Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Computer Controls
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

HHO - Wnioski po instalacji

kurpiq 09 Cze 2013 18:58 135108 271
  • #211
    _jta_
    Specjalista elektronik
    Oporność elektrolitu może być rzędu 2Ωcm, przy niewielkim stężeniu (2%), może przy większym jeszcze mniejsza; między elektrolitem po obu stronach "elektrody neutralnej" powinno być napięcie około 2V - mając informacje o ilości i wymiarach tych otworów można by policzyć, jaki prąd przez nie popłynie - ten prąd jest tracony, nie daje on wkładu do elektrolizy na tej elektrodzie. Gdyby te elektrody nie miały otworów, ani szpar przy brzegu naczynia i elektrolit po obu jej stronach był rozdzielony, całość działałaby jak kilka cel połączonych szeregowo.
  • Computer Controls
  • #212
    jankolo
    R.I.P. Zasłużony dla elektroda
    Proszę o trzymanie się tematu wątku, czyli WNIOSKÓW PO INSTALACJI, a nie pisanie kolejnych dywagacji klasy "co by było, gdyby". Jeżeli kolejne posty będą niezgodne z tematem wątku, to uznam wątek za wyczerpany i go zamknę.
  • #213
    tdx110
    Poziom 18  
    Co do tego że elektrolit ma dużą rezystancję bym polemizował.
    A to z tego względu że może i jak omomierzem sprawdzisz opór to wyjdzie duży, ale całkiem co innego wychodzi jeśli się podłączy napięcie.
    15A przy 12V to z tego wynika trochę mała rezystancja.
    Jeśli liczyć ze wzoru to nawet poniżej 1Ω.
  • #214
    _jta_
    Specjalista elektronik
    Mam pytania do tych, którzy robili takie urządzenie: (1) czy na brzegu "elektrod neutralnych" są jakieś szpary, które łączą elektrolit po obu stronach takiej elektrody, jeśli tak, to jakie są ich wymiary (wszystkie); (2) czy są w nich otwory, jeśli jak, to ile i o jakich wymiarach; (3) jakiego elektrolitu używają; (4) jakie są wymiary elektrod i odstępy pomiędzy nimi; (5) jakieś dane o prądzie, napięciu i ilości produkowanego gazu (w miarę możliwości, ile go jest po osuszeniu), najlepiej dla kilku (3-4) wartości prądu.
  • #215
    loduchowski
    Poziom 9  
    Astra 1.7 isuzu. Po instalacji i testach mam mieszane odczucia, a mianowicie: generator z blachy 316 produkcja zbadana metoda butelkowa bez kitu, 8A-1litr 1.22 min. 10A-1 litr 1min. 12A-1litr 50sek. 15A-1litr 38sek. 18A-1litr 30sek. Chip VOLO 7.0 B2 regulator natezenia pradu i pozostaly osprzet niezbędny. Testy od wrzesnia 2012 na rozne sposoby w/g opisow na forach i oszczednosci bardzo slabe. Moja astra pali mi w granicach 5.1/5.3, co wynika ze to prawie nic, bo ten silnik ma spalanie od 4.5/5.5. Tak ze jezeli ktos pisze, ze sa oszczednosci w granicach 30%, to mysle ze robi to w jakims celu. Jezeli sie myle, to prosze cos napisac na ten temat. Jak juz wspomialem robilem testy na rózne sposoby.
  • #216
    tdx110
    Poziom 18  
    1. Zapewne zrobiłeś generator HHO jeśli z suchą celą to z otworami do przepływu elektrolity co zmniejsza wydajność.
    2. Generator HHO należy zaprojektować tak, aby sam brał maksymalny prąd optymalny dla danego alternatora.
    3. Elektronika załączona do układu mało daje, ponieważ nie wiem czy zauważyłeś, ale bardzo mało daje z tego co wiem.
    4. Proszę brać pod uwagę że ten układ działa najlepiej gdy się jedzie. Podczas postojów zwiększa on spalanie, więc jeśli użytkownik loduchowski jeździ tym po mieście to radził bym to odstawić na bok.
    5. Kolejnym problemem jest sonda Lambda. Ponieważ zapewne Państwa generator HHO podaje Tlen i Wodór, to sonda odczytuje że jest za dużo tlenu w wydawanym powietrzu przez wydech i zwiększa ilość podawanej benzyny.

    Aby ten układ dobrze działał należy, albo oszukać sondę Lambda, albo zrobić generator HHO z oddzieleniem na Wodór i Tlen i podawać sam wodór do silnika.
    Wtedy tlen co miał się spalić z benzyną złączy się z Wodorem i powstanie woda.
    W ten sposób otrzymamy zawyżoną ilość CO w wydychanym układzie i będzie zmniejszał ilość benzyny podawanej.
    Wszystko w teorii to jest. Osobiście w następnym miesiącu będę taki układ robił z oddzieleniem na Tlen i Wodór.

    Patent 2: Aby nie obciążać silnika możemy wykorzystać ciepło wydzielane na silniku za pomocą ogniw Peltiera. Co prawda mała wydajność by była, ale nie obciążało by to alternatora i silnika jednocześnie.
    Poza tym było by mniejsze napięcie i układ by się mniej mógł grzać, a więcej energii było by przeznaczone na rozbicie wody na Wodór i Tlen.
  • Computer Controls
  • #217
    vodiczka
    Poziom 43  
    tdx110 napisał:
    Ponieważ zapewne Państwa generator HHO podaje Tlen i Wodór, to sonda odczytuje że jest za dużo tlenu w wydawanym powietrzu

    Dlaczego? Przy prawidłowym spalaniu w wydechu jest H2O a nie tlen. Kolejny humbug tłumaczący dlaczego TO nie działa :)
    tdx110 napisał:
    Wtedy tlen co miał się spalić z benzyną złączy się z Wodorem i powstanie woda.

    Tlen "co miał spalić się z benzyną" spali się z benzyną a tlen który miał spalić się z wodorem spali się z wodorem. Bzdury waść piszesz.
    tdx110 napisał:
    Aby nie obciążać silnika możemy wykorzystać ciepło wydzielane na silniku za pomocą ogniw Peltiera

    TO przynajmniej teoretycznie ma sens ale jak sam napisałeś, gdyby nawet cały silnik obłożyć ogniwami niewiele energii się uzyska.
    A produkcja HHO za pomocą alternatora zwiększa zużycie benzyny i ogólny bilans jest zerowy.
    Loduchowski podał prawdziwe wyniki a nie to co chciał zobaczyć i chwała mu za to.
  • #218
    tdx110
    Poziom 18  
    vodiczka napisał:
    Tlen "co miał spalić się z benzyną" spali się z benzyną a tlen który miał spalić się z wodorem spali się z wodorem. Bzdury waść piszesz.


    Użytkownik vodiczka Chyba nie przeczytał tego co napisałem ze zrozumieniem i dodatkowo wyrwał zdanie z kontekstu :!:
    Napisałem jak sam Wodór by się podawało do silnika to wtedy by to nastąpiło.
    Proszę nie mieszać i nie zmieniać treści mojej wypowiedzi.

    vodiczka napisał:
    Dlaczego? Przy prawidłowym spalaniu w wydechu jest H2O a nie tlen. Kolejny humbug tłumaczący dlaczego TO nie działa

    Widzę że znowu użytkownik vodiczka nie popisał się wiedzą z całości tylko z konkretnego fragmentu.
    Po 1.
    Proszę zobaczyć ile razy lżejszy jest Wodór od tlenu. Wodór o dużo szybciej będzie się unosić do góry i może "uciec" przez ewentualne nieszczelności.
    Po 2.
    Wodór jest pierwiastkiem o najmniejszej liczbie atomowej, i w normalnych warunkach zawsze będzie się przez każdy materiał przedostawał (ze względu na jego wielkość), więc nie ma szans na 100% dostarczenie takiej samej ilości Wodoru co w przypadku rozkładu w generatorze HHO.

    Tak to może i ogniwa Peltiera nie dają dużego zysku energetycznego, ale za to nie trzeba bóg wie jak wielkich generatorów HHO tworzyć do samochodu.
    Można zrobić małe ogniwa bez "blach neutralnych" (ze względu na to że napięcie z ogniw Peltiera nie będzie duże, ale za to prąd będzie spory) i sam wodór wtłaczać do silnika.
    Układ ten będzie miał tym większą wydajność im większa różnica temperatur będzie pomiędzy poszczególnymi stronami ogniwa Peltiera.

    Poza tym jeśli chodzi o to dlaczego to może działać to proszę zobaczyć sobie słońce.
    W skład słońca wchodzi większość Wodoru.
    Teraz proszę sobie wyobrazić że ten Wodór się nie pali.
    W momencie dostarczenia przez nas iskry małej zajdzie reakcja łańcuchowa, z której uzyskamy nieporównywalnie większą energię od tej włożonej.
    To nie tak że to przeczy zasadą zachowanie energii czy to "Perpetum Mobile".
    Nic bardziej mylnego i ten co tak sądzi powinien się cofnąć do gimnazjum (no może szkoły średniej), gdzie mówiono o energii.
    Pragnę zauważyć też że jak to moi doktorzy i profesorowie zgodnie stwierdzili, z jednego ziarenka piasku można było by otrzymać tyle energii, że można było by podnieść każdego człowieka na Ziemi na kilka metrów do góry.
    Kolejną rzeczą jest to że proszę zobaczyć że fizyka i chemia u nas są w początkowym rozwoju. Nasza wiedza na obecnym poziomie jest jak kropla wody w morzu.

    PS:
    Jeśli ktoś chce się wypowiadać tutaj na ten temat to nie powinien ślepo patrzeć w jednym kierunku, ale powinien spojrzeć z szerszej perspektywy.
  • #219
    loduchowski
    Poziom 9  
    Jak juz wspomialem generator wykonany z 316L, uszczelka 2mm,napiecie miedzy blachami 3V,max. natezenie pradu 18A, ale jak wiemy jest to rowniez zalezne od gestosci elektrolitu. Elektronika -w moim przypadku - chip volo 7.0 B2 z programem do 1.7 dti isuzu. Podobno po zainstalowaniu i kalibracji przejmuje funkcje komputera, ktory steruje cala praca silnika, a to zapewnia producent, dystrybutor no i niektorzy użytkownicy, wiec cos w tym jest. Zreszta sam nie wiem co o tym sadzic. Powracajac do generatora: praca jak juz wspominalem wczesniej na roznych zakresach, poniewaz opisuja rozne dawkowania. Jedni pisza 1litr na 1litr poj. silnika, drudzy 0.5 litra na 1litr poj. Tak ze generator jest ok. Oczywiscie nie neguje twojego wpisu, bo kazdy ma swoje zdanie na podstawie swoich obserwacji, ale ja juz powoli wygasam. Chyba ze w mojej astrze g nie mozna juz nic wycisnąć, a tak naprawde jest to chyba mit do obalenia. Tak powoli to odczuwam. A co wy o tym tak naprawde sadzicie? Oszczednosci 20% do 50% jeden gosciu opisywal. Moje T-4 pali ponizej 4 litry ropy.
  • #220
    vodiczka
    Poziom 43  
    tdx110 napisał:
    Proszę zobaczyć ile razy lżejszy jest Wodór od tlenu. Wodór o dużo szybciej będzie się unosić do góry i może "uciec" przez ewentualne nieszczelności.
    Po 2.

    Bzdura, proszę napełnić dowolne szczelne naczynie wodorem i tlenem a następnie sprawdzić czy po kilku minutach w górze naczynia będzie więcej wodoru niż na dole.
    tdx110 napisał:
    Wodór jest pierwiastkiem o najmniejszej liczbie atomowej, i w normalnych warunkach zawsze będzie się przez każdy materiał przedostawał (ze względu na jego wielkość),
    To się nazywa "dyfuzja". Czy zna kolega współczynnik dyfuzji wodoru przez ścianę naczynia? W warunkach normalnej temperatury i ciśnienia ubytek wodoru w ciągu kilku minut będzie niezauważalny. Podobnie będzie niezauważalny w ułamku sekundy w warunkach panujących w silniku.
    tdx110 napisał:
    napięcie z ogniw Peltiera nie będzie duże, ale za to prąd będzie spory

    Proszę sobie ten prąd policzyć, będzie wielokrotnie mniejszy niż z przeciętnego alternatora.
    tdx110 napisał:
    Pragnę zauważyć też że jak to moi doktorzy i profesorowie zgodnie stwierdzili, z jednego ziarenka piasku można było by otrzymać tyle energii, że można było by podnieść każdego człowieka na Ziemi na kilka metrów do góry.

    Proszę nie mylić energii z syntezy jądrowej wodoru (słońce) z energią spalania tegoż wodoru w silniku i nie mieszać w to zacnych doktorów i profesorów bo będą się w grobie przewracać po wsze czasy, że mieli wątpliwy zaszczyt nauczać kolegę.

    Dodano po 7 [minuty]:

    loduchowski napisał:
    a tak naprawde jest to chyba mit do obalenia tak powoli to odczuwam

    Ten mit już dawno został obalony ale niektórzy jak kolega tdx 110 nadal w niego wierzą a niektórzy nie wierzą ale potrafią na nim zarobić. Po to między innymi tworzy się mity aby naiwnych doić z kasy.
  • #221
    tdx110
    Poziom 18  
    Niech użytkownik vodiczka nie zaniża tutaj poziomu :!:
    vodiczka napisał:
    Bzdura, proszę napełnić dowolne szczelne naczynie wodorem i tlenem a następnie sprawdzić czy po kilku minutach w górze naczynia będzie więcej wodoru niż na dole


    Proszę sobie porównać wagę wodoru do wagi Tlenu, Tlen jest 16 razy cięższy od Wodoru.

    vodiczka napisał:
    To się nazywa "dyfuzja". Czy zna kolega współczynnik dyfuzji wodoru przez ścianę naczynia? W warunkach normalnej temperatury i ciśnienia ubytek wodoru w ciągu kilku minut będzie niezauważalny.


    Dyfuzja to się nazywa, i ubytek jest 6% na dobę ale przy do tego przystosowanym zbiorniku w warunkach normalnych, a nie konstrukcji, gdzie mogą być nieszczelności i konstrukcja nie jest przystosowana specjalnie do przetrzymywania czy transportowania Wodoru.

    vodiczka napisał:
    Proszę sobie ten prąd policzyć, będzie wielokrotnie mniejszy niż z przeciętnego alternatora.

    Użytkownik znowu nie czyta co piszę. Nie chodzi mi o uzyskanie energii na poziomie alternatora, ale o to aby nie obciążać alternatora i nie zmuszać silnika na większe pobieranie energii :!:
    Taka jest różnica. Co z tego że ma małą wydajność ale lepsza taka wydajność pozyskana z ciepła niż pozyskana z alternatora, który bierze energię z pacy mechanicznej silnika.

    vodiczka napisał:
    Proszę nie mylić energii z syntezy jądrowej wodoru (słońce) z energią spalania tegoż wodoru w silniku i nie mieszać w to zacnych doktorów i profesorów bo będą się w grobie przewracać po wsze czasy, że mieli wątpliwy zaszczyt nauczać kolegę.


    Owi doktorzy i profesorowie żyją dalej i uczą na uczelni w której się uczę.
    I nauczyli mnie dobrze, tylko widocznie użytkownika vodiczka nie nauczono że na świecie jest jeszcze wiele zjawisk fizycznych nie odkrytych.

    vodiczka napisał:
    Ten mit już dawno został obalony ale niektórzy jak kolega tdx 110 nadal w niego wierzą a niektórzy nie wierzą ale potrafią na nim zarobić. Po to między innymi tworzy się mity aby naiwnych doić z kasy.


    To nie jest mit ponieważ kilka takich jednostek na świecie jeździło na samą wodę. Było nawet o tym w telewizji w Ameryce, jak nie wierzycie to sobie sprawdźcie.
    Poza tym niektórzy nie są na tyle bezmyślni że myślą że pozjadali wszystkie rozumy i są alfą i omegą w dziedzinie fizyki i chemii.
    To nie użytkownik vodiczka o tym decyduje ani my.
    Jak już wspomniałem "nie wszystkie prawa fizyki są odkryte" jest to możliwe.

    I już wspomniałem że ten temat nie jest dla użytkownika vodiczka, który ślepo wierzy że "To nie może działać".
    Ludzi którzy tak myślą zwykle są zwykłymi obywatelami.
    Ludzie którzy patrzą "dlaczego tak jest", "W jaki sposób to działa" i mają na świat otwarty umysł to oni dokonują przełomów.
  • #222
    vodiczka
    Poziom 43  
    tdx110 napisał:
    Proszę sobie porównać wagę wodoru do wagi Tlenu, Tlen jest 16 razy cięższy od Wodoru.

    I co z tego? Słyszał kolega o czymś takim jak "mieszanina gazów" Ma kolega pojęcie o jej właściwościach?
    tdx110 napisał:
    Dyfuzja to się nazywa, i ubytek jest 6% na dobę ale przy do tego przystosowanym zbiorniku w warunkach normalnych, a nie konstrukcji, gdzie mogą być nieszczelności i konstrukcja nie jest przystosowana specjalnie do przetrzymywania czy transportowania Wodoru.

    O czym kolega mówi? O stratach przy przechowywaniu w zbiorniku czy stratach po drodze z elektrolizera do gaźnika i dalej do cylindra? W zbiorniku przechowujemy wodór i ubytki mają wymiar ekonomiczny ale nie zmieniają składu mieszanki w gaźniku. Straty po drodze od elektrolizera do gaźnika też nie zmienią proporcji H/O w sposób wpływający na przebieg spalania i powstanie nadwyżki tlenu w spalinach.
    tdx110 napisał:
    Owi doktorzy i profesorowie żyją dalej i uczą na uczelni w której się uczę.
    Niech żyją jak najdłużej :| Proszę pokazać im to co kolega napisał o słońcu a ja skomentowałem, jestem ciekaw ich reakcji.
    Zakładam, że to nie ta sama uczelnia na której studiował Harry Potter.
    tdx110 napisał:
    To nie jest mit ponieważ kilka takich jednostek na świecie jeździło na samą wodę. Było nawet o tym w telewizji w Ameryce,

    No tak, telewizja to potęga i wyrocznia. W naszej pokazywali amortyzator Łągiewki i też niektórzy łącznie z jednym profesorem z Poznania (nazwisko do odszukania w necie) uwierzyli.
    Na samej wodzie to nawet kwiatki nie rosną, potrzebują jeszcze CO2, promieni słonecznych i odrobiny nawozu :D

    Dodano po 9 [minuty]:

    tdx110 napisał:
    Użytkownik znowu nie czyta co piszę. Nie chodzi mi o uzyskanie energii na poziomie alternatora, ale o to aby nie obciążać alternatora i nie zmuszać silnika na większe pobieranie energii

    Jeżeli będzie wielokrotnie mniej energii to i wielokrotnie mniej produktów elektrolizy. Jakie znaczenie ma oszczędność 0,05%? Powtarzam - teoretycznie rozwiązanie jest poprawne, praktyczny efekt znikomy. Proszę jeszcze uwzględnić że ogniwo ma okeśłoną masę a X ogniw, masę X razy większą. Przemieszczanie tej masy wraz z pojazdem wymaga dodatkowej energii.
  • #223
    _jta_
    Specjalista elektronik
    Aby w temperaturze pokojowej wodór i tlen rozdzieliły się na skutek różnicy ciężarów właściwych w ziemskim polu grawitacyjnym, potrzebna jest wysokość około 5 km, żeby uzyskać zmianę stosunku stężeń o czynnik 2, plus bardzo dużo czasu, w którym nie są one mieszane. W atmosferze ziemskiej na niezbyt dużych wysokościach (troposfera, stratosfera) takiego rozdzielania nie ma - przeszkadza w nim ruch powietrza (choć w stratosferze prawie go nie ma).

    Co do energii z ziarenka piasku - dużo zależy od sposobu. Chemicznie nic nie uzyskamy, o ile nie będziemy mieli innej substancji, reagującej z tą, z której jest to ziarenko. A syntezę jądrową nie jest łatwo wykonać - znacznie trudniej od najłatwiejszej do wykonania syntezy deuteru z trytem, nad którą są zaplanowane prace mające jeszcze trwać blisko setkę lat (niestety nie umiemy odtworzyć warunków, jakie są w środku Słońca, a choćbyśmy i to zrobili, nic by to nam nie dało, bo energia w Słońcu powstaje bardzo powoli). Najwięcej energii mogłaby dać anihilacja materii z antymaterią, tylko oprócz ziarnka piasku z materii trzeba mieć drugie, z antymaterii; przy łącznej masie ziarnek 1 mg (to już by były spore ziarnka, zwykle piasek ma drobne) anihilacja dałaby 90 GJ (jakby się udało zanihilować całą masę), czyli 13 J na osobę - taką ilością energii można podnieść ze 2 cm, nie kilka metrów.

    Co do aut jeżdżących na samą wodę - był taki (Stanley Meyer), co takie auto demonstrował, sprzedawał prawo do używania jego wynalazku (opatentował go, czy może tylko zgłosił do opatentowania) - ale jakoś ono nie chciało jeździć poza tymi pokazami - udowodniono mu oszustwo, został za nie skazany.

    I co do wiedzy, jaką ma nauka - jakkolwiek dużo jest do poznania, to jednak nauka wie dużo więcej, niż sobie wyobrażają ci, którzy mało ją znają - i naprawdę daleko tym ostatnim do osiągnięcia czegoś, czego nauka nie umie.
  • #224
    loduchowski
    Poziom 9  
    Panowie, nie bawmy sie w chemikow tylko w uzytkownikow instalacji wodorowej. Chodzi tu o fakt oszczednosci instalacji hho. Po to tu jesteśmy, a nie przepychac sie, bo jezeli silnik dostanie odpowiednia ilosc wodoru przy profesjonalnej instalacji to powinny byc oszczednosci widoczne jezeli tak jest naprawdę. Tu jedni pisza tak a drudzy inaczej. Bardzo malo uzytkownicy opisuja o swoich instalacjach i oszczędnościach. Nie bardzo rozumiem o co w tym wszystkim chodzi: czy jest im wstyd ze sie przewiezli na kupnie instalacji przed znajomymi, czy ukrywaja to i mowia ja mam oszczednosc okolo 30%. Piszcie o faktach a nie o skladzie chemicznym, rozbijaniu cząsteczek, bo nie obrazajac was i innych wiekszosc ludzi mysle ma to w nosie kupujac instalacje. Instaluje jezdzi i oczekuje na oszczednosci. Na tym to ma polegac. Ja tez nie jestem zadnym uczonym w tej dziedzinie, bo tajniki chemii nie sa mi potrzebne. KOH, woda destylowana i wedlug tych wszystkich opowiesci powinno dzialac, a tu jak opisywalem znikomo. Piszcie wszyscy ktorzy posiadacie taka instalacje bardzo szczerze, bo tylko tak sie dowiemy, jak to w rzeczywistosci jest naprawdę, a sklady chemiczne nic nam nie pomoga, bo i tak elektroliza jest w generatorze, a tu sterujemy sobie regulatorem jak chcemy. Tak ze z calym szacunkiem, szanowni koledzy, nie przepychajcie się, bo nie oto chodzi. Chcemy znac fakty oszczednosci.
  • #225
    jankolo
    R.I.P. Zasłużony dla elektroda
    tdx110 napisał:
    Aby ten układ dobrze działał należy, albo oszukać sondę Lambda, albo zrobić generator HHO z oddzieleniem na Wodór i Tlen i podawać sam wodór do silnika.
    Wtedy tlen co miał się spalić z benzyną złączy się z Wodorem i powstanie woda.

    Proszę wytłumaczyć sens usuwania do atmosfery tlenu wydzielonego podczas elektrolizy i zasysaniu powietrza w którym jest taki sam tlen, tylko z domieszką 79% azotu? Z tekstu kolegi wynika, że gdyby doprowadzać do cylindrów czysty tlen zamiast powietrza, to byłoby gorzej/

    tdx110 napisał:
    W ten sposób otrzymamy zawyżoną ilość CO w wydychanym układzie i będzie zmniejszał ilość benzyny podawanej.

    Czy mógłby kolega to jaśniej napisać i wytłumaczyć skąd się wziął tlenek węgla? Czyżby pokazał się niedomiar tlenu?
  • #226
    vodiczka
    Poziom 43  
    loduchowski napisał:
    piszcie o faktach a nie o skladzie chemicznym rozbijaniu czasteczek bo nie obrazajac was i innych wiekrzosc ludzi mysle ma to w nosi kupujac instalacje instaluje jezdzi i oczkuje na oszczednosci natym to ma polegac


    Masz absolutną rację, ludzie kupują/budują nie zastanawiając jak to ma działać a efekty są dokładnie takie jakich doświadczyłeś i nie miej sobie do zarzucenia że coś źle zrobiłeś.
  • #227
    loduchowski
    Poziom 9  
    Panowie piszcie wnioski po instalacji a wy dalej ciagniecie chemie z szacunkiem ale wy chyba nie macie i nie mieliscie instalacji w swoich samochodach tak to wyglada bo jezeli byloby inaczej byscie napisali troche o wynikach testowych
  • #228
    vodiczka
    Poziom 43  
    loduchowski napisał:
    Nie bardzo rozumiem o co w tym wszystkim chodzi: czy jest im wstyd ze sie przewiezli na kupnie instalacji przed znajomymi, czy ukrywaja to i mowia ja mam oszczednosc okolo 30%

    Dokładnie tak i na tym żerują oszuści.

    Dodano po 3 [minuty]:

    loduchowski napisał:
    wy chyba nie macie i nie mieliscie instalacji w swoich samochodach tak to wyglada bo jezeli byloby inaczej byscie napisali troche o wynikach testowych

    Nie mam bo wiem że to nie ma sensu - więcej energii włoży się w wytworzenie HHO niż uzyska z jego spalania a gadanie że HHO ma poprawić spalanie działając katalitycznie na mieszankę benzyna-powietrze też należy między bajki włożyć.
  • #229
    loduchowski
    Poziom 9  
    Jezeli chodzi o wplyw wodoru na spaliny to gdzies tam wyczytalem wyniki analizatora spalin z hho i bez, ale to tylko wpis, a ja z natury taki jestem, ze musze sam tego doswiadczyc i w zwiazku z tym wybieram sie na analizator. Jak tylko uzyskam wyniki zrobie wpis, bo jak zauwazyles zalezy mi na prawdzie a nie na oszustwie.
  • #230
    kybernetes
    Poziom 39  
    tdx110 napisał:
    Owi doktorzy i profesorowie żyją dalej i uczą na uczelni w której się uczę.

    Przepraszam, a na jakim kierunku kolega się uczy?
  • #231
    jankolo
    R.I.P. Zasłużony dla elektroda
    tdx110 napisał:
    To nie jest mit ponieważ kilka takich jednostek na świecie jeździło na samą wodę. Było nawet o tym w telewizji w Ameryce, jak nie wierzycie to sobie sprawdźcie.

    Kolega również może sprawdzić, i to nawet na naszym forum. Sprawa policyjnego samochodu "na wodę" pokazywanego przez jedną ze stacji telewizyjnych w USA zakończyła się w sądzie, ponieważ to było oszustwo, a policja została w to bez ich wiedzy wkręcona.
  • #232
    tdx110
    Poziom 18  
    jankolo napisał:

    Kolega również może sprawdzić, i to nawet na naszym forum. Sprawa policyjnego samochodu "na wodę" pokazywanego przez jedną ze stacji telewizyjnych w USA zakończyła się w sądzie, ponieważ to było oszustwo, a policja została w to bez ich wiedzy wkręcona.

    Nie wiem czy kolega wie że w Ameryce jest takie prawo coś w stylu "działanie na szkodę państwa".
    Chodzi o to że jak ktoś działa na szkodę państwa to mogą go zamknąć bez większych powodów.
    Poza tym jeśli wziąć pod uwagę ten przepis to policja mogła by specjalnie zazucić oszustwo.

    kybernetes napisał:
    Przepraszam, a na jakim kierunku kolega się uczy?

    Studiuję Elektrotechnikę. Wcześniej byłem na Mechatronice, ale zmieniłem kierynek, ponieważ to nie moja dziedzina.

    loduchowski napisał:
    Nie mam bo wiem że to nie ma sensu - więcej energii włoży się w wytworzenie HHO niż uzyska z jego spalania a gadanie że HHO ma poprawić spalanie działając katalitycznie na mieszankę benzyna-powietrze też należy między bajki włożyć.

    A skąd użytkownik wie o tym? Przecież jeśli u niego działa to nie ma Pan żadnych podstaw aby to podważyć.
    Poza tym proszę zwrócić uwagę na to iż dużo energii może być jeszcze w silnikach niewykorzystane, gdzie chodzi mi o energię mechaniczną.
    Każdy głupi potrafi powiedzieć "to nie działa","to nie może działać", a użytkownik nawet nie zadał sobie trudu aby to sprawdzić, więc tylko teoretycznie mówi wypowiada się na ten temat :!:
    Jeśli komuś to działa to on nie musi wiedzieć dlaczego to działa, natomiast jeśli Pan mówi że nie działa to proszę to pokazać.
    Jak to mówił Albert Einstein
    Cytat:
    Nawet największa liczba pozytywnych eksperymentów nie dowodzi bezspornie słuszności teorii, ale już pierwszy negatywny staje się jej grobem

    Więc Pańską teorią jest że to nie może działać, ale jeśli znajdzie się użytkownik, który stwierdzi że to działa to Pańska teoria pójdzie "do piachu".

    jankolo napisał:
    Czy mógłby kolega to jaśniej napisać i wytłumaczyć skąd się wziął tlenek węgla? Czyżby pokazał się niedomiar tlenu?

    Tutaj mój błąd, ponieważ sonda Lambda mierzy ilość Tlenu w spalinach.

    jankolo napisał:
    Proszę wytłumaczyć sens usuwania do atmosfery tlenu wydzielonego podczas elektrolizy i zasysaniu powietrza w którym jest taki sam tlen, tylko z domieszką 79% azotu? Z tekstu kolegi wynika, że gdyby doprowadzać do cylindrów czysty tlen zamiast powietrza, to byłoby gorzej/

    Jeśli chodzi o to to czytałem na w innym temacie że samego Tlenu nie powinno się podawać ponieważ w kontakcie z olejem potrafi wybuchnąć, więc zanim dotrze do komory spalania to już wybuchnie. (Mówię o tym co inni pisali w tamtym temacie)
    Poza tym jeśli sonda lambda mierzy ilość Tlenu w spalinach to jeśli poda się benzynę i Wodór to jeśli wodór zwiąże się tlenem to tlenu będzie za mało dla wiązania dla benzyny (tak na chłopski rozum) i układ będzie podawał mniejszą ilość benzyny do układu. (Chyba że się mylę to proszę o poprawienie)

    jankolo napisał:
    Kolega również może sprawdzić, i to nawet na naszym forum. Sprawa policyjnego samochodu "na wodę" pokazywanego przez jedną ze stacji telewizyjnych w USA zakończyła się w sądzie, ponieważ to było oszustwo, a policja została w to bez ich wiedzy wkręcona.

    Odsyłam do tekstu mojego na początku tego postu.
    Dodatkowo słyszałem też o tym że tym nie zajmuje się policja tylko FBI jako bezpieczeństwem państwa.
    Dlaczego chcieli by się takich rzeczy pozbyć?
    Proste, koncerny na ropę by poupadały, akcyzy z paliwa by nie było....
    Jeśli by założyć to że ten układ działa to państwo Amerykańskie dążyło by do tego aby zapomniano o tym wynalazku.

    PS: Odnośnie tematu.
    Planuję zrobić własną wersję generatora HHO i sprawdzić jak się sprawuje.
  • #233
    jankolo
    R.I.P. Zasłużony dla elektroda
    tdx110 napisał:
    Nie wiem czy kolega wie że w Ameryce jest takie prawo coś w stylu "działanie na szkodę państwa".
    Chodzi o to że jak ktoś działa na szkodę państwa to mogą go zamknąć bez większych powodów.
    Poza tym jeśli wziąć pod uwagę ten przepis to policja mogła by specjalnie zazucić oszustwo.

    Najpierw proszę znaleźć artykuły o tej sprawie i przeczytać je, to może potem nie będzie potrzeby usilnego ratowania się snuciem bezsensownej spiskowej teorii dziejów. O tej sprawie kolega gdzieś zasłyszał, sam o niej słowa nie przeczytał, a studentowi kierunku technicznego tak się postępować nie godzi.

    tdx110 napisał:
    Poza tym proszę zwrócić uwagę na to iż dużo energii może być jeszcze w silnikach niewykorzystane, gdzie chodzi mi o energię mechaniczną.

    Proszę przybliżyć nam tą niewykorzystaną energię.

    tdx110 napisał:
    Jeśli chodzi o to to czytałem na w innym temacie że samego Tlenu nie powinno się podawać ponieważ w kontakcie z olejem potrafi wybuchnąć, więc zanim dotrze do komory spalania to już wybuchnie. (Mówię o tym co inni pisali w tamtym temacie)

    A skąd ten olej może się znaleźć w układzie doprowadzania mieszanki paliwowo-powietrznej? Mam wrażenie, że kolega słyszy, że coś dzwoni, tylko nie wie, w którym kościele.

    tdx110 napisał:
    Poza tym jeśli sonda lambda mierzy ilość Tlenu w spalinach to jeśli poda się benzynę i Wodór to jeśli wodór zwiąże się tlenem to tlenu będzie za mało dla wiązania dla benzyny (tak na chłopski rozum) i układ będzie podawał mniejszą ilość benzyny do układu. (Chyba że się mylę to proszę o poprawienie)

    Chyba kolega mętnie tłumaczy. Proszę spróbować jeszcze raz. Jeżeli kolega podaje benzynę i wodór to skąd tlen, który ten wodór "zwiąże"?

    tdx110 napisał:
    Dodatkowo słyszałem też o tym że tym nie zajmuje się policja tylko FBI jako bezpieczeństwem państwa.
    Dlaczego chcieli by się takich rzeczy pozbyć?
    Proste, koncerny na ropę by poupadały, akcyzy z paliwa by nie było....
    Jeśli by założyć to że ten układ działa to państwo Amerykańskie dążyło by do tego aby zapomniano o tym wynalazku.

    Spiskowa teoria dziejów jest dobra na wszystko, a najlepsza jest na brak rzeczowych argumentów. A już najlepsza jest na brak wiedzy.

    tdx110 napisał:
    Planuję zrobić własną wersję generatora HHO i sprawdzić jak się sprawuje.

    I wtedy proszę napisać następny post, bo dopiero wtedy kolega będzie naprawdę uprawniony do zabierania głosu w temacie.
  • #234
    _jta_
    Specjalista elektronik
    :arrow: tdx110
    To może napisz o wynikach (kilka pytań napisałem w #214, mam nadzieję, że odpowiesz na nie w opisie wyników), jak już zrobisz? Jak dotąd piszesz w trybie warunkowym, powtarzając w kółko "jeśli". A jeśli nie? Dużo tu już pisało takich, co planowali, twierdzili że uzyskają coś rewelacyjnego, tylko nikogo takiego, kto by takie rewelacje opisał jako wynik doświadczenia, a nie jako plany. Plany można mieć, na przykład co zrobimy po wygraniu głównej nagrody w Totka, ale nie warto zbytnio się angażować w ich tworzenie. Z tego powodu, dopóki nie potwierdzono takiego rewelacyjnego działania, przyjmujemy że go nie ma; gdyby było wiarygodne potwierdzenie, to można by sprawdzić - dopóki nie ma, nie warto, szkoda zachodu. Chcesz sprawdzić - rób to, dzięki temu inni nie będą potrzebowali. Tylko po co tyle o tym trąbisz?

    Może jeszcze przypomnę, w #204 08 Cze 2013 10:31 pisałeś: 1. Jak to mój profesor mówił z wydziału, "jedno ziarenko piasku posiada w sobie tyle energii że jest w stanie podnieść na kilka metrów do góry każdego człowieka na ziemi". A w #218 08 Cze 2013 10:31 było: moi doktorzy i profesorowie zgodnie stwierdzili to samo - jakoś przybyło głoszących ten pogląd, a przecież nie było zajęć, tylko sesja, do tego wysokość się nie zgadza, może miało być kilka milimetrów? Rozumiem z tego, że w tym, co piszesz, wiele jest wytworem twojej wyobraźni, z wynikami może być tak samo - więc wypada wymagać, żebyś udostępnił sprzęt do sprawdzenia tych wyników - bo inaczej może będzie tak, że przejedziesz kilkaset metrów, a napiszesz, że kilometrów, bo ci się jednostki pomylą?
  • #235
    tdx110
    Poziom 18  
    Nie. Dokładnie doktor mówił o metrach. Może to jemu się jednostki pomyliły, może coś innego. Nie mam zamiaru dociekać dlaczego tak powiedział, ale tak powiedział na wykładach.
    W planach mam teraz, ponieważ materiały już praktycznie wszystkie mam i jedyne co mnie ograniczało to czas.
    Teraz jak pozaliczam to co mi zostało to wykonam takowy układ i przedstawię wyniki bez względu na to czy są one dobre czy też złe.
    To tyle co mogę powiedzieć na ten temat.
  • #236
    kEhYo77
    Poziom 19  
    Cytat:
    jankolo : Proszę wytłumaczyć sens usuwania do atmosfery tlenu wydzielonego podczas elektrolizy i zasysaniu powietrza w którym jest taki sam tlen, tylko z domieszką 79% azotu? Z tekstu kolegi wynika, że gdyby doprowadzać do cylindrów czysty tlen zamiast powietrza, to byłoby gorzej


    Z tego, co ja się do tej pory dowiedziałem o HHO na ten temat, to to, że wodór spala się ok 6 razy szybciej niż mieszanka benzyny. Dlatego kluczowym elementem instalacji w aucie jest zmniejszenie prędkości spalania mieszanki wodoru, tak by dynamika procesu zbliżyła się do benzynowej. Uzyskać to można poprzez zmniejszenie ilości dostępnego tlenu do reakcji. S. Mayer rozrzedzał wodór mieszając pozbawione tlenu 'spaliny' z wydechu w powietrzem z atmosfery w swoim 'fuel procesorze'.
  • #237
    vodiczka
    Poziom 43  
    tdx110 napisał:
    Jeśli komuś to działa to on nie musi wiedzieć dlaczego to działa, natomiast jeśli Pan mówi że nie działa to proszę to pokazać.
    Jak to mówił Albert Einstein

    Cytat:
    Nawet największa liczba pozytywnych eksperymentów nie dowodzi bezspornie słuszności teorii, ale już pierwszy negatywny staje się jej grobem

    Więc Pańską teorią jest że to nie może działać, ale jeśli znajdzie się użytkownik, który stwierdzi że to działa to Pańska teoria pójdzie "do piachu".

    Einstein nie żyje i w grobie się przewraca, że student (!) opacznie rozumie jego słowa lub świadomie nimi manipuluje.
    Teorią a raczej hipotezą "nawiedzonych", "intelektualnie sprawnych inaczej" i zwykłych oszustów jest to, że stosowanie mieszanki HHO (lub czystego wodoru) z benzyną powoduje oszczędność paliwa od 5 do 30 procent. Jak dotąd nikt nie zamieścił na tych stronach przeprowadzonego osobiście i udokumentowanego eksperymentu, który by tę teorię potwierdził. Natomiast kolega loduchowski przeprowadził eksperyment, który dał wynik negatywny.
    tdx110 napisał:
    Teraz jak pozaliczam to co mi zostało to wykonam takowy układ i przedstawię wyniki bez względu na to czy są one dobre czy też złe.
    To tyle co mogę powiedzieć na ten temat.

    I to jest postawa godna studenta uczelni technicznej a nie mniemanologii stosowanej :D
  • #238
    saskia
    Poziom 38  
    Juz sporo czasu sledze ten watek i dzieki niemu oszczedzam ok. 55 % paliwa w porownaniu z wczesniejszym zuzyciem. :-) :-)
  • #239
    loduchowski
    Poziom 9  
    No to kolego prosimy troche wiecej na temat, bo jak sam pewnie zauwazyles, jak na lekarstwo takich uztkownikow, ktorzy by chcieli cos powiedziec o tak duzych oszczędnościach.
  • #240
    jankolo
    R.I.P. Zasłużony dla elektroda
    loduchowski, post kolegi saskia jest ironiczny przecież!

    PS. Loduchowski, jak dotychczas to niechlujstwo z Twoich postów usuwam. Ale wkrótce mi się to znudzi. Weź sobie to do serca i pisz po ludzku.