Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Megane 2 - Brak wskazań z czujnika ciśnienia na rampie CR

Zbyniu123 16 Aug 2012 12:50 17196 27
Automation24
  • #1
    Zbyniu123
    Level 12  
    Witam

    Auto to: RENAULT MEGANE 2 2005r,1.5 dci silnik K9K 722 82kuce,układ wtryskowy DELPHI


    Mam następy problem,wczoraj auto pokazywało ciśnienie na listwie 790 Kpa,wogóle się nie zmieniało nawet przy kręceniu i nabiciu ciśnienia,i przy pustej rampie.
    Całą ekektrykę wywaliłem,przeleciałem wszystkie kable,wszędzie przjeście jest,nic już nie jest zaśniedziałe.

    Czujnik jest podłączony do 3 pinowej kostki,po włączeniu zapłonu,minus z akumulatora i plus na 3 pin(tak było w serwisówce sprawdzanie napięcia) pokazuje 8,5 volta,na czujniku 3 pin po połączeniu z 2 pinem pokazuje około 7kohma.
    Po przeczyszczeniu tego czujnika izopropanolem wartości są takie jak wyżej podałem,ale teraz mi pokazuje, że ciśnienie na listwie jest non stop 0 nie ważne co robisz,bardzo mnie interesuje jakie wartości tam powinny być przy sprawnym silniku,jako że mój nie odpala,prawdopodobnie komputer wtrysku nie widzi ciśnienia na listwie i nie steruje wtryskami dopuki pompa nie nabije ciśnienia odpowiedniego do wtrysku paliwa.
    Mam wykres dla czujnika delphi,ale chyba z 1.9dci,pokazuje że powinien on być zasilany napęciem 5v,niestety nie posiadam oscyloskopu i nie sprawdze tego.
    Bardzo był bym wdzięczny za podanie tych wartośći,jako że rampa była nowa,a samego czujnika nie da się kupić.
    Czy możliwe jest, że komputer podaje za wysokie napięcie i czujnik ciśnienie się poprostu spalił?
  • Automation24
  • #2
    jurekk55
    Level 36  
    Zbyniu123 wrote:
    pokazuje 8,5 volta


    Czujnik zasilany 5V , chociaż zdarzało się że ECU nie buntowało się przy 4,7V
  • #3
    cardoctor
    Level 17  
    Sprawdź multimetr na aku, może ma słabą baterie i zawyża.Na zewnętrznych pinach czujnika FPS ma być zawsze 5V.Po zapłonie na środkowym pinie ma być0,5V.Jak kręcisz ma rosnąć,Jak zapali ma być 1,2V Sprawdź i napisz co wyszło.
  • #4
    Zbyniu123
    Level 12  
    Kolega podjechał innym autem z tym samym silnikiem,i po podłączeniu pod kostke pokazało 8V i szczena mi opadła,to sprawdziłem go na akumulatorze i pokazało 18V,więc multimetr poszedł na śmietnik.
    Jak przyłożyłem drugi pokazało około 5 Volt,więc idealnie.
    Sprawdziłem przjeścia przewodów od ECU do tego zaworka i jest nie cały 1ohm,więć w normie,nigdzie przetarte nie są.
    Winowajcą jest czujnik ciśnienia na listwie,przy zakładaniu rampy wyjmowałem go,ale piszą żeby tego pod żadnym pozorem nie robić,najprawdopodobniej coś się w nim zepsuło od przykręcania i poprostu umarł.
    całą rampe z przewodami wtryskowymi zamówiłem i już do mnie jedzie,temtą oddałem na gwarancę,ale ponieważ układ nie był zakładany u nich i powiedzieli mi że mogły być jeszcze zanieczyszczenia w układzie raczej kasy nie dostane.
    Przy okazji sprawdziłem sobie regulatora ciśnienia na pompie,i ładnie pokazuje książkowe 5.3 ohma,zasilanie idze 12v,czyli wszystko jest w normie.
    Jeszcze jedna ważna spraw:
    Po odłączeniu wtyczki od tego zaworka komputer ustala sobie dawkę sam,pokazuje 20000Kpa,myślałem że to jest problem ze zwarciem gdześ,ale to tak powinno być,sprawdzałem to przy 2 inncyh autach
  • #5
    Przemo9826
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Zbyniu123 wrote:
    sprawdziłem go na akumulatorze i pokazało 18V,więc multimetr poszedł na śmietnik.


    Dobre :D

    Moim zdaniem szukasz nie tam gdzie trzeba. Czujnik ciśnienia wymieniasz, a cokolwiek na rampę dociera? Pompa paliwo zaciąga? W poprzednim temacie (który zamknąłem) piszesz że z przelewów nic nie leci, nie daje Ci do myślenia? Podczas kręcenia musi coś kapać z z przewodu jeśli go przed rampą odkręcisz.



    Edytuj swój pierwszy post, popraw temat na zgodny z regulaminem. Pisz poprawnie, używaj znaków interpunkcyjnych, spacji oraz wielkich liter. Dla ułatwienia klikaj sobie w przycisk "pisownia".
  • Automation24
  • #6
    Zbyniu123
    Level 12  
    Tak dziękuje tobie Przemo.
    Jak pokręcę rozrusznikiem,to ciśnienie na rampie i przewodach jest, jak popuścisz przewód wysokiego ciśniena to wywala tak, że trzeba uważać żeby kogoś tym nie zabić:).
    Chodziło mi o to, że jak odepnę przewód niskiego ciśnienia powrotny od wtrysków,to nic nie leci,co mówi mi że wtryski nie 'chodzą'.
    Pompa paliwo zaciąga,podpiołem manometr do wyjścia przewodu wysokiego ciśnienia na pompie,dałem opornik 4,7K ohma na wtyczke regulatora ciśnienia, i już po paru obrotach skalę na manometrze mi zamkneło,bo skala jest do 800bar, czyli pompa coś tam daje.
    Nie wiem czy rozumiecie mój tok rozumowania
  • #7
    Zbyniu123
    Level 12  
    Było dokłądnie tak jak pisałem,dziś przyszła nowa rampa z czujnikiem i przewodami,auto odpaliło od pierwszego strzała.
    Mam nie zakodowane wtryski które podobno pasują tylko do nissana micry z 82 kucykami,u mnie wszystko śmiga jak powinno,autko nawet dymka nie puści
  • #8
    Zbyniu123
    Level 12  
    Witam wszystich
    Auto Renault Megane 2 1.5 dCi 82,04 rok
    Mam następujący problem z autem
    Gdy przyśpieszam,daje dużo gazu,ogólnie gdy silnik ma duże obciążenie i turbina dyga na maxx obrotach wyskakuje mi INJECTION FAULT i zapala się napis stop.
    Auto nie kopci wcale,pali poniżej 4 litrów średnio,odpala bez problemu przy -1.
    Przelewy na wtryskach od 18 do 23ml
    Wtryski NOWE wsadzone 5 tyś km temu,wraz z regenerowaną pompą wysokiego ciśnienia,rampą,przewodami i czyszczonym zbiornikiem
    Ocywiście wszystkie filtry wymieniane 2 razy przez ostatni tydzien,na oryginalne.
    ciśnienie na biegu jałowym około 260-270,przy wyskoczeniu błedu ciśnienie jest około 1300,czyli na mnie jest prawidłowe.
    Nie wiem już co mam robić,mam ochote oddać to auto na złom,bardzo ekonomiczne,ale non stop coś w nim wyskakuje do roboty.
    Prosze o jakiekolwiek rady,co mam zrobić,czy może to być jakiś czujnik,jeżeli tak,to czy zna ktoś jego oporność żeby go sprawdzić.
    wiem że ostatnio przy jeździe równo na 4 biegu z niedużą prędkością lekko szarpie silnikiem,czyli egr może być przybrudzony,ale czy to może być przyczyna egr?
    tutaj mam filmiki co i jak,dalej zdjęcia z mojego profesjonalnego sprzętu diagnostycznego:P

    http://www.youtube.com/watch?v=7KbT_OYngfs&feature=youtu.be

    Był też błąd P0089,ale już nie wyskakuje,problem jest cały czas
    sory Przemo
  • #9
    Przemo9826
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Jakiś tam komputerek podpinasz, dlaczego nie czytasz tych parametrów w czasie jazdy? Posadź żonę/sąsiada/tatę/brata za kierownicę niech jadą i wywołają usterkę a Ty patrz co nie pasuje.

    Zbyniu123 wrote:
    Przelewy na wtryskach od 18 do 23ml


    Jak to było sprawdzane?
  • #10
    Zbyniu123
    Level 12  
    Sprawdzałem sam z laptopem na kolanie,najwyższa wartość się zapisuje i jest około 1390,ta właśnie wartość jest przy wyskoczeniu injection fault,zdjęcie dałem w poście którego zamknołeś,ale wrzuce następne
    Prosze

    Sprawdzałem przy pomocy 4 wężyków podpiętych do przelewów wtryskiwaczy,drugi konieć wężyków był w plastikowych buteleczkach,po 2 minutach zgasiłem auto,to co wyleciało z każdego osobno mierzyłem w menzurce Renault Megane 2 - Brak wskazań z czujnika ciśnienia na rampie CR
  • #13
    andrend
    Level 26  
    Odpowiem ci na następne pytanie Czujnik zasysanego powietrza.
  • #14
    Przemo9826
    VIP Meritorious for electroda.pl
    andrend wrote:
    Nie zastanawia cię temp. -40


    Nie mieszaj, w tej wersji konnej nie ma czujnika temperatury powietrza zasysanego.
  • #15
    Zbyniu123
    Level 12  
    Poprawione

    Temp taka sama jest w moim kangoo 1.5 dCi z 68km silnikiem,więc uznałem to za normalke.
    Jakieś pomysły co dalej mam robić?,nie wiem czy w tym pocisku jest czujnik doładowania,ale nie traci mocy jak to wyskoczy.
    Czy jest możliwe żeby się regulator przycinał na tym tłoczku?,dodam tylko że paliwo od zrobienia pompy lane tylko shell vpower diesel i profilaktycznie daje 100ml oleju na zbiornik
  • #16
    Przemo9826
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Jest możliwe że regulator w kulki leci.
  • #17
    Zbyniu123
    Level 12  
    wiem że da się zresetować kalulator wtrysku jakoś parokrotnie włączając zapłon i wciskając pedał gazu,ale wie ktoś może jak to zrobić?
    czy to z nissana też zadzała w renówce?
    Przede wszystkim należy nauczyć (ecu,czujnik ciśnienia,zawór regulacyjny)system.Ważne żeby wykonywać wszystkie czynności z zegarkiem.
    W tym celu włączamy zapłon zapalamy silnik i rozgrzewamy do normalnej temperatury ostatnie 30 sekund na wolnych obrotach.
    Wyłączamy zapłon czekamy 10 sekund i włączamy zapłon czekamy 3 sekundy i powtarzamy 5 razy wciśnięcie i puszczenie pedału gazu do oporu krótko w czasie nie dłuższym niż 5 sekund , czekamy 7 sekund naciskamy pedał gazu do oporu i czekamy 10 sekund puszczamy pedał gazu,kontrolka silnika powinna zacząć mrugać wyświetlając numer błędu.10=0 10=0 8=8 9=9 (p0089)celem skasowania i nauczenia systemu naciskamy pedał gazu do oporu i trzymamy 10 sekund puszczamy i system powinien wyświetlić cztery zera.
  • #18
    Przemo9826
    VIP Meritorious for electroda.pl
    W renault nie ma takich cudów, poza tym czego chcesz go uczyć?
  • #19
    Zbyniu123
    Level 12  
    myślałem,że jest np tak że ja trzymam 40% gazu,a regulator widzi to jak 10% i daje tylko tyle,dla tego komputer czyta że powinno być tyle gazu i takie ciśnienie na listwie,ale go nie ma i wyskakuje błąd,ale zapomniałem że reno ma samoadaptacje...
    Trudno jutro podmienie regulator z kangura i zobaczymy,może jakiś paproch jest w zaworku przelewowym i się zacina wtrysk...
    Widze że bez ciężkiej pracy i wielu godzin spędzonych pod maską ciężko jest coś powiedzieć niestety
  • #20
    Przemo9826
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Zbyniu123 wrote:
    Widze że bez ciężkiej pracy i wielu godzin spędzonych pod maską ciężko jest coś powiedzieć niestety


    Ale i tak mechanicy to zdziercy, prawda?
  • #21
    Zbyniu123
    Level 12  
    Kolego,ja sam jestem mechanikiem,jeszcze przez jakiś miesiąc,pracuje w Audi i moge powiedzieć ci że akurat u nas tak,ale w 99% ja wymieniam oleje,klocki,akumulator,opony czasami coś innego.
    Ale ja robie większośc samemu,głównie dla tego że to poprostu lubie,a dwa jestem w uk i tutaj auta z takimi problemami lądują w kontenerze
  • #22
    Zbyniu123
    Level 12  
    W zeszlym tygodniu sprawdzilem przelewy i byly prawie 60 ml na 4 i 3 wtrysku,wiec ostatnio cos skopalem.
    Od ostatniego posta auto przy obiciazeniu stuka jak stary diesel,i wyraznie to wtryski,na jalowym chodzi jak by nie na wszystkie gary,i kreci pare sekund rano zeby go odpalic.
    Zaworki w 2 przelewajacych wtryskach wymienilem i wszystkie sa ponizej 20ml w 3 minuty,od tej wymiany troche poprawilo sie z injection fault,ale wyskakuje dalej,tyle tylko ze przy wyzszych obrotach,reszta jest dalej(ciezkie palenie,stukot wtryskow)
    Teraz pozostaja mi 3 rzeczy:
    -Nie zakodowane wtryski,przeczytalem juz chyba wszystkie mozliwe tematy w internecie,po polsku,po anglieku i troche po francusku,i wlasnie pisza o kodowaniu wtryskow,ale mi sie nie chce w to wierzyc zbytnio.
    -Regulator cisnienia,mialem jeden,ale na nim wogole nie odpalil,mam jeszcze kangoo,ale nie wiem czxy jak rusze tam ten uklad wtryskowy nie zacznie sie jakas masakra.
    -Czujnik cisnienia,ktury byl kupowany razem z rampa,pare tys km temu.
    Dodam jeszcze,ze opilkow nie ma wcale,pompa na 99% nie sypie sie.
    Blagam na kolanach,ze lzami w oczach,co go jeszcze moze bolec
  • #24
    Przemo9826
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Kodowanie możesz sobie w buty wsadzić po tych reanimacjach wtryskiwaczy.

    Na moje to nadal lipa z wtryskiwaczami, klepanie, długi rozruch, kontrolka na obciążeniu.

    Podepnij pod clipa, zrób "test układu wysokiego ciśnienia" (nie przestrasz się jak na obroty wchodzić będzie), często pomaga jak ja to mówię "rozruszać" wtryskiwacze i często wszystko wraca do normy.

    Masz jeszcze "zapis danych", coś ala logi, wybierasz parametry jakie ma zapisywać, ustawiasz czas, uruchamiasz i w drogę, wszystkie parametry życiowe silnika w czasie jazdy zapisują się, a Ty wtedy możesz sobie je na spokojnie później przeanalizować.

    W Twoim przypadku to ciśnienie cr, prędkość auta, prędkość silnika, położenie pedału gazu.
  • #25
    Zbyniu123
    Level 12  
    U mnie chinski Clip kosztuje 180 Funtow,a 4 wtryski kosztuja 450,wiec jak mam wydawac tyle kasy,to wole kupic same wtryski,i zrobie to kurde 2 raz....,to klepanie to wlasnie brak cisnienia,albo zuzyte koncowki ktore sa za bardzo zapchane na pre injection,albo za bardzo leja....
    Teraz injection fault zapala sie przy 3,5 tys obr,wiec praktycznie nigdy,na zbiornik leje 300ml oleju i czekam az kiedys nie odpali,wtedy sie wezme za wymane.
    Zapomnialem napisac,ze po wymianie regulatora bylo dokladnie to samo.

    P.S takie pytanie troche nie o tym,ale kupuje mastera 2.5 dCi 120 koni 07rok,czy w nim tez jest uklad wtryskowy delphi?
  • #26
    Przemo9826
    VIP Meritorious for electroda.pl
    A czy ja gdzieś napisałem że masz kupić clipa? Jak będziesz zęba naprawiał to też wiertarkę i cały osprzęt kupisz?

    Jeśli leją, to uważaj aby dziury w tłoku nie wypaliły :D

    A masterki to poczciwe autka, bardzo sporadycznie zdarzały się usterki układu paliwowego boscha.

    Tylko te 120 klaczy może wydać Ci się mało, lepiej 150, chyba że styropian wozić będziesz ;)
  • #27
    Zbyniu123
    Level 12  
    120 koni wystarczy spokojnie:),bedzie zakladany do niego gaz,wiec da rade,jak jest bosh to sie nie martwie.
    Za samo zakodowanie wtryskow w renowce u mnie chca 220 funtow,za wymiane wtryskow 1800,bo napisali ze samych wtryskow sie nie wymienia,tylko wszystko od zbiornika:)
  • #28
    miedzian22
    Level 2  
    Zbyniu123 witam mam pytanie czy doszedłeś co z tą meganką bo mi się dzieje dokładnie tak samo i mechanik stwierdził że mam wtryski od innego modelu z góry dzięki za odpowiedż