Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vw Golf 3 '93 1,6 L ABU - skladanie silnika

15 Sie 2012 08:23 3297 15
  • Poziom 11  
    Witam wszystkich serdecznie.Zakupiłem nie dawno pojazd marki VW Golf 3 z 1993 roku o pojemności 1,6 L z silnikiem ABU. No silnika nie było w środku ktoś go wymontował do naprawy.Silnik wrócił z naprawy po wymianie pierścieni,panewek,pompy wody,paska rozrządu,szklanek. Na wszystko są wystawione faktury z zakupu oraz z naprawy ze specjalistycznej firmy zajmującej się naprawa silników. ale nie został zamontowany w pojeździe i tak go kupiłem i teraz sam zamontowałem silnik,zmontowałem go czyli wszystkie części które były w pojeździe. Ale mam mały problem z elektryka ogólnie z podłączeniem kabli,Wiązka jest cala ale ktoś przed demontażem silnika nic nie opisał co,gdzie i jak i teraz jest problem. Oraz mam problem z podłączeniem obiegu wody w golfie.Czy mogę prosić o wasza pomoc? Z góry serdecznie dziękuje

    Dodano po 2 [minuty]:

    Jeśli ktoś jest w posiadaniu takiego Golfa to prosił bym o wysłanie paru zdjęć na forum I na pewno będzie mi łatwiej go złożyć.Jeszcze raz z góry dziękuje
  • Pomocny post
    Poziom 10  
    Myślę że ze zdjęć też mało co będzie widać może ma na forum ktoś podobnego golfa nie daleko Ciebie .Zawsze to dokładniej i szybciej.
  • Poziom 11  
    No dobra dzięki za pomoc. Ale ze zdjęcia coś bym się chociaż dowiedział bo tak szperałem po necie ale nic nie znalazłem ciekawego wiec proszę wszystkich użytkowników o pomoc bo chciałbym go kompletnie złożyć
  • Poziom 13  
    Nie rozumiem w czym problem, przecież to bardzo prosty silnik.
    Może napisz czego nie możesz podłączyć, najlepiej ze zdjęciem, to podpowiemy.
  • Poziom 11  
    dobra to jakie przewody idą do alternatora??? bo jak na razie mam z tym problem i jakie śruby są potrzebne do zamontowania rozrusznika???

    Dodano po 2 [godziny] 55 [minuty]:

    Bo śrub i tych części jest pełno.Az ciężko się połapać a i jeszcze jedno z kolektora ssącego wychodzi przewód biało-czerwonej otulinie z pojedyncza kostka i gdzie on ma zostać podłączony oraz te dwa wężyki które z niego wychodzą gdzie to ma być wszystko podłączone??

    Dodano po 46 [minuty]:

    A i jeszcze jedno jak myślicie czy lepiej będzie wsadzić silnik wraz ze skrzynia na raz... czy najpierw silnik a potem skrzynie i jeszcze jedno czy jak będę montował skrzynie to w jakiej pozycji ustawić drążek zmiany biegów bo z tego co wiem to wcześniejszy właściciel wyciągając skrzynie z autka miał drążek ustawiony na 3 biegu i tak zdemontował skrzynie czy ja tez muszę go tak ustawić ???
  • Moderator Samochody
    Robson199093 napisał:
    dobra to jakie przewody idą do alternatora?

    Grubszy czerwony z oczkiem na śrubę M8 i cienki niebieski z oczkiem na M5.
    Robson199093 napisał:
    jakie śruby są potrzebne do zamontowania rozrusznika?

    Zmierz jaka maksymalnie długa wejdzie, i zawsze zostawia się min 5mm luzu. Minimalnie ma się wkręcić tyle żeby złapało pełnego gwintu tyle co ma średnicy śruba, czyli M8 ma się wkręcać minimum 8mm.
    Robson199093 napisał:
    przewód biało-czerwonej otulinie

    Tam masz tylko jeden taki grubszy przewód więc nie ma z czym pomylić.

    Wężyki to jeden grubszy idzie do pochłaniacza par paliwa, drugi do termo-zaworka na wlocie powietrza.

    Robson199093 napisał:
    czy lepiej będzie wsadzić silnik wraz ze skrzynia na raz


    Pewnie że razem, i nawet go nie podnosić tylko cały przód w samochodzie zdemontować.

    Wszystko z pamięci pisałem ale chyba nic nie pomyliłem.
  • Poziom 13  
    Silnik wkładaj razem ze skrzynią, jak kolega wyżej napisał, dobrze jest zdjąć przedni pas.
    Drążek zmiany biegów w pozycji neutralnej ma być ustawiony pomiędzy tróją a czwórką.
  • Poziom 11  
    Ok ale jeśli wcześniej przed zdemontowaniem skrzyni była wrzucona 3-ka to co wtedy ??? podobno była tak mi powiedział wcześniejszy właściciel tego golfa
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    Wyłącz ręką bieg cięgłami na skrzyni i zamontuj drążek biegałki w pozycji N (luz) - jak masz względne pojęcie to się odnajdziesz.
  • Poziom 11  
    Dobra panowie a czy mogę zamontować ten silniczek na starych poduszkach??? wcześniejszy właściciel mnie zapewniał ze nie są wybite ani nic im nie grozi. Bo nie telepało karoseria przy ruszaniu... ale dowiem się jak zamontuje silnik bo dziś wrócił od mechanika który potwierdził wszystkie naprawy dokonane przez zeszłych mechaników.
  • Poziom 31  
    Jak nie były wymieniane od nowości -wymień ,guma po tylu latach jest twarda jak kamień .
  • Poziom 14  
    ociz napisał:
    Grubszy czerwony z oczkiem na śrubę M8 i cienki niebieski z oczkiem na M5.
    czerwony z oczkiem na srube a niebieski nie z oczkiem tylko we wtyczce dwupinowej przy czym wykorzystany jest tylko jeden pin, drugi jest wykorzystany w starszych dieslach do obrotka.
  • Poziom 11  
    Panowie pytanie bo mam kłopot ... śruba długości ok 10,12 cm M6 nagwintowana jakieś 3,4 cm czarna gdzie ja wkręcić bo nie wiem wiec proszę o pomoc
  • Poziom 11  
    Sory M8 śruba na klucz 13 i jest od rozrusznika.