Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

W poszukiwaniu kompaktowego auta + kilka niewiadomych

dropsik86 14 Sie 2012 15:10 639 2
  • #1 14 Sie 2012 15:10
    dropsik86
    Poziom 9  

    Witam serdecznie. Po 5 latach jazdy Oplem Astrą II z 98r nadszedł czas na zakup czegoś nowszego. Mam do wydania 18-19 tys ale postanowiłem nie kupować auta za ostatnie oszczędności tylko poszukać czegoś w granicach 15-16tys i około 3-4tys zostawić sobie na przygotowanie pojazdu do dalszej eksploatacji.

    Potrzebuję auta 4/5 drzwiowego, typ nadwozia nie ma znaczenia czy to będzie sedan, hatchback czy kombi. Moje roczne przebiegi zamykają się w 12tys km dlatego diesel chyba nie ma tutaj sensu. Jeżeli chodzi o benzynę to albo jakaś w miarę ekonomiczna jednostka albo może być jakiś większy motorek który dobrze nadaje się do gazowania (jak wspomniałem odliczyłem kilka tys na przygotowanie auta do eksploatacji i jestem zdania, że nawet jeżeli taka instalacja nie zwróci się zbyt szybko przy moich przebiegach to wolę dopłacić na początku i potem jeździć taniej). Mam zamiar eksploatować te autko przez przynajmniej 3-4 lata. Samochód 2-3 razy do roku odstawiam do warsztatu nawet jeżeli nic się nie dzieje to chcę mieć pewność i staram się eliminować wszelkie drobnostki zanim dojdzie do poważniejszej awarii i będzie kosztowna naprawa. Nie mam zbyt grubego portfela więc chciałbym aby podstawowe materiały eksploatacyjne nie kosztowały zbyt wiele tak jak w mojej asterce :)

    Jestem raczej spokojnym kierowcą i nawet w trasie rzadko przekraczam prędkości 120 km/h ponieważ stawiam na ekonomię. Cykl podróżowania mniej więcej 60% trasa 40% miasto. Mimo raczej oszczędnej jazdy auto nie powinno też być zbyt mułowate bo wiadomo jak to bywa na naszych polskich zatłoczonych drogach, że czasami trzeba wyprzedzić, żeby nie tłuc się 60-70 na godzinę za jakimś maluszkiem albo autobusem.

    Ostatnie 1.5 miesiąca spędziłem na poszukiwaniu i rozglądaniu się za czymś odpowiednim i przyznam szczerze, że wcale nie łatwe zadanie przede mną. 90% auto to sprowadzony szmelc i nawet na moje oko amatora widać, że auta są po przejściach mniejszych lub większych dzwoneczkach. Nie mam faworyta więc rozglądałem się za wszystkim ciekawym co pojawiało się w okolicy ale patrząc na stan tych samochodów sprowadzonych chcę zawęzić nieco poszukiwania. Stąd pojawia się mój temat i prośba do Was o porady. Na czym mógłbym się skupić w poszukiwaniach i co za te pieniądze mam szansę kupić w miarę dobrym stanie technicznym. Może sensownym wyjściem będzie pozostanie przy oplu i zakup młodszego rocznika? Powiem szczerze, iż przez te kilka lat eksploatacji najpoważniejsze usterki to była wymiana rozszczelnionych przewodów klimy, siłownik w drzwiach kierowcy, świecący się check poduszki powietrznej oraz wymiana aku. Reszta to podstawowe materiały eksploatacyjne. Z chęcią bym dalej jeździł tym autkiem ale jest potrzebne drugie autko w rodzinie i będzie nim latać kobieta, a ja szukam czegoś dla siebie :)

    Przepraszam jeżeli to zły dział. Mam nadzieję, że ktoś podpowie na co można by zwrócić uwagę i co w tej cenie było by odpowiednie dla moich wymagań.

    //EDIT a co sądzicie o ślinikach diesla wolnossących np SDI ? Podobno straszne muły ale za to wytrzymałe, nie ma się co psuć w nich i mimo tego, że mułowate to jednak mniejsze spalanie niż benzyna - tak słyszałem ale do tej pory nie miałem nigdy przygody z własnym dieslem więc może ktoś podpowie czy warto wziąć pod uwagę auta z takimi silnikami.

    //EDIT2 No i jeszcze odnośnie tego LPG. Jeżeli planuję kupić samochód który miałby służyć mi przez najbliższe 3-4 lata, a moje przebiegi roczne są raczej małe około 12 tys. to miało by sens kupić coś z większym motorem (powyżej 1.6) i zagazować? Czy lepiej skupić się na czymś do powiedzmy 1.5-1.6 i gaz tutaj nie będzie opłacalny?

    Będę wdzięczny za wszelką pomoc.

    0 2
  • #2 14 Sie 2012 15:45
    LightOfWinter
    Poziom 29  

    Witam

    Polecam Toyotę Avensis 1 generacji z silniekiem disel-a 2.0 wersja np. sedam.
    Dostaniesz ja w przedziale cenowym 11-13 tys. Można się też po nią wybrac do Niemiec. Na pokładzie ma klimatyzację. Ewentulanie w beznynie cyba 1.8 i odrazu zagazować.

    Ja warszta samochodowy odwiedzam raz w roku. Robię wtedy grubszy przegląd. Materiały eksploatacyjne wymieniam sam. Drobne awarie też sam usuwam.

    Pozdrawiam

    0
  • #3 14 Sie 2012 16:11
    dropsik86
    Poziom 9  

    Ciekawa opcja. Przyznam szczerze, że nie brałem jej pod uwagę do tej pory. Tylko w dieslach przeraża mnie możliwość wystąpienia jakiejś poważniejszej awarii i kosztownej naprawy. Poza tym myślę, że te diesle będą miały bardzo dużo, a nawet astronomicznie nalatane przebiegi jak by dociekać oryginalnego. Więc skłaniał bym się do tego 1.8 benzyna + gazowanie. Roczniki też nie najświeższe, a właśnie dlatego chcę przeznaczyć więcej na zakup aby było coś świeższego rocznikowo.

    Na wyjazd do Niemiec i poszukiwanie auta nie mam przede wszystkim czasu. Na śląsku ciężko trafić na coś krajowego, a kupować diesla od handlarza to nie wiem czy to dobra opcja. Ale w dalszym szukaniu oczywiście wezmę pod uwagę i jeżeli będzie coś poblisku to i być może udam się na przejażdżkę.

    Myślałem, że może w tych kwotach co podałem można by znaleźć coś krajowego z biedniejszym wyposażeniem i zadbanego.

    P.S A jak cenowo kształtuje się eksploatacja tego Avensis? Wspomniałeś, że większość drobiazgów i podstaw działasz sam. Ja nie mam do tego warunków więc jestem zmuszony płacić za robociznę. Tankuję, jeżdżę i odstawiam do warsztatu 2-3 razy do roku na diagnozę u znajomego mechanika.

    0