Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

bmw e46 1.8 B+LPG - kod błędu check fuel supply falowanie obrotów

15 Sie 2012 13:27 4584 3
  • Poziom 18  
    E46 1.8 B + LPG landi renzo

    Problem wygląda następującą, zmieniałam króciec wody, w tym celu niezbędny jest demontaż górnego kolektora.

    Przed tym zabiegiem samochód chodził idealnie i nie było żadnych błędów. Po odebraniu samochodu z warsztatu zapalił się check. Na wolnych obrotach delikatnie falują obroty, na benzynie i na gazie
    Początkowo myślałem, że jest to wina instalacji gazowej (listwa czarna med ma 10 tysięcy km, parownik Magic 30 tys).
    Gazownik podpiął silnik po komputer i zdiagnozował dwa błędy 171-check fuel supply oraz jeden pochodzący z sondy – nie pamiętam jego nazwy.
    Po skasowaniu błędów i zrobieniu adaptacji od razu wyskoczył błąd ten drugi błąd z sondy, po jego kasowaniu cały czas wyskakiwał.
    Gazownik stwierdził, że do wymiany jest sonda lambda przed katalizatorem jej parametry odbiegały od normy (nie pamiętam, czy sonda pracowała na wolnych obrotach). Dokonał drobnej korekty składu mieszanki.
    Wymieniłem sondę lambdę przed katalizatorem nową – dedykowana bosch, i błędy z sondy nie wyskakują, nie mniej jednak co 70-100 km na gazie i benzynie wyskakuje check „171”.
    Po podłączeniu pod komputer u elektronika majster powiedział, że sonda nie pracuje na wolnych obrotach, na gazie i na benzynie. Niestety nie miał czasu szukać przyczyny, i nadal go nie ma, zapytałem czy przyczyną może być przepływomierz powiedział, że nie odczyny z niego są poprawne.
    Zapytałem również, czy mechanik, mógł mi złożyć źle kolektor, powiedział, że jest to mało prawdopodobne i wyskoczenie błędu zbiegło mi się w czasie z wizytą u mechanika.
    Podjechałem do innego mechanika, żeby posłuchał, czy silnik nie zasysa lewego powietrza, powiedział, że nic takiego nie słychać.

    Przewody i świece wymienione 15 tys temu na NGK oraz regenerowana byłą pompa paliw, . 35 tys temu wymieniona uszczelka pod głowicą i jakieś ponoć uszczelniacze, którymi mogą łapać lewe powietrze, więc to chyba można wykluczyć.
    Macie pomysły od czego zacząć. Dodam, że samochód chodzi normalnie, ma moc itp., nie licząc delikatnego falowania obrotów, prawie nie wyczuwalne.
  • Poziom 34  
    Sprawdzić na analizatorze czy faktycznie uboga mieszanka, jeżeli tak to szukać dziury jak nie to przyglądać się sondzie lambda.
  • Poziom 18  
    Więc tak na początek mechanik wszystkie uszczelki pod górny i dolnym kolektorem - były nieszczelności
    Układa dolotowy szczelny, przy okazji wyczyszczona przepustnica.
    Błędu 171 już nie pokazuje, aczkolwiek cały czas wyskakiwał błąd czujnik stuków jeden i czujnik stuków 2 - przy czym "check" się nie zapala

    Nie słychać żadnych "stuków" charakterystycznych dla spalania sutkowego. Jedynie podczas jazdy przy 4 tys obrotach wzwyż czuć delikatnie szarpanie
  • Poziom 18  
    Dodam, że nadal jest prawie niewyczuwalne falowanie obrotów (wskazówka, lekko czasem lekko drży)

    screeny z inpy,

    bmw e46 1.8 B+LPG - kod błędu check fuel supply falowanie obrotów bmw e46 1.8 B+LPG - kod błędu check fuel supply falowanie obrotów bmw e46 1.8 B+LPG - kod błędu check fuel supply falowanie obrotów bmw e46 1.8 B+LPG - kod błędu check fuel supply falowanie obrotów