Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Daewoo Espero 1,8 CD - wymiana uszczelki miski olejowej.

Nikifor67 16 Aug 2012 10:02 2736 3
  • #1
    Nikifor67
    Level 11  
    Szanowni użytkownicy, jak w temacie chciałbym zasięgnąć informacji dot. wymiany uszczelki w misce olejowej.
    Problem polega na tym, iż dana uszczelka posiada przegrodę metalową..(..) czy możecie mi wyjaśnić dlaczego silnik 1,8 Cd posiada taka przegrodę i w jakim celu się ją tam stosuje. Czy nie wystarczy założyć uszczelkę taka jak w omedze i vectrze typ A. Uszczelka z tych dwóch ostatnich pojazdów jest po obwodzie identyczna, tylko bez przegrody.
    Dlaczego w modelach opli przegroda nie jest wymagana, a w Espero 1,8 CD bazującym na silniku opla juz tak.
    Podobno można na dotychczasowa uszczelkę wykorzystać silikon czerwony +350st celsjusza.
  • #2
    raven155
    Level 14  
    Odnośnie uszczelki się nie wypowiem ale na sylikon radzę uważać. Widziałem kilka silników uszkodzonych przez to, że kanały olejowe zapchane były silikonem. Jeśli już musisz użyć silikonu bardzo dokładnie odtłuść powierzchnie i starą uszczelkę przed naniesieniem. Samego silikonu należy nałożyć cieniutką warstewkę.

    Mimo wszystko nie polecam silikonu - ciężko zrobić to na tyle dokładnie żeby silikon odpowiednio przywarł.
  • #3
    Nikifor67
    Level 11  
    ... mam takie pytanie, jak zauważyłem to tylko w jednym miejscu na odcinku 5-10cm zauważalne jest delikatne przesiąkanie oleju. Czy mogę postąpić w następujący sposób: opróżnić miskę z oleju, oczyścić benzyną ekstrakcyjną (zwłaszcza miejsce sączenia) i po przesuszeniu tego miejsca nałożyć silikon wciskając "z brzegu" nie odkręcając miski. (mam nadzieje ze w trakcie wysychania silikon nie zadziała jak "klin" i jeszcze bardziej nie ulegnie rozszczelnieniu w tym miejscu.)
    (Zbliża się termin wymiany oleju postanowiłem kompleksowo rozwiązać problem.)
    Do czego służy metalowa przegroda łączona z uszczelką, w samochodach opel zdarza się że nie stosuje się takiej przegrody.
    Czy mógłbym zastosować uszczelkę korkową od opla omega 2,0 typ A bez tej przegrody, akurat jest łatwo osiągalna w przeciwieństwie tej zalecanej do espero 1,8. Dla porównania espero 1,5 nie posiada również takiej przegrody metalowej.
  • Helpful post
    #4
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Nikifor67 wrote:
    ... mam takie pytanie, jak zauważyłem to tylko w jednym miejscu na odcinku 5-10cm zauważalne jest delikatne przesiąkanie oleju. Czy mogę postąpić w następujący sposób: opróżnić miskę z oleju, oczyścić benzyną ekstrakcyjną (zwłaszcza miejsce sączenia) i po przesuszeniu tego miejsca nałożyć silikon wciskając "z brzegu" nie odkręcając miski. (mam nadzieje ze w trakcie wysychania silikon nie zadziała jak "klin" i jeszcze bardziej nie ulegnie rozszczelnieniu w tym miejscu.)
    Nie, nie możesz postąpić w ten sposób, bo nic to nie da.
    Quote:

    Do czego służy metalowa przegroda łączona z uszczelką, w samochodach opel zdarza się że nie stosuje się takiej przegrody.
    To nie jest żadna przegroda, tylko osłona - zapobiega uderzeniu mechanizmu korbowo tłokowego w lustro oleju.
    Skoro producent taką przewidział, to taką należy założyć.

    Quote:

    Czy mógłbym zastosować uszczelkę korkową od opla omega 2,0 typ A bez tej przegrody, akurat jest łatwo osiągalna w przeciwieństwie tej zalecanej do espero 1,8.
    Nie, nie mógłbyś.
    Quote:

    Dla porównania espero 1,5 nie posiada również takiej przegrody metalowej.
    Albowiem silnik z Espero 1.5 posiada taką osłonę jako wkładkę miski olejowej.