coś mi się wierzyć nie chce że będzie eksploatowana tylko do 500 kg ładunku ;-)
  • #12
    SowerOfWind
    Level 17  
    Nie rozumiem o co niektórym chodzi z tymi światłami. Światło wsteczne lepiej jak jest po zewnętrznej bo wtedy lepiej widac to co oświetla przyczepka przez lusterko boczne. Takie ułożenie kierunkowskazów jest jak najbardziej ok, normalna żarówka i pomarańczowy filtr dadzą bardzo dobrą widoczność przeciwieństwie do nowoczesnych kierunkowskazów diodowych. Resory do 500kg na styk powinny wytrzymać, ale przychylam się do wskazówek kolegów.
  • #13
    Adnan Kahveci
    Level 10  
    Bardzo dobrze! Ale czy to latwo Polsce zarejstrowac i uzywac na drogach/ Niestety w Rosji tego robic nie wolno. Juz dawno chcialbym zbudowac cos podobnego do tego -

    przyczepka typu sam - koszt 1200zł
  • #14
    marcinoser
    Level 10  
    Lepiej zastosować resor ślizgowy, rozwiązanie znane z syreny, przyczepa jest niższa i lepiej wygląda, + odboje np, od przyczepy HL.
  • #15
    wlatca_komaruf
    Level 12  
    Witam, konstrukcja podobna do mojej, dlatego też podepnę się pod temat.
    Mam pytanie do właściciela i forumowiczów:
    czy holując pusta przyczepkę nie ma zjawiska szarpania kabiną?
    Ja w swojej nie mam amortyzatorów, zawieszenie to resory+ odboje. Resory są dość miękkie, holując pustą przyczepkę występuje zjawisko szarpania samochodem, załadowaną już tego nie czuć i nie wiem, czy to dlatego, że nie mam amortyzatorów?
    Czym może być spowodowane takie zjawisko?
    Pozdrawiam.
  • #16
    marcinoser
    Level 10  
    u mnie są resory + odboje + amortyzatory, przyczepa zachowuje się równie dobrze pusta jak i pełna.
  • #17
    rafal_rx
    Level 25  
    wlatca_komaruf wrote:

    Ja w swojej nie mam amortyzatorów, zawieszenie to resory+ odboje. Resory są dość miękkie, holując pustą przyczepkę występuje zjawisko szarpania samochodem, załadowaną już tego nie czuć i nie wiem, czy to dlatego, że nie mam amortyzatorów?

    Tak. Pamiętam "komfort" holowania N-126 z fabrycznym zawieszeniem niezależnym na drążkach skrętnych (osadzonych w gumie?) i odbojach. I pamiętam zmianę po przeróbce na resory + amortyzatory + odboje.
    Szarpanie jest spowodowane unoszeniem i opadaniem kół na nawierzchnię.
  • #18
    wlatca_komaruf
    Level 12  
    Czyli jak zamontuję amortyzatory to powinno być lepiej?
  • #19
    Adnan Kahveci
    Level 10  
    wlatca_komaruf wrote:
    Czyli jak zamontuję amortyzatory to powinno być lepiej?

    Na pewno!!!
  • #20
    marcinoser
    Level 10  
    niewątpliwie, nawet najprostsze. U mnie są byle jakie, cieżko powiedzieć w czym one jeździły, i w jakim są stanie po kilkudziesięciu latach ziemskiej egzystencji, a jednak przyczepa prowadzi się idealnie.
  • #21
    wlatca_komaruf
    Level 12  
    Dziękuję serdecznie za poradę, jak tylko znajdę chwilę zamontuję amortyzatory.
    Pozdrawiam.
  • #22
    klapek20
    Level 2  
    witam serdecznie rowniez zamierzam zrobic przyczepke typu sam i mam pytanie jakis rysunek techniczny jest potrzebny do przyczepy czy raczej nie jest potrzebny i jakiej długosci jest dyszel przyczepki od poczatku spawu przyczepy do konca mocowania na hak samochodu pozdrawiam
  • #23
    wlatca_komaruf
    Level 12  
    Witam kolegę, my jak robiliśmy swoją, to wszystko szło na bieżąco z głowy. Później tylko na stacji diagnostycznej rzeczoznawca sobie ją poważył (nacisk na hak i masę całkowitą przyczepki) porobił bodajże 4 zdjęcia i sam wykonał jakiś tam rysunek na podstawie tego co widział. Cały koszt od początku do końca wraz z nadaniem numeru, tabliczki, tablic rejestracyjnych i dowodu już twardego wyszedł niecałe 800zł.
    Wszystko zależy od gościa, który będzie robił pierwszy przegląd, bo wiem, że niektórzy rysunków nie wołają, a inni tak.
    Co do długości dyszla, to moim zdaniem zależy to od wielkości przyczepki. Czym dłuższy, tym bardziej gibki. Za krótki też będzie zły, bo przy skręcaniu będziesz stukał kantem auta o narożnik przyczepki. U siebie jak mierzyliśmy, to po prostu stanęliśmy samochodem na równym i miarką mniej więcej zmierzyliśmy jak daleko powinna być przednia burta przyczepki, żeby przy ostrzejszym skręcie, czy tez cofaniu było OK.
    Jak robiłem przyczepę do ciągnika to po prostu zmierzyłem odległość od zaczepu do obrysu bocznego ciągnika i dodałem parę cm. Dzięki temu mogę ustawić przyczepę pod kątem prostym do ciągnika przy cofaniu.
  • #24
    valdi77
    Level 11  
    witajcie
    bardzo dużo wyszedł cię ten koszt rejestarcji 800 zł to bardzo dużo, ja jak juz wcześniej pisałem to koszt z odbiorem dowodu twardego i ubezpieczeniem to 320 zł.
    Nie musiałem żadnych szkiców przedstawiać, gość sam mnie się pytał jakie wymiary, ile waży, pozdrawiam.
  • #25
    klapek20
    Level 2  
    To znaczy ze diagnosta robil wszystkie zdjecia tabliczki numery itd i. Rozumiem ze calkowity koszt to 1200 zl ze wszystkim i czy tez zalozyc do niej odboje i amortyzatory jakies dla wzmocnienia resorow pozdrawiam
  • #26
    valdi77
    Level 11  
    witaj łączny koszt to 1200 zł, załóż jakieś bałwanki i amorki
    pozdrawiam
  • #27
    klapek20
    Level 2  
    Jakie bałwanki ze sie tak zapytam i czy ty miałeś jakieś papiery od przyczepy czy tez był potrzebny rzeczowoczca pozdrawiam
  • #28
    wlatca_komaruf
    Level 12  
    Nas koszt od początku do końca wyniósł jakieś 1700zł, w tym:
    - ubezpieczenie 49zl (też na rok przy 60% zniżkach);
    - dowód twardy 70zł
    - tablica nie pamiętam ile dokładnie coś koło 50zł;
    - rzeczoznawca policzył sobie 400zł ( zdjęcia rysunek, opis);
    - nadanie numeru i nabicie tabliczki, nie pamiętam ile ale gdzieś mam za to rachunek;
    - zważenie z potwierdzeniem 10zł;
    Tak czy inaczej SAM wyszło lepiej i taniej niż nowa marketowa o zbliżonych wymiarach.
  • #29
    -ALEX-
    Level 19  
    Konstrukcja udana, gratuluje.
    Posiadasz rysunki z wymiarami tej przyczepki? :)
  • #30
    klapek20
    Level 2  
    Mam jeszcze pytanie co do oski jak ja zrobic rura gruboscienna piasty od poloneza to do siebie trzeba pospawac czy jest inna metoda pozdrawiam bo tez zastanawiam sie czy nie kupic hdzies gotowej osko z resorami. W razie czego dzieki za odpowiedz i jak bede mial jakis problem to bede pisal

    jeszcze pytanie odnosnie osi jak ja umiescic zeby bylo dobrze a nie zle zeby nie bylo jakis problemow ze jest nie tam gdzie powinna byc pozdrawiam