Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

fiat bravo 1.8 gt - fiat bravo 1.8 gt jak zbudować dolot zimnego powietrza

baziu.86 14 Sie 2012 09:08 2493 6
  • #1 14 Sie 2012 09:08
    baziu.86
    Poziom 2  

    Witam wszystkich zmotoryzowanych na tej stronie pisze na tym forum ponieważ posiadam fiata bravo 1.8 gt i chciałem zamontować w nim dolot zimnego powietrza chciałem zapytać czy ktoś z forum ma mniej więcej wiedzę jak zbudować i zamontować dolot zimnego powietrza i czy to będzie miało jakiś wpływ na osiągi tego samochodu i czy muszę grzebać w komputerze ewentualnie jakieś inne modyfikacje nie chodzi mi o turbo bo niestety nie mam zakutego bloku silnika prosze o pomoc z góry dziękuje

    0 6
  • #2 14 Sie 2012 16:26
    Altarir
    Poziom 10  

    wpływ będzie miało nieznaczny- zimniejsze powietrze jest gęstsze (wiecej tlenu w jednostce objętosci) i może to coś tam doda (jakieś 2-3KM). Robisz po prostu kawał rury idący od dziury w zderzaku do reszty układu dolotowego i na końcu stożek. Jak się boisz, ze w razie przejazdu przez kaluże ci wodę wciągnie to możesz zrobić po prostu doprowadzić rurę z dziury w zderzaku do puszki filtra powietrza. Im materiał mniej przewodzi ciepło tym lepiej. Choć przy średnicy rur dobieranej na oko, to i tak prędzej mocy zabierze niż doda. Raczej szukaj gotowych zestawów (K&N, AEM, może któraś z tych firm to robi do bravo). Tyle tematu. Tu masz przykład jak to ludzie robią w Hondzie del Sol: http://www.teamdelsol.com/technical/howto/coldAirIntake/default.html

    Grzebanie w kompie... daj spokój ;) Grzebać w kompie to warto, jak masz porzadnie zmodyfikowany silnik, a nie kawał rury w dolocie.

    0
  • #3 14 Sie 2012 17:51
    baziu.86
    Poziom 2  

    Czyli jednym słowem dolot zimnego powietrza jest mało przydatny rzecz a jeśli mogę zapytać czy montowanie turbiny do nie zakutego silnika jest to możliwe ?? albo co można jeszcze zmodyfikować z silnika żeby więcej z niego wycisnąć koników

    0
  • #4 14 Sie 2012 21:07
    Altarir
    Poziom 10  

    Owszem, mało przydatna. Choć w niektórych Hondach trochę jednak daje.

    Co do turbo:
    Zależy od silnika. Do 0.5 bara doładowania generalnie powinien każdy wytrzymać. Powinien, ale nie musi. Na Fiatach słabo się znam. Fakt, że nie widziałem jeszcze, żeby ktoś zrobił mocne Bravo 1.8. Pewno taniej i bardziej bezawaryjnie wyjdzie przełożenie silnika od wersji HGT, albo (jeśli pasuje) od Coupe Turbo.

    0
  • #5 14 Sie 2012 21:47
    balonika3
    Poziom 36  

    baziu.86 napisał:
    Czyli jednym słowem dolot zimnego powietrza jest mało przydatny rzecz

    Owszem, "mało przydatny rzecz", ale turbo i podobne pomysły, to też "mało przydatny rzecz". Przydatny rzecz, to kupić auto na miarę swoich potrzeb i nie kombinować. A silnik 1,8GT to naprawdę przydatny rzecz do jazdy. Pytanie kluczowe - ile Ty masz lat?

    0
  • #6 15 Sie 2012 09:09
    baziu.86
    Poziom 2  

    czyli można powiedzieć że jednostka 1.8 gt jest niezłym silnikiem ??? może i tak ale chciałbym dodać mu z jakieś 20 km rozmawiałem z innymi użytkownikami tych samochodów i powiedzieli mi że jeszcze mogę podjechać do poznanie gdzie znajduje się firma abarth i popytać co można więcej zrobić a czy powiększenie rury spalin z 43 mm do 50 mm da mi jakiś efekt czy tylko będzie bardziej brzęczał

    0
  • #7 17 Sie 2012 16:33
    baziu.86
    Poziom 2  

    proszę o pomoc wszystkich co mogą coś wiedzieć na temat co można zrobić jeszcze :)

    0