Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Computer Controls
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

HHO - Wnioski po instalacji

kurpiq 04 Lip 2013 21:20 134868 271
  • #241
    saskia
    Poziom 38  
    Nie jest tak calkiem ironiczny, bo oszczedzam dzieki drugiemu autku ktore malo pali, a przy okazji mam juz spora wprawe w jezdzie na luzie z gorki. :-)
    Zamiast 15-22 litry diesla/ 100km (Nissan Patrol) spalam maluszkiem (Renault Scenic 1.6 16v) 4.5-6l benzyny/100km.
    Z uwagi na to ze uzywam 2 aut, to na przejechanie nimi 100km wypada mi ok. 9-9.5l zamiast 15-22l jednym autem. :-)
    Przy tankowaniu zawsze mowie Ha Ha, Oj, jak malo pali. :-)
  • Computer Controls
  • #242
    wirusa
    Poziom 12  
    Jeżeli mój silnik ma 2500 ccm i na luzie ma 750 obr/min to wg mnie pobiera 750x2500 ccm powietrza a to wynosi 1875 litrów powietrza na minutę. Tlenu w powietrzu jest 21% czyli moje auto na minutę zużywa 0,21x1850=393 litry tlenu. To gdzie i w czym pomaga ten 1 litr wytworzony z HHO ? To chyba nie ta skala .
  • #243
    saskia
    Poziom 38  
    Ciut mniej niz polowe tego. Pamietaj ze na jeden cykl ssania, masz 2 obroty walu. :-)
    Oczywiscie to i tak nie zmienia zbytnio skali.
  • #244
    zimny8
    Poziom 33  
    wirusa napisał:
    To gdzie i w czym pomaga ten 1 litr wytworzony z HHO ?

    Efekt placebo, powoduje ze zaczynasz wierzyć i właściwie nie wiadomo dlaczego bo nie czerpiąc żadnych profitów starasz się to przekonanie wmówić na wszelkich forach innym.
  • #245
    gondoljerzy
    Poziom 23  
    Liczycie zapotrzebowanie silnika na tlen przyjmując jego pojemność i obroty. Poważny błąd. Silnik nie zasysa aż takich ilości powietrza. O wiele łatwiej policzyć względem zużycia paliwa. Jeśli na wolnych obrotach silnik spala np 0,3 litra paliwa na godzinę, to na minutę będzie to 5 ml. Przeliczając na masę mamy jakieś 3,75 grama na minutę. Stosunek powietrza do paliwa dla benzyny to w przybliżeniu 15/1. Więc na wolnych obrotach, w ciągu minuty, silnik zasysa około 56 litrów powietrza.
    W czasie jazdy na trasie zużycie 6 litrów. Przyjmijmy, że to jest zużycie na godzinę. Przeliczając podobnie otrzymujemy 1125 litrów powietrza w ciągu minuty.
  • #246
    Radd
    Poziom 12  
    Cylinder nie zasysa ilości powietrza określonej jego pojemnością ze względu na to że dolot powietrza jest znacznie zwężony i określony wymiarami i ilością zaworów. Także przy wysokich obrotach w cylindrze względem otoczenia będzie istniało podciśnienie, czyli powietrze będzie rozrzedzone. Dlatego tego typu obliczenia mają się nijak do rzeczywistości.
  • #247
    trymer01
    Moderator Projektowanie
    drzasiek napisał:

    vodiczka napisał:

    Więc znajdź jakiś wiarygodny powód a nie: może tak, może inaczej.

    Dokładnie o to mi chodzi.
    Chcę znaleźć wiarygodny powód, że działa albo nie działa. Narazie nie ma żadnego wiarygodnych informacji że działa, ale też nie ma żadnych wiarygodnych informacji, że nie działa.


    I ten fragment Twojej wypowiedzi powinien zakończyć tę dyskusję.
    A to dlatego, że w każdej dyskusji/rozważaniu obowiązuje uniwersalna zasada, iż jeśli brak dowodów na poparcie jakiejś tezy - to ta teza jest pusta. Brak dowodów? - to o czym tu dyskutować?
    To Ty stawiając tezę masz obowiązek ja udowodnić. A nie Twój oponent obalać ją. Tego wymaga ekonomika dyskusji - bo stawiać tez bez dowodów można w nieskończoność.
    A w końcu wynika to ze starej zasady zwanej "brzytwą Ockham'a"
    Niniejszą wypowiedzią skapitulowałeś i przyznałeś rację oponentom - zwłaszcza, że napisałeś to wytłuszczonym drukiem, więc chyba wiedziałeś co pisałeś?
  • Computer Controls
  • #248
    kybernetes
    Poziom 39  
    Tylko, że my tutaj na forum żadnych tez nie stawiamy. Całe to gadanie opiera się na tym, że gdzieś ktoś i coś zrobił a może i nie zrobił, a teraz cały internet o tym huczy, więc ludzie ciekawi na ile to ma sens i dlaczego może działać albo i nie może. Toteż cały Twój wywód, panie trymer01 nie ma odniesienia do naszej sytuacji.
  • #249
    _jta_
    Specjalista elektronik
    Ludzie chcieliby jeździć za pół (a lepiej całkiem) darmo, więc jak ktoś napisze, że HHO działa, to chcą, żeby to była prawda, szukają potwierdzenia i wydaje sie im, że je widzą, choć naprawdę go nie ma - więc nic dziwnego, że "cały internet o tym huczy", a oszuści widzą w tym okazję, żeby naciągać naiwnych.
  • #250
    trymer01
    Moderator Projektowanie
    T.zw. "myślenie życzeniowe".
    @kybernetes; - nie chcę dyskutować n/t HHO, odniosę się tylko do Twojej wypowiedzi -
    kybernetes napisał:
    Toteż cały Twój wywód, panie trymer01 nie ma odniesienia do naszej sytuacji.


    Trafiłeś kulą w płot. Nie widzisz cytatu w moim poście? Cytowałem konkrety.
    Kol. drzasiek stawiał tezę, że HHO działa katalizująco, dyskutował przez bodajże dwie strony, obiecywał dowody i budowę układu - i jak to ktoś wcześniej napisał - jest jednym z takich "zapaleńców", którzy pojawiaja się tu (m.in.) ze swoimi rewelacjami, by potem zniknąć. Ale głupstwa tu wypisywane - pozostają.
  • #251
    zimny8
    Poziom 33  
    Jak ktoś chce tanio jeździć to wie co zrobić, kupić benzyniaka z instalacją gazową albo takową zainstalować.
    O co więc chodzi? koledzy wyżej słusznie zauważyli.
  • #252
    syfonsyfon
    Poziom 9  
    Bodajże 1997-8r w Jeleniej na placu koło biura w którym pracowałem, powstało zbiegowisko. Jakiś gość z Kowar zderzał się z murkiem, tzn rozpędzał "malucha" i wjeżdżał nim w murek. Nie zainteresowało mnie to zbytnio, miałem co robić.
    Po jakimś czasie słyszałem o nim tu i ówdzie. A to miejscowy gangster wspomagał prace nad jego wynalazkiem, a to jacyś naukowcy odrzucali jego pomysły jako niemożliwe. Aż w końcu z Krakowskiej AGH pewien naukowiec zajął się tym w końcu i rzekł że tego typu odkrycie powinno się pojawić w czasach Galileusza, Kopernika lub Newtona - wtedy by się ktoś tym zajął. Potwierdził empiryczne doświadczenia wynalazcy. Słyszałem że by kupić jego patent przyjeżdżali przedstawiciele potęg motoryzacyjnych - po to by "kupić i zakopać". Bo jaki szanujący się biznesmen chciałby wypromować coś co go zrujnuje.. Po co produkować zderzak który przy zderzeniu nie dość, że chroni pasażerów to jeszcze pomniejsza straty materialne - sprzedaż części zamiennych by spadła - tysiące ludzi straciłoby pracę itd itp..
    Naukowcy uzbrojeni w nowoczesne narzędzia badawcze nie będą prowadzić badań , które uszczupliłyby stan posiadania ich mocodawców..
    Tak świat nie działa.. politycy i biznesmeni nie działają dla dobra społeczności. Społeczność ma pracować i konsumować - zapomnieli o prawości i sprawiedliwości.
    Chciwość, pożądanie i strach - to napędza ich działania.
    Dla dociekliwych - historia choćby odkurzaczy bezworkowych - wymyślonych w latach bodajże 70, wdrażanych w l 90.

    Ludzie którzy są kreatywni, ciekawi świata , pionierzy nigdy nie mięli lekko.

    HHO - faktem jest, że skład spalin zmienia się z włączonym w obieg układem wytwarzającym i podającym silnie zjonizowaną mieszaninę gazów H i OH. Praktycy i entuzjaści zauważyli pewne efekty - zastanów się kolego nad tym, nie negując i nie deprecjonując ich spostrzeżeń. Piszą językiem nieprecyzyjnym, idą interpretując w niewłaściwym kierunku? i co z tego - wiele odkryć naukowych dokonano przez przypadek albo we śnie - i mimo to korzystasz z maszyny do szycia, uczysz się o strukturze benzenu, albo napinasz łuk bloczkowy - a te trzy wymienione z wielu , przyśniły się ludziom, któży wdrożyli je do produkcji.

    Potrzeba połknąć i wydalić dumę żeby coś stworzyć.

    Myślę osobiście, że powyżej opisany efekt jest związany z kinetyką reakcji, propagacja płomienia w komorze spalania ma większą prędkość , stąd przed otwarciem zaworu wydechowego mieszanka spala się w dużo większym stopniu niż bez "HHO". Jonizacja gazu również ma wpływ na mieszanie się powietrza z paliwem w wyniku czego spalanie jest skuteczniejsze. Propagacja płomienia w wodorze jest kilkukrotnie szybsza niż w mieszance paliwowo-powietrznej. (Proszę pamietajcie w swoich obliczeniach że tlen stanowi 20% składu powietrza.) Taki kierunek badań bym przyjął, zamiast marudzić i każdą dyskusję praktyków-amatorów-entuzjastów obracać w opowieść o winie i karze. To że jeden z drugim nie skończył studiów i nie potrafi wysłowić się w sposób , który łaskawie mógłbyś zaakceptować a później obalić spektakularnie ku chwale i utrzymaniu status quo,
    to, nie znaczy że ci ludzie są durni i że nie mają doświadczeń, obserwacji i dokonań. Mądrość i inteligencja to nie to samo, tak że wrzućcie na luz i dajcie się ludziom wypowiedzieć, wyłówcie z tego co piszą rzeczy do przemyślenia.
    tyle, pozdrawiam.



    Nasz wynalazca jednak chciał rzecz [/table]
  • #253
    _jta_
    Specjalista elektronik
    syfonsyfon - Zbudowałeś coś, działa, masz coś ciekawego do pokazania? Jeśli tak, to opisz, co uzyskujesz - jeśli rzeczywiście ciekawe i będę mógł to sprawdzić, gwarantuję poparcie dla rozpowszechnienia tego wynalazku. Jeśli nie, to nie pisz tu bzdur, bo szkoda miejsca, w każdym razie w temacie, gdzie mają być wnioski po instalacji, a nie domniemania. A o tym wynalazcy z Kowar czytałem sporo (i napisałem o tym na forum), bierze grube miliony dofinansowania, a żadnych pozytywnych rezultatów nie widać. Z HHO też tak ma być? Jeśli tak, to szkoda gadać.
  • #254
    syfonsyfon
    Poziom 9  
    Szanowny Kolego widzę żeś zaliczył już ponad 20 tysięcy pyskówek.. łał

    Pisząc "bzdury" chcesz mnie obrazić czy sprowokować do dwadzieścia tysięcy..n+1 pyskówki, zawsze czujny obrońco pozycji..

    Tak zbudowałem coś, jednak z tobą się nie podzielę, boś gotów do sprzeczki-o-co-kolwiek

    "just the anty"

    Chcesz mnie sprowadzić do swojego poziomu i zatłuc doświadczeniem... :)
    A nie ładnie..
  • #255
    _jta_
    Specjalista elektronik
    Użyłem określenia "bzdury" warunkowo - jeśli nie masz nic do pokazania. Rozumiem, że nie masz, więc czujesz się urażony. Masz coś do powiedzenia na temat "wnioski po instalacji"?

    Takich, co pisali "trzeba pomyśleć, jak to zrobić, i coś się wykombinuje", było już bardzo wielu; takich, co pisali, że zrobili i mają oszczędność paliwa, niewielu; a nie przypominam sobie ani jednego, który by przedstawił jakieś wiarygodne informacje - jak komuś "działało", to takiemu, który nie umiał sprawdzić, czy ma oszczędność paliwa dzięki HHO, czy nie. Dlatego ktoś założył ten temat, żeby o HHO pisali ci, którzy sami to zrobili, a nie ci, co namawiają, by to zrobić.
  • #256
    vodiczka
    Poziom 43  
    syfonsyfon napisał:
    Jakiś gość z Kowar zderzał się z murkiem, tzn rozpędzał "malucha" i wjeżdżał nim w murek.. Po jakimś czasie słyszałem o nim tu i ówdzie... . Aż w końcu z Krakowskiej AGH pewien naukowiec zajął się tym w końcu i rzekł że tego typu odkrycie powinno się pojawić w czasach Galileusza, Kopernika lub Newtona

    Coś słyszałeś tylko nie wiesz w którym kościele bili w dzwony. Gdyby Łagiewka coś sensownego wynalazł, dawno znalazł by sponsorów (niekoniecznie z branży motoryzacyjnej) i tłukliby takie zderzaki do kilku najbardziej popularnych modeli samochodów.
    To co wynalazł Łagiewka ja "odkryłem" w wieku 6 lat w samochodzie strażackim, który dostałem na gwiazdkę :D
  • #257
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  
    ½Jω² Czy to gość z Łagiewnik stosuje w zderzakach?

    Teraz dodaj swoją terorie względem HHO?
  • #258
    JohnRing
    Poziom 14  
    @syfonsyfon
    Wiedz, że poziom dysput tu występujących zniechęcił nie jednego do udzielania się, lecz mimo tego są osoby, które nie dają się zaszufladkować i nie przyjmują świata "na słowo" takim jak próbują to przedstawiać inni.
    Z tego co zauważyłem to działania moderatorów powodują, że dyskusje schodzą "do podziemia". Może to taka naturalna kolej rzeczy...
  • #259
    _jta_
    Specjalista elektronik
    Może przypomnę początek tego tematu: 14 Sie 2012 17:34 kurpiq napisał ostatnio stałem się posiadaczem Generatora HHO; podał, że zużycie paliwa wzrosło o 0.3 litra na postoju (nie napisał, na jaki czas, podał jedynie, że urządzenie pobiera 6A - jak można policzyć, odpowiada to mocy 75W, albo energii 4.5kJ w ciągu minuty, 270kJ w ciągu godziny; 0.3 litra paliwa to około 10MJ energii cieplnej (znacznie mniej uzyskuje się mechanicznej z silnika przy spalaniu tej ilości paliwa). Nieco później (14 Sie 2012 21:23) zapowiedział Zużycie zmaleje osiągi też i to była jego ostatnia wypowiedź w tym temacie (jakkolwiek wypowiedział się 03 Mar 2013 12:39 w innym) - najwyraźniej nie miał chęci więcej o tym pisać. Czy mamy jakieś konkretne (w miarę możliwości bardziej konkretne) i "z pierwszej ręki" informacje o innym przypadku zastosowania HHO?
  • #260
    syfonsyfon
    Poziom 9  
    Bernard Shaw powiedział coś takiego:

    Jak ktoś umie - to robi
    Jak nie umie - to uczy
    Jak nie umie uczyć - uczy nauczycieli..

    pozostawił wiele ciekawych myśli, np:
    "Pa­pieros to śmier­dzące ziele, z og­niem po jed­nej i głup­cem po dru­giej stronie."

    A kiedyś, w cza­sie roz­mo­wy o osiągnięciach współczes­nej (początek XX wieku) techni­ki, Geor­ge Ber­nard Shaw powiedział:
    "- Te­raz, gdy już nau­czy­liśmy się la­tać w po­wiet­rzu jak pta­ki, pływać pod wodą jak ry­by, bra­kuje nam tyl­ko jed­ne­go: nau­czyć się żyć na ziemi jak ludzie."
    (dodałbym rozmawiać jak ludzie)

    Mimo wiedzy i inteligencji technologii, a w tym informatyki, tego jeszcze nie nauczyliśmy się :(
    Bo do tego
    potrzebna jest mądrość - nie inteligencja..

    z HHO jest jak z CO2 (też jest gazem:)

    Otóż potrzeba zastanowienia by pójść pod prąd, to piszę by powiedzieć o postawie umysłu, a nie emocji:
    kilka faktów:
    Co2 nie jest zanieczyszczeniem, ale naturalną substancją która jest głównym pożywieniem wszystkich roślin, a zwiększenie stężenia Co2 przyspiesza wzrost roślin.
    Co2 występuje w minimalnym stężeniu około 0.05% w atmosferze
    wulkany produkują więcej Co2 niż ludzie
    zwierzęta produkują więcej Co2 niż wulkany
    procesy gnicia i kompostowania w naturze produkują więcej Co2 niż zwierzęta
    oceany wydzielają więcej Co2 niż wszystkie powyższe źródła Co2 razem wzięte

    Czy nadal myślisz , że zapalając zapałkę zmieniasz klimat na ziemi...?

    Egipscy kapłani używali wiedzy o naturalnym zjawisku zaćmienia słońca do kontroli tłumów i utrzymania władzy.. może nadal jeszcze jakieś naturalne procesy są do "wykorzystania" do zawładnięcia myślami tłumu. Nic tak nie jednoczy stada owiec jak strach..
    Słyszałem wypowiedzi naukowców, że zmiany klimatyczne są procesem cyklicznym.. jak byłeś w podstawówce to mówiono coś o pierwszym zlodowaceniu, o drugim.. i że to cyklicznie.. eh, coś tam się przypomina?

    Ogólna pop-wiedza, badania ludzkich upodobań skutkują ogromną kasą.. Mięliśmy przykłady w naszej nieodległej historii (Niemcy, Polska, ZSRR)- manipulacja faktami ku zmianie kierunku rozwoju społeczeństwa to nie jest teoria spiskowa ale fakt historyczny XX w i nie tylko..

    Co to ma do nas i do HHO:) ?

    Sam nie masz na to czasu i pieniędzy aby przeprowadzić tysiąc eksperymentów, ba tysiące eksperymentów - entuzjaści mają ten zasób. Czytam sobie o HHO i widzę, że piszą "bzdury" ale nie o bzdurach, ale o faktycznie istniejących instalacjach.. jeśli ich zniechęcisz postawą mądrali i zabijesz inwektywami - to co oprócz mołojeckiej chwały osiągniesz..?

    Natomiast jeśli wyłowisz rzeczy ciekawe i serdecznie pokierujesz "entuzjastę" światłymi radami to zyskasz silne narzędzie do zbadania sprawy.. może wspólnie (takie słowo w słowniku j.polskiego istnieje, chociaż pycha-duma-sarmacka zniszczyła jego znaczenie dodając znaczenie "przeciw", tzn "jeśli wspólnie to przeciw - komuś lub czemuś"; zamiast "wspólnie = dla dobra z poddaniem przywódcy, z poświęceniem.." , przywódca jest konieczny aby nadać kierunek wspólnemu wysiłkowi, mówię nawet o małej grupie, rodzinie, społeczności."

    Podałem tezę do zbadania w pierwszym poście, mam wykształcenie mat-fiz-chem UWr, myślę ciekawą do zbadania tezę. Sam coś robię , i być może się podzielę.

    To Tymczasem Borem Lasem :)

    Łągiewka, nie Łagiewka - ostatnio słyszałem o projekcie zderzaka dla tankowców, zainteresował się ktoś na bliskim wschodzie, jakiś szejk .. nafta, kasa itd
    Wiem, że pracuje nad silnikiem inercyjnym..

    Jeśli wiedza staje się religią to zmiana musi przyjść jak rewolucja..niestety
  • #261
    saskia
    Poziom 38  
    Podoba mi sie twoja wypowiedz, sam bym tego lepiej nie opisal.
    Zdanie najwazniejsze to bedzie ;" Ogólna pop-wiedza, badania ludzkich upodobań skutkują ogromną kasą.. Mięliśmy przykłady w naszej nieodległej historii (Niemcy, Polska, ZSRR)- manipulacja faktami ku zmianie kierunku rozwoju społeczeństwa to nie jest teoria spiskowa ale fakt historyczny XX w i nie tylko.. "
    Wlasnie w tym i podobnych tematach, wielu uzywa zdania "teoria spiskowa", a faktem jest ze spiski mamy nie tylko w historii, ale na codzien, non stop ktos spiskuje przeciwko innym i nie ma w teorii spiskowej nic nieralnego, to sa same codzienne fakty.

    Ps.
    Pamietam tez okreslenie Bernarda Shaw-a, na tamat wedkarstwa. " Dwa robaki na dwu koncach kija". :-)
  • #262
    jamtex
    Poziom 23  
    A jak się te powyższe rozważania mają to HHO?
    Kolejna jałowa dyskusja, tym razem prowadzona przez "praktyków" :)

    Mam nadzieję, że mod to posprząta!

    G.B. Shaw powiedział też:

    #1
    Cytat:
    Jestem szczęśliwy, że już jakieś sześć lat temu, kiedy rozpowszechniane przez prasę angielską oszczerstwa o Leninie prześcignęły nawet potwarze rzucane na Washingtona w roku 1780 – w dedykacji, jaką umieściłem na jednej z moich książek, którą posłałem Leninowi, powitałem w nim największego męża stanu Europy… Nie wątpię, że przyjdzie dzień, kiedy w Londynie obok posągu Wellingtona stanie posąg Lenina…


    #2
    Cytat:
    Religia ma zawsze rację. Religia chroni nas przed wielkim problemem, wobec którego wszyscy stajemy. Nauka zawsze się myli: to najwymyślniejsza ze sztuczek człowieka. Nauka nie potrafi rozwiązać żadnego problemu bez tworzenia kolejnych dziesięciu.



    Faktycznie, myśli miał natchnione i postępowe jak mało kto....


    Ostatni, dedykuję Tym którzy (nic nie robiąc/konstruując) uparcie bronią HHO:

    Cytat:

    Zdolny tworzy, niezdolny poucza.
    oraz
    Kto nie potrafi się uczyć – naucza.
  • #263
    vodiczka
    Poziom 43  
    syfonsyfon napisał:
    Łągiewka, nie Łagiewka - ostatnio słyszałem o projekcie zderzaka dla tankowców, zainteresował się ktoś na bliskim wschodzie, jakiś szejk .. nafta, kasa itd

    Archimedes powiedział "dajcie mi punkt podparcia a poruszę Ziemię" Pan Łągiewka miał prawo powiedzieć "dajcie mi kasę a zbuduję zdarzak do tankowców"

    Dlaczego?

    Technicznie taki projekt jest możliwy, Łągiewka niczego nie wynalazł. Wykorzystał znane od lat zjawisko kumulowania energii przez wirującą z coraz większa prędkością masę (vide: mój strażacki samochód z 1956 r) czyli jego "wynalazek" działa zgodnie z prawami fizyki a jego stwierdzenie, że kumuluje więcej energii niż wynika z tych praw można między bajki włożyć.
    Natomiast HHO musiałoby działać wbrew prawom fizyki aby dało dodatkową energię.
  • #264
    kybernetes
    Poziom 39  
    vodiczka napisał:
    Natomiast HHO musiałoby działać wbrew prawom fizyki aby dało dodatkową energię.

    Mógłbyś rozwinąć?
  • #265
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  
    Podstawowe pytanie dla wszystkich w jaki sposób by miało działać to HHO i jaki z tego pożytek.
    Może w ten sposób coś sie wywnioskuje.
  • #266
    vodiczka
    Poziom 43  
    kybernetes napisał:
    Mógłbyś rozwinąć?

    Nie chce ci się sięgnąć do moich (i nie tylko moich) wcześniejszych postów?
    Aby HHO dało efekt mniejszego spalania prąd do elektrolizy musiałby być uzyskany mniejszym nakładem energii niż energia uzyskana ze spalenia HHO.
    Możliwe, że jakaś instalacja dała pozorny efekt ale tylko dlatego, że silnik nie był dobrze wyregulowany (nie pracował w optimum) a dodatek HHO przypadkowo przesunął jego punkt pracy w stronę optimum choć równie dobrze mógł przesunąć w drugą stronę.
    Nie wykluczam, że opracowanie silnika specjalnie przystosowanego do spalanie mieszanki HHO i paliwa w ściśle określonych proporcjach pozwoli na nieco mniejsze zużycie paliwa niż w przypadku tradycyjnego silnika o tej samej mocy ale to już inne zagadnienie.
    Podobnie masz z LPG, nieco gorsze wyniki przy przejściu z benzyny na gaz a gdybyś silnik przystosowany do pracy na LPG i to o ściśle określonej proporcji propanu i butanu zasilił benzyną w postaci pary efekt też byłby gorszy.
  • #267
    _jta_
    Specjalista elektronik
    Co do stosowania HHO w silniku, to zwykle jest to łączone z oszukiwaniem sondy lambda (czy jak się to nazywa). W związku z tym do zbadania, czy HHO coś daje, należałoby zebrać wyniki testów: bez HHO i bez oszukiwania sondy, z HHO bez oszukiwania sondy, z HHO i z oszukiwaniem sondy, bez HHO z oszukiwaniem sondy; ponadto nie wystarczy pomiar zużycia paliwa, należy jeszcze mierzyć styl jazdy i osiągi silnika - a jeszcze lepiej ustawiać oszukiwanie sondy z HHO i bez tak, by silnik miał takie same osiągi przy minimalizacji zużycia paliwa i wtedy porównać zużycie paliwa. Mam wrażenie, że na ogół ktoś porównuje zużycie paliwa bez HHO i bez oszukiwania sondy ze zużyciem z HHO i z oszukiwaniem sondy, na dodatek nie mierząc wpływu tych zmian na osiągi silnika. Autor tematu przyznał, że po oszukiwaniu sondy oczekuje gorszych osiągów silnika (i że samo podłączenie HHO zwiększyło mu zużycie paliwa), a za to mniejszego zużycia paliwa - jednak mniejszego zużycia paliwa nie potwierdził. Sugeruje to wniosek, że bez nieakceptowalnego pogorszenia działania silnika podłączenie HHO nawet z oszukiwaniem sondy nie daje oszczędności paliwa w odniesieniu do silnika bez HHO i oszukiwania sondy.

    :arrow: syfonsyfon - W sprawie CO2 napisałeś sporo bzdur - w szczególności, wulkany niewiele go dają, a wiele innych "źródeł" to naprawdę nie źródła. Ale to nie ten temat.
  • #268
    saskia
    Poziom 38  
    Zapomniales o tych ciagle dymiacych wulkanach, ktore wyziewaja tyle CO2 co duze zaglebia przemyslowe.

    Co do HHO to sadze ze ono samo nie dostarcza wiecej energii (niz uzyta do elektrolizy), ale polepsza wykozystanie i spalanie paliwa podstawowego, podobnie jak uzycie katalizatorow w poprawieniu i umozliwieniu wielu reakcji.
    Oszukiwanie sondy musi miec miejsce, aby komp nie korygowal efektow zmienionego spalania, zmieniajac dawke paliwa.
    Z tego wynikalo by ze albo trzeba by kompa przeprogramowac, tak aby nie reagowal na takie zmiany, a raczej reagowal innacvzej, albo do testow uzywac zwyklego silnika (bez kompa).
  • #269
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  
    A dlaczego nie zastosować katalizatora w celu rozbicia wody na wodór i tlen?
    Albo innej substancji na energetyczne składniki np, zgazowanie polietylenu i następnie spalanie go razem z paliwem?
    Dlaczego wszyscy uwzieli się na wode?

    Albo zaraz za kolektorem umieścić pojemnik ok 2-5kg i wsypywać tam miał węglowy i zgazowywać go.


    Nie czarujmy się gdyby hho działało to policja całego świata czychała by na nielegalne instalacje hho a tak to ma w d.... .
    Pamiętajmy że policja to zła ręka rządu a on sobie nie pozwoli żeby ludzie mieli wygody i taniość.
    Więc co mam zakazywać jak to jest lipa.
    Sprubuj jeden z drugim pojezdzić na oranżadzie czerwonej.......... któa w przeciwieństwie do hho działai można niezle zaoszczędzić.
    Tak samo z alkoholem.....
  • #270
    vodiczka
    Poziom 43  
    Strumien swiadomosci swia napisał:
    Albo innej substancji na energetyczne składniki np, zgazowanie polietylenu

    W czasie okupacji samochody jeździły na holzgas, teraz będą jeździć na jednorazówkach z Tesco :D
    Według różnych źródeł litr benzyny można było zastąpić przez wyprodukowanie gazu drzewnego z 2,5 do 4 kg drewna. Ciekawe ile torebek będzie potrzeba?